Opnieuw voorstellen Celticmyst

kijk liz,

Dit is een voorbeeld van mijn avond eten vanavond.

Rijst, boontjes en een stoofpotje van lamsvlees welke ik heb laten stoven in botten bouillon. Dan vries ik het in. Op het moment dat ik het ga eten dan maak ik een roux met boter waarmee ik het een beetje bind. Boontjes drijven in de gesmolten boter. Anderen vinden het wellicht niet uit zien. Maar ik schuif het moeiteloos naar binnen. Vlees pleurt vanzelf uit elkaar tot draadjes ?

http://imgur.com/a/MNLRG

Ga voldoende stoofpotjes maken. Is je boek al binnen?

En na deze maaltijd heb ik nu net blauwe bessen met crème fraiche, honing gierst en wat slagroom gegeten. Ik heb gewoon niet genoeg aan het bord eten wat ik op had. Maar ik ben dan ook een grote eter en eet veel. Zit niet snel vol. Eerder wel toen ik net zo at als jij omdat ik ook geen koolhydraten at behalve uit groente.

Ja het boek is al binnen. Een supermooie gids met veel recepten.

Lekker avondeten had je gemaakt. Ik had ook iets vergelijkbaars gemaakt net, maar omdat ik natuurlijk zolang de koffie nog heb gedronken en ook wel wat tarwe tussendoor (i.v.m. veel drukte en werkzaamheden in huis, de laminaatvloer moest eruit, dan pakte ik maar een broodje), ....geeft het avondeten me nu gewoon totaal geen energie.

Je zei dat je als ontbijt vaak een smoothie neemt ook; volle rauwemelkse yoghurt met een rauw ei, zuur fruit slagroom, evt msmpoeder/chlorella, levertraan en boekweit vlokken neem ik aan.

Je noemde ook nog speltpannekoekjes met fruit en slagroom geloof ik. Maargoed in het boek staat ook het een en ander.
Zelf kan ik niet goed tegen gluten dus ook niet tegen spelt.

Morgen komen mijn ouders helpen met de boel opruimen de bank moet weg en de vaatwasser want 1 juli krijg ik een nieuwe laminaatvloer.

Ik ben de dag slecht begonnen vandaag met koffie en brood met gluten en later op de dag kefir met bessen.
Ik heb daarna nog welk rijstepapjes gemaakt van witte basmatirijst, met kefir erin, rauwemelk en boter en bessen.
En als avondeten boontjes, witte basmatirijst, bouillon (ik moest even improviseren met de oranje greatlakes bus), 2 eieren (jaiks, had ik de eieren maar niet genomen, dat viel echt als 'n blok), en nog 'n bord basmatirijst met kefir rauwemelk, blauwe bessen, creme fraiche. en vitamine c poeder erdoor.

stukje kaas toe.

Aangezien de dag natuurlijk al niet goed is begonnen krijg ik dat nu niet meer goed.

Morgen nieuwe kans.

Eten is inderdaad niet altijd een feest omdat ik het vaak dan ook gewoon niet lekker vind!

Groente ook niet; Als groente bv gefermenteerd is vind ik het al lekkerder dan zo. Had een tijdje terug gefermenteerde asperges gegeten, dat was wel lekker. Vroeger fermenteerden ze de groentes geloof ik ook veel meer dan nu.

ik heb wel bloed laten prikken bij de huisarts gewoon. Maar daar kwam niks wereldschokkends uit.

Je weet dus de waarden niet en je weet niet wat er geprikt is. En dan nog, zelfs als dit allemaal helemaal top is dan kan je nog een schildklierprobleem hebben op celniveau , dwz het schildklierhormon komt niet goed aan in de cellen.
En dat kan door allerlei oorzaken komen zoals teveel meervoudig onverzadigde vetzuren in je lichaam, oestrogeen overschot en verminderde conversie van T4 naar het werkzame schildklierhormoon T3 in o.a de lever en de nieren. En of veel te weinig koolhydraten in je dieet.
Je zou op zijn minst de temperatuurtest moeten doen.
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=temperatuurtestschildklier
Het zou wel erg sneu zijn natuurlijk als je zo nog jaren gaat doormodderen terwijl de oplossing binnen handbereik is.

Oja ik wilde nog even iets toevoegen. Een klein voorbeeldje van mijn ontbijt vorige week en waar het bij het ochtendeten al mis ging:

Ik had vd week geprobeerd om te ontbijten met een yoghurtsmoothie uit een receptenboek:
Ingrediënten:
• 200 ml kefir/yoghurt
• fruit van het seizoen
• 1/2 avocado
• 1 eigeel
• slagroom
• 1 tl sole

Daarna merkte ik dat ik een opgezette buik kreeg er te weinig energie van. Dus toen dacht ik, en nu?

Ik denk dus achteraf, dat het komt dit omdat ik vaak verkeerd reageer op alleen eigelen door de smoothie, en wellicht reageerde ik er dus ook verkeerd op omdat er te weinig koolhydraten bij zaten.... dus beter maar wat boekweitvlokken erdoor. Structureel te weinig goede koolhydraten gehad en ook echt ondervoed denk ik.

Marijn heeft jou getest en kwam tot de conclusie dat zuivel niet goed viel bij jou. Toch geef je alles de schuld behalve de zuivel. Binc constateerde eerder al dat je per se zuivel als volwaardige maaltijd wil blijven zien. Ik zie veel obsessief gedrag en fixaties en weinig gezond verstand.

Mike

Marijn zei mij laatst dat ik wel gewoon kefir kon drinken .. volgens haar beter dan rauwe melk voor mij. Dus niet helemaal mee eens dat ik geen zuivel mag volgens haar...

ja ik heb begrepen dat er koolhydraten bij moeten dus niet alleen maar kefir met fruit zoals vanmiddag dat is dus niet goed....

maargoed de dag begon vandaag al verkeerd dus ging het de rest vd dag natuurlijk ook niet goed.

Ceticmyst heb je wel eens geitenmelk geprobeerd?
En in de ochtend je temperatuur opgenomen? thermometer naast je leggen en zodra je wakker wordt: meten. Dus niet eerst plassen of zo.

Je zei dat je als ontbijt vaak een smoothie neemt ook; volle rauwemelkse yoghurt met een rauw ei, zuur fruit slagroom, evt msmpoeder/chlorella, levertraan en boekweit vlokken neem ik aan.

Bovenstaande heb ik niet gezegd hoor. Ik eet geen rauw ei. Ik kook mijn eieren half zacht omdat ik dat lekkerder vind.
Ik neem ook geen boekweit vlokken. Vind gierst lekkerder.
Ook geen chlorella.

Maar wat ik hieruit lees u's dat je zuivel toch wel minder kan en je vetten ophogen. Eet jij eigenlijk wel eens vette vis?

Je bedoelt rauwemelkse geitenmelk? Nee, alleen gepasteuriseerde vd albert heijn.

In de ochtend temp. opnemen zal ik morgen doen (heb echter alleen een digitale thermometer).

@Binc: msmpoeder neem ik niet. Weet eigenlijk niet of dat uitmaakkt dat ik dat weglaat?

Hm ok zuivel minder vetten omhoog.

Ik eet vaak haring.

En je gaf hierboven zelf al aam dat je het idee hebt dat je op eiwitten reageert. En weet je wat eiwitten nodig hebben om goed te kunnen verteren? Maagzuur...en enzymen. Jij hebt tekort tekort aan maagzuur oa.
Ik weet het zeker. Ik zie exact hetzelfde als wat mij zelf is overkomen met bijna exact dezelfde klachten.

Je wil geen enzymen en ook geen adrenal cortex. Enzymen met maagzuur zou ik wel nemen. Maar kan het 100 keer zeggen maar je doet het niet. Waarom weet ik niet? Als jij zo door gaat ga je er vanzelf aan onderdoor.

Wat is nu concreet je plan??
En welke acties ga je nemen?
Neem je voor elke maaltijd appelazijn in water?

En hoe reageer je op die haring,

Je kan ook een kleinere pot bestellen met 90 stuks als he het eerst wilt proberen. Is wat goedkoper. En begin de dag anders eens met fruit en slagroom in combi met gierst of boekweit. Desnoods met crème fraiche erdoorheen. En die enzymen wel bij de maaltijd nemen. Er moet natuurlijk wel iets te verteren zijn.

https://m.vitaminstore.nl/Product/Detail/143753

ok goeie ontbijttip, fruit met slagroom met gierst evt met creme fraiche. en dan geen ei erbij neem ik aan.Ik ga dat proberen.

en de lunch morgen? nog tips?

Je moet beginnen bij de basis en dat is je spijsvertering.
Die msm zou ik even vergeten.

Waarom geen ei? Als jij er een gekookt ei bij wilt eten neem he dat toch?

Ik lunch niet altijd. Ik ontbijt meestal pas tegen de middag omdat ik inmiddels eerder niet meer echt trek heb. Als ik lunch is dar zeker niet ALLEEN bottenbouillon. Daar heb ik niet genoeg aan. Sims zuurdesem brood met dik boter of kruidenboter.
Ook wel belegd met kruidenkaas, zalm en ei. Soms beetje groen voer erop.
Ook eet ik wel eens warm als ontbijt of lunch. Zoiets als due foto die ik eerder vanavond plaatste. Of ik maak goeie maaltijd soepen met als basis botten bouillon. En ik ben verzot op vis. Makreel, zalm, haring, schaaldieren etc. Tussendoor eet ik vaak kaas besmeerd met boter.

Ik stel voor dat jij morgen een foto plaatst van ontbijt, lunch en avond eten. Kunnen wij kijken wat er aangevuld moet worden.

Veel van tevoren koken en maken. In vriezen etc. Dat maakt het simpeler omdat je het zo kan ontdooien. Als ik simpel wil dan ga ik meestal voor vis, kruidenkaas en ei als beleg op zuurdesem brood of crackers.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan