Opnieuw voorstellen Celticmyst

ja, zeker leuk. Kende Monty Python natuurlijk al.

Ik vond een briefje van een kinesiologisch therapeut een aantal maanden terug die mij D3 en B12 met foliumzuur aanraadde. Wat als ik daar nu eens mee begin

Het worden anders wel heel veel potten en poeders

Als ik heel eerlijk ben denk ik toch dat die b12 met foliumzuur en de d3 niet heel veel zullen gaan doen, dat denk ik, maar wel meer maagzuur/probiotica inderdaad (maar dat kan ook in de de vorm van meer kefir/waterkefir denk ik), meer appelazijn voor elke maaltijd, consequent. En natuurlijk het keltisch zeezout.

De enzymen wacht ik nu nog even mee. Waarom zou ik met enzymen beginnen als ik nog geen 2 dagen met koffie ben gestopt...niets is natuurlijk een wondermiddel!

Ik kijk het even een paar dagen aan, anders kan ik altijd nog de enzymen bestellen!

Ik heb inmiddels ook het boek.
Niet vua Hanneke zelf maar vanavond mijn boodschappen gehaald bij de Beekhoeve.
Tijdens de open dagen was Hanneke daar en er waren nog 2 boeken over. Dus heb hem vanavond gekocht. Morgen ga ik kijken wat ik eruit ga maken.

Wat heb jij al gemaakt uit het boek liz?

Leuk dat je ook het boek hebt!
Staat veel in he!

Ik had de komkommersmoothie gemaakt, maar ik moet ook naar m'n gevoel luisteren, en die koolhydraten in de gaten blijven houden... (niet te weinig dus).

Ik moet er nog in duiken ?
Bedoel je met koolhydraten in de gaten houden dat je op moet letten dat je ze eet? Of dat je het gaat beperken?

Oh ik zie het nu. Je hebt je bericht aangevuld. Goed zo!
Idd niet te weinig.

Ja ik bedoel met de koolhydraten dat ik moet opletten dat ik ze eet.

O je gaat de quinoapap maken met kokosmelk. Oke. Lekker

Bij mij is 't vaak nu dus gierst in rauwe melk met fruit en slagroom. Wel lekker en dit was ook wel een goede tip. Ik doe er dan soms ook nog kefir doorheen

Voor alsnog heb ik niet steeds zin om die rauwe melk te halen. Het is gewoon niet zo praktisch maar vind 't voor in de pap wel lekker.
Heb het ook met gepasteuriseerde geitenmelk geprobeerd, de pap, maar dat viel toch niet zo goed.

Ik heb veel aan het receptenboek maar ga het niet elke dag gebruiken. Ik lees er af en toe in en kies dan iets uit, gewoon, als ik daar zin in heb.

Wat Liesje zei dat klopte ook helemaal; ik wil niet constant dingen hoeven bedenken.

Vermoeidheid is nog niet weg, ik wil het graag simpel voor de komen dagen.

Woon je ver weg van de locatie waar je melk haalt?

Ik heb vandaag het kookboek van Hanneke aan nog 3 vriendinnen versleten. Eigenaresse waar ik mijn boodschappen haal gaat nog bij bestellen.

Hoe gaat het nu met het ophogen van de koolhydraten? Ik bedoel, hoe voel je jezelf erbij?

Ps ik vind wel dat er heel veel goede tips in het boek staan en overheerlijke recepten, dus dat is erg handig.

maar ik moet opletten dat ik 1 ding tegelijk doe, niet alles tegelijk wil.

Leuk dat je het kookboek aan nog 3 vriendinnen versleten hebt, helemaal goed.

Het ophogen van de koolhydraten daar had je gelijk in, want alleen maar een smoothie met ei en fruit bv zonder koolhydraten dat werkt idd niet.

Ik smokkel nog wel eens, dan neem ik bv roggecrackers of een broodje maar merk dan gelijk dat de gluten toch echt niet goed gaan............

Dus de glutenvrije koolhydraten steeds toevoegen dat werkt goed, echter de balans is er nog niet helemaal.

Ik haal de melk nu vaak in Akersloot bij boerderij het vertrouwen. Met de trein naar Alkmaar en dan nog 20 minuten met de bus, dan stap je bijna bij de boerderij uit. En ze hebben daar ook lekkere kefir

In Heerhugowaard hebben ze in de Noord ook rauwe melk maar dat is wel een stukje fietsen (half uur ofzo) en de melk is niet biologisch; 1 keer geweest toen kon ik de melk niet vinden dus ik heb de melk daar nog niet geproefd; maargoed het zou kunnen.
Verder weet ik geen adres dichtbij.

Oke, je hebt geen auto om de spullen te halen begrijp ik nu?
Dan is het wel lastig en zwaar om veel tegelijk te halen ja.

Ja ik heb 1 vriendin die gewoon. Wat beter moet eten. Ze is al aan het veranderen nadat ik jaren haar flesjes fruit en groente sapjes in een negatief daglicht had gezet. Daar teerde ze de hele dag op. Nu kookt ze wel met bottenbouillon. En ze is weer koolhydraten gaan eten. Zij is heel erg lang. Maar ook dun. Vroeger vond ik dat mooi bij haar. Nu niet meer. Buiten het feit dat ze ook hormonale klachten heeft en menstruatie problemen. Daarnaast heeft ze nystagnus. Dat is een aandoening aan de ogen. En b12 tekorten. Ze is aan het bij draaien en neemt nu ook levertraan. Haar eigen woorden luiden "waarom heb ik niet jaren geleden al naar je geluisterd"
Dat gaat dus de goede kant op ?

weet je wat stom is ik heb ook zo vaak het gevoel van ik kan het toch niet het wordt toch nooit beter.
Stomme insteek natuurlijk.

Ook omdat ik eigenlijk al best lang vermoeid ben (ik kom dus ook heel moeilijk m'n bed uit 's ochtends).

Dat laatste heeft oa toch echt met je bijnieren te maken als je niet op kan staan...heb je vit x al opgehoogd?

Celticm, een half uurtje fietsen is toch niet zo ver? Als je er de tijd voor hebt tenminste.
Misschien kun je ze een mailtje sturen en vragen wat de koeien eten. Misschien niet biologisch maar wel redelijk gezond en het is rauw en het is dichterbij.
Met mooi weer neem ik altijd iets mee voor onderweg, water/thee en iets te lezen/eten.
Dan zoek ik een mooi plekje, gratis vakantie.

Celticmyst, je hebt geen baan begrijp ik. Maar wel een fiets, hopelijk met fietstassen. Ik doe al mijn boodschappen op de fiets (alles in de tassen). Hoef nooit te slepen. Ik heb even gegoogeld naar die boerderij. Het is een zorgboerderij dus verkopen ze ook groenten en eieren. Wat wil je nog meer. Zou me niets verbazen als er niet gespoten wordt.
Ik drink in principe 1 koffie in de ochtend bij mijn crackers. Een 2e koffie als ik onderweg ben smaakt me eigenlijk helemaal niet zo lekker, maar die 1e is extra lekker.
Mooi weer, pak de fiets en drink koffie bij de boerderij. Lijkt me net een leuk ritje.
wat betreft opstaan, ik sta ook vrij laat op. Ben allang wakker maar luister onderwijl naar de radio. Ook bedenk ik dan wat ik die dag wil gaan doen.

Werk je ook liz? Of ben je elke dag thuis? Wat liesje zegt is wel zo. Maar ik kan me ook voorstellen dat het met slecht weer etc niet heel handig is.
Bij de boerderij waar ik kom is het in sommige situaties ook mogelijk dat ik me spullen bezorgd krijg. Niet altijd hoor.
Maar toen ik voor een paar maanden terug zonder auto zat heeft 1 van de vrijwillers mijn spullen gebracht. Is dat daar evt ook niet mogelijk als het nodig mocht zijn? Of je koopt een bakfiets? Kan je veel boodschappen in kwijt.

Ik heb geen baan maar het uwv wil wel dat ik reintegreer en we hebben een werkplan opgesteld. Of het werkbaar is dat is nog maar de vraag, ik doe nu in ieder geval wel vrijwilligerswerk en heb binnenkort een gesprek met de verzekeringsarts.

(ik heb een vwo diploma en heb 2,5 jaar Engelse lerarenopleiding gedaan).

Dat klinkt gezellig, een ritje naar de boerderij met koffie op het eindpunt. Ik heb even gevraagd wat de koeien eten: kuilgras, gras, wortel, koolblad, pastinaak en een schepje bix tijdens het melken.

Ik zal eens vragen of bezorging mogelijk is maar dat denk ik niet....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan