Hoi
het ophogen vd koolhydraten gaat goed.
IK kook gierst in water en doe er later wat kokosmelk bij, of ik kook het in de rauwe melk en giet er wat kefir bij.
Meestal een pannetje zodat ik door de dag heen steeds wat heb. En dat geeft wel extra energie en minder een opgeblazen gevoel in mijn buik dan ik eerst had. Vaak dan dus fruit erbij (en creme fraiche of wat roomboter) en 'n half eitje ofzo. Soms nog 'n beetje groente.
Gluten gaan niet goed roggecrackers dus eigenlijk ook niet echt.
De rauwemelkse roomboter vervang ik ook wel eens door gewone, maar de rauwemelkse van de gebroeders verdegaal vind ik toch wel erg lekker. Hierin bakken doe ik ook vaak (volgens de gebroeders verdegaal is bakken in rauwemelkse ook beter dan in gewone) maar dan gaat 't wel erg hard ik denk dat bakken in gepasteuriseerde roomboter ook wel gewoon goed is.
Poekie vroeg zich in een voorgaande post af waarom ik na 1,5/2 jaar nog steeds mij niet supergezond voel; dat is inderdaad o.a. doordat ik steeds te weinig koolh at denk ik nu. En mogelijk die enzymen niet nam dus maar dat weet ik niet zeker.... jaren lang heb ik echt slecht gegeten en veel koffie dus dat is ook niet zomaar in 1 keer goed natuurlijk.
En ik dacht vaak och, stukje chocola maakt 't uit, koffie, kan best. maar nu merk ik echt dat m'n lijf dat niet meer wil een soort van aan het protesteren is. (ja, de bijnieren ook vermoedelijk dus)
Alleen het ontbijt gaat vaak toch nog de mist in, dwz dat ik dan toch die kop koffie pak en dat moet ik echt niet doen want poekie heeft daar wel gelijk in: koffie brengt echt veel ellende.