Ik ben nu meerdere malen naar de boerderij in Heerhugowaard geweest voor de rauwe melk, op het fietsje. Maar daar moet je echt de stal in om de melk tussen de koeien te halen zeg maar. Wel leuk dat je dan meteen begroet wordt door de koeien. Je moet dan nog een stukje doorlopen, door een schuifdeur, en dan kom je zeg maar echt in het gedeelte terecht waar de koeien gemolken worden; daar moet je dan je flesje a/d boer geven die hem dan vult. En terwijl je daar dan staat te wachten met je flesje zie je de spinnenwebben om je heen hangen. Dat vind ik dan wel weer wat minder. Zo'n melkhuisje heeft toch mijn voorkeur.
Ik haal de melk (wel iets verder) dus ook regelmatig in Akersloot bij Boerderij "Het Vertrouwen". Echt een aanrader! Daar kom je in een gezellig, keurig netjes opgeruimd melkhuisje waar je de melk kunt tappen en waar ze ook ooooverheerlijke kefir hebben. helaas is dit wat ver weg en is het zoals ik al eerder zei wel wat duur, maar dit is echt een aanrader om de melk en de kefir te halen!!! Ik was er een paar dagen geleden ook weer. En de buschauffeur kent mij al. "Heb je weer biologische yoghurt gehaald?" vroeg hij. Ik mocht eerder uitchecken in de bus van de chauffeur.
Kwa gezondheid gaat het redelijk. Ik ben nog wel wat moe en heb ook wat hoofdpijn klachten. Maar dit zal wel weer over gaan.
Gisteren:
Ik stond weer eens extreem laat op.
o: begonnen met appelazijn in water, en wat thee. Daarna gierstepap gekookt in 'n beetje rauwe melk met overheerlijke kefir erdoorheen, blauwe bessen (gewoon van de Appie en niet bio) en creme fraiche en... een half ei!
Ik had tussendoor nog wat kefir, rauwe melk en wat bouillon genomen.
D: nog wat gierstepap met blauwe bessen en creme fraiche en 'n half eitje,en later nog wat haring met wat broccoli en wat kefir.
De hele dag geen koffie.
Supplementen: vit. b12, lugol's, vitamine c acerolabes.