Opnieuw voorstellen Celticmyst

hahaha. Nee ik heb het wel gekocht nu, ik ga het proberen, baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.

Ik ben even niet zo actief op het forum... sinds mijn laminaatvloer er ligt dat is zo'n 2 weken voel ik me wat minder.

Of het nu daadwerkelijk door de vloer komt of door de drukte of door een verminderde weerstand oid, dat weet ik niet, ik merk dat ik erg moe ben, dus even aanzien maar hoe het verder gaat. Ik hoop dat het tijdelijk is.

De enzymen neem ik af en toe; ik merk niet heel veel verschil.
De vitamine c ophogen gaat wel goed. En de koolhydraten ophogen ook wel.

Ik heb al een paar dingen gemaakt uit het receptenboek trouwens, is lekker.

De gierstepap heb ik nu best vaak gemaakt (gekookt in rauwemelk) met fruit en creme fraiche enzo, maar gaat me nu tegenstaan, dus maar wat afwisselen met wat anders.

Celtimyst, volgens mij zou je de enzymen iedere dag moeten nemen. Is goed voor de vertering. Ook al merk je het niet, of niet direkt, dat maakt niet uit.
Ik neem zelf ook verschillende soorten supplementen en kan zeker niet altijd zeggen dat ik er iets van voel. Zelden voel ik er iets van. Maar uiteindelijk constateer ik dan toch verbetering.
De laatste tijd gaat mijn ontl. erg goed, is veel meer ingedikt zoals ik het wil hebben.
En toch vandaag moest ik tijdens het boodschappen weer snel naar huis, de dichtbijzijnde WC was in het zwembad, mijn huis zou ik niet gehaald hebben.
En dan maar weer denken'- hoe kan dat? gisteren een handje aardbeien gegeten, zou het daarvan komen?
Een ander supplement toegevoegd, zou het daarvan komen? Maar uiteindelijk weet ik het niet.
Echt waardeloos. Maar in z,n totaliteit heb ik verbetering en daar gaat het om.

Liz,

Zoals ik zei, vaak worden enzymen met maagzuur niet goed verdragen bij alleen koolhydraten. Aks jij je maaltijden eet met veel eiwitten, wat vaak ook vet is dan kan je ze bij iedere maaltijd nemen. En niet ervoor. Ik zou ze niet ervoor nemen Maar tijdens de maaltijd.
Wat merk je met de vitamine c?

OKE. Bij de vitamine c merk ik wel dat ik iets minder een opgeblazen gevoel heb... lijkt het. Volgens mij helpt het ook voor de spijsvertering.

Ik ben nu meerdere malen naar de boerderij in Heerhugowaard geweest voor de rauwe melk, op het fietsje. Maar daar moet je echt de stal in om de melk tussen de koeien te halen zeg maar. Wel leuk dat je dan meteen begroet wordt door de koeien. Je moet dan nog een stukje doorlopen, door een schuifdeur, en dan kom je zeg maar echt in het gedeelte terecht waar de koeien gemolken worden; daar moet je dan je flesje a/d boer geven die hem dan vult. En terwijl je daar dan staat te wachten met je flesje zie je de spinnenwebben om je heen hangen. Dat vind ik dan wel weer wat minder. Zo'n melkhuisje heeft toch mijn voorkeur.

Ik haal de melk (wel iets verder) dus ook regelmatig in Akersloot bij Boerderij "Het Vertrouwen". Echt een aanrader! Daar kom je in een gezellig, keurig netjes opgeruimd melkhuisje waar je de melk kunt tappen en waar ze ook ooooverheerlijke kefir hebben. helaas is dit wat ver weg en is het zoals ik al eerder zei wel wat duur, maar dit is echt een aanrader om de melk en de kefir te halen!!! Ik was er een paar dagen geleden ook weer. En de buschauffeur kent mij al. "Heb je weer biologische yoghurt gehaald?" vroeg hij. Ik mocht eerder uitchecken in de bus van de chauffeur.

Kwa gezondheid gaat het redelijk. Ik ben nog wel wat moe en heb ook wat hoofdpijn klachten. Maar dit zal wel weer over gaan.

Gisteren:
Ik stond weer eens extreem laat op.
o: begonnen met appelazijn in water, en wat thee. Daarna gierstepap gekookt in 'n beetje rauwe melk met overheerlijke kefir erdoorheen, blauwe bessen (gewoon van de Appie en niet bio) en creme fraiche en... een half ei!
Ik had tussendoor nog wat kefir, rauwe melk en wat bouillon genomen.
D: nog wat gierstepap met blauwe bessen en creme fraiche en 'n half eitje,en later nog wat haring met wat broccoli en wat kefir.

De hele dag geen koffie.

Supplementen: vit. b12, lugol's, vitamine c acerolabes.

ik heb veel stress gehad sinds nieuwe vloer, enorm uitgeput en huilbuien. zal wel met mijn bijnieren te maken hebben! Denk idd dat het niet de vloer is ofzo (hoop ik dan maar).
Wel weer wat rauwe melk gehaald.. gisteren was die op, hele nacht slecht geslapen. lekker fietstochtje naar de boer vanochtend (om half 7.... was 70 minuten onderweg heen en terug).

ik merk dat ik 's ochtends niet mijn bed uit kom.
Merk wel dat ik meer aan mezelf moet denken...... en dingen moet doen die mij kracht geven.. stress is funest. teveel over eten nadenken ook.........

iemand nog tips?

Volgens mij heb je al vele tips gehad.
Misschien kun je eens lezen in het ashwagandha topic. Hierbij de link.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/rhodiola-en-ashwagandha/

Wellicht kan ashwagandha je een zetje in de goeie richting geven voor wat betreft stress als je geen bijnierextract durft te nemen.
Hoe is het met je koolhydraat inname?
En vit c en enzymen?
Gaat het goed met je spijsvertering?

Koolhydraatinname gaat goed, die heb ik idd opgehoogd zoals je zei.

vit c neem ik elke dag enzymen niet elke dag.

spijsvertering gaat gewoon goed.

Bedankt voor de link ik ga het even lezen.

het gaat iets beter vandaag. het is meer dan alleen de voeding hoor. Komt goed. Voor mij is het ook heel belangrijk om te genieten en geen stress te hebben. Want stress is ook funest voor je bijnieren. Die tip kreeg ik al eerder.
Meer op m'n eigen benen staan en iets minder mij laten lijden door anderen. Op mezelf vertrouwen dus!

Echter loop je soms wel eens vast (wie niet) en dan vind ik dat ik om hulp mag vragen. Ik ben blij met je laatstgegeven tips, Binc, en het ophogen van de vitamine c daar doe ik het ook erg goed op.

ik gebruik nu veel de 330 vit. c ascorbinezuur van AOV

voegt het dan nog iets toe om de solgar vitamine esther c te nemen?

ik heb last van m'n (speelt soms op), soms is het beter.
Is erg onrustig.

Ik zit te denken of het nog 'n idee om hier iets extra voor te slikken biergist oid of niet? Wil dat het z.s.m. weer rustig wordt, want word er niet blij van.

Maargoed ik denk zelf dat de bouillons en de kefir en de melk het werk maar moeten doen...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan