Opnieuw voorstellen Celticmyst

het antwoord zelf al gevonden.. toch weer tarwe zitten eten vanochtend wel met rauwemelkse kaas maar boeit niks, krijg gelijk last van m'n huid.

:) simpel dus.

hoi
ik had nog even 'n klein vraagje.
Vanmorgen en vanmiddag was ik ergens, dus ontbijt was niet helemaal goed (de verkeerde koolhydraten).

Maar later op de dag ging ik aan de gierstepap: gierst gekookt in rauwe melk, doe er dan nog rauwemelkse kefir doorheen, fruit, een beetje creme fraiche en een half (of een heel) ei.
En daar at ik echt wel 3 kommetjes van ofzo (en de pap was echt dik geworden vd gierst).. nog vit. c erdoor gedaan.

Daarna nog een stukje lever en een glas rauwe melk met een rauwe eidooier.
Daarbij vroeg ik mij plots af, is dit niet teveel koolhydraten zoveel gierst,,, die 3 kommetjes... (nu was de rest vd dag natuurlijk niet in balans maar dat even daar gelaten)

het is nu 's avonds laat en ik heb gewoon zo'n behoefte aan eten.. in gedachte zie ik ijsjes en slagroomtaarten voorbij komen...

Ben je nu nog steeds koolhydraten aan het tellen??
Hoeveel koolhydraten heb je de dagen hiervoor gegeten??

Dit lijkt meer op een koolhydraten crash als je het mij vraagt....

Dat zou goed kunnen.
De dagen hiervoor heb ik vooral 's avonds ongeveer de hoeveelheid van 3/4 bord koolhydraten gegeten bestaande uit zoete aardappel of witte basmatirijst.

het ontbijt en de lunch, moet ik toegeven, gaat vaak fout. En daarin ontbreken dan waarsch. te vaak nog de GOEDE koolhydraten waardoor 's avonds laat die koolh. crash!!!

ps het is vervelend dat ik twijfel nu, de tarwe en de spelt moeten er ook helemaal uit, tja ik eet dan heel af en toe nog bv onderweg ofzo, ik dacht eerst dat het wel zou kunnen af en toe, maar blijkbaar niet dus...

Nou ja ik hoef het niet uit te leggen!!

Ik was vanavond erg moe.

Celticmyst, als je aan het eind van de dag niet helemaal tevreden bent over wat je hebt gegeten, jammer dan. Morgen weer een dag en dan doe je het beter.
Zelf eet ik rogge/spelt crackers = in ieder geval geen tarwe.
Als ik ,s-avonds nog trek heb neem ik gerust nog een cracker. of iets anders dat er in huis is. Tenslotte zegt je lichaam dat het nog wat wil hebben. Of word je te dik naar je zin?

Hoi.
Ja dat is waar. Daar heb jij gelijk in.
Waardoor het nu extra opspeelde, is omdat ik weer wat werk aan het doen ben en ik merkte dat ik bij dit werk wat aan de vermoeide kant was. Maargoed, maakt niet uit.

Spelt zitten ook gluten in, gaat niet ZO heel goed, weet ik uit ervaring gewoon (moe). Maargoed idd altijd beter dan tarwe.

Ik heb wel roggezuurdesemcrackers in huis. Echter gaat volgens mij de gierst het beste maar heb ik daar op de vroege ochtend niet altijd zin in, zoveel gierstepap.

IK ben juist enorm afgevallen. 64 kilo nu. Ik was 2 jaar geleden 83. daarover erg tevreden.

Ik probeer er altijd op te letten als ik weg ben om 2 quinoa of boekweit crackers met boter en wat kaas in me tas te hebben.
Als ik dan in de stad ben loop ik binnen bij de visboer en neem een haring of zo. Dan eet ik desnoods die mee genomen crackers erbij. Of ik eet ze eerder of later. Maar ik ga ook wel eens ergens eten en neem dan gewoon een salade of uitsmijter. Soms ook een broodje. Ik zou daar niet al te moeilijk over doen. Je moet het dan wel kunnen verteren natuurlijk.

Maar sommige mensen zijn elke dag van huis (ik dacht jij ook binc)... mensen met een vijfdaagse werkweek bedoel ik

Die nemen dan zeker flessen soep mee kefir rauwe melk quinoa salades worst kaas gehaktbrood enz enz
Als je natuurlijk vijf dagen werkt zoals sommigen hier moet je je weston price eten meenemen....

Nu ben ik niet veel van huis nog.
Maar toen ik meer dagen werkte ging ik idd bepakt en bezakt naar me werk. Ik nam hele stoifschotels mee in thermospotten. Ik zorgde dat ik op ne werk een pak crackers in me bureau la had. Nam blokjes kaas mee smoothies van yoghurt en rood fruit.
Gehaktballetjes, vleeswaren, wat plakjes komkommer of radijs. Gekookte eieren. Deed zelf gemaakte kruiden boter mee nemen die ik op de blokjes kaas deed, verzin het maar.
Als ik eens een off day had ging ik naar het naast gelegen centrum. Toen ik in Utrecht werkte in de binnenstad vaste klant bij de visboer. 1 ding deed ik niet. En dat was naar de kantine gaan.

Dat zijn wel lekkere dingen om mee te nemen inderdaad.

jij hebt ook een slowcooker toch?

Ikzelf maak tot nu toe eigenlijk praktisch nooit stoofschotels, is gewoon niet zo mijn ding als ik eerlijk ben, komt misschien nog.

Ja ik heb een slowcooker.
Het enige wat ik daarin maak is suddeevlees en bouillon.

Is stoofvlees niet je ding om klaar te maken, of om te eten?

beiden! vind het niet zo heel lekker.

schenkelvlees of ossenstaart vlees ofzo vind ik wel lekker.
maar stoofvlees is weer anders soort vlees toch? zoiets als het draadjesvlees wat mijn moeder vroeger maakte, stel ik me voor...

Ik denk alleen niet dat jou moeder het vlees in roomboter heeft gemaakt en met bouillon. Wrs met croma en water. In boter en bouillon word het veel zachter van smaak.

krijg het weer extra druk met werk de afgelopen week ook.. wel leuk op zich
.Volgens mij heb ik wat Biotex in lopen ademen.
ik had het op mijn matrastijk gesmeerd, maar dat is chemische troep.
matrastijk ga ik nu vervangen.... gebruik sowieso weinig chemische huishoudmiddelen.

voel me koortstig en grieperig.

ik merk nu dat het extra noodzaak is om ook rustmomenten te pakken. Ik merk dat ik me wat gestresst voel, en dat er ook sneller dingen misgaan in huis, dus ik denk dat ik gewoon tussendoor moet mediteren of wat dan ook, want stress heeft gegarandeerd ook z'n weerslag op je lichaam (heb wat last van spierpijnen).
Heb wel m'n hele huis vandaag zo goed mogelijk opgeruimd, heerlijk opgeruimd gevoel.

heb nog steeds vaak bij het opstaan TOTAAL GEEN ZIN in ontbijt, dat zal nog steeds met de bijnieren te maken hebben denk ik ofzo.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan