Ik wil nog even een opmerking maken over hetgeen mij is geadviseerd. Om de koolhydraten op te hogen (dmv gierst).
Ik heb een tijdje geleden het receptenboek besteld 'geef je ogen de kost', dit is een receptenboek opgesteld door tanja en nog iemand die zich met weston price bezighoudt, 1 van de ontbijtrecepten is een kefirsmoothie bestaande uit kefir, fruit van het seizoen, avocado, eigeel, slagroom, sole.
Hier zitten helemaal geen droge koolhydraten in (geen gierst, geen boekweit)
En ook bij de andere ontbijtrecepten in dat boek zie ik de droge koolhydraten niet terug.
Het advies wat ik kreeg om bij elke maaltijden droge koolhydraten toe te voegen (boekweit/gierst/zoete aardappel/witte basmatirijst) wijkt dus eigenlijk compleet af van de recepten die beschreven staan in 'geef je ogen de kost'.
Maargoed, Binc zei 'dan eet je maar wat meer dan 'n ander', blijkbaar kan ik hier dus van af wijken. Een beetje naar mijn gevoel luisteren.
Ook in de recepten van Hanneke Braakhuis die ik nu in huis heb zie ik yoghurtsmoothies staan waar helemaal geen droge koolhydraten inzitten.
Maargoed, ik neem ze dan maar wel gewoon.
De gierst bevalt me op sommige dagen wel goed maar op andere dagen heb ik toch het gevoel dat het veel te veel koolhydraten zijn. Misschien wisselt het ook per dag waar m'n lijf behoefte aan heeft?
Simpel is het vooralsnog niet echt.