Opnieuw voorstellen Celticmyst

als jullie een vlek op een broek hebben bijvoorbeeld vet, hoe halen jullie dit er dan uit?

Ossengalzeep oid?

Hoi Binc
allereerst wil ik je toch nog even heel erg bedanken voor die tip vd koolhydraten. Zoals je wellicht al in de gaten had de laatste dagen ging het weer wat slechter.
Ik greep weer vaker naar de tarwe en had 'n enorme waas in mijn hoofd.
Omdat ik het dan druk heb neem ik vaak iets lekkers in de stad of gewoon 'n broodje.

En uiteindelijk moet ik het ontgelden.

De goede koolhydraten moet ik echt weer aan gaan vullen ik zit nu inderdaad weer aan de gierstepap met kefir/rauwemelk/fruit en wat eieren erbij (en ik ben niet zuinig met de gierst zoals je als tip al gaf), zodat ik ook weer wat helderder ga worden in mijn hoofd. Echter kan ik niet teveel tegelijk eten aangezien ik zoals ik je al aangaf toch enorme moeite heb met eten.

Mijn vrijwilligerswerk is wel belangrijk dit moet ik volhouden van het uwv maar ik moet wel in de gaten houden dat ik mezelf op de been houd. Ik heb de enzymen vandaag ook weer genomen. Veel kruidenthee en ook water met appelazijn.

Ik zou er wat meer regelmaat in houden met de azijn en enzymen.
En bij geen honger, tja, dan eet ik ook niet.

Maar je hoeft toch niet elke dag gierstepap te eten?

Ja, dat is ook zo. (maar als ik in de stad ben lastig).

Nee, dat hoeft ook niet, je bedoelt afwisselen met quinoapap zeker? Want je zei dat ik wel bij elke maaltijd koolh. moet eten.
En voor het ontbijt kom je dan toch uit op gierst of quinoa .. en quinoa houd ik niet superveel van als ik eerlijk ben!!!

Ik zie ook wel eiersmoothies (en komkommersmoothies) in het receptenboek wat jij ook in huis hebt als het goed is maar daar zitten geen koolhydraten in.....

hoewel ik ook wel eens een hele dag heb gered op kefir met 2 eieren erin, met fruit, en nog een eidooier erna met rauwe melk en maar 'n piepklein beetje boekweitvlokken erbij

Ik ga nu even wat rijst eten met groente en vlees en bouillon.

Ja hoor ik eet wel Wapf, maar GEEN koemelk. Wel Geitenkwark maar niet in grote hoeveelheden en altijd geitenkaas en geitenroomboter.

Liz, je kunt nog zoveel andere dingen verzinnen. Als jij zo een smoothie wil neem je er toch gewoon een paar belegde crackers bij?

Er is meer dan gierst en quinoa.

Liz je bent in de war met mij denk ik. Ik begin smorgens altijd met een appel, soms papaya erbij. soms een banaan erbij.
Dan eet ik later altijd crackers,(rogge/spelt) meestal 2, altijd met roombter en kaas en heel vaak ei erbij. Dus eigenlijk iedere ochtend hetzelfde. Als ik daarna lang onderweg ben neem ik crackers mee met kaas maar dat gebreurt niet vaak.
Met deze manier van eten is mijn buik rustig en dat is belangrijker dan alle regels over Wapf.
Maar ik zit aardig in de richting. S,avonds altijd groente met een lepel kokos, soms rundergehakt of kip. Dat maak ik lekker met spek en ui en kruiden. Simpel maar lekker.
Als toetje geitenkwark. Ik hoef er dus verder niet over te denken.
Soep hoofdzakelijk in de winter, ik moet een voorraad botten bestellen.

Dat is niet helemaal wapf liesje. Is best veel zoet om je dag mee te beginnen...

ik bedacht me nog iets; ik poets nu al 4 jaar mijn tanden met keltisch zeezout en weleda tandpasta. Maar ik lees op de site van poekie iets over sodiumbicarbonaat (iets wat ik zelf nooit gebruik).

Poetsen met keltisch zeezout (en weleda) is toch ook gewoon OK? Ik zie nu dat alleen met keltisch zeezout ook kan... ik gebruik het dus in combi met weleda tandpasta... gaat goed

ik heb last van een wat gele verkleuring tussen mijn vingers op mijn handen.

wat is dit nu weer
gal.nieren bijnieren schildklier??

Ik lees op internet dat meerderen dit hebben en dat het na een paar uur weg kan trekken.... hoop dat 't niet iets ergs is ofzo :)

Ik wil nog even een opmerking maken over hetgeen mij is geadviseerd. Om de koolhydraten op te hogen (dmv gierst).
Ik heb een tijdje geleden het receptenboek besteld 'geef je ogen de kost', dit is een receptenboek opgesteld door tanja en nog iemand die zich met weston price bezighoudt, 1 van de ontbijtrecepten is een kefirsmoothie bestaande uit kefir, fruit van het seizoen, avocado, eigeel, slagroom, sole.
Hier zitten helemaal geen droge koolhydraten in (geen gierst, geen boekweit)
En ook bij de andere ontbijtrecepten in dat boek zie ik de droge koolhydraten niet terug.

Het advies wat ik kreeg om bij elke maaltijden droge koolhydraten toe te voegen (boekweit/gierst/zoete aardappel/witte basmatirijst) wijkt dus eigenlijk compleet af van de recepten die beschreven staan in 'geef je ogen de kost'.

Maargoed, Binc zei 'dan eet je maar wat meer dan 'n ander', blijkbaar kan ik hier dus van af wijken. Een beetje naar mijn gevoel luisteren.

Ook in de recepten van Hanneke Braakhuis die ik nu in huis heb zie ik yoghurtsmoothies staan waar helemaal geen droge koolhydraten inzitten.
Maargoed, ik neem ze dan maar wel gewoon.

De gierst bevalt me op sommige dagen wel goed maar op andere dagen heb ik toch het gevoel dat het veel te veel koolhydraten zijn. Misschien wisselt het ook per dag waar m'n lijf behoefte aan heeft?
Simpel is het vooralsnog niet echt.

En weer was de post ineens verdwenen.

Ik wilde nog even iets zeggen over hetgeen jij, Binc, mij adviseerde, om bij elke maaltijd droge koolhydraten toe te voegen.

Ik heb nog even gekeken haar het receptenboek "geef je ogen de kost" wat is opgesteld door tanja en karin (van volzicht).

Hier worden 3 verschillende ontbijtrecepten gegeven allemaal zonder droge koolhydraten (kefirsmoothies e.d.).

Het advies wat ik kreeg wijkt dus eigenlijk compleet af van wat daarin staat.
Als ik onbeperkt gierst ga eten in de ochtend is dat naar mijn idee toch ook teveel koolhydraten. Echter heeft m'n lijf er soms WEL behoefte aan, ik las ook in een post dat jij dat ook een keer had, binc, dat je je wat flauw voelde en MEER behoefte had aan koolh. omdat je de dag ervoor zwaar werk had verricht, dus misschien werkt het zo.

En ik vind het ook opvallend dat zowel in het receptenboek 'geef je ogen de kost' als in het kookboek van Hanneke braakhuis heel veel receptenstaan zonder droge koolhydraten, bijvoorbeeld de yoghurtsmoothie met eidooiers en avocado en al die kruiden erin. Dat is natuurlijk ook onderdeel van het weston price eten, WEINIG koolhydraten.

Maargoed, blijkbaar mag ik daarin sjoemelen. EN moet ik gewoon naar m'n gevoel luisteren wat ik nodig heb.... voor alsnog niet teveel passen en meten.

Jij bent hormonaal niet in staat om koolhydraten weg te laten. Dat is al meer malen gezegd. Wapf is wel met kookhydraten in beperkte mate. En dat dat niet bij elk recept aangegeven word, kan.
Maar dat betekent niet dat jij ze bij alle maaltijden weg moet laten. Bovendien is het duidelijk dat je stress niveau torenhoog is. Je maakt je om de kleinste dingen druk.

Nog even een aanvulling: ik heb hier en daar wat navraag gedaan en denk inderdaad (zoals ik ook al eens eerder schreef) dat jij, Binc, dan toch wel gelijk had, dat ik mijn schildklier/bijnieren uitput als ik te vaak te laag zit in droge koolhydraten. Jammer dan, dat die droge koolhydraten niet in die recepten genoemd worden. Hoewel ik het soms handig vind om een recept als lijdraad te hebben werkt dat blijkbaar voor mij dikwijls niet (Liesje had daar wel 'n beetje gelijk in).

Het is nog steeds vaak dat ik dat ook merk dat ik de droge koolhydraten mis als ik alleen maar kefir met eieren en avocoda enzo drink.... dus ik ga maar op dezelfde voet verder...

Ik wijk nog steeds wel eens van het dieet af hoor, simpelweg omdat ik ergens ben bijvoorbeeld.
En zoals Liesje al een beetje zei, luister ook naar je intuitie wat betreft je nodig hebt.

Ik ben weer een beetje bezig met taalhulp aan anderstaligen, dit doe ik een paar keer in de week, ik hoop dat ik dit wel vol kan blijven houden. Het is wel leuk om zo onder de mensen te zijn en er ontstaan vaak leuke gesprekken.
Soms zie ik er ook wel tegenop maar dat hoort er bij denk ik

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan