Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ik schrijf deze post n.a.v. een eerder advies wat ik kreeg, om de koolhydraten op te hogen en dus meer koolhydraten te eten dan de meesten hier.

ik stond vanmorgen op en begon de dag met gierstepap gekookt in melk, daar deed ik kefir doorheen en ook nog wat blauwe blessen. Ik at er 2 eieren bij.
Klein stukje kaas erbij.

Daarna merkte ik (wat ik nu trouwens al een paar dagen heb) dat ik mij niet goed kon concentreren.

Wat ik bemerk is dat ik nu wel erg veel (droge) koolhydraten (zoals gierst/rijst enz) eet. En ik voel me niet super goed.
Komt dit door een tekort aan koolhydraten of komt dit juist doordat ik er teveel eet.

Ik heb wat moeite met concentreren en het lijkt of ik de hele dag behoefte heb aan cholesterol/vet.
Mijn gevoel zegt meer vette smoothies en minder droge koolhydraten maar het is lastig nu voor me.

Ik vraag me dus och echt af of ik het zo wel goed doe. Als ik de receptenboeken zie niet.
En op voedingisgezondheid staat als lunch toch ook alleen maar yoghurt met een rauw ei en allerlei kruiden en slagroom? Een enkeling gooit daar nog een paar boekweitvlokken in... nou ja ik weet het even niet.

_
En ja ik wil het dus nogmaals benadrukken ik zie de recepten in zowel hannekes receptenboek als in het receptenboek van o.a. tanja, Geefjeogendekost, waar als ontbijt dus bijvoorbeeld een kefirsmoothie gegeten wordt, bestaande uit kefir, beetje zomerfruit, creme fraiche sole en een halve acovado en een rauw eigeel.
De nadruk ligt op de nutrinten, op vitatmines A D E en K, probiotica, op de vetten.
_
Is het niet zo dat doordat ik die gierstepap eet in de ochtend, bestaande uit zoveel koolhydraten dat ik dan de hele dag honger heb... /hou
trouwens vind ik de gierstepap in de ochtend nu ook tegenstaan, valt zo zwaar ............

ik heb toch maar wat zoete aardappel gegeten, ik doe het maar op gevoel, kennelijk heb ik die koolhydraten toch wel nodig. Ik ben toch wel moe nog steeds hoor.
Ik doe wel wat (nu nog) vrijwilligerswerk, maar ook wel leuk hoor.

Maar ik ben dus nog niet superfit, wel een soort van uitgeput gevoel nog steeds.

Ik heb trouwens een ontsteking aan de binnenkant van mijn mond. Is echt een hele blaar.
Hoop dat het snel wegtrekt.

Gisteren nog wel lekkere rauwemelkse roomboter gehaald op de fiets in oudendijk.

Je hoeft toch niet allee maar koolhydraten te eten in de ochtend? je kan ook een smoothie manken en daar wat koolhydraten bij eten. Dat was eerder ook gezegd.

Want nu zit je idd best hoog in koolhydraten als je alleen dat eet.
Maak een smoothie en eet er wat koolhydraten bij. Dus erbij! En niet als hoofdmaaltijd. Wissel het af. Je zult zelf echt iets creatiever moeten worden.

ja ja ik eet er vaak ei bij bij kefir/avocado, niet alleen maar koolhydraten hoor. komt goed.

Maar ik zit er even helemaal doorheen. Ik heb geen weerstand, ik heb KOE van een ontsteking in mijn mond, 'n soort aft/blaar, doet zeer...

Iedereen vindt van alles wat ik MOET doen, het uwv, de buren, en natuurlijk wil ik van de uitkering af en wil ik ook wat doen EN mijn eigen geld verdienen, ik doe wat ik kan, maar ik zit er gewoon echt even doorheen nu. Geen eetlust. Lage weerstand.

Op zich wel fijn dat ik mijn vrijwilligerswerk heb om wat om handen te hebben natuurlijk, zodat ik mij daarop kan richten.

Ik deed ooit Engelse lerarenopleiding ik heb mijn vwo diploma en ik heb mijn propedeuse van de Engelse lerarenopleiding. Maar ik heb gewoon even geen puf. Ik weet het even niet meer, dat gevoel!

Ik ben bezig met wat dingen schrijven voor in een magazine, daar maar op richten, dan kan ik in ieder geval niet piekeren. Hopelijk wordt mijn weerstand snel beter, het is gewoon heel erg nu. Maarja. Het komt wel weer goed hoop ik.

hoi ik zal mijn vraag nog even duidelijk stellen,
ik gaf al aan dat ik op zoek was naar een wat natuurlijker middel om bijvoorbeeld bloed- of vetvlekken uit kleding te halen.
In plaats van Biotex blauw (roller) die ik nu gebruik op hoeslakens en broeken.

De Biotex blauw verwijdert vlekken wel het beste. Maar er zit chloor in enzymen in.
Ik vroeg mij af als je de Biotex blauw gebruikt, daarna in de wasmachine gooit, en je doet daarna de kleding aan, waarmee je dit hebt behandeld, of dit slecht is voor je gezondheid ik heb nog geen beter alternatief gevonden. Ik bedoel het is natuurlijk niet echt 'n gezond middel, het is niet ecologisch want er zit gewoon chloor in. Ik hoor van sommigen dat dit dus niet echt goed is.

Hetzelfde geldt denk ik voor neutral wasmiddel omdat dit ook nog vol met troep zit... (wat ik nog steeds gebruik). In hoeverre dit nu echt kwaad kan. Liever heb ik iets meer eco wat ik al eerder aangaf .. vandaar wasnootjes gekocht, maar kreeg hier bruine strepen van op de witte handdoeken, jammer. Dat dus maar niet meer gebruiken :)
Voor mij moet het vooral makkelijk zijn...

sonett wasmiddel is ook wel goed geloof ik, maar hoorde dat je er het beste wel een bleekmiddel bij kunt gooien En zo'n fles is wel heel duur, 11 euro ofzo. En bij de neutral zit alles er al in. Het fijne van neutral vind ik wel dat er niet zo'n vieze chemische geur aan zit zoals bij de andere wasmiddelen maar echt goed is het denk ik nog steeds niet.

Over hoeveel dingen maak jij je nu druk?
Denk je dat je ziek word van je wasmiddel??
Er lopen nog steeds mensen vrolijk rond die biotex gebruiken zonder klachten.

Volgens mij be jij alleen maar bezig met elk product food of non food te analyseren op internet!

Laminaat, wasmiddel, voeding. Waar denk je nu echt dat je niet lekker van bent?

Als ik jou was zou ik toch iets meer gaan doen. Je zei eerder op mijn vraag wat je aan je klachten wilde doen, dat je niet van plan was veel te veranderen. Maar ondertussen blijf je wel klachten houden.

Ik merk aan mezelf hoe snel je gezondheid achteruit gaat als je in een korte periode stress hebt en daardoor je voeding en supplementen verwaarloosd. Ik kan mezelf straks ook weer helemaal opnieuw gaan opbouwen. Mij lukt het even niet helder meer na te denken over mijn eten of de juiste boodschappen te halen bij de boerderij. Het is toch meer supermarkt. en vaker eten bestellen. Tuurlijk probeer ik dat zoveel mogelijk wafp te houden. Maar toch ga ik achteruit. En dat in een tijd van 3 maanden. Voor die tijd voelde ik mezelf op hoogtepunt dat ik mij echt goed voelde. Kan je nagaan hoe snel verkeerde voeding en stress een aaslag is op je lijf.

Haha.
Over het laminaat maak ik me niet meer druk hoor. Van het neutral wasmiddel dacht ik inderdaad dat het niet goed was (en eigenlijk staat dat ook op voedingisgezondheid en hier op het forum dat wassen in zilversoda of zelf wasmiddel maken beter is), ik vroeg ook eens na bij zo'n Facebook groep pure4 green ofzo weet ik veel hoe ze heetten die zeiden dat elk wasmiddel met chemicalieen erin 'n negatieve uitwerking kan hebben op je zenuwstelsel. Vandaar. Mijn laatste wasje heb ik nu toch weer met Biotex behandeld (1 vlek) en in de neutral gegooid, ik heb nu ook sonnet in huis dat is van de natuurwinkel, die gebruik ik volgende keer wel. moet alleen nog een andere oplossing bedenken om de vlekken er uit te krijgen, anders maar gewoon Biotex... want ossengal helpt naar mijn idee niet genoeg. Echt druk maak ik me er niet meer om.

Waar ik echt niet lekker van ben? Nou, ik heb bijvoorbeeld een enorme aft in mijn mond nu, is een ontsteking, ik denk dat ik niet lekker ben door voedingstekorten. Iets meer kefirsmoothies drinken denk ik.
Kan natuurlijk nog steeds nog meer a/d hand zijn bv het zo tegen eten opzien in de ochtend zal met de bijnieren te maken hebben.

Gisterenavond ben ik de hele avond weggeweest. Een activiteit in de wijk hier, waar ik aan mee hielp. Veel mensen ontmoet, erg leuk.

Waarom ik me druk zou maken om wat de buren zeggen; ja je hebt gelijk ook. Zij zijn ook niet op de hoogte van weston price.

Je zei "als ik jou was zou ik toch iets meer gaan doen". Wat zou ik dan NOG meer moeten doen?? Je bedoelt meer lezen over de schilderklier en de bijnieren op voedingisgezondheid?

Ik maak me nu niet superdruk hoor. Laminaat is prima. Wasmiddel neutral is alsnog chemisch alleen zonder geur. Biotex zoek ik nog een vervanging voor maar ossengal hielp niet genoeg dus ik heb in mijn laatste was 1 vlek toch weer behandeld met Biotex, en in de neutral naar mijn idee wast de neutral de resten Biotex beter weg dan een ecologisch middel.
Ik heb ook sonett in huis nu (eco-wasmiddel) kan ik volgende keer eens proberen.

De afgelopen weken maakte ik me wel druk dat ik dingen moest doen kwa werk, maargoed als ik eenmaal met die dingen bezig ben, dat is op zich prettig, dan maak ik me niet heel druk.

Je geeft aan dat je, als je mij was meer zou doen. Bedoel je daarmee nog meer gaan lezen over de schildklier en bijnieren op voedingisgezondheid, zoals je eerder zei?

Ja ik snap wat je bedoelt met stress/je voeding verwaarlozen, dat zal ook 1 van de redenen zijn dat ik me nu iets minder voel, toch af en toe een wijntje en 10 dagen geleden een etentje met iemand in de stad, dan eet je toch al snel minder gezond dan je zou willen en dat heeft inderdaad zijn weerslag op je lichaan.

o ja dat was ik nog vergeten te typen. Binc.
Je vroeg waar ik me nu allemaal druk om maakte. Zo'n 2,5 maand geleden kreeg ik ruzie met een vriendin, ik had hier al eerder over geschreven, volgens iemand hier op het forum veroorzaakte dit ook exceem (vandaag geen last van trouwens).

Ik heb mij daar eerder wel druk om gemaakt,maar doordat ik nu weer wat werk doe hier en daar, ontmoet ik wel meer mensen en geraakt dat andere een beetje op de achtergrond...

volgens mij zit het hem echt puur in de voeding en eventueel bijnieren. Tevens woon ik aan een verkeersweg ik zou liever aan een iets rustigere weg wonen, maar ik stoor me daar niet heel erg meer aan.

Daarbij wou ik nog wat toevoegen.
Ik had het van de week een paar keer op Facebook geschreven aan een kennis dat mijn weerstand weer wat minder was, en ik het gevoel had dat ik van alles moest. Zei adviseerde me toen om naar een orthomoleculair arts te gaan, omdat zij daar zelf goede ervaringen mee had. Maargoed Binc jij zei mij toen al dat jij niet zou weten wat die man zou toevoegen. Iemand anders moest van hem 1 gram haar afknippen en heeft nu een hele kale plek op haar hoofd. Los daarvan ondersteunt die arts weston price niet dus ik zou niet weten wat ik daar moest. En diegene die mij dat adviseerde zegt dat ik veel groene bladgroentes en avocado moet eten en ze eet weinig vlees. DAT gaat er dus sowieso niet voor zorgen dat ik me beter voel ;)

Leverreinigen doen sommigen hier ook trouwens maar dat heb ik nog nooit gedaan. Maar ik denk niet dat je dat bedoelde Binc.

wat vreemd trouwens ik had een post getypt en ik wilde nog wat veranderen in die post, daarna klikte ik op verzenden en m'n hele post was verdwenen, dat heb ik wel vaker.

Anyway er was iemand op Facebook die zei dat ik naar zo'n orthomoleculair arts moet gaan want zij had daar zulke goede ervaringen mee, ze hamert er steeds op, (hij ondersteunt geen weston price) ze had iemand anders er ook heengestuurd en die moest 1 gram haar afknippen voor onderzoek. Binc jij zei al eerder dat jij dacht dat die man niet veel zou toevoegen. Maarja ook omdat hij geen weston price ondersteunt, wat heb ik daar te zoeken. :) En ik wil geen 1 gram haar afgeknipt hebben.

Ik ben wel de H202 gaan gebruiken dus ik ben toch al extra dingen gaan doen? Daardoor is de benauwdheid wel weg trouwens!!!!

Maargoed helemaal in balans ben ik idd niet..........dat kan natuurlijk altijd beter! :-)
En ja dat manifesteert zich nu in een flinke aft aan de binnenkant van mijn mond.

Een tijdje geleden maakte ik mij druk om een ruzie met iemand (om nog even in te gaan op jouw vraag, 'waar ik me nu allemaal druk om maak'), maar nu ik weer werk hier en daar doe en veel nieuw mensen ontmoet waar ik ook Engels mee praat, zoals gisteren, is dat een beetje op de achtergrond geraakt.

Soms vind ik het nog steeds lastig om zo te eten dat ik mij echt goed voel.

En ik lees 'n beetje dat je dit wel herkent, vooral als je het druk hebt of stress hebt, dan bestel je eens wat, of je eet eens gezellig buiten de deur met iemand.

En ja geen wonder dat ik lastig vind, ik kom weer even terug op wat mike in de lezing vertelde, dat maar 30 procent van de voeding uit de supermarkt genoeg voedingswaarde bevat.
Je moet al behoorlijk slim zijn in deze tijd om je voedingspatroon op orde te hebben.

Gisteren avond bij de activiteit waar ik op aanwezig was zat alles ook weer bomvol suiker: chocolademelk met slagroom, speculaas en mueslirepen boordevol suiker!

In een paar eerdere post heb je geschreven dat je toch denkt aan bijnieren en schildklier. Dat je het vermoeden had dat ik daar gelijk in had. Op mijn vraag wat je eraan wilde doen zei je "niet veel' of iets in die richting.
Maar ondertussen hou je klachten. De zuurstof is mooi natuurlijk. Maar het blijven lezen alleen over bijnieren en schildklier, en dan vervolgens dat niet aan pakken lost niks op.

Ik herken wat er gebeurd in korte tijd als je terug valt in een eet patroon die niet zo gezond is. Dus geen wapf. Alleen het onderscheid tussen jou en mij is, dat jij je bij elk verkeerd dingetje dat je eet onwijs zorgen maakt en gaat stressen.
Ik doe dat niet. Als ik eens uit eten ga en ik neem 1, 2 of misschien wel 5 wijntjes erbij ? dat ik mezelf daar niet schuldig over ga voelen of in problemen ga denken. Maar dat ik ervan geniet. Ik zie het dan gewoon als een keer zondigen.

Ik weet er nog te weinig vanaf om nog meer stappen te ondernemen dus ik zal er nog meer over gaan lezen de komende dagen.

Nou ja... 'onwijs zorgen maakt' dat valt ook wel weer mee hoor.
Maargoed ECHT genieten van wijn kan niet als je een of andere halve gare naast je hebt zitten die in zijn vrijetijd soms de waterpijp rookt en gelijk met je wilt trouwen :D EN zegt een rijbewijs voor je te willen betalen.

Nou ja, ik kon de wijn op dat moment misschien JUIST wel goed gebruiken :) :)

Maargoed ik zal verder gaan lezen en ik zal kijken wat ik nog meer aan moet pakken.

ik wilde nog zeggen ik vind het nu het belangrijkst dat die aft in mijn mond overgaat want ik verrek werkelijk van de pijn

ik zal wel wat extra rauwe melk achterovergieten

Misschien aks je een trekje neemt van die waterpijp de pijn minder word en ook de stress. Anders cbd. Of cbd met thc.

nou zit IK er even helemaal doorheen
ik heb gisteren avond iets met (gewone aardappel) gegeten omdat ik daar trek ik in had. Eet ik normaal nooit. HOogstens echt heeeeeeel soms 'n patatje als er niks anders voor handen is als in de stad ben en een plotselinge hongeraanval krijg rond 6 uur 's avonds.

Nou ja, nachtschades dus, vandaag gelijk erge last van m'n ogen vandaag en doodmoe. Eigen schuld. nu zit IK er even helemaal doorheen. Ik geef de schuld maar aan de nachtschades daar werd ik vroeger ook altijd al depressief van. Ben evengoed naar m'n (vrijwilligers)werk gegaan vanavond

ik heb het gewoon even helemaal gehad met alles. Maargoed geen gewone aardappels meer. :)
Overigens was er op het vrijwilligerswerk ook iemand die alle aandacht naar zich toe zoog en ja zij heeft ook een goede opleiding gehad, veel MEER leservaring dan ik, afgeronde opleiding enz enz, ik had misschien het gevoel dat ik er een beetje voor jan *** bij zat, zij was ook voor het grootste deel aan het woord en ik zat erbij. In dit geval vind ik het dan niet supernuttig dat ik erbij zit hoewel ik het wel leuk vind zo de interactie met elkaar maar, ik had misschien toch meer voldoening er uit willen halen.

Nou ja goed. Ik heb enorme hoofdpijn nu en zit er doorheen.
Ik ben gewoon moe nu.

Ik ben destijds met die Engelse lerarenopleiding gestopt en aangezien ik toch met lesgeven bezig wilde zijn doe ik nu taalhulp, op dinsdag is dat dat in een groepje en de taaldocenten nemen vaak de leiding. Ach ik weet het gewoon even niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan