Opnieuw voorstellen Celticmyst

Hoi
Nog even een toevoeging.
Ik heb nog wat meer doorgelezen in het aschwaganda topic. Ik zie ook dat aschwaganda niet samen mag met het schildkliersupplement die Liesje ook slikt en die mij aangeraden is door iemand op feestboek.

IK denk dat ik bij dit soort middelen (schildklier/bijnieren) niet zomaar wat kan gaan proberen.

Trouwens erg vaag ik hoor van twee mensen die bij die orthomoleculair arts zijn geweest dat ze een haaranalyse kregen een van hen moest zelfs echt een stuk haar eraf scheren om te laten analyseren.
Ik mail die arts om te vragen of dat inderdaad nodig is als je daar heen gaat, mailt de assistente terug 'nee hoor dat is niet nodig want wij werken niet met haaranalyse'

????????????

Maargoed hoe dan ook,
Het kan toch wel simpeler. Ik vind helemaal naar Oosterhout ook wat ver.

Vandaar dat jij, Liesje natuurlijk ook aanraadde om naar de huisarts te gaan maargoed daar had ik al op geantwoord die zei dat alles goei was.

ik moet nu weg..

De adrenal kun je dacht ik ook bij iherb bestellen.

Ik had eerder de variant met adrenaline. Due was te heftig. En die de link die je plaatst us ook met adrenaline.

Deze moet je hebben als je zonder adrenaline wil. Er is ook een goedkoper merk van thorne.

https://www.vitamientjenodig.nl/adrenal-cortex

Ik heb eerder ashwagandha van now gehad. Was goedkoper. Maar de vitals doet toch veel meer.

Wanneer je dit gaat gebruiken heb je het meeste effect wanneer je de koffie laat staan. En dat is ook mijn eigen ervaring.

En verder, laat je angst varen. Ga leven, en hou op met alles analyseren! Ben raad je magnesium aan. Ook dat is je meermalen aangeraden. Als je vrij bent doe gebruik het dan eens 2 keer per dag. In de ochtend en avond. En aks het kan maak je er gewoon hele rituelen van thuis. Doe ik ook.

Eerst douchen, dan sprayen, in laten trekken en tijdens het intrekken ook in een voetenbadje met magnesium en daarna af spoelen. Kan je allemaal ook dood leuk doen met een gezichtsmasker en haar masker. Maak het leuk voor jezelf en ontspan!!!!!!

wat grappig dat je dit schrijft. Ik was in de winkel vandaag (nadat ik naar een superleuke middag van vrijwilligerswerk was geweest -- wat kunnen vrouwen kakelen zeg ) ;) en dacht ik ga gewoon de aschwaganda van vitals proberen.
Ik heb het gekocht.

ps ik heb nu nog MAGNESIUMCITRAAtpoeder VAN NOW in de kast staan. daar had ik eerder teveel van genomen en er zit een bestanddeel in wat niet goed is, weet even niet meer wat.

Ik zie dat je schrijft over magnesiumspray (dit op mijn lichaam sprayen) en de korrels voor het voetenbad. Heb ik in huis, had jij mij destijds ook aangeraden Binc en toen had ik het gelijk gekocht de spray en de vlokken -- dan houd ik 't wel even hierbij

Heb ik af en toe gebruikt Dit kan ik dus weer gaan gebruiken! yeah!

Celticmyst je schrijft hierboven ergens dat het een half jaar geleden is dat je je schildklierwaardes het laten controleren.
En ik herhaal nadrukkelijk dat de huisarts ALLES GOED VINDT terwijl dat dan eigenlijk niet zo is. (hoewel ik niet iedee huisarts over 1 kam mag scheren).
Ik heb sinds 2008 een lijst met mijn waardes. die zeker niet allemaal goed waren.
MAAR IK BEN NIET MOE zoals jij en ook nooit moe geweest. Dat kan met een eventueel schildklierprobleem bij iedereen anders zijn.

Heb je die lijst met de bloedwaardes in je bezit?
Een huisarts die zegt dat je maar gewoon moet eten via het v oedingscentrum?
die huisarts heb je alleen maar nodig voor een bloedonderzoek ja of nee, verder heb je er niets aan.
Orthomoleculaire artsen zijn er genoeg, is vaak even zoeken welke er in de buurt zit en dan maar hopen dat je tevreden bent. Inderdaad jammer dat alles zoveel geld kost.

OKE. Dus jij raadt mij aan naar een orthomoleculair arts te gaan begrijp ik.

Nog even iets anders... over de aschwaganda.. een paar posts waar ik op stuitte

____

november 19, 2011 om 11:33 am #28815 REACTIE

Dirtsa

Bijdrager
dus ashwagandha is niet oke mike?

november 19, 2011 om 11:35 am #28816 REACTIE

Webmaster

Bijdrager
Ik denk dat er betere alternatieven te vinden zijn dan nachtschades. We hebben simpelweg te veel neurologische schade opgelopen, vaak al vanaf de geboorte. Hier een zeer verhelderend artikel van de Amerikaanse WAPF-site over nachtschades:

http://www.westonaprice.org/food-features/nightshades

Mike
____

Ik weet niet WIE er met het idee is gekomen om aschwaganda te gaan nemen. Maar dit is naar mijn idee helemala niet WAPF-proof.

zie ook http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding_nachtschade.html

ik heb er net 2 genomen maar ik bedacht mij dit en lees het ook...
het blijft nachtschade..

Celticmyst, die website van de Jonge? Ik kijk altijd eerst wat hun tarieven zijn dan waar ze wonen en wat er verder op hun website staat. . Ik vind hem TE DUUR en jij vindt dat hij TE VER WEG zit.
Waar woon je?

Op dit forum word ashwagandha wel aangeraden. Volgens mij heeft Ben gisteren nog geschreven hoe het zit en welke soort je het beste kan nemen. Adrenal wil je ook niet. Dat was het andere alternatief. Naast alles wat je al aangeraden is in dit topic. Maar het enige wat je doet is alles op zoeken en er bang van worden.

Dat was met wasmiddel zo, met tandpasta, je vloer en noem maar op. Als je dan Mike zijn adviezen wil volgen wat geschreven is doe dat dan ook. Jij bent overal paranoia over. En daarom denk ik dat orthomoleculair arts geen zin heeft. Je weet hoe je moet eten, je weet welke supplementen je kunt nemen, en je weet dat je niet moet stressen. En toch is er elke keer wel weer een “maar” bij jou over een product of supplement.

Al die Maartjes noem ik buffels. En buffels zorgen ervoor dat je niet bij je gevoel kan en zelf beslissingen kan nemen. Puur omdat er buffels in de weg zitten. Je je bent er nu zo lang al mee bezig en blijf maar overal iets achter zoeken.

Celticmyst mijn ervaring is sinds 2008 dat ik uiteindelijk alles alleen moet uitzoeken. Mede omdat ik een speciaal probleem heb vanwege een stuk endeldarm die verwijderd is.
Ooit las ik iets over enzymen en daar was ik meteen enthousiast over. Maar niemand heeft me daarover advies gegeven. Het pakte extreem goed uit dus dat was mazzel.
En zo werkt het. Jezelf inlezen en twijfelen wat je moet doen is oke. Maar wat bij bv Binc werkt werkt bij jouw misschien helemaal niet.

Op de website van de Jong staat bij "profiel" waar je zelf kunt zoeken naar artsen. Neem er maar een schrift voor aantekeningen bij want is veel werk.
voor een 1e gesprek van 1,5 uur ben je ongeveer 100,- euro kwijt.

Al die supplementen zijn ook duur terwijl je niet zeker weet wat de eigenlijke reden is van die moeheid.
Vit C bv kun je altijd wel nemen. Een combi van de B-vitamines kan ook. Levertraan ook. Misschien gebruik je dit al.

Ik gebruik voor de schildklier (naast thyreoidum) een produkt van NOW -Thyroid Energy. Daar zit in L-thyrosine EN ashwaganda, B6, B12, Zink, Selenium en koper.
Die ondersteunen in ieder geval de schildklier.

Ik vind wel dat je paranoia doet over veel dingen. En verder heeft Liesje gelijk voor wat betreft de bloedwaarden van schildklier. Opvragen zodat je weet wat er geprikt is.

Ik vind wel dat je paranoia doet over veel dingen.
Vandaaar dat je mij de aschwaganda aanraadde. :) JIj dacht natuurlijk ook, we zullen die meid 's effe tot rust brengen! :p

Nou dat niet zo zeer. Dat zal je zelf moeten doen. Ik zou om te beginnen je perfectionisme laten varen. Dat is volgens mij jou allergrootste probleem!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan