overigens denk ik niet echt dat ik paranoia doe over veel dingen. Er zit in veel producten chemische zooi. Sommige producten gebruikte ik nog uit automatisme (omdat mijn moeder ze vroeger thuis gebruikte) maar je kan niet oplettend genoeg zijn.
Zo had ik dus gisteren een zilveren hangertje wat een beetje donker was geworden. Ik dacht ik doe het even in de Hagerty zilverdip want dat had ik nog staan. Zo'n potje met zo'n dompelgeval erin van de juwelier.
Toen ik klaar was lekte er wat zilverdip onder het deksel vandaan, hop, op mijn hand. Even op de verpakking gelezen, ik had handschoenen aan moeten doen, niet gedaan, en het bevat Thiourea.
Thiourea (thio-ureum) wordt als mogelijk kankerverwekkend en mutageen voor mensen beschouwd.
Dat spul ga ik dus echt niet meer gebruiken.
Waarom ik dit hier schrijf, hoop ik dat dat spul mijn lichaam inmiddels heeft verlaten, zonee, heeft iemand tips zodat ik die troep in ieder geval z.s.m. uit mijn lichaam krijg? Echt troep.
Op mijn vinger had ik wel een tijdje een koud washandje gedaan al trouwens.
Sommige mensen lachen me vierkant uit maar dat spul wil je echt niet op je handen krijgen