Opnieuw voorstellen Celticmyst

overigens denk ik niet echt dat ik paranoia doe over veel dingen. Er zit in veel producten chemische zooi. Sommige producten gebruikte ik nog uit automatisme (omdat mijn moeder ze vroeger thuis gebruikte) maar je kan niet oplettend genoeg zijn.

Zo had ik dus gisteren een zilveren hangertje wat een beetje donker was geworden. Ik dacht ik doe het even in de Hagerty zilverdip want dat had ik nog staan. Zo'n potje met zo'n dompelgeval erin van de juwelier.
Toen ik klaar was lekte er wat zilverdip onder het deksel vandaan, hop, op mijn hand. Even op de verpakking gelezen, ik had handschoenen aan moeten doen, niet gedaan, en het bevat Thiourea.

Thiourea (thio-ureum) wordt als mogelijk kankerverwekkend en mutageen voor mensen beschouwd.

Dat spul ga ik dus echt niet meer gebruiken.

Waarom ik dit hier schrijf, hoop ik dat dat spul mijn lichaam inmiddels heeft verlaten, zonee, heeft iemand tips zodat ik die troep in ieder geval z.s.m. uit mijn lichaam krijg? Echt troep.

Op mijn vinger had ik wel een tijdje een koud washandje gedaan al trouwens.
Sommige mensen lachen me vierkant uit maar dat spul wil je echt niet op je handen krijgen

Ik vraag mij serieus af of je nu echt nog serieuze reacties verwacht van anderen hier? Ik kan dit echt niet meer serieus nemen. Buiten het feit voor wat betreft je voeding, denk ik dat jij hulp nodig hebt voor een soort dwang neurose en panische angsten, die overdreven aanwezig zijn in jou hoofd.

Orthorexia nervosa: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/176978-orthorexia-nervosa-symptomen-en-behandeling.html.

Mike

Maar dat is alleen nog voedsel gerelateerd.
Dit gaat ook om materialen. En ingrediënten die in materialen aanwezig zijn. Dat is toch echt een soort dwang neurose? Een soort paranoia? Ik kan het niet anders omschrijven. Bovendien denk ik dat de supplementen wellicht tekort gebruikt worden om tot gezond herstel te komen?

Je bedoeld bij het starten van dit topic denk ik? Helaas blijft het daar niet bij.
Ik denk dat liz daar hulp bij nodig heeft. Professionele hulp!

Eerlijk gezegd vind ik die exorfine-theorie van Flamend maar grote onzin. Je bent echter niet het enige forumlid dat hier heilig in gelooft, ook Mtje heeft hier iets mee. Maar Liz, jij hebt je toch bij Marijn laten testen? Dan moeten die exorfines daar ook uit zijn gerold, lijkt me. Ik gooi het op de psychomatische factor!

Mike

Sorry, ik ook. Maar ook denk ik dat je je supplementen te kort neemt waaronder de betaine hcl.

hoi allemaal
ashwaganda beviel totaal niet. Ik merkte na vier capsules al verminderde allertheid, van de wereld en onwijs moe. Die neem ik niet meer.

Inderdaad wellicht even off-topic maar:
Het middel Hagerty wat ik voor mijn zilveren hangertje had gebruikt om het weer blinkend te krijgen geeft wel degelijk chemische brandwonden, dit is geconstateerd door een arts (telefonisch) en heeft een etsende werking als je dat op je huid krijgt. Ik ga morgen nog even langs mijn eigen huisarts om het te laten zien want ik bleef last van mijn vinger houden en gebruik dit middel niet meer.
En dat van dat orthorexia nervosa is flauwekul.

Een vergevorderde glutenallergie dat weet ik niet hoor.
Ik merk dat mijn systeem nu even rust nodig heeft, dat is nu even het belangrijkste!

Ik ben inderdaad bij Martijntje geweest ja. Ik heb het verslag zo gauw niet bij de hand. moet het nog ergens hebben.

Ik denk dat jullie me gewoon niet helemaal goed begrepen in mijn laatste post.

En geschreven tekst komt altijd anders over.
Het is echt en zeer zeker niet zo dat ik de hele dag overal bang voor loop te zijn wat ik eet en neem hoor ;)

maargoed zoals ik al zei ik geef mijn systeen nu eventjes rust.

Dat ben je wel. Je hebt wel extreme angsten voor dingen in materialen.
Denk maar aan de keren dat je mij persoonlijk hebt gemaild over het soort vloer dat je wilde nadat je laminaat was gelegd. En zo ook wasmiddel, tandpasta en voedsel.

Op deze manier krijg je geen rust. Van 1 keer iets fouts op je vinger ga je echt niet dood! Ga eens naar de sauna en laat je maseren.

Neem je enzymen met betaine.
Glutamine
Goeie probiotica
Vitamine c
Selenium en zink
Magnesium
Levertraan.

En houd dit eens 2 maanden vol dagelijks.

Dit alles naast je voeding. Die ashwagandha gebruik je tekort om nu al iets van te zeggen. Je geeft van alles de schuld. Schuld aan supplementen die het niet doen, schuld aan spullen in materialen etc. Kijk nu eerst eens naar jezelf. Als je denkt niet tegen de ashwagandha te kunnen laat he het staan.

Alles is je wel aangereikt inmiddels tot kookboeken aan toe.

soms maak ik me gewoon druk om dingen

ik had ooit een Schotse docente die zei "the only stupid questions are the questions that aren't asked".

fantastisch mens trouwens.

maargoed het ging echt alleen maar om die zilverdip nu en dan worden er weer 10.0000 dingen bij gehaald dat hoeft toch niet ;)

Het gaat inmiddels niet meer alleen over je laatste post.
Het gaat om alles. alles is fout. De ashwagandha is fout, tandpasta is fout, wasmiddel is fout, vloeren die niet goed zijn. Adrenal is niet goed. En zo nog tal meer van dingen. Jij haalt er zelf 10.000 dingen bij. Nu is het de zilverpoets. Allemaal niet WAPF Proof volgens jou woorden. Sloten koffie is wel WAPF Proof?

Wat heb je vandaag gedaan Liz? Hoe zag je dag eruit?

Celticmyst, een stukje terug zeg je dat je bij de huisarts bent geweest.
wat heb je daar laten testen?. Huisarts zei dat alles goed was, waarop heeft hij dat gebaseerd.

Verder wil je voor dat spul dat op je handen is gekomen ook naar de huisarts?
Heb je een zalfje in huis dat een beetje genezend werkt?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan