Opnieuw voorstellen Celticmyst

Een persoonlijk mailtje heb ik geen moeite mee. Maar het moet wel toegevoegde waarde hebben. Maar wanneer het dagelijks meer dan 6 mailtjes per dag zijn met vragen over een goedje wat in welk soort vloer is verwerkt heb ik daar moeite mee. Bovendien weet ik dan wel heel zeker dat je overdreven bezig bent met analyseren van dingen die schadelijk zijn voor je gezondheid.

Maar goed, ik ben nog steeds benieuwd naar je dagindeling gisteren.

En waarom heb je overigens 4 capsules van de ashwagandha genomen? Als je die van vitals hebt, dan overschrijd je daarmee de aanbevolen dagelijkse dosering.

Ooit kreeg ik ashwagandha van een ayurvedische arts. Gisteren een tablet genomen maar kon de hele nacht niet slapen. Kan toeval zijn, volgende week nog maar eens proberen.

De meeste ashwagandha supplementen die verkocht worden zijn op basis van enkel of hoofdzakelijk de wortel. Ook wordt daarbij meestal altijd alcohol gebruikt om de werkzame stoffen er optimaal uit te krijgen.
Zelf nam ik dit supplement altijd in de ochtend in. Heb zelf ook de ervaring dat als ik het voor het slapen innam, ik er niet door kon slapen. Toeval?

Een uitgebreid artikel hierover (wel in het Engels):

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0172508

Met ashwaganda extract van bladeren (op waterbasis) is het dus een ander verhaal.

TEG, but not withanone or withaferin A, caused induction of sleep in mice

Vreemd, ik neem het in de avond. En ik slaap er juist goed van. Volgende ochtend heb ik juist veel energie.

De oorzaak is niet altijd te achterhalen Binc. Er kunnen zoveel factoren meespelen. Ik heb het zelfde ook weleens gehad met cbd olie, bij mij geen garantie voor een goede nachtrust. thc olie wil ik nog wel eens gaan proberen.

Er zijn ook mensen die drinken met gemak voor het slapen gaan nog even een kop koffie en slapen daarbij als een os.

Grappig Ben, ik had het ook pas s-,avonds laat ingenomen.
Ik denk niet dat het voelal is dat jij dezelfde ervaring had.
Nooit erover nagedacht dat ik slecht (bijna niet) zou slapen. Ik slaap nl altijd al slecht.
Wat is slecht? Ik ga te laat naar bed (tussen 1 en 2 uur) probeer meestal eerder te gaan maar lukt niet altijd). Vaak ben ik na een paar uur alweer wakker en heb dan het idee dat ik al UUUren geslapen heb. Meestal even plassen en weer terug in bed. na weer een paar uur (dan loopt het tegen 6 of 7 uur) weer wakker. Maar dan draai ik me weer om om alsnog wat te slapen. Maar dit patroon hoort al zo lang bij mij dat ik me daar niet druk over maak. Als ik eenmaal opsta ben ik erg fit in mijn hoofd gedurende de gehele dag en eigenlijk niet moe als ik naar bed ga.
Mijn conclusie over de aswhaganda, Ik ga het vandaag in de ochtend nemen. Eens kijken wat er gebeurt.
Misschien werkt het precies omgekeerd, mensen die moe zijn slapen er wel op, mensen die niet perse moe zijn slapen er niet op.
Ik merkte vanmorgen wel iets anders. Mijn darmen krampten meer dan anders. Interessant!!

Ik heb een soortgelijk slaappatroon als jij Liesje. Niet één van de beste slapers.
Vergeet niet dat ashwaganda er ook om bekend staan dat het energie geeft. Het is tenslotte een 'indian ginseng'. Vrij vertaald geeft Ashwaganda de kracht en seksuele energie van een paard.
Waarom de één er wel goed op slaapt bij inname in de avond en de ander niet, blijft toch koffiedik kijken. De ene mens is tenslotte de ander niet en dat wat voor de ene werkt, werkt voor de ander weer niet.

Heb jij voor je darmproblemen trouwens wel eens een keer tormentil oftewel bloedwortel geprobeerd?

Voorzover ik heb begrepen verlaagt het je cortisol op de momenten wanneer dat moet, en verhoogt het je cortisol wanneer dat moet. In de avond hoort je cortisol laag te zijn. In de ochtend hoog. Stel dat je leeft adrenaline heeft het daar ook weet mee te maken. Net als dat het iets doet voor je schildklier. Mensen die schildklierhormoon slikken voor trage schildklier kunnen beter geen ashwagandha nemen. Trage schildklier zorgt ook voor slapeloosheid.

Ik was ook een slechte slaper. Totdat ik in de avond ashwagandha ging nemen.

Binc, het klopt absoluut wat je zegt over het cortisol. Na inname wordt de cortisol al vrij snel geblokkeerd. Het schijnt wel zo te zijn dat bij inname van een maaltijd de opname van de werkzame stoffen worden verhoogd. Zo wie zo moeten mensen die supplementen gaan slikken dit niet zomaar lukraak gaan doen en wel eerst hierover de nodige informatie inwinnen. Vooral een rustpauze inlassen is bv bij ashwaganda van belang na 4 -6 weken, afhankelijk van de situatie waarvoor je het gebruikt. Ook zie ik zelf dit soort supplementen slechts voor tijdelijk gebruikt.

Bloedwortel even nagezocht (Mens en gezondheid) Is blijkbaar ook een giftige plant. spreekt me niet aan = mijn intuitie vertelt me dat het niet goed is voor me.

Klopt ben. Alleen liz heeft dit net 1 of 2 dagen gebruikt. Maakt verder niet uit.

Ben nog steeds heel benieuwd naar de dagindeling van liz

Toch wordt bloedwortel vaak gebruikt bij een dunne stoelgang, als tinctuur of thee. Het helpt de ontlasting dikker te maken bij een snelle darmpassage. Sommige planten bevatten van nature giftige stoffen. Omdat de fytotherapie uit gaat van het principe alleen milde middelen te gebruiken voor genezing, worden de concentraties zo aangepast dat het middel een efficiënte, milde werking heeft. Uiteraard moet het gebruik ervan voor jou wel goed voelen of bij twijfel eerst deskundig informatie inwinnen bij een therapeut. Ik gaf het alleen even aan gezien je klachten.

En waarom heb je overigens 4 capsules van de ashwagandha genomen? Als je die van vitals hebt, dan overschrijd je daarmee de aanbevolen dagelijkse dosering.
twee per keer; stond op het potje. Dit twee avonden achter elkaar in totaal vier.

Waarom zou je je dagindeling niet willen delen? Ik ben daar gewoon heel erg benieuwd naar?
Wil je het delen? Ben benieuwd hoe je dag er gisteren uit zag?

O ja waarom ook niet.

Ik had een wekker gezet maar drukte die weer in dus ik sliep wat uit.
Ik ben boodschappen gaan doen bij Albert Heijn en nog even naar de natuurwinkel op de fiets.
Thuis heb ik wat was gedaan.

's avonds ben ik naar een kennis gegaan en daar heb ik wat gegeten samen. Het werd laat.
Daarna op de fiets naar huis.

vandaag sliep ik weer uit. Ik ben nog wat boodschappen wezen doen op de fiets en gekletst met een kennis in de winkel. Ik ben even naar mijn ouders geweest. Ik ben naar de bieb geweest omdat ik het boek Voeding en fysieke degeratie in het Nederlands besteld had maar die is in Alkmaar bezorgd dus die ga ik morgen halen. Vanavond ben ik nog op de fiets rauwe melk wezen halen. Avondeten gemaakt.

Vinger doet nog wat zeer, denk toch wat geirriteerd, maar ach, gaat wel over. Ben er niet voor naar de huisarts geweest.

Vandaag geen werk gedaan (normaal doe ik werk op de dinsdag maar ben vandaag niet gegaan).

Voeding vandaag en gisteren heb ik niet tot in detail opgeschreven.

En je had de huisarts gebeld gisteren toch? ivm die zilver dip op je vinger?

ik heb ook nog gezongen en wat gitaargespeeld. En de afwas, en kaarsjes gebrand en met mijn voeten in een bad met magnesiumvlokken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan