Opnieuw voorstellen Celticmyst

de laatste post was ineens weg maar hij is er toch weer, net stond hij er twee keer. de laatste heb ik verwijderd

Ik had de huisarts inderdaad gebeld. Maar die heb ik later afgebeld omdat ik dacht ik kijk dit even aan, ik vertrouw er gewoon op dat het wel weer overgaat

https://www.mupload.nl/img/kl9qlwvq4guxb.jpg

ik ga nu maar wat slapen heb wat extra bouillon genomen en vitamine d, hopelijk voel ik me morgen weer wat fitter.

Allemaal goed als je je daarbij kan ontspannen wat mij betreft.

Maar wat mij dus wel verbaasd is dat je dan niet datgene doet wat je geadviseerd word in dit topic. Dat wanneer je dan de huisarts belt, niet meteen even vraagt naar de bloedwaarden die eerder geprikt zijn? Het advies wat Liesje dit weekend al gaf om deze op te vragen? Ofwel een afspraak maken om het opnieuw te laten prikken, maar dan wel met alle andere dingen die mee moeten worden geprikt voor de schildklier buiten de TSH om. Dit advies was je eerder ook gegeven. Je kwam er zelf ook steeds op terug. Waarom heb je dat dan niet meteen gedaan? Waarom verdiep je je daar dan niet in iplv gebruiksaanwijzing van die zilverdip? En dat bedoel ik dus, je geeft de schuld van je klachten bij externe dingen buiten je eigen lichaam om, die oorzaak zouden zijn van je klachten. Die zilverdip, als je daar dagelijks mee zou werken en met je huid in aanraking komt, oke. Maar 1 keer? Je kunt beter de focus verleggen naar jezelf iplv alles eromheen. Iplv alles te analyseren op internet voor wat betreft producten die je gebruikt, kun je wellicht je tijd beter stoppen in recepten, koken en hormonale klachten en de adviezen die je hier gegeven worden, om daarmee aan de slag gaan. Kort gezegd, je kunt beter je prioriteiten verplaatsen.
Doe wat met de adviezen die je hier gegeven worden.
Uiteindelijk ligt de oorzaak van al je klachten toch echt bij JEZELF.

Even nog verhelderen, het ging mij dus juist niet om de dingen die je wel doet op een dag. Wat ik wilde weten, was datgene wat je dus juist niet doet en wel zou moeten doen om inzichten te krijgen in jezelf.

ik had en heb daadwerkelijk last van mijn vinger orthorexia of niet,
ik wil nu even alleen zijn en een beetje rust hebben,

laat me nu maar even mijn eigen ding doen.

Hallo Liz, ik heb begrepen dat je gestopt bent met het gebruiken van de ashwagandha omdat het niet beviel door het gevoel van verminderde allertheid, van de wereld en onwijs moe zijn.
Nu las ik toevallig (als dit klopt) dat je 2 capsules per keer tegelijk innam en daar zou het probleem ook wel eens kunnen liggen. Als je lichaam nog niet gewend is aan ashwagandha, zou een inname van 2 capsules tegelijk (600mg) wel eens als een bom bij je kunnen zijn ingeslagen, met een onprettig gevoel van dien. Een aantal pagina's terug had ik je een artikel meegestuurd, waarin staat vermeld hoe ashwagandha te kunnen gaan gebruiken als een kuur.
Mocht je het gebruik van ashwagandha toch nog een keer willen oppakken/proberen, lees het artikel dan eerst nog eens. Desnoods begin je de eerste week slechts met het innemen van één capsule per dag om het lichaam er eerst langzaam aan te laten wennen en bekijk dan later hoe het voelt als je daar een tweede capsule aan toe wil gaan voegen om zodoende aan de beschreven kuur te gaan beginnen. Het moment van inname (ochtend, middag, avond/etenstijd of bv ongeveer een uur voor bedtijd is aan jou dat prettig voelt.

ah ok dus dat kan er ook mee te maken hebben dat ik me zo raar voel nu.

EN de aschwaganda (en de zilverdip op mijn vinger-- nog steeds branderig gevoel vooral linkervinger bah).

Bedankt voor het uitleggen.
Nu even geen aschwaganda ik moet weer even tot mezelf komen en me beter gaan voelen mensen!

Ik zou dus wel de Ashwagandha blijven nemen. Maar dan minder hoog gedoseerd. En idd, niet in de avond. Ik neem het juist wel in de avond anders slaap ik niet. Maar jij hebt het nodig voor energie. Ik voor slapen. En dat is het verschil. Ik neem de volledige dosis voor het slapen gaan. Dus niet in de ochtend omdat ik dan al voldoende energie heb. Meeste resultaat bereik je wanneer je je koffie weg laat.

Nu las ik toevallig (als dit klopt) dat je 2 capsules per keer tegelijk innam en daar zou het probleem ook wel eens kunnen liggen. Als je lichaam nog niet gewend is aan ashwagandha, zou een inname van 2 capsules tegelijk (600mg) wel eens als een bom bij je kunnen zijn ingeslagen, met een onprettig gevoel van dien. Een aantal pagina’s terug had ik je een artikel meegestuurd, waarin staat vermeld hoe ashwagandha te kunnen gaan gebruiken als een kuur.
Ik wil de ashwaganda niet meer nemen. Zoals Liesje soms zegt: mijn intuitie zegt nee. En ik ben hier en daar wat literatuur aan het doorleven over de bijnieren (uit Mikes ebook) daar staat het ook niet in vermeld (sorry Binc.. maar voor mij voelt het niet oke). Mike raadt het ook niet aan, eerder dierlijk bijnierextract.

Verder voel ik mij zo slap als wat en heb ik totaal geen eetlust meer.
In het ebook overbijnieruitputting staat 'Een symptoom van bijnieruitputting kan een gebrek aan hongergevoel zijn, vooral als er continu gegrepen wordt naar stimulerende middelen zoals koffie, suiker, alcohol, drugs of medicatie. Dergelijke opjagende en aanjagende middelen wekken vermoeidheid, passiviteit en depressie in de hand. Gebrek aan zonlicht en vitamine D vormen een extra belasting voor de bijnieren, ziedaar je herfst- of winterdepressie'.

Goed, ik schrijf even verder.

Binc jij zei:
Neem je enzymen met betaine. --> die ik van jou had neem ik aan?
Glutamine --> ik zie multi pro gluco staan in het ebook die bedoel je zeker.
Goeie probiotica--> weet ik niet welke
Vitamine c -- die heb ik; namelijk die van jou
Selenium en zink --> zou kunnen inderdaad maar ook hier weer veel verschillende soorten
Magnesium -- ik heb nog magnesiumcitraat, heb nog geen andere gekocht.
Levertraan. --> heb ik.

is het niet handig een orthomoleculair therapeut te consulteren??
Wordt het niet 'n beetje gokken op deze manier... nu komen er 'n aantal supplementen bij en weet ik weer niet wat de volgende stap moet worden. Ik had via internet contact gezocht met orthovisie in alkmaar. Echter ondersteunt een orthomoleculair therapeut natuurlijk niet per se weston price meestal zelfs niet...

Even wat stappen nu:
1) De ashwaganda valt dus af.
2) De huisarts heeft naar mijn weten overal op geprikt al weet ik niet precies waarop. Ik kan morgen de bloeduitslagen opvragen misschien.
3) kwa supplementen wil ik niet zomaar hap snap van alles kopen
4) ik wil me beter voelen.

momenteel dus effe niet goed.
Ik heb nu wel een mooi boek mee naar huis waar ik vanavond weer in kan gaan lezen, Voeding en fysieke degeneratie. ben er al een stukje in begonnen.

Celtic, de huisarts misschien bellen. Nee, IN IEDER GEVAL vragen naar de uitslagen. Je wilt ze gewoon op papier. Dat is later als je eventueel een andere arts bezoekt gemakkelijk als je dat hebt. Ze zijn verplicht je die gegevens te geven.
Een orthomoleculair arts werkt ook met voeding. Als het niet helemaal is zoals WestonPrice dat maakt niet uit. Je krijgt advies en pakt er gewoon uit wat jou aanstaat.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies of ik alles zo goed doe.
Ik had zelf van NOW een supplement waar alles voor de schildklier in 1 keer inzat. Dus wacht maar met supplementen tot je zeker weet wat er met je is.
Je bent jong en hoort niet zo moe te zijn.
Een arts uitzoeken kun je het beste zelf doen. Je hebt een lijst, kijk naar hun opleiding, hun prijs en waar ze wonen. Desnoods als je iemand hebt uitgezocht stuur je een mail en vraag je wat info. Misschien heb je liever een vrouwelijke arts, kan ook nog.

Tja, Mike raad het misschien niet aan, maar wat ie wel aan raad dat doe je ook niet. Want je wilt niks veranderen. Dierlijk bijnierextract wat Mike wel aan raad wimpel je ook af. De opties houden wel een beetje op zo op deze manier. Die enzymen als je die consequent zou nemen en de vitamine c hadden nu allang op moeten zijn. Zoals ik zei, je gebruikt je supplementen tekort en maar af en toe.

Ik bedoelde L glutamine.
Probiotica Prescript Assist.

maar wat ie wel aan raad dat doe je ook niet. Want je wilt niks veranderen.
Wat een onzin? Dat doe ik NOG niet. Ik ben de h202 ook gaan gebruiken. Ik kan niet alles tegelijk.............:).

Die enzymen als je die consequent zou nemen en de vitamine c hadden nu allang op moeten zijn
ja niet elke dag genomen idd!

Ik bedoelde L glutamine.
Probiotica Prescript Assist.

OK.

Het is geen onzin. Een poosje geleden is het al aangehaald voor wat betreft je bijnieren en schildklier. Op mijn vraag destijds wat je eraan wilde veranderen was je antwoord, "niet heel veel"
Later las ik dat je bang was om het te nemen want het zou niet ongevaarlijk zijn?

Nogmaals, daar ligt wel je prioriteit. Dat je de h2o neemt is uiteraard prima.
Ik denk alleen niet dat dat de eerste stap is die je moet zetten.

De stap die je zou moeten zetten heb je tot op heden nog niet gedaan. Dat zijn je bijnieren en ik vermoed ook je schildklier op de 2e plaats. Ook heb je dus idd niet voldoende je enzymen met betaine en vit c genomen, waardoor je maar nauwelijks goeie resultaten boekt. Vitamine C ondersteunt ook je bijnieren.

Ik gok dat je een burn out hebt. Het enige wat daar tegen helpt is om andere te maken keuzes in je leven. Weg uit je oude patroon en op zoek gaan naar een nieuw patroon die bij je past. Je denkwijze zal je moeten veranderen. Kritisch zijn bij het krijgen van hulp is goed.. maar eigenwijs zijn is niet goed. Je zit vast in een patroon die jij jezelf hebt aangeleerd en dat voelt vertrouwd. Zo lang jij je dat patroon niet wijzigt blijft je in dezelfde molen.

Zet voeding even op een lager pitje. Wel gewoon goed blijven eten.. maar draai niet door als je 1 klein stofje ziet die wat minder goed is. Je gaat neem ik aan toch ook gewoon naar buiten? Ben je dan ook bezig met nadenken hoe schadelijk al die uitlaatgassen wel niet zijn die je inademt? Jouw huidige manier van denken levert je zoveel stress op dat het niet meer gezond is.

Succes

maar draai niet door als je 1 klein stofje ziet die wat minder goed is
Doordraaien omdat ik last heb van mijn vinger?
Mensen op Facebook waren het ermee eens dat het geen gezond spul is wat ik erop heb gekregen.

Dat ik hypochondrisch zou zijn of weet ik veel wat dat is ook echt niet zo.

Uitlaatgassen? Ben ik totaal niet mee bezig. Ik woon aan een drukke weg ja,dat is ook niet supergoed, maar ik denk och, dat kan mij niet deren. Ik heb immers niet de hele dag de balkondeur open dus maak me daar verder niet zo druk om.

Ik zal de adviezen verder opvolgen en ga nu boodschappen doen!

En dus ben je idd alles aan het analyseren!!! Je hebt bevestiging gekregen via Facebook over dat goedje....want he...tegenwoordig is FB de leidende draad in wat mensen mankeren en voor welke aandoeningen. Ik zie datzelfde ook gebeuren als eigenaren gedragsverandering zien bij hun katten. Laten we het eerst eens vragen op Facebook.... Facebook heeft vast het ultieme antwoord! right!!!

Nogmaals, je zoekt factoren en oorzaken van je klachten buiten jezelf om. je klachten waren er al voordat je dat goedje op je handen kreeg. Je moet idd oa je denkpatroon veranderen.

Ik denk persoonlijk dat ik de adrenal moet gaan proberen. Ik bestel echter NU nog niks.

Op voedingisgezondheid en hier ergens op het forum staat (als ik het goed begrijp) dat mike deze aanraadt https://www.vitamientjenodig.nl/nutricology-adrenal-bijnier-glandular-100-mg

Adrenal van Nutricology vind ik persoonlijk beter. Begin met 1 per dag, 's ochtends bij de maaltijd, een week aankijken en dan evt. een week lang 2 per dag, maar een max. van 3 per dag.

Maar Binc jij raadde mij vorige week deze aan https://www.vitamientjenodig.nl/adrenal-cortex
je vond de variant met adrenaline te heftig.

Maargoed ik denk zelf dus WEL deze...?
https://www.vitamientjenodig.nl/nutricology-adrenal-bijnier-glandular-100-mg

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan