Opnieuw voorstellen Celticmyst

ps steeds zo laat op staan is niet goed voor m'n bijnieren want eigenlijk zou ik het ontbijt voor 10en moeten eten dus dat moet ik proberen toch maar frequenter te doen.

Hoi celticmyst, wat ontzettend vervelend dat je zo,n buikpijn hebt.
Ik neem aan dat je dat ergens hebt gelezen dat je op moet staan voor je bijnieren? Zelf blijf ik lekker lang liggen hoor. Rond 11 uur eet ik fruit en rond 12 uur koffie en crackers.
Ik neem aan dat je op internet al gezocht hebt hoe je die klachten eventueel kunt oplossen? Warme kruik, gember. Alles al geprobeerd?

Bedankt voor je medeleven. Heb nog geen kruik geprobeerd. Gember eet ik wel veel. Dat helpt idd wel.

En o ja; dat van 'eet je ontbijt het liefst voor 10 uur 's ochtends' heb ik uit het ebook van Mike over bijnieruitputting.

hoe drink jij je koffie?

HET LIEFST wil niet zeggen dat het moet. Ik wil er smorgens het liefst rond half negen uit maar gebeurt meestal later. Jammer dan.
Mijn koffie drink ik zwart. 1 per dag.
Heb je wel eens gezocht naar anderen met buikpijn van de menstruatie? Kan zijn dat je daar nog wat vindt.

Ja, voor door de weeks is het wellicht beter voor me om wat eerder op te staan omdat ik dan ook vaak vrijwilligerswerk doe. Als ik dan zo laat opsta is helemaal de structuur weg.

O jij drinkt je koffie zwart. Nou ja ik drink 'm met rauwe melk erin en gelatinepoeder

Ik heb nog niet gezocht op PMS-klachten of anderen die er buikpijn van hebben... zal hier op het forum ook eens zoeken.

De adrenal beviel mij eigenlijk wel goed.

de ashwaganda dus niet zo (had ik al eerder geschreven).

Ik weet natuurlijk niet hoe de adrenal CORTEX zou bevallen omdat ik die nooit geprobeerd heb maar ik had met de gewone adrenal niet echt last ofzo dus ik denk dat die wel gewoon ok is

Ik heb de adrenal van nutricology weer besteld.
Het gaat niet zo goed met me. Ik denk de bijnieren weer.

Eten gaat ook amper weinig eetlust.

Ik hoop dat de adrenal me wat gaat helpen. Verder maar gewoon rustig aan doen.

Het duurt nog een dag of vier, vijf eer de adrenal er is denk ik. even bellen zometeen.

Ben ook wat wit in m'n gezicht, bleek, weinig energie. Ik zie er moe uit, zeggen meerdere mensen. Maargoed dat komt hopelijk wel weer goed.

(bijnieren)-- dat is me wel duidelijk nu.

Erg vervelend.

De ashwaganda trekt alle energie uit m'n lijf die helpt mij echt niet. Had er gisterenavond toch 2 genomen maar doe het niet meer.

Hopelijk dus dat de adrenal weer wat gaat doen.

Zoals ik hierboven schreef heb ik dus weer de adrenal van Nutricology besteld. Heb totaal geen eetlust nog. Dus daar moet eerst iets aangepakt worden. Ik zal vrijdag weer met de adrenal van Nutricology beginnen. Echter reist mij dan de vraag of ik mijn schildklier dan niet moet ondersteunen. Liesje jij vroeg, waarom ik dan zo moe ben, dat is denk ik dus gewoon bijnieruitputting.

Nogmaals even dit (Uit het lijstje van Binc):
- Neem je enzymen met betaine. doe ik
- Glutamine nee
- Goeie probiotica nee
- Vitamine c ja
- Selenium en zink ik heb nu bio-seleen en zink van Pharma nord. daar zitten wel wat toevoegingen in.
- Magnesium(citraat) ja
- Levertraan. ja

Jhanne had een supplement zink en koper, omdat volgens haar deze 2 gecombineerd moeten worden. Anders plas je het zo uit volgens haar-- en volgens Marijn. Vandaar dat ik vroeg wat voor supplement Binc slikte kwa selenium zink. Ik heb die van Jhanne niet overgenomen. Omdat ik net bio-seleen en zink had gekocht zelf.
https://www.pharmanord.nl/producten/bio-selenium-zinc

Ik heb nu 'n paar vragen
- kan ik gewoon doorgaan met de bio-seleen + zink die ik zelf heb of doe ik er toch verstandiger aan het zink methionine koper supplement te gebruiken?
https://www.vitakruid.nl/producten/zink-methionine-koper
- Als ik de adrenal van Nutricology weer ga gebruiken moet ik dan niet ook nog iets met de schilderklier.....

Ik ben zelf het stukje over de schildklier al gaan lezen op voedingisgezondheid. Daar staat:
Schildklier ondersteunen:
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

De levertraan met boterolie neem ik nu al, maar helpt dus niet genoeg.
Selenium heb ik nu uit het bio-seleen + zink supplement van mezelf.
KOkosolie neem ik ook

Extra B1,B2,B3,B6--> moet ik dit ook nemen? hoe?
B12 en foliumzuur --> moet ik dit ook nog nemen? Dit neem ik niet. Ik heb geen last van maagzuur.

Magnesium, ik neem de magnesiumcitraan van now.

Zink en koper; zink--> ik neem meestal kippenlever en ik had laatst kalfslever. Runderlever sporadisch. Zink heb ik nu dus ook uit het supplement wat ik heb.
Koper--> geen idee of ik dat binnenkrijg.

mijn post was weg
even opnieuw proberen

Zoals ik hierboven schreef heb ik dus weer de adrenal van Nutricology besteld. Heb totaal geen eetlust nog. Dus daar moet eerst iets aangepakt worden. Ik zal vrijdag weer met de adrenal van Nutricology beginnen. Echter reist mij dan de vraag of ik mijn schildklier dan niet moet ondersteunen.
Liesje jij vroeg je af hoe het dan komt dat ik me niet goed voel, dat is denk ik dus gewoon bijnieruitputting. Ik herken veel dingen uit het stukje wat Mike schreef in z'n ebook. Sorry voor de vragen die hieronder komen maar er is nog wat onduidelijkheid.

Nogmaals even dit (Uit het lijstje van Binc):
- Neem je enzymen met betaine. doe ik
- Glutamine nee
- Goeie probiotica nee
- Vitamine c ja
- Selenium en zink ik heb nu bio-seleen en zink van Pharma nord. daar zitten wel wat toevoegingen in.
- Magnesium(citraat) ja
- Levertraan. ja

Jhanne had een supplement zink en koper, omdat volgens haar deze 2 gecombineerd moeten worden. Anders plas je het zo uit volgens haar-- en volgens Marijn. Vandaar dat ik vroeg wat voor supplement Binc slikte kwa selenium zink. Ik heb die van Jhanne niet overgenomen. Omdat ik net bio-seleen en zink had gekocht zelf.
https://www.pharmanord.nl/producten/bio-selenium-zinc

Ik heb nu 'n paar vragen
- kan ik gewoon doorgaan met de bio-seleen + zink die ik zelf heb of doe ik er toch verstandiger aan het zink methionine koper supplement te gebruiken?
https://www.vitakruid.nl/producten/zink-methionine-koper
- Als ik de adrenal van Nutricology weer ga gebruiken moet ik dan niet ook nog iets met de schilderklier.....

Ik ben zelf het stukje over de schildklier al gaan lezen op voedingisgezondheid. Daar staat:
Schildklier ondersteunen:
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

De levertraan met boterolie neem ik nu al, maar helpt dus niet genoeg.
Selenium heb ik nu uit het bio-seleen + zink supplement van mezelf.
KOkosolie neem ik ook

Extra B1,B2,B3,B6--> moet ik dit ook nemen? hoe?
B12 en foliumzuur --> moet ik dit ook nog nemen? Dit neem ik niet. Ik heb geen last van maagzuur.

Magnesium, ik neem de magnesiumcitraan van now.

Zink en koper; zink--> ik neem meestal kippenlever en ik had laatst kalfslever. Runderlever sporadisch. Zink heb ik nu dus ook uit het supplement wat ik heb.
Koper--> geen idee of ik dat binnenkrijg.

waar het mij dus omgaat, dat ik niet wil dat m'n hele schildklier straks lui wordt omdat ik m'n bijnieren teveel ondersteun met Adrenal

ps oja nog vergeten te schrijven: ochtend temperatuur nog steeds normaal. dus geen duidelijke schildklier afwijkingen. Sorry dat ik zoveel post, maar tenminste wel in m'n eigen draadje. :)

En waarom post ik zoveel, omdat mijn eigen huisarts er helemaal niets van snapt :)

Zeg dit verder niet om te zeuren hoor. Maar vandaag ging het gewoon alarmerend slecht (wit weggetrokken, kringen onder m'n ogen, kon amper eten, zere ogen).

Ik vond vandaag nog 1 adrenal .......die heb ik nog genomen.

Proberen te slapen straks en morgen maar weer kijken.
Dacht nog even om de adrenal van AOV te bestellen om morgen t/m vrijdag te nemen totdat de adrenal van Nutricology is gearriveerd, maar daar zit dus magnesiumstereaat in en dat lijk me niet zo'n goed idee.

Er is een bekende arts (weet zo snel niet wie) die bij veel mensen een B12 tekort constateert. Bij mij in het bloed waren de waardes hoog maar toen las ik weer dat het misschien niet naar de cellen gaat.
Aangezien ik een slechte vertering heb heb ik een produkt genomen waar alle B-vitamines inzitten, daardoor dus niet alleen maar B12. Ik ga het verder voorlopig ook niet laten testen in mijn bloed, ik kan wel aan de gang blijven.
In jouw geval zou ik regelmatig de temp. opnemen en het nog even aankijken met de Adrenal. Als je je dan niet beter voelt neem je de B-vitamines erbij.
Mijn temp. is steeds te laag maar ik heb nog nooit Adrenal genomen. Ik ben nu wel begonnen met een extra pilletje voor de schildklier. dus 2 i.p.v. 1.
Mijn darmprobleem is heel wat beter sinds 2009 maar vraag me niet hoe het komt. Ondanks al mijn aantekeningen weet ik het niet.

OK jij bent dus begonnen met een extra pilletje voor de schildklier.

Ja dat met die adrenal doe ik ook maar op gevoel. Het lijkt iets te doen maar of het helemaal het juiste is voor mij kan ik natuurlijk niet met 100 procent zeggen. Jij adviseert me om het even aan te kijken met de adrenal (dus even te blijven slikken) dat zal ik dan maar doen.
Als ik mij niet beter voel de B-vitamines erbij, dan moet ik wel weten in welke supplementvorm, maar dat zien we dan wel weer.

Wat fijn dat jouw darmprobleem wat beter is!

ps: je had het over 'n arts. Ik vroeg mij af of ik niet toch ook nog naar een arts moet met deze vervelende en toch wel ietwat gecompliceerde (vermoedelijk) bijnierproblematiek.

Ik heb even snel naar B12 gegoogeld en zie daar in ieder geval vermoeidheid langskomen.
Dus kijk maar eens wat je daarover kunt vinden.
Als het je aanspreekt kun je ook zonder arts ermee beginnen. Hoewel de huisarts natuurlijk gratis is.
Ik gebruik nu van NOW Liquid B-12. Maar ik heb dus in mijn bloed al hoge B12 waardes. Had ik al een tijdje geslikt.

niet alleen vermoeidheid he? Maar ook moeite met eten, donkere kringen onder de ogen en koude rillingen; en dat staat bij bijnieruitputting.
Als ik een adrenal neem wordt dat wel minder.

Ik zal ook even bij b12 kijken inderdaad.

Eerder slikte ik b12 van AOV op aanraden van een kinesiologisch therapeut omdat zij had doorgemeten dat ik die moest nemen (of dat betrouwbaar is weet ik niet). Is nu op.

Ik heb trouwens zo'n digitale etos thermometer en hij gaf net 35.6 graden aan onder de oksel (er moet dan 'n halve graad bij opgeteld worden dus dan kom ik op 36.1). Dat is wel wat a/d lage kant maar het kan wel denk ik. Ik weet niet hoe betrouwbaar die thermometers zijn maar zal wel goed zijn. IK blijf dit even volhouden zo met dat meten idd.

Dus je had al B12 met foliumzuur. Dat verandert de zaak. Voelde je je toen beter?
Het schijnt dat je van een tekort niet zomaar af bent. Dus ....
36,1 is te laag.
Niettemin als je B12 erbij neemt en de Adrenal slikt, gewoon even aankijken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan