Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ja ik zie inderdaad dat ik deze had https://www.deonlinedrogist.nl/aov-250-vitamine-b12-foliumzuur-60st-p-17931.html

Ja, dat heeft toen wel 'n tijdje geholpen had ik het idee.

OK hoe kom ik er nu weer achter of ik die b12 weer moet nemen.

De b12 va AOV die ik had, is dus inmiddels op. Gewoon weer dezelfde kopen eventueel? Zit wel stevia in (goor).
(Er was ook nog 'n andere b12 van essential organics - dat postte vivianne destijds- maar dan moet je 2 potten kopen).

Wat betreft die temperatuur, ja is erg laag he.

ja bij b12 tekort staan ook dingen die ik herken

Bleekheid van de huid
Het koud hebben
Verergerde menstruatiepijn

de temperatuur vanmorgen was 36.0 graden.
nog steeds doodmoe en geen eetlust.

De adrenal van nutricology ga ik vrijdag mee beginnen.

Nog even contact gehad met Marijntje van balans balans. Zij werkt met heel andere producten.

Ik ga eerst de adrenal maar weer nemen vanaf vrijdag en kijken hoe ik daar dan op reageer. Ik hoop wel dat ik het niet elke dag nodig zal hebben.

Hoezo niet elke dag. Het lijkt me dat je zoiets om de schildklier te ondersteunen wel elke dag nodig hebt.
Je schildklier is duidelijk niet in orde.
Lees je mee op endeldarm?

adrenal is om de bijnieren te ondersteunen.

niet om de schildklier te ondersteunen.

Ik lees soms mee op endeldarm.

Volgens mij ga je de bijnieren ondersteunen OMDAT je schildklier niet in orde is.

Ik vond net 'n post van iemand daarin staat

Wat ik hier op het forum lees is dat veel mensen de Adrenal van Nutricology nemen. Ik heb deze ook in huis en beviel/bevalt prima. Wij bestellen deze via I-herb:
http://www.iherb.com/Nutricology-Ad...amp;w=adrenal&rc=166&sr=null&ic=2

Ik krijg hem dus vrijdag. We zullen zien.
De bijnieren ondersteunen OMDAT de schildklier niet in orde is? volgens mij niet?

dat de schildklier niet in orde is zou natuurlijk kunnen!!! Dat zie ik dan a/d lage temperatuur als ik het goed begrijp.

Zometeen moet ik weg ondanks dat ik mij niet goed voel, maargoed we zullen zien. daarna kan ik weer uitursten!

Ik heb maar even wat lichts gegeten vanochtend. Geen zware gierstepap. Ik kan dat nu echt niet wegkrijgen. Merk wel aan m'n ogen nu dat ik slechter ga zien (vermoedelijk door de bijnierproblematiek en daaraan gekoppeld voedingsstoffen tekort op dit momoment.... :(

Op de dagen dat ik de adrenal neem kan ik meer eten heb ik het idee.

Nou ja komt allemaal wel weer goed.

Liz op voeding is gezondheid staat een artikel over de bijnieren en de schildklier.

Liesje, ja dat artikel heb ik al meerdere malen gelezen.
http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html

Ik zal nog even precies aangeven wat er gebeurt.
Als ik opsta heb ik totaal geen eetlust.

Als ik de adrenal neem lijk ik wat opgepept te worden en kan ik ook de zwaardere voeding (ookal vind ik het helemaal niet lekker) eten; gierstepap met kefir erdoor en bessen, vaak nog een omelet met zalm en knoflook erachteraan. en 'n glas rauwe melk en ook nog een klas waterkefir.

Nu heb ik de adrenal niet, is dus al 'n dag of drie op, en ik sta op, en heb dan dus totaal geen eetlust. Ik eet dan maar 2 crackers ofzo met iets erop. Ik voel mij nu gewoon erg zwak. Het totaal geen eetlust hebben hoort bij bijnieruitputting (al ben ik wel 'n beetje huiverig met mijn eigen diagnoses stellen).

Tevens frustreert het mij dat er zo weinig alternatieve artsen op de hoogte zijn van weston price, al wil ik liever niet weer naar 'n alternatieve arts toe en bakken met geld uitgeven.

Eerder zei Binc dat ik veel tips heb gekregen nu, tot receptenboeken aan toe maar als ik geen eetlust heb houdt alles op natuurlijk dan moet ik maar kleine beetjes van iets nemen wat wel gaat.
Binc zei ook in den beginne start met adrenal, dus zoals ik al aangaf vrijdag begin ik daarmee. Wat een ellende dit, BAH!

Het is voor mij niet leuk dat ik mij nu zo voel. Ik wil me GEZOND voelen! Ik wilde het gewoon even van me af typen. Ik heb ook een enorme verkoudheid erbij.

Liz, eetlustbevorderend kunnen o.a. kruiden zijn als duizendblad, maar ook anijs. Beide als thee te gebruiken, anijszaadjes beetje pletten.

https://www.pit-pit.com/duizendblad.html
https://www.pit-pit.com/anijs.html

De geur van grapefruit (pompelmoes) kan ook eetlustbevorderend en opbeurend werken.

https://www.pit-pit.com/pompelmoes-rose.html
Deze etherische olie kan ook oraal gebruikt worden (1-2 druppeltjes vermengen met iets)

Aan rauwe eieren moet je niet denken zeg je. Kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik zou daarom ook eerder denken aan een rauwe eidooier. Ik maak er zelf regelmatig een shake van met rauwe melk. 1 of 2 eidooiers toevoegen en er even een staafmixer in. Dingen die ik er ook aan toevoegt zijn bv kaneel of etherische kaneel olie, etherische sinaasappelolie, bourbon vanillepoeder, scheutje maple siroop, klein snufje saffraan poeder of enkele draadjes.

bourbon vanille poeder en saffraan kunnen ook een opbeurende werking hebben. Ook allemaal te koop bij pit-pit.nl

Kijk maar wat je er mee doet.

Hoi Ben
Bedankt.
Maar, al die kruiden (en daaronder valt ook ashwaganda) zijn te zwak.
Dat lost het probleem niet op.

Voor mijn gevoel hebben de bijnieren het moeilijk en ik denk zelf B-vitamines te kort.

(vandaar dat ik de adrenal van Nutricology heb besteld).

Ik heb nu ook ‘n flinke verkoudheid erbij.
Nog even samenvattend:
Ik lees dat Liesje mij aanraadt om eerst de adrenal weer te gaan slikken en als ik me dan nog niet beter voel de B-vitamines erbij te nemen. NOW Liquid B-12 zijn druppeltjes zie ik.

Tips qua kruiden waren bedoeld om eventueel je eetlust weer een beetje op te peppen. Buiten je bijnieren probleem om kan dit helpen, vooral duizendblad is een echte vrouwenkruid.
Etherische olieen bij orale inname zijn zo wie zo ook goed om je darmsysteem schoon te maken.
Verder is het belangrijk om onder jou omstandigheden goed te blijven eten, daarom ook mijn tip met de melk en eidooiers, desnoods ook met een lepel kokosolie erbij. Je hebt krachtvoer nodig en dit werkt als een complete gezonde maaltijd (liefst dan wel met 2 eidooiers).
Door de eidooiers en het mixen met de staafmixer werken de eidooiers ook als een soort van liposomaal (betere opname van voedingsstoffen). Vandaar is het dan ook verstandig om er eventueel dingen aan toe te voegen die betekenis kunnen hebben voor je gezondheid en herstel. Ik gaf al enkele tips.
In dooiers van goede eieren zit ook een goede hoeveelheid luteïne en zeaxanthine en is voeding voor je ogen. Het geel van saffraan is daarom ook goed.
Mocht er niets geks aan de hand zijn met je schildklier, denk dan ook een aan extra inname van jodium.
Betreffende B-vitamines zou ik eerder denken aan PRL Max B-ND (dit product heb ik ook aan Liesje geadviseerd), een behoorlijk duur product, maar door beschikbare probiotisch-gefermenteerde B-vitamines beter opneembaar door het lichaam. Daar ligt ook namelijk vaak het probleem met mensen waarvan het systeem niet meer goed functioneert, een slechte opname van de juist zo belangrijke essentiele stoffen.
Toedienen onder de tong is met dit product ook mogelijk en is zelfs nog beter voor een hogere opname.
o.a te koop bij:
https://unlimitedhealth.nl/prl-max-b-59-ml.html?sqr=b&

https://unlimitedhealth.nl/detoxadine-29-6-ml.html is een zeer goed jodium product met zeer goede opname en mild voor de maag. Jawel, ook weer behoorlijk prijzig. Een geldboompje zou handig zijn.

Lugol's jodium kan eventueel een prima alternatief zijn.

Je kunt er ook voor kiezen om kwalitatief goede producten slecht tijdelijk of eenmalig te gaan gebruiken en daarbij eerst bekijken hoe het effect ervan is na ongeveer een maand.

Voel je verder tot niets verplicht, het zijn maar enkel tips. Ik weet inmiddels dat je een eigenzinnige dame bent die toch haar eigen pad kiest, maar bedenk wel waar je nu bent.

Verder beterschap toegewenst.

ok thanks

echter is een glas rauwe melk met 2 eidooiers en die dingen erin die jij zegt voor mij GEEN complete maaltijd (het activeert de boel wel 'n klein beetje), ik moet bij elke maaltijd droge koolhydraten eten bv zoete aardappel gierst enz

Morgen komt dus de adrenal

Ik bedacht me dus dat ik waarschijnlijk ook die B-vitamines erbij zat moeten slikken.
De B-vitamines die Liesje noemde is liquid B van Now maar dat zijn druppels. Ik heb de vitamine D ook in druppelvorm maar dat vind ik persoonlijk niet echt ideaal.

Ik vroeg mij af of er nog 'n andere b-vitamine variant is.
Ik zie dat er in mijn selenium zink supplement ook wat B-vitamines zitten (vit. B6) maar dat dat is denk ik niet zoveel.

Als maaltijd rauwe melk met rauwe eigelen wel geprobeerd maar voor mij is dit geen complete maaltijd. Zoals ik al aangaf, wat voor mij normaliter wel 'n complete maaltijd is en dit is echt heel veel dat krijg ik nu gewoon niet weg.

De adrenal wel rustig opbouwen. Je kan er soms in het begin wat opgefokt van zijn. Ik heb dat altijd 2 dagen en daarna is alles weer rustig. En nooit 's middags na 16.00 uur innemen, dan komt er weinig van je nachtrust terecht is mijn ervaring.
Succes, ik hoop dat het je wat oplevert.

Hoi gif-vrij!

Bedankt voor je berichtje.
Ik besef me ook dat ik nu 1 ding tegelijk moet doen ook.

Ik heb de adrenal van Nutricology besteld en niet de adrenal cortex omdat ik mij eerst ingelezen heb en in principe is het beter de hele bijnier te nemen ipv een deel. Ik heb 2 weken geleden al 9 capsules uitgetest van de adrenal, ik kreeg er wel energie van. In het begin nam ik hem 's avonds en dan krijg je inderdaad 's avonds superveel energie, terwijl ik het juist overdag wil.

Toen ik de adrenal in de ochtend nam had ik nog wel een beetje een waas in mijn hoofd en ik DENK zelf dat dit komt door gebrek aan B-vitamines vandaar mijn eerdere vraag welke B-vitamines ik nu het beste erbij kan nemen

(Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

Opbouwen zeg je; ik dacht gewoon elke dag 1? Is dat niet goed?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan