Opnieuw voorstellen Celticmyst

Hoi gif-vrij!

Bedankt voor je berichtje.
Ik besef me ook dat ik nu 1 ding tegelijk moet doen ook.

Ik heb de adrenal van Nutricology besteld en niet de adrenal cortex omdat ik mij eerst ingelezen heb en in principe is het beter de hele bijnier te nemen ipv een deel. Ik heb 2 weken geleden al 9 capsules uitgetest van de adrenal, ik kreeg er wel energie van. In het begin nam ik hem 's avonds en dan krijg je inderdaad 's avonds superveel energie, terwijl ik het juist overdag wil.

Toen ik de adrenal in de ochtend nam had ik nog wel een beetje een waas in mijn hoofd en ik DENK zelf dat dit komt door gebrek aan B-vitamines vandaar mijn eerdere vraag welke B-vitamines ik nu het beste erbij kan nemen

(Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

Opbouwen zeg je; ik dacht gewoon elke dag 1? Is dat niet goed?

Hoi gif-vrij!

Bedankt voor je berichtje.
Ik besef me ook dat ik nu 1 ding tegelijk moet doen ook.

Ik heb de adrenal van Nutricology besteld en niet de adrenal cortex omdat ik mij eerst ingelezen heb en in principe is het beter de hele bijnier te nemen ipv een deel. Ik heb 2 weken geleden al 9 capsules uitgetest van de adrenal, ik kreeg er wel energie van. In het begin nam ik hem 's avonds en dan krijg je inderdaad 's avonds superveel energie, terwijl ik het juist overdag wil.

Toen ik de adrenal in de ochtend nam had ik nog wel een beetje een waas in mijn hoofd en ik DENK zelf dat dit komt door gebrek aan B-vitamines vandaar mijn eerdere vraag welke B-vitamines ik nu het beste erbij kan nemen

(Schildklier ondersteunen
omega 3 vetzuren (levertraan)
vitamine A (lever en levertraan bv)
Selenium en jodium
Kokosolie
Extra B1,B2,B3,B6
B12 en foliumzuur, zeker indien je ook last van maagzuur hebt
Magnesium
Zink en koper (runderlever)

Opbouwen zeg je; ik heb weer even het artikel van Mike erbij gepakt. Ik zie inderdaad dat hij dit ook adviseert

Begin met 1 per dag, 's ochtends bij de maaltijd, een week aankijken en dan evt. een week lang 2 per dag, maar een max. van 3 per dag.

Ik denk dat je absoluut ook vit B nodig hebt maar begin vrijdag met Adrenal en maak aantekeningen.
Kijk eens op De Roode Roos. zoeken op vit B complex. dan zie je verschillende merken met de prijzen.
Ik ga zelf het produkt nemen (als mijn huidige op is) dat Ben heeft genoemd.

ik ga zeker aantekeningen maken.

Nog even een kort berichtje,
ik ben jullie ontzettend dankbaar voor alle adviezen (ik ben al zolang ziek!!! met af en toe een goede periode). Wat Binc mij voor adviezen gaf in de zomer toen ik ZO slecht ging, klopte precies, ik kon hier zelf niet opkomen.
Ik ben echt erg zwak nu met een koortshoofd is echt vreselijk vervelend.

Ik lag net in bed neus dicht doodziek, amper gegeten overdag, alleen maar dingen die gingen (niet de juiste dingen want het moest licht vallen). Ik dacht ik moet adrenal hebben maarja die was er niet. Toen dacht ik dan in godsnaam maar zo'n ashwaganda. Ik merk dat dit niet helemaal goed is (zoals ik al eerder schreef) want het geeft mij een verlammend gevoel wat ik eigenlijk helemaal niet fijn vind, in plaats van dat het mij energie geeft zoals met de adrenal maarja het moest maar.... een half uur nadat ik het genomen had... kon ik in ieder geval ETEN. Net op tijd. Omelet met zalm en gember, een stuk worst, stukjes kippenhart, gierst gekookt met rauwemelkse kefir erdoorheen en besjes. Doodeng was het al die tijd dat ik mij zo ziek voelde, letterlijk doodeng. Ik neem OOK die enzymen die Binc mij destijds toestuurde nu bijna elke dag (die moet ik dan nog even bestellen, welke waren dit precies?). Ze had gelijk. Als je dit allemaal niet neemt ga je er vanzelf aan onderdoor.

ik ga zeker aantekeningen maken.

Nog even een kort berichtje,
ik ben jullie ontzettend dankbaar voor alle adviezen (ik ben al zolang ziek!!! met af en toe een goede periode). Wat Binc mij voor adviezen gaf in de zomer toen ik ZO slecht ging, klopte precies, ik kon hier zelf niet opkomen.
Ik ben echt erg zwak nu met een koortshoofd is echt vreselijk vervelend.

Ik lag net in bed neus dicht doodziek, amper gegeten overdag, alleen maar dingen die gingen (niet de juiste dingen want het moest licht vallen). Ik dacht ik moet adrenal hebben maarja die was er niet. Toen dacht ik dan in godsnaam maar zo’n ashwaganda. Ik merk dat dit niet helemaal goed is (zoals ik al eerder schreef) want het geeft mij een verlammend gevoel wat ik eigenlijk helemaal niet fijn vind, in plaats van dat het mij energie geeft zoals met de adrenal maarja het moest maar…. een half uur nadat ik het genomen had… kon ik in ieder geval ETEN. Net op tijd. Omelet met zalm en gember, een stuk worst, stukjes kippenhart, gierst gekookt met rauwemelkse kefir erdoorheen en besjes. Doodeng was het al die tijd dat ik mij zo ziek voelde, letterlijk doodeng. Ik neem OOK die enzymen die Binc mij destijds toestuurde nu bijna elke dag (die moet ik dan nog even bestellen, welke waren dit precies?). Ze had gelijk. Als je dit allemaal niet neemt ga je er vanzelf aan onderdoor.

de volgende keer zal ik dingen zoals in bovenstaande post eerst even in mijn eigen aantekeningen boekje schrijven, het is natuurlijk vooral voor mezelf.

en ja die b vitamines zal ik ook opzoeken morgen. Want duidelijk mis ik nog steeds wat. Heb namelijk een beetje zo'n brain fog bah.

verkoudheid nog steeds heel erg aanwezig.
Er was ook iemand die zei je moet niet zomaar iets voor je bijnieren gaan slikken hoor! Die is niet op de hoogte van Weston Price voeding overigens.

Maargoed, ik hoop dat het geen kwaad kan :) ik ga vandaag beginnen.

Celtic myst, er zijn mensen die roepen maar wat. En weten niet waar ze het over hebben. Niks van aantrekken.

Hallo hier weer even een post.
Inmiddels ben ik erg ziek. Klachten: mijn HELE neus zit HELEMAAL dicht en ik kan echt amper ademen. Ik ben er heel beroerd aan toe. IK ben zo bang dat ik er aan onderdoor ga.

Lymfeklieren ook dik en pijnlijk. Helemaal geen eetlust. Proef en ruik ook amper en erg zwak.
Ik kan echt bijna niets meer.

Ik wil even typen wat voor supplementen ik nu neem:
magnesiumcitraat
selenium zink
vit c ascorbinezuur
soms levertraan
soms msm poeder
ook de groene great lakes als supplement naar behoefte

dat b-supplement wat Ben noemde was wel erg duur. Bedankt Liesje voor de site.

Ik moet nu echter wel gaan handelen wil ik er niet aan onderdoor gaan.

Vandaar even het volgende.
De adrenal komt vanavond dus pas.

Op 24 november adviseerde Binc mij om L glutamine te nemen en Probiotica Prescript Assist.
De Probiotca heb ik nog toen besteld en deze is vrij prijzig, 47,50. Mocht het nodig zijn kan ik het wel kopen.
De glutamine heb ik ook niet gekocht.

Hier in de buurt zit een natuurwinkel in Heerhugowaard en ook een Care by Dio (zo heet die winkel).
Is er iets wat ik NU zou kunnen halen wat de klachten zou kunnen verbeteren?

Ik wil er niet aan onderdoor gaan.

lugol's jodium op de huid geeft rode plekjes bij mij. Beter niet meer doen dus.
https://unlimitedhealth.nl/detoxadine-29-6-ml.html lijkt me dan idd beter. Ik maak notities

Als je in de loop van de dag nog zin hebt om te temperaturen gewoon rectaal. BOVEN 37 is koorts. Lijkt dat je dat niet hebt.
Dan zou het gewoon een flinke verkoudheid zijn en ja, daar kun je behoorlijk beroerd van zijn.
Voor je verstopte neus: heet water nemen en in een flinke kom doen met iets van dampo of druppeltje tea-tree oil. Hoofd erboven houden en handdoek op/om je hoofd doen, zodat de damp je neus ingaat en niet wegvliegt. Flink dampen inademen zodat je lucht krijgt.
Verder lekker in bed blijven of doen waar je nog wel zin in hebt.

ok
nog even geen B vitamines dus
dat even laten

Dampo is 'n goed idee dat heb ik thanks ik ga eerst dat wel proberen!

IK heb net ook even een arts gebeld omdat ik mij zo beroerd voel, die vermoedde een bijholteontsteking. De tip was om een neusspray met xylometazoline te gebruiken tegen de verstopte neus... maar DAT lijkt me nu niet echt een strak plan.

Celticmyst als je pech hebt ben je gewoon een paar dagen ziek. En dit soort ziektes moet je de tijd geven. Kun je NIET in een vloek en een zucht oplossen.
Als je af en toe stoomalt krijg je lucht. Je weet toch dat huisartsen alleen maar spullen met BIJWERKINGEN hebben.
Als je geen trek hebt, jammer dan. Zodra je je weer beter voelt komt de trek weer terug. Een soepje gaat er meestal wel in. Of een papje maar dan een dun papje.

Hoi Liesje (en de rest)
Ja klopt. Die huisartsen en artsen geven lapmiddelen. Daar is het al eens eerder goed mee misgegaan.

Ik ben nu eens goed het ebook van Mike aan het lezen over bijnieruitputting. Al deze klachten die ik nu heb (mijn verstopte neus dus onder andere) horen daar gewoon overduidelijk bij.

Primaire bijnieruitputting gevolgd door secundaire schildklierproblematiek is denk ik wat het is. Vandaar mijn eerdere vraag, als ik de adrenal slik moet ik dan niet 'n supplement hebben om de schildklier op te peppen.

Sorry als ik dingen dubbel vraag hoor.
Maargoed de adrenal is nog niet gearriveerd.

@Liesje ja dat stomen doe ik wel, maar mijn gevoel zegt dat het te zwak is net heb ik al 'n keer gestoomd en liep alweer helemaal vol

evengoed zal ik het blijven doen

denk dat je gelijk hebt Liesje een flinke verkoudheid dat is inderdaad niet zomaar over.
Ik moet even m'n rust pakken lekker m'n bedje in.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan