Opnieuw voorstellen Celticmyst

hoi
zoals ik al aangaf had ik eerder wat capsules van de adrenal om uit te proberen
maar wat ik nu merk is dat de adrenal van Nutricology gewoon veel te heftig is. iK durf het dus niet meer te nemen.

Verder voel ik mij dood en doodziek, misselijk, moe ik zie wat witjes in m'n gezicht.
B12 tekort zou kunnen ik heb even de link bekeken van Ben over de b12 ik weet niet of ik die moet gaan bestellen misschien toch beter die van aov.

ik ben echt ZOOO moe.

Celticmyst
Hoeveel adrenal neem je dan op een dag? Heb je al halve geprobeerd?
Als het echt bijnieruitputting is, is het met de adrenal ook niet zo maar over. Dit duurt maanden. Verwacht dus niet te snel de oplossing.
Ik adviseer om je de speekseltest aan te vragen om te checken of je daadwerkelijk bijnieruitputting hebt.
Je lijkt behoorlijk in paniek. Je hopt van het een naar het ander (zo herkenbaar voor mij).
Misschien toch maar eens deskundig advies vragen (bijv. een orthomoleculair / natuurarts met kennis van zaken op het gebied van bijnieruitputting).

Enige wat ik hier nog te zeggen heb voor liz, mijn vermoeden is dat je meer gebaat bent bij alleen de cortex. En dus niet de versie met adrenaline. Is al meermalen ook aangegeven. En al helemaal niet samen met ashwagandha. Die werkt ook op je bijnieren. Als het om het geld te doen is dan neem je die van thorne.
Sterkte ermee!

Vraagje..Kan ik zelf ook een speekseltest doen om erachter te komen of ik bijnieruitputting heb? Zo ja, via welke website kan je dit regelen?

Is een test waarbij je met een lamp in je ogen schijnt niet voldoende?

Ik zie dat Binc mij in post #177955 inderdaad vertelde dat ze mij de variant met adrenaline niet adviseerde. Ik kwam OOK een post tegen waarin Binc zei dat zelfs de cortex te heftig voor haar was.

Het is me nogal niet 'n gok voor dik 90 euro.
IK wil er heel even mee wachten.
Die van thorne daar zit silicium dioxide in.

Mag ik vragen liz, waarom is het voor jou zo belangrijk wat ik doe? Of wat ik neem of whatever? Waarom kijk je niet naar jezelf en ga je op basis daarvan bedenken wat goed voor je is? Je bent van alles door elkaar aan nemen. De combinatie adrenal met ashwagandha is fucken met je hormoonhuishouding op hol brengen. Het heeft voor jou geen toegevoegde waarde wat ik neem of wat MIJN klachten zijn.

Er zijn hier meerdere die thorne hebben gebruikt met goed resultaat, en ze LEVEN NOG STEEDS!!!!

Ja inderdaad, er zijn vele soorten supplementen, en de meeste hebben omhulsels die eigenlijk niet goed voor ons zijn. Maar je kunt moeilijk al die middelen controleren en dan maar hopen dat je er een vindt die wel naar je zin is.
En als je die vindt is het misschien een duur produkt.
En in die tussentijd werk je niet aan je gezondheid omdat je niets neemt dat je eigenlijk nodig hebt.
Als je reguliere middelen neemt is dat nog erger, dan krijg je de bijwerkingen er gratis bij.

Celticmyst, je zou toch langzamerhand van een verkoudheid een beetje genezen moeten zijn. Hoe is het er nu mee?
Nog even iets over supplementen.
Als ik bij een therapeut ben hebben ze vaak ook connecties met leveranciers van supplementen. Dus krijg je iets geadviseerd en koop je het bij hen waar je het achteraf misschien helemaal niet mee eens bent.
Daarom beslis ik gewoon zelf wat ik wil kopen. Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik veel B12 heb. Die heb ik dus niet nodig. Maar ergens anders las ik dat het niet altijd in de cellen wordt opgenomen maar wel in het bloed aanwezig is. En dat kan ik niet natrekken. Op zo,n moment besluit ik dan het toch te gaan nemen. en daarom heb ik een complex genomen met alle B-vit erin en niet meer alleen de B12. Bij een eventueel volgend bloedonderzoek zie ik dan wel weer hoe het met die B12 zit.
Enzymen idem dito. Hoe lang moet ik die slikken? Geen idee.
Aangezien enzymen mij veel goeds hebben gebracht wil ik die wel blijven nemen maar ga eerstdaags een ander produkt nemen. Beslis ik ook weer zelf.
Moraal van dit verhaal.
Je krijgt adviezen, die lees je en verder beslis je zelf. Blijkbaar heb je wel aanvullingen nodig want je klaagt over zoooo moe.

Ik antwoord je zo even.
Moet nog een aantal dingen doen. Verkoudheid lijkt ietsje beter te worden; mijn neus zit niet meer zo dicht en ik kan weer ademen.

Welke enzymen met maagzuur moet ik nu hebben. Binc had er toen 'n paar opgestuurd ik vroeg me af welke dat waren.
en https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/enzymen/now-foods/betaine-hcl/ deze zeker

De glutamine (dat is volgens mij multi pro gluco) slik ik trouwens nog niet.

@Liesje ja ik snap je verhaal over de supplementen inderdaad.

Mag ik vragen liz, waarom is het voor jou zo belangrijk wat ik doe? Of wat ik neem of whatever?
Omdat ik meestal zie dat de dingen die jij doet ook werken bij mij (bijvoorbeeld destijds het ophogen van de koolhdyraten).

Waarom kijk je niet naar jezelf en ga je op basis daarvan bedenken wat goed voor je is? Je bent van alles door elkaar aan nemen. De combinatie adrenal met ashwagandha is fucken met je hormoonhuishouding op hol brengen. Het heeft voor jou geen toegevoegde waarde wat ik neem of wat MIJN klachten zijn. Er zijn hier meerdere die thorne hebben gebruikt met goed resultaat, en ze LEVEN NOG STEEDS!!!!
Ja oke.

ik heb vandaag wel de adrenal van nutricology gewoon genomen.
Ik kijk het nog 2 dagen aan.

In het lijstje van Binc waarin zij aanraadde wat ik moet nemen staat ook nog glutamine en enzymen met betaine

Glutamine neem ik niet (lijkt me niet nodig?) zit al in de bottenbouillon
en de enzymen weet ik dus niet welke ik nu moet nemen

ik las ergens dat ze in de enzymen van Now het dierlijke extract hadden vervangen door een paddenstoelenextract ofzo... vandaar dat iemand over gestapt was op 'n ander merk

Ja als iemand is overgestapt op een ander merk dan weet jij niet meer wat je zou moeten/willen nemen.
Als ze een ander produkt neemt dat 2x zo duur is wat doe je dan?
Je moet echt leren je eigen beslissingen te nemen. Sorry.

Ik wil je wat prijs betreft wel een hint geven. De Roode Roos geeft korting. Maar dan moeten ze eerst een recept hebben van een orth.arts of huisarts o.i.d. dan kun je daar gedurende 2 jaar bestellen.
Ik geef mijn bestelling altijd telefonisch door. Als je dat zou doen voor het NOW produkt doe je net alsof je van niets weet. Gewoon bestellen.
Waarschijnlijk zeggen ze dan dat je een voorschrift moet hebben. Kan zijn dat ze tegenwoordig niet meer zo streng zijn, dat weet ik niet. Dan zou je dus aan je huisarts of wie dan ook een voorschrift kunnen vragen.

Ik bestel altijd via iHerb. Zij hebben vrijwel altijd de laagste prijs. En als je niet teveel besteld dan heb je geen last van inklaringskosten.

Het hoeft ook niet voorgeschreven te worden.

Kijk zelf maar naar het verschil in prijs voor Betaine HCL. Shipping kosten zijn maar 3 of 4 euro als je even geduld hebt. Prijs van Betaine HCL bij iHerb is maar de helft tov Rode roos. En je hebt geen briefje nodig. Dit is voor alle producten het geval. Maar houd wel rekening met inklaringskosten boven 21 euro dacht ik.. excl verzendkosten. Al is dat ook maar weining als je het mij vraagt.

Het is weer een beetje veel nu.
Ik had nog een vraag over de HCL, ik zal hem meteen even stellen

In het ebook over bijnieruitputting staat:

Voor de bijnieren:
*Adrenanorm, dierlijk bijnier- en miltconcentraat:
(In plaats hiervan heb ik nu dus Adrenal van Nutricology  gaat nu redelijk goed eigenlijk; mogelijk binnen een paar dagen vervangen door iets anders)
*Multi Pro Gluco, dierlijk bijnier- en alvleesklierconcentraat met maagzuur (betaïne HCL)  https://www.degezondheidslijn.nl/multi-pro-gluco-actief-bonusan-120tab

Dit snap ik dus niet helemaal; volgens het ebook bijnieruitputting zit er in de multi pro gluco betaine HCL?? Want er staat achter tussen haakjes betaine HCL. Of begrijp ik dat niet goed? Ik zie het in ieder geval niet op de ingrediëntenlijst staan als ik dat middel opzoek…..

Echter merk ik dat jullie bijna allemaal een aparte betaine HCL hebben. Ik wil niet per se een ander na-apen hoor maar ik weet gewoon niet wat ik nu moet bestellen! waaaa!

Moet ik de multi pro gluco gewoon achter wege laten?
Ik heb een aantal potten met betaine HCL vergeleken op iherb, zie idd verschillende prijsklassen.
Ik weet natuurlijk niet of ze ALLEMAAL GOED ZIJN.

Gewoon deze doen? https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-Betaine-HCL-648-mg-120-Veggie-Caps/398
Zijn er meerderen hier die die van Now gebruiken?

Sorry voor de vragen maar voel me niet echt goed. Ik vraag me nog steeds af welke enzymen met maagzuur Binc me destijds op had gestuurd. Binc, durf het eigenlijk bijna niet te vragen maar, Binc, welk merk was dat? Die bevielen mij wel goed. Misschien moet ik gewoon die gaan bestellen. En ja inderdaad heb ik ze toen niet elke dag genomen omdat ik zelf het in het begin niet nodig vond, totdat ik begon te merken, dacht ik, dat ik ze wel degelijk nodig had.

@evertyankees1: welke heb jij?

(Mike ergert zich nu vast groen en geel vanwege mijn vrageritus; sorry sorry sorry!!!!)

(I remember my former Scottish teacher saying: "The only stupid questions are the questions that aren't asked!!!!!)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan