Opnieuw voorstellen Celticmyst

Verkoudheid grotendeels over, hoera!

Met eten gaat het nog steeds lastig, soms heb ik echt geen trek. Ik denk er toch over misschien naar een orthomoleculair arts te gaan maar ik moet het even aanzien in verband met de financieen.

De HCL met pepsine neem ik wel consequenter en die bevalt wel goed. Maargoed, details details.
Ik ben de Adrenal gewoon blijven nemen, ik word er niet meer echt opgejaagd van en wil ook weer niet steeds wat nieuws pakken en KOPEN. In die zin gaf ik Liesje wel gelijk dat ik dit even 'n paar dagen moest nemen. Dit is natuurlijk mijn verantwoordelijkheid/mijn keus. Het is niet zo dat ik er superopgejaagd van wordt momenteel.

Momenteel voel ik me toch wel behoorlijk vermoeid en depri.
Echter is de verkoudheid grotendeels weg, hoewel ik gisteren nog wel wat moest hoesten, dat is dan wel weer heel fijn. Mijn neus is weer helemaal open.

Het m'n bed uit komen lukt nog niet erg best ik blijf gewoon erg lang liggen 's ochtends als het kan. Dat is wel waardeloos hoor.

Ik ben nog niet gestopt met de adrenal. Wel met de ashwaganda.

Ik zit nu te denken of ik misschien rhodiola erbij moet nemen. Af en toe wat opgefokt.

En zoals andere forummers oko al schrijven wil ik niet elke keer nieuwe supplementen kopen!

hoi allemaal
zoals al te lezen was in een andere post ga ik de rhodiola proberen. Omdat de ashwaganda meer kwaad doet dan goed. de adrenal van nutricoligy neem ik nog gewoon. Ook aan post #185291 had ik wel veel, een post van karinpel, dat de balans moet doorslaan richting ontspanning. En soms ben ik gewoon te perfectionistisch, wat Binc ook al op had gemerkt.

Die ashwaganda doet me echt geen goed, mensen kinderen zeg.
:-)

Ik had de ashwaganda nu voor het slapen gaan genomen. Hoewel ik nog steeds enigszins het gevoel heb dat het me een klein beetje down maakt (of nouja, rustiger) hielp het wel bij het slapen en merk ik wel dat ik mij minder opgejaagd voel. In ieder geval wilde ik zeggen dat het beter bevalt als ik de ashwaganda voor het slapen neem in plaats van overdag (dan word ik er ziek van).

Het zorgt er voor dat alles iets gelijkmatiger voel hoewel ik me ook wel wat afgevlakt voel. Maar ik kan me wel vrij goed concentreren nu. Of het het nodig blijf hebben weet ik niet, en of het ideaal is weet ik ook niet maar ik weet wel dat gisterenavond laat zonder de ashwaganda niet ging.

Inmiddels heb ik ook profijt van de ashwaganda... binc had toch gelijk denk ik dat ik het te kort gebruikte??? Het helpt me zeker voor mijn concentratie! de rhodiola ga ik dus ook bestellen (via zonne)

Hoi hier ben ik weer even...
ben zo moe vandaag.. bah. Was naar de kapper geweest, die had er 1 of ander vreemd goedje in gespoten.. ga dus voortaan ook echt niet meer naar de kapper.. tenzij ze het alleen natmaakt met water en dan knipt... allemaal bende wat ze er daar in mikken.

anyway,
ben echt supermoe, ben steeds aan het werk werk werk wel vrijwilligerswerk maar gewoon megadruk

En ik ben echt op.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar voel me zo moe, wil gewoon in bed liggen en slapen maar aan de andere kant wil ik wel lekker bezig zijn, alleen dit is niet fijn zo, weet ook niet echt waar het aan ligt, zullen debijnieren wel weer zijn. Of iets te kort, b vitamines of whatever.
Weinig eetlust nog steeds.

Iemand tips?
Maak wel gewoon m'n dingen af.. vandaag.. het moeie gevoel is er nu eenmaal.. word er echt niet blij van. Had ook een ashwaganda genomen. Gisteren in de achtermiddag viel die heel goed. Nu echter weer niet.

Hoi hoi, hier ben ik weer eens. Het gaat op zich redelijk, wat meer energie dan anders dankzij al jullie goede tips... en als jullie niks horen gaat het goed. Stond versteld van mezelf wat ik allemaal kon kwa energie.

Echter nu weer een zware verkoudheid te pakken, dezelfde zo ongeveer als in december, jaiks. Dus even oppassen nu. Heb het ook gewoon erg druk nu maar allemaal leuke werkzaamheden.

Misschien teveel van mezelf gevraagd ofzo. Maar dit gaat ook wel weer over!!!

ps soms lees ik ook mee met anderen/ wil ik tips geven maar ben nu gewoon zo bezig .. ;) Als ik weer wat meer tijd heb zal ik wel weer eens wat meer posts van anderen lezen hoor! Ik hoop dat met mijn medeforummers alles goed gaat!!

ps ik experimenteer nu ook meer met verschillende soorten vlees. Spek, lamsvlees, kippenvleugels met vel, runderlever.
Heb ook blad toegevoegd, koriander, salieblad, peterselie. Werk meer met kruiden.

Lekkere rauwemelkse roomboter elke dag, soms ghee.
Op een dag dat ik gluten eet voel ik me echt slecht en meer verkouden dan anders en niet fijn.

nouja ik eet dus echt wel veel en veel gevarieerder dan vier jaar geleden (alleen eet ik momenteel weer te weinig... geen tijd om te eten soms, dat is niet goed)

Vraag me ook af of ik niet toch iets mis van spoorelementen. Er wordt toch ook vaak aangeraden om koper magnesium zink te nemen? Ik slik wel selenium zink... en magnesium...

Ik ga er van het weekend wel eens even naar kijken... gelukkig staat hier op het forum veel :) !

In mijn vorige post bedoelde ik, dat veel mensen "CALCIUM magnesium zink nemen", niet koper magnesium zink.

Anyway... heeft iemand hier ervaring met het toevoegen van een chroom supplement?

Ik slik dus wel al: magnesium (typte ik hierboven ookal), selenium en zink, naar mijn idee dus niet genoeg.

Maargoed nu haast, vanmiddag even verder in verdiepen. Is toch iets wat je niet zo 1 2 3 weet.

Celtic, ik slik al lange tijd iets extra,s voor de schildklier, bv total thyroid van Nutri West. daar zit in kleine hoeveelheden iets extra,s in, bv zink, selenium manganese, B vitamines, Vit C en A en nog wat dingen. Dit potje is bijna leeg en heb nu iets anders in huis, helaas zonder selenium maar ik heb gisteren paranoten gekocht voor de selenium.
Samen met goede voeding hoop ik dat dat allemaal genoeg is. Maar mijn schildklier blijft wel te laag helaas.
Wat betreft mijn darmen heb ik inmiddels veel verbetering maar hoe dat komt dat weet ik niet echt. Belangrijker is dat ik op den duur toch verbetering heb bereikt.
En dat zal bij jou ook zo zijn. gewoon doorgaan met goede voeding en er komt een dag dat je zegt: He, wat voel ik me goed de laatste tijd.

Hoi Liesje,
Ja, dat had je eerder ook eens genoemd, ik weet dat jij dit slikt. Echter weet ik niet of dat middel voor MIJ geschikt zou zijn! Ik heb eerder iets aan de bijnieren dan aan de schildklier. Selenium slink slik ik in tabletvorm van Biopharm, zal ook niet ideaal zijn maar het helpt wel. Paranoten neem ik ook, heerlijK!

Ik heb even navraag gedaan bij een orthomoleculair arts waar ik misschien binnenkort naartoe ga.
Hij gaf aan dat als de hormonen tekort schieten het niet genoeg helpt om sporenelementen toe te voegen.

Ikzelf denk aan chroom en misschien mangaantekort.
Als je chroom tekort hebt heb je sterke behoefte aan koolhydraten (koek, snoep, pasta). Dat heb ik niet supererg, maar voel me niet optimaal.
Misschien heb ik chroomtekort, en misschien mangaantekort.

https://www.vitaminstore.nl/health/...Chroom-200-mcg-Solgar-Vitamins-mineralen/P818 Ik heb even navraag gedaan in de natuurwinkel en de verkoopster gaf aan deze te hebben

Maarja zomaar dit kopen en gaan nemen zal dus wellicht niet helpen of misschien juist de boel verder in de war schoppen. Ik heb het potje dus nog niet gekocht. Al heb ik wel het idee dat ik in de goede richting denk wat betreft chroom tekort.

Heeft iemand hier nog een idee over?

hoi Liesje
Ik weet dat jij dit slikt inderdaad voor de schildklier. Of dit voor mij geschikt zou zijn denk ik niet. Ik heb eerder problemen met de bijnieren dan met de schildklier.
Paranoten neem ik zelf ook, lekker. Voor selenium zink neem ik de tabletjes van Pharma Nord.

Magnesium slik ik van Now, magnesiumcitraat. Totdat die op is, dan maar weer eens verder shoppen.

Ja ik hoop ook voor jou dat het genoeg is samen met de goede voeding.
Voor mij dus duidelijk op dit moment niet en ik dacht zelf aan chroom en nog iets te kort, mangaan ofzo.

Ik heb even navraag gedaan bij een orthomoleculair arts en die gaf aan dat als ik hormonaal niet in balans ben, als de hormonen tekort schieten, het mogelijk niet genoeg helpt om sporenelementen toe te voegen.

Mijn vraag is (misschien heeft iemand hier nog een ideetje over) of ik zomaar chroom kan gaan toevoegen bijvoorbeeld deze: https://www.solgar.nl/producten/mineralen/chromium-picolinate-200-ug/
En misschien mangaan? Waarvan ik niet weet welk supplement daar bij hoort. Vandaar mijn idee om naar een orthomoleculair te gaan.

Maarja dat duurt misschien nog een paar weken. En ja het liefst zoek ik het natuurlijk zelf uit...

Ik heb even op dit forum gelezen gisteren en las wel dat meerdere mensen hier tekorten hebben aan chroom. Het kan dus wel.

Hoi Celticmyst, heb je inmiddels al een bloedonderzoek gedaan voor de schildklier.
Ik zit nu op uitslagen te wachten. Hoe zit het met je ochtendtemp. Controleer je dat nog wel eens? Bij mij nog steeds laag, 36.1
Misschien dat er met "touch for health" kan worden nagegaan waar er behoefte aan is in het lichaam. Anders is het moeilijk te controleren. Kan ook met een oligoscan of asyra. Ik heb allebij in het verleden wel gedaan maar weet niet hoe het nu is.
Kost allemaal wel geld natuurlijk.
Aangezien ik nu al een tijdje klachten heb die ik voorheen (vanaf 2009) niet had doe ik mijn best er toch achter te komen hoe dat kan.
Echt ziek ben ik nooit, ook niet verkouden.

Hoi Liesje. Ik meet de ochtendtemperatuur af en toe nog op. Vanochtend was het 37.0. Touch for health zegt me niet zoveel. Ik zie dat ze een website hebben.

Ik ben nu wel weer verkouden en de laatste keer was in december.

Komt goed!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan