Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ik had trouwens laatst een gesprek met iemand. Een vrouw met kids. Ik gaf aan altijd lekkere gezonde rauwe melk te drinken. En we hadden het erover dat zo'n 70 procent van de voeding uit de supermarkt niet de voedingswaarde bevat wat het zou moeten hebben.

Ze zei ook dat in al het drinken ook suiker zit. "Maarja, wat geef ik mijn kinderen dan?" Waarop ik antwoordde "Rauwe melk!" Verschikt keek ze me aan. Je geeft je kinderen toch geen rauwe melk? Levensgevaarlijk, vond zij. Ze had besloten ze maar meer thee en water te gaan geven. Ik merk echt om me heen dat veel mensen denken dat rauwe melk enorm risicovol is. Inmiddels weet ik zelf beter :-)

Liz wanneer was dat ook weer dat je het bloed hebt laten prikken.? Je ochtendtemp is absoluut te laag.
Maar mijn huisarts zegt steeds "alles is goed". Nou echt niet.

Gisteren heb ik nog eens gelezen (google) naar de relatie schildklier/bijnieren. Die is er zowiezo. Dus als jij zegt het zijn mijn bijnieren dan kan het nooit alleen je bijnieren zijn.
Je kunt ook overal vinden wat je zou kunnen/moeten suppleren voor de schildklier. In ieder geval de B-vitamines (neem een multi) en extra vit C. Ik zie dat mijn eigen vitC-gebruik te laag is, dat ga ik ophogen.
Plus een combi bv total Thyroid van NutriWest (die beviel me wel goed).
Let wel, ik ben geen dokter maar vertel je nu vanuit mijn eigen ervaring dat een trage schildklier echt niet zomaar verdwijnt.
Ik ben momenteel licht duizelig, steeds koud, vingers die regelmatig helemaal wit wegtrekken (voelt heel vervelend) en ik denk toch echt dat het met de schildklier te maken heeft. Als ik mijn uitslagen heb ga ik hiermee verder onder mijn eigen topic.

Maand of 3,5 terug.

Klopt inderdaad dat er een relatie is tussen beiden. Dit staat ook in het ebook van Mike over bijnieruitputting, ik citeer: "Het is dan
ook een hele puzzeltocht om te bepalen of je te maken hebt met primaire
schildklierproblematiek gevolgd door secundaire bijnierproblematiek of andersom. Naar mijn mening is er een regelrechte epidemie van primaire bijnieruitputting met
secundaire schildklierproblematiek gaande".

Het is wel goed wat je signaleert, hoor, Liesje, want ik ben nu dus de bijnieren aan het aanpakken en mogelijk blijven mijn schildklieren een beetje achter.

Ik citeer, wederom uit het ebook, "Schildklier ondersteunen:
Verzadigd vet, afkomstig van biologisch gehouden dieren die gras, klaver en kruiden
eten i.v.m. hoge concentraties vetoplosbare vitamines, maar ook plantaardig
verzadigd vet in de vorm van biologische kokosolie en rode palmolie van het
Belgische merk Aman Prana
Jodiumrijk voedsel, voeding uit de zee (vis, schaaldieren, zeegroente, Keltisch
zeezout)
Levertraan:
http://www.vitavie.nl/ (Blue Ice fermented cod liver oil met kaneelsmaak)"

Er wordt hier geen extra supplement genoemd voor de schildklier.

Ik slik nog steeds de adrenal van nutricology omdat die wel wat energie geeft, maar mogelijk ga ik over op iets anders. Dit moet ik nog even bekijken.

Ik slik wel een multi, namelijk multi pro gluco van Bonusan die ook wordt genoemd in het ebook van Mike.
B-complex slik ik ook en vitamine c. Soms Esther-C en vrijwel elke dag vit C ascorbinezuur.
Een combi voor de schildklier zou misschien wenselijk zijn voor mij inderdaad.

Dat lichte duizelige gevoel heb ik ook een beetje nu, en koud ook.

Wordt vervolgd.

Jij ook sterkte ermee Liesje!

Maand of 3,5 terug.

Klopt inderdaad dat er een relatie is tussen beiden. Dit staat ook in het ebook van Mike over bijnieruitputting, ik citeer: “Het is dan
ook een hele puzzeltocht om te bepalen of je te maken hebt met primaire
schildklierproblematiek gevolgd door secundaire bijnierproblematiek of andersom. Naar mijn mening is er een regelrechte epidemie van primaire bijnieruitputting met
secundaire schildklierproblematiek gaande”.

Het is wel goed wat je signaleert, hoor, Liesje, want ik ben nu dus de bijnieren aan het aanpakken en mogelijk blijven mijn schildklieren een beetje achter.

Ik citeer, wederom uit het ebook, “Schildklier ondersteunen:
Verzadigd vet, afkomstig van biologisch gehouden dieren die gras, klaver en kruiden
eten i.v.m. hoge concentraties vetoplosbare vitamines, maar ook plantaardig
verzadigd vet in de vorm van biologische kokosolie en rode palmolie van het
Belgische merk Aman Prana
Jodiumrijk voedsel, voeding uit de zee (vis, schaaldieren, zeegroente, Keltisch
zeezout)
Levertraan:
http://www.vitavie.nl/ (Blue Ice fermented cod liver oil met kaneelsmaak)”

Er wordt hier geen extra supplement genoemd voor de schildklier.

Ik slik nog steeds de adrenal van nutricology omdat die wel wat energie geeft, maar mogelijk ga ik over op iets anders. Dit moet ik nog even bekijken.

Ik slik wel een multi, namelijk multi pro gluco van Bonusan die ook wordt genoemd in het ebook van Mike.
B-complex slik ik ook en vitamine c. Soms Esther-C en vrijwel elke dag vit C ascorbinezuur.
Een combi voor de schildklier zou misschien wenselijk zijn voor mij inderdaad.

Dat lichte duizelige gevoel heb ik ook een beetje nu, en koud ook.

Wordt vervolgd.

Jij ook sterkte ermee Liesje!

Als ik zie wat er allemaal inzit in dit produkt volgens mij vind je dat nergens anders. Ik meen dat ik het destijds heb gekocht ook op recomandatie van iemand hier op het forum.
Zoeken naar eventueel een ander middel kost veel tijd en alles doorlezen. En veel goedkoper is het allemaal niet helaas.
Aswaghanda is een soort ginseng. Heb ik zelf ook in huis ja.
Ik heb nu zelf ook een rekening van 100,- euro voor thyreoid = alleen op bestelling van een arts.

Is ook geen slecht supplement. Dat beetje aswaghanda zou ik persoonlijk me niet druk over maken.
Kijk voor de prijs eens bij www.gele-kruis.nl.
Verder moet je het echt zelf kiezen.
Van genoemde 3 middelen kan ik helaas niet zeggen welke het beste voor mij heeft gewerkt. Was dat maar zo simpel.

Even een beetje een stomme vraag tussendoor ("The only stupid questions are the questions that aren't asked!!!" zei mijn Schotse docente van de lerarenopleiding altijd): het is natuurlijk niet door een (natuurgeneeskundig) ARTS vastgesteld dat ik een schildkliersupplement nodig heb, al heb ik wel het gevoel, en jij denkt dit ook, dat het zo is.

Misschien een beetje tricky om zomaar mee te beginnen, begrijpen jullie wat ik bedoel? Maarja, zo geweldig voel ik me niet, dus tja...

De lugol's doet trouwens ook wel wat goeds.

Ik zie ook nog dit staan voor de lever
R-alfa liponzuur, 100 mg 3 x per dag

Selenium en mariadistel neem ik al wel (staat ook bij lever).

Misschien dus ook nog nuttig!

Ik ga nog even mijn laatste gedachtes hierover delen! Ik kom er wel!

Ik stuitte zojuist op post nummer 178338 van 100%leven.

Liesje, volgens mij kun je de verschillende schildkliersupplementen niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. Maar omdat m’n bijnieren nog niet optimaal functioneren, zie ik sowieso voorlopig af van schildkliersupplementen, op lage dosering jodium en selenium na.

Als ik na de kwikontgifting nog schildklier/hypofyse klachten heb en m’n bijnieren aangesterkt zijn, ga ik hier weer eens naar kijken.

Tot dusver doet adrenal cortex meer voor m’n lichaamstemperatuur dan schildkliersupps.
Binc, ik heb de Thyro-Gold destijds verkocht, volgens mij aan Pike.

Mark

Wat ik denk is dat ik MISSCHIEN eerst die bijnieren op orde moet krijgen alvorens ik met een schildkliersupplement begin.

Onlangs zei een orthomolulair arts tegen mij dat de glandulars mogelijk niet goed voor me zijn (ik slik dus adrenal van nutricology).

Ik zie dat 100% leven de andrenal cortex slikt. Zoals wel meer mensen hier. Maar Mike raadde de volledige bijniersuppletie aan, dus de gewone adrenal want waarom zou je een deel nemen als je de hele bijnier wilt helen zei Mike. Binc dacht ik beter de Adrenal Cortex kon nemen. Tegen 100%leven werd gezegd dat hij misschien wel niet tegen de cortex kan.

In de cortex zit natuurlijk geen adrenaline en die geeft mij nu juist de energie (misschien iets teveel, maarja, dat weet ik niet zeker). Dus ik vermoed dat de adrenal cortex ook niet goed zal zijn voor mij.

Alfa lipon heb ik ook in huis maar ik vnd het lastig om te veel te moeten innemen dus dat vergeet ik wel eens. Het ene voor het eten en het andere weer na het eten enz.
Ik gebruik ook enzymen en probiotica want ik ben nog steeds niet tevreden over de stoelgang.
Er is nog niemand ooit geweest die mij enzymen heeft aanbevolen, de huisarts al helemaal niet en een orthom. arts die ik af en toe bezoek ook niet. Gewoon zelf gedaan omdat het "me aanspreekt". Dit is een van de weinige produkten die opvallend verbetering brachten.
zo ook met suplementen, niemand die mij dit aanbevolen heeft ooit. Dit heb ik gelezen in info van een orthomoleculair opl. instituut belgie. Als die het niet weten wie dan wel? Selenium bv wordt extra aangeraden
En vergeet niet dat alle groenten die we eten worden gekweekt op uiterlijk en niet op gezondheid. Dus tekorten lijken me waarschijnlijk.
Medicatie voor de schildklier kun je niet zomaar slikken. Wat ik koop bij de apotheek is ook medicatie. het is T3 en T4 in een bepaalde verhouding, gemaakt van varkens. En artsen verhogen of verlagen de hoeveelheid om te slikken mede door wat de patient (ik dus) voor klachten heeft en natuurlijk door bloedonderzoek te doen van tijd tot tijd.
De schildklier is wel het belangrijkste orgaan dat alle andere hormonen aanstuurt.
Er is ook een forum speciaal over de schildklier en daar lees ik o.a. dat mensen met synthetische medicatie zeker niet beter of zelfs slechter af zijn en klachten houden.
Ik ben dus zeker niet bang om naar aanleiding van andere meningen gewoon zelf iets toe te voegen.
Wat betreft de prijzen, ik begrijp dat je het eigenlijk niet kunt betalen? Geen werk? Dat is natuurlijk extra lastig.
Maar jij was/bent wel extreem moe en dat voor iemand van jouw leeftijd is ook vreemd.

Ben je ook met kwikontgifting bezig op dezelfdde manier als Mark? Was mark destijds ook zo moe? Weet ik allemaal niet meer.
Doe vooral gewoon je eigen ding hoor Liz. En als je nu niets wilt toevoegen dan kan dat altijd nog later.
Als ik jou was zou ik wel blijven temperaturen, kost niets en is een goede graadmeter.

Wat betreft de prijzen, ik begrijp dat je het eigenlijk niet kunt betalen? Geen werk? Dat is natuurlijk extra lastig.
Tot nu toe heb ik alles gewoon nog kunnen betalen.

Ik werk in ruil voor mijn uitkering en ben bezig met mijn reintegratietraject.

Ben je ook met kwikontgifting bezig op dezelfdde manier als Mark? Was mark destijds ook zo moe? Weet ik allemaal niet meer.
Ik ben niet met kwikontgifting bezig maar heb vandaag wel weer de chlorella genomen wat daar ook goed voor schijnt te zijn.

En natuurlijk de rauwe melk en kefir blijven nemen.
Ik weet niet wat Mark nog meer deed om zich te ontgiften van kwik.

Ik denk zelf wel aan het toevoegen van de Alfa Lipon aangezien deze wordt aangeraden in het ebook. Weet alleen nog niet welk merk.

misschien deels waar dat ik het zelf moet uitzoeken maar deels niet. Het staat keurig netjes op een rijtje in het ebook over bijnieruitputting wat ik nodig heb!

Ik dacht dus aan alpha liponzuur maar misschien moet ik ook de biergisttabletten en ook de teunisbloemolie erbij kopen morgen.

Beste medeforummers

allereerst wil ik jullie even bedanken voor alle kennis en kunde die jullie de afgelopen tijd met mij gedeeld hebben. I wouldn't be able to be here without you (het lijkt wel of ik op de oscars sta).

Dankzij jullie heb ik al zoveel stappen gemaakt in een betere concentratie en gezondheid!

Even het volgende. Liesje, wat SLIM van jou dat je zo hamerde op de schildklier. JE HEBT GELIJK.

Gisteren heb ik de hele reutel aan producten gehaald van het ebook over bijnier-/en schildklierproblematiek. Eindelijk neem ik zelf meer ACTIE. Prima!
Heerlijke kruidentheetjes gehaald ook; de zoethoutthee mix ik met paardebloem (en heb ook paardebloemwortel) en brandnetel. Ik neem de adrenal nu wel OOK naast de ashwaganda.

Maar de schildklier werkt niet mee. En mijn intuitie is zo goed de laatste weken dat ik alles perfect aanvoel wat ik nodig heb.

Dus ik ga toch zo'n schildkliersupplement halen vandaag. Natuurlijk ben ik niet alleswetend maar ik vermoed dat dit toch zal gaan helpen. En inderdaad, gewoon proberen. Ik merk wel dat de mensen mij in de natuurwinkel fantastisch helpen maar dat ze niet genoeg verstand van Weston Price hebben dus je moet zelf wel echt goed weten wat je nodig hebt. Ik kwa met allemaal lijstjes de winkel in en aan de hand daarvan heb ik inkopen gedaan. Mijn organisatorisch competent is de laatste paar maanden sterk verbeterd.

Ik wens iedereen een VREUGDEVOLLE, GEZONDE en INSPIRERENDE dag toe! Dat jullie wensen uit mogen komen :)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan