Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ging het de laatste dagen toch redelijk tot goed, met dat schildkliersupplement (had er een van Golden Naturals) legde ik zowat het lootje. Na een pil al.

Morgen niet meer nemen.
Kennelijk moeten eerst de bijnieren op orde.

Golden Naturals is een goed produkt maar er zit ook jodium in. Dat hoef je dan niet apart te nemen (denk ik). Je hebt nu wat nieuwe produkten erbij dus moet je misschien iets anders even laten staan. Gewoon uitproberen.

Hoi Liesje heb de golden naturals toch weer genomen. Want inderdaad mijn schildklier blijft achter als ik het niet neem, dat trek ik dus niet.

Dus heb ik het weer genomen.

Oke, de Lugol's mogelijk achterwege laten. Ik ga het zelf aanvoelen.

Liesje welke b12 heb jij?

Destijds had ik van aov, was uitgetestdoor een kinesiologisch arts. Zat wel een vies zoetstofje in.

Maar dit was wel een actieve vorm ik wil ook extra b12 erbij gaan nemen weer! Brainfog!

Ik denk echt dat ik b12 tekort heb ik ben zo duizelig. Ook niet goed.
Wat een gehannes toch. Maargoed het schildkliersupplement is goed vermoed ik.

Ik kom er wel

staat ook op voedingisgezondheid
B complex neem ik wel maar niet echt een goede b12

Als je een B-complex hebt zit er ook B12 in denk ik.
Mijn eigen B-12 is hoog in mijn bloed (is vorige week getest) maar toch bijf ik een B-complex gebruiken. Dan heb ik dus ook de andere B-vitaminen.
Mijn eigen arts zal waarschijnlijk zeggen dat het niet nodig is maar er is ook een arts die zegt dat B-12 in bloed goed genoeg kan zijn maar niet in de cellen terechtkomt. (arts reijnders voor zover ik mij kan herinneren)
In mijn geval met weerbarstige darmen spreekt me dat wel aan.
En dan maar afwachten of ik mettertijd iets gunstigs merk ja of nee.
Als je al een B-complex hebt zou ik die eerst opmaken. Anders krijg je veel te veel restjes in potjes. Heb ik zelf ook als ik niet oppas.
Duizeligheid staat ook bij schildklier vermeld, zelf heb ik er ook last van.
Maar je kunt je ook wat slechter voelen omdat je ongesteld bent of verkouden o.i.d.

Nu voel ik me inderdaad slechter omdat ik erg verkouden ben. hoewel ik de duizeligheid zelf echt koppel aan b12 en dat is wat ik dus vermoed (misschien nog een ijzertekort, heel lang geleden was dat ooit eens zichtbaar bij een bloedonderzoek bij de huisarts en wie weet heb ik ook wel kwik in m'n lichaam).

Ik heb nu een b complex maar dit is niet het beste merk dat ik kan hebben.
Ik ben me er eventjes verder in aan het verdiepen.

M'n lichaam is zo moeilijk aan het doen.
Ik ben dus het helingsprotocol voor lever/bijnieren/schildklier aan het volgen.

Echter kom ik er nu achter dat ik wellicht wel rommel in mijn lijf heb zoals zovelen hier. Misschien kwik maar dat snap ik nog niet zo goed. Binnenkort heb ik wel een afspraak met een orthomoleculair.

Ik zag in het lijstje ook staan extra selenium.
Nu heb ik momenteel deze https://www.deonlinedrogist.nl/bio-...FqLHoiuVUIaUW6TEmeYUQ2UrRw0b31bBoCpJIQAvD_BwE maar vermoed ik dat ik deze moet vervangen door een andere selenium

Ik vermoed wel een seleniumtekort namelijk en deze van biopharm is denk ik niet zo goed
Dus beter een los selenium supplement

Maarja.. er wordt ook genoemd de lever-/en galblaas reiniging. Dat zou ik dan ook moeten doen.
En hoe dat moet ik dus nog uitzoeken.

m'n post is weg opeens weer.

ik vermoed selenium tekort.
Slikte dit supplement https://www.deonlinedrogist.nl/bio-...FqLHoiuVUIaUW6TEmeYUQ2UrRw0b31bBoCpJIQAvD_BwE maar helpt niet genoeg, mogelijk beter losse selenium.

Eetlust is er niet echt en een brainfog heb ik een beetje.

Er staat bij plan van aanpak vd schildklier nog lever en galblaas reinigen. Al richt ik me meer op de bijnieren en ik weet niet of dat nodig is.

Ik las ook iets over de afweging paranoten/een selenium supplement; wel, de paranootjes helpen niet genoeg; mijn gevoel zegt dus een los selenium supplement omdat daar een tekort is. En wie weet kwikbelasting. Heb al wat extra chlorella poeder genomen. De natuurwinkel heeft echt te weinig kennis en kunde ik moet al met alles zelf aan komen zetten.
In 2008 ook veel medicijngebruik fluoxetine e.d. Daar zullen ook nog wel resten van zitten. bah bah!

Maar welicht moet ik dus eerst wel een lever/galblaas reiniging doen. heeft iemand hier ervaring mee? Anders moet ik morgen zoeken in dit forum.

oja over een paar weken heb ik een afspraak met een orthomolculair.

nu dus wel!

selenium tekort vermoed ik

Amper eetlust weer, ik vermoed misschien kwikbelasting
en die medicatie uit 2008 (oxazepam fluoxetine e.d.) zal mijn lichaam ook zeker weten geen goed gedaan hebben.

En als je een kwikbelasting hebt (had Mark die niet ook?) dan moet dat er ook uit.
En daaraan gekoppeld is toch vaak selenium tekort dacht ik. Dit weet ik niet 100 procent zeker.

Sowieso is selenium nodig voor een goede schildklierwerking. Help!
Dat supplement, selenium als los supplement is dus wellicht wel nodig. Voel me echt heel erg rot weer. Ik dacht dat het schildkliersupplement de boel wel zou redden maargoed in het lijstje over schildklier ondersteunen staat ook selenium en jodium, blijkbaar is selenium als supplement beter dan dat hele schildkliersupplement dan.
want zoals het nu is, is het niet okee.

Ik had nu deze https://www.vitaminstore.nl/health/...een-Zink-90-tabs-Pharma-Nord-mineralen/P86962 daar zit wat selenium in, en ook nog het schildklier supplement van Golden Naturals dus. Met wat selnium erin.

Ik denk dat ik de selenium beter los kan nemen omdat ik vermoed dat dit krachtiger werkt.

Morgen maar halen.

Iemand ervaring met een goed seleniumsupplement? Anders vraag ik het toch maar weer in de winkel, iets van Solgar ofzo of Vitals.

Ik zal het nog even wat concreter maken want ik typte wat uitgebreid. Dus samengevat:

De anijsthee ben ik gaan drinken voor extra eetlust en dat helpt geen moer. is wel lekker hoor.
Ik heb amper trek.

De selenium is nodig voor ondersteuning schildklier en daar heb ik problemen, op dat vlak, dat is wat ik denk/aanvoel en dat zei Liesje ook al dat zij dit dacht bij mij. En als ik zo naar die lijstjes uit het ebook van Mike kijk (ik neem alle andere dingen wat daar aangeraden word.. maar ik heb het koud en heb GEEN EETLUST) en op voedingisgezondheid.nl lees klopt dat

Dus een los selenium supplement is denk ik wat ik nodig heb, maar als iemand hier verder nog een idee over heeft voor mij (want met dat seleniumsupplement ben ik er vast nog niet ... "was het maar zo simpel") hoor ik het graag!!!

Is echt zo'n raar gevoel ik heb gewoon geen trek
En het gevoel een beetje alsof ik wegglij. Vraag me echt af of het alleen de seleniumtekort is; zou kunnen. En wat ik hierboven typte ook allemaal. Bah bah en nog eens bah. Ik ga een warme douche nemen.
Ik hoop dat ik snel snap hoe dit precies kan.

Ik vind het niet echt leuk :(

sorry weer voor alle vragen ik zie dat er veel is geschreven in het selenium topic. Komt helemaal goed!

Wel stom dat de mensen vd natuurwinkel gisteren zeiden goh ik wil u eigenlijk liever niks meer verkopen want u heeft al zoveel supplementen.

Maargoed er zijn er ook alweer een aantal op dus.. klant is koning. Ze hebben daar ook geen verstand van weston price maar ik word er wel goed geholpen hoor.

Liz hoelang is het geleden dat je een groot bloedonderzoek hebt gehad? Als ik jou zo hoor dan lijkt het of je klachten hebt die niet bij jouw leeftijd horen!
Mijn eigen grote bloedonderzoek kreeg ik in het ziekenhuis omdat ik geen darmonderzoek wilde en ik zei: misschien kunnen we beginnen met een bloedonderzoek.
Er kunnen bv ook apart alle andere hormonen worden getest (via huisarts) Slik je de pil? Heb je een huisarts die gemakkelijk meewerkt als je klachten hebt? Schrijf voor de hele week nog eens op hoe je je voelt gedurende de dag = dit is dan voor de huisarts.
Meten is weten!
Als je wilt maak ik een lijst van wat er allemaal destijds bij mij is getest.
Verder kun je echt van een paar dagen iets slikken geen directe verbetering verwachten. Mijn eigen schildklier lijkt alleen maar slechter te zijn geworden ondanks goede voeding en supplementen. (sinds 2010).
Ik kan ook niets anders doen dan maar zo goed mogelijk de nodige supplementen slikken en daar moet ik het mee doen.
Wel doe ik 2x in de maand acupunctuur en zowaar heeft hij een jeuk(pijn)plek van 25 jaar bijna weggekregen. Mijn lijstje van de schildklier. Hij zei meteen "stress". Maar dat moet ergens gewoon uit mijn lichaam vandaan komen en niet omdat ik een gestresst leven heb. Van mijn duizeligheid zei hij "het hart". Schildklierklachten kunnen hartklachten geven.
Ik neem zelden de artsen serieus, maar als iedereen een stukje van de puzzel blootlegt kom ik er ook.

Er is mij destijds door Binc L-glutamine aangeraden. Echter lees ik in post #124283:

Het klinkt mij dat je leverwerking niet is zoals het moet zijn BC. Daarom lijkt me L-Glutamine geen goede keus omdat deze wordt omgezet naar een andere stof als je de lever niet goed functioneert, hetgeen negatieve gevolgen heeft.

ikzelf ben met dat helingsprotocol bezig voor bijnieren schildklier en lever. En ja als de lever dus niet goed functioneert kun je het beter niet doen.
Ik zie overigens dat in dat helingsprotocol de L-glutamine niet genoemd wordt....

Ik ben erg moe, lusteloos.

Heksje

Toeschouwer
vitamine c en co-enzym q10 helpen goed bij paradontitis
Voorzichtig zijn met q10 bij uitgeputte bijnieren.

Zie ook https://www.fatsforum.nl/topic/naamloos-stelt-zich-voor/page/2/#post-132716

Q10 was wel aangeraden door een orthomoleculair in een mailtje. Maar stond ook niet op de lijst van helingsprotocol voor bijnieren schildklieren lever.. hmz.. misschien toch laten dan

echter stond de prescript assist er ook niet op...........
maar toch wordt die aangeraden maargoed dat is natuurlijk meer voor een lekkende darm. En heeft niet direct met bijnieren schildklier of lever te maken...........

Liz hoelang is het geleden dat je een groot bloedonderzoek hebt gehad? Als ik jou zo hoor dan lijkt het of je klachten hebt die niet bij jouw leeftijd horen!
Vier maanden terug ofzo. Time flies. When you're having fun (meestal dan). Of de klachten niet bij mijn leeftijd horen weet ik niet hoor, dat is onzin natuurlijk. Je kunt ook moe zijn op bijvorbeeld je 24e. En ik ben minder moe en concentratie is ook beter.

Ik ging net nadenken over enzymen. Ik gaf al eerder aan dat ik co-enzym Q10 slikte. Ik lees hier dat meerderen typen over enzymen. Ik had ook ananas gekocht. Ik ga me hier vandaag eens verder in verdiepen.

Klachten opschrijven voor de huisarts? Uit het bloedonderzoek was niks gekomen vorige keer. Mij zie je daar voorlopig niet meer terug.
Ik heb een afspraak met een natuurarts die ook op de hormonen gaat testen.

Wacht maar even met die lijst.
Heb al zoveel lijstjes ;)

Niemand hoort steeds moe te zijn, dat is geen onzin. Op je 24ste moet je bruisen van de energie, dan kan je als het goed is de hele wereld aan. En ook op jou leeftijd.

Ik zet het hier toch maar even neer, “for the record” er moet niet teveel onzin geschreven worden op dit forum.

Goed dat je nu een afspraak hebt met een natuurarts. De huisarts noemde ik omdat je daar voor een bezoek niet hoeft te betalen.
Maar hij kan wel onderzoeken - indien nodig - voor je regelen. Als je weer een bloedonderzoek nodig zou hebben dan gaat de prijs daarvan toch eerst van je 385,- euro af.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan