Opnieuw voorstellen Celticmyst

Liesje ik zie dat jij veel hebt geplaatst.

Stelling in het boek Medical Medium
Ons immuunsysteem raakt niet in de war en valt onze eigen organen niet aan.
Deze stelling spreekt me wel aan. Even snel gezocht op Google maar lijkt niet gemakkelijk te vinden
Waarom ik met deze zin begin is: omdat er veel onwaarden omtrent gezondheid wordt verteld.
Dus wie het weet mag het zeggen.
Schildkliermed. is een min of meer onschuldig EERSTE hulpmiddel.
Voeding, kruiden en supplementen om beschadigde schildklier te herstellen (bijnieren, hypofyse, alvleesklier)
Atlantische dulse (rood zeewier) – wilde bosbessen, kiemen, koriander, knoflook, hennepzaden, kokosolie, paranoten, veenbessen.
Kruiden en supplementen
Zink, Spirulina, Blaaswier, Chroom, L-tyrosine, Aswagandha, Zoethoutwortel, Eleuthero (siber. ginseng) Citroenmelisse, Mangaan, Selenium, Vitamine D3, B-complex, Magnesium, EPA en DHA, Bacopa monnieri, Rubidium, Koper.
Ik heb ooit wel eens naast Thyreoidum iets geslikt, (heb potjes bewaard).
Thyroid Energie van NOW. met
vit B-6, Folate, vit B12, iodine, Zink, selenium, copper, L-thyrosine, Guggul, Aswagandha.
Van dit potje zei mijn huisarts: dat doet niets, behalve thyrosine.
Thyrotabs van Biotics met
L-thyrosine, magnesium, kiemen, mangaan, koper, Vit. A, jodium, selenium.
Ik zou dus 1 van de twee kunnen kopen of allebei.

Ik heb het hartstikke koud en ben verkouden en heb last van mijn ogen, zwarte vlekken voor mijn ogen.

Ik zelf stuitte nog op N-acetyl cystetine in combi met ribes nigrum, ik denk ook nog aan spirulina eventueel.

Alleen die N-acetyl durf ik niet zomaar te nemen vandaar dat ik even navraag doe nu. In plaats van de N-acetyl schijn je ook gewoon rauwe melk te kunnen drinken.

@Liesje in die literatuur van "Plan van aanpak bij schildklierproblemen" staat

Extra B1, B2, B3 en B6.

Ik slik nu een B complex zal dat genoeg zijn?? Ik hoop het maar.

Ik weet het echt niet namelijk!!!! Zag net ook een post van iemand die apart bepaalde b. vitamines erbij na, geloof dat dat b5/b6 was ofzo.

Vivianne

heb jij enig idee of de N-acetylcysteïne en de ribes nigrum voor mij geschikt zou zijn.

En spiralina (maar dat ga ik zelf gewoon aanschaffen).

Wat ik nog wilde schrijven: het valt mij op dat de N-acetylcysteïne een beetje onderbelicht is op het forum. En ik lees toch echt op internet dat het lichaam dit aminozuur soms niet voldoende zelf aanmaakt:

N-acetyl-L-cysteïne
N-acetyl-L-cysteïne (NAC) is de geacetyleerde vorm van L-cysteïne, een zwavelhoudend aminozuur dat het lichaam zelf kan maken uit het aminozuur L-methionine, maar waarvan de synthese onder bepaalde omstandigheden onvoldoende is om in de behoefte te voorzien.

Golden Naturals is een goed produkt maar er zit ook jodium in. Dat hoef je dan niet apart te nemen (denk ik). Je hebt nu wat nieuwe produkten erbij dus moet je misschien iets anders even laten staan. Gewoon uitproberen

Ik denk wel de jodium apart eigenlijk. soms doe ik evengoed nog de lugol's. Maar is er nog een alternatief voor Lugol's.... vraag ik mij af (zal zo ook nog zelf even zoeken). Want de Lugol's geeft echt nare plekken op mijn huid. Rode plekjes en die blijven een paar dagen. Wil ik niet meer.

Met jodium moet je voorzichtig zijn, dat heb je al in een supplement. Misschien handiger om te kijken waar jodium in voedsel zit. Bij mij is onlangs getest dat ik genoeg heb. Je hebt eerdags een afspraak. Misschien kan hij/zij het testen?

Als je al co enzym q10 neemt hoef he toch niet ook nog eens gewone enzymen (bv van solgar of gastrozym van Bonusan) te nemen?!

ik wilde nog even zeggen dat ik positieve effecten merk van de biergisttabletten.
Al jaren heb ik last van uitslag op bepaalde plekken op mijn lichaam, had ik al vanaf kinds af aan en door de biergist lijkt het daadwerkelijk (eindelijk) wat minder te worden.

Ik ben nog eventjes aan het lezen over de bijnieren. Vooralsnog kom ik tot de conclusie dat het beter is een supplement te nemen van bijnierextract in plaats van enkel BIJNIERSCHORSextract, dus kom ik toch weer, en nog steeds, uit op de Adrenal van Nutricology. De adrenal cortex heb ik nog nooit geprobeerd om die reden.

Desnoods morgen toch maar weer een halve proberen ipv een hele.

Even een vraagje voor Ben. Jij gaf mij destijds een lijstje, en nu ben ik op het punt gekomen dat ik alle dingen van dat lijstje aan het kopen ben. Met een aantal producten, zoals de magnesiumchloride (in de vorm van magnesiumvlokken die ik in een voetenbad doe) was ik echter meteen al mee begonnen toen, met goede resultaten.

Is dit de kaliumchloride die je bedoelde? Verwarrend dat het product geen kaliumchloride heet, vandaar mijn vraag.

Tevens ga ik een andere jodium bestellen dan ik al had. Is mij ergens geadviseerd. Die ik nu heb, Lugol's jodium, volgens mij was die van de Ergomax, geeft echt een soort van brandplekken op de huid, dat is niet zo fijn.

Schildklier doet moeilijk, lijkt het. Is een vermoeden.

Zit al voor de tweede keer aan de oesters en de zeegroente. Lekker.

Hoi,

Zat even mee te lezen laatste 2 pagina's. En ben benieuwd of je nog aan die NAC bent begonnen?

Ik vond het ook wel boeiend wat ik over Nac las, met name voor mijn zoontje die ook veel last heeft van slijm en hoest.

Ja, ik ben aan de NAC begonnen. Nu ongeveer een week. De verkoudheid is echt stukken minder. Kan zelfs weer zingen en m'n stem is zo goed als terug.

Of dat nu toeval is of daardoor komt...?

Ik juig nog niet te vraag.

Maar de hoeveelheid slijm die ik had is echt veel minder.

Ik ken natuurlijk het voedingspatroon van je zoontje niet.

Maar ik moet er nog wel even bij vermelden dat als ik wel eens een cappuccino in de stad koop met gepasteuriseerde melk (ik gooi er dan wel gelatinepoeder in), dat het slijm dan wel al snel weer erger wordt.

Oh klinkt al veelbelovend maar inderdaad niet te vroeg juichen. Ik denk dat je pas echt na een maand kunt zeggen of het wat doet.

Voor mijn zoontje is het niet alleen vanwege het slijm hoor. Ik heb namelijk ook gelezen dat het kan helpen bij Gilles de la Tourette en OCD, hij heeft beiden.
Bij kinderen is de dosering max 500mg per dag. Verdeeld over 2x per dag. Hij is een moeilijke pillen slikker.

Zijn jouw NAC capsules heel klein? En van welk merk?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan