Opnieuw voorstellen Celticmyst

Bij mij leek het op een gegeven moment bijna wel bronchitus te worden. En het hield maar aan. En heel veel slijm en m'n stem was bijna helemaal weg.
Ik heb het idee dat de NAC echt wel bij heeft geholpen.

Hoi sampjes

mijn bevindingen vandaag.
Ik denk NIET dat mijn brainfog veroorzaakt wordt door het gebrek aan Acetyl L carnitine. WEL denk ik aan een lekkende darm die de klachten veroorzaakt.

Binc, dat was een goede tip van nou destijds om de L-glutamine in te zetten, in combi met betaine en probiotica (ik heb de prescript nu, volgens de persoon a/d telefoon was de samenstelling niet veranderd).
Dit helpt mij enorm.

Celticmyst, de natuurarts, is dat een echte arts? Heeft hij zelf geprikt of je doorgestuurd om ergens te laten prikken?
Meestal prikken ze niet zelf.
Had hij verder niets te melden?

Ron Veldhuis, en hij prikte het bij mij.

Ik wist al vrij veel zelf, had veel opgezocht en ben al veel stappen verder in mijn proces door zelf onderzoek en veel lezen op dit forum en Mikes naslagwerk.

Had hij verder nog iets? Ik zei dat ik dacht aan L-ascetyl carnitine en toen zei hij dat dat evt zou kunnen omdat dat goed is voor je hersenen.
Dit ben ik gaan slikken maar dat is meer omdat ik hier zelf aan dacht

Verder zei hij nog dat ik de ijzer en chroom en zink suppletie even mag stoppen. Die nam ik al niet eigenlijk

Verder niks.

Ik denk dat ik zelf eigenlijk al heel veel weet en ja Liesje jij had gelijk dat mijn schildklier moeilijk ging doen. Dit weet ik zelf al aardig op te vangen door:
- het schildkliersupplement te nemen
- oesters en zeegroente te eten
- kz
- levertraan met boterolie

Wat er uit het bloedonderzoek gaat komen is of de hormonen al dan niet in balans zijn en of er wel of geen candida aanwezig is geloof ik.

ik slik nu kaliumchloride in de vorm van Schuzzler celzouten nr 4 dit oplossen in water en het bovenste te drinken omdat ik dan zo weinig mogelijk vd lactose binnenkrijg. Even geen ander alternatief.

Heb nog geen puur kaliumchloride besteld en weet ook even niet hoe dit dan te nemen of ik dat onder de tong moet oplossen of in een voetenbad zou moeten doen

Zag ook dat de creme van schuzzler soms gebruikt wordt in combi met de tabletjes maar dat heb ik maar niet gekocht.

@Sampjes

Ik heb even de link bekeken die je in je post hebt gezet.

Het is daarom noodzakelijk zink, koper en andere mineralen en sporenelementen aan te vullen bij het gebruik van N-acetylcysteïne.

Het is daarom noodzakelijk zink, koper en andere mineralen en sporenelementen aan te vullen bij het gebruik van N-acetylcysteïne.
Zink en koper zit al in runderlever. Lijkt me niet dat ik die pillen nog moet nemen dan.
Andere mineralen en spoorelemenen, geen idee wat ze bedoelen. Ik neem al kz voor de mineralen en verder neem ik multi pro gluc van Bonusan daar zit ook al het nodige in.

Tevens heb ik de gerstegraspoeder aangeschaft (tip van Ben) voor de kalium.
Soms neem ik spirulina of chlorella.

Bij het nemen van N-acetyl cysteïne wordt aanbevolen om twee tot drie keer meer vitamine C in te nemen.
Doet u dit niet dan kan er meer kwaad dan goed gedaan worden vanwege de langdurige aanwezigheid van de geoxideerde vorm van L-cysteïne.
Mijn lichaam heeft helemaal geen behoefte aan twee tot drie keer meer vitamine C! :( Eerst maar eens die schildklier opkrikken. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.

En de vitamine B5 wordt ingezet bij bijnieruitputting maar dat had ik al van zijn website gehaald voordat ik daarheen ging.

Tevens hebben we nog iets besproken over omega 3. Ik had dit zelf uit een naslagwerk van internet gehaald. Omega 3 schijnt ook belangrijk te zijn bij bijnieruitputtingsklachten. Ik gaf aan dat ik niet zo heel goed wist hoe dit tot mij te nemen. Ik heb nog een fles lijnzaadolie staan, maarja, niet zo Weston Price proof. Visolie was volgens hem al beter dan lijnzaadolie. Toen kwam ik zelf uit op Green Pasture's Blue ice levertraan/boterolie die ik dus al neem, alleen zit daar weer weinig vit D in. De vit D neem ik er heel vaak nog extra bij (druppels).

Kwa visolie, wat wel in mijn naslagwerk over de bijnieren wordt genoemd, heb ik gelezen dat dat weer vaak toxisch is, dus dat heb ik ook niet aangeschaft. https://www.deonlinedrogist.nl/roya...MIscu_p7Tx2QIVy5QYCh2BpQGnEAQYASABEgKby_D_BwE
deze maar even laten, al wordt hij dus wel hier en daar aangeraden. Halen jullie je omega 3 allemaal uit de levertraan/boterolie?

http://bijnieruitputting.com/supplementen/ dit is het naslagwerk
Maargoed er wordt ook maca genoemd en dat is een schildklieronderdrukker, dus misschien niet helemaal betrouwbaar deze bron!!!!

Overigens sorry voor alle posts achter elkaar, met hier en daar weer een overbodige vraag, moet ik niet doen. Volgende keer alles in één bericht. :)

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat ze bedoelen met 2 tot 3 keer vitamine c? Hoeveel keer dan wat? Rare zin is dat toch?

Ik denk niet dat je extra mineralen enzo moet slikken, je zit toch aardig goed met de runderleder en andere suppletie.

Van de b12 van Essential organics heb ik nu de capsule opengemaakt en dat genomen.
Misschien dat dat beter helpt. Want ja het is geen zuigtabletje dus wordt opgenomen in de maag en de darmen.
En dat is dus niet ideaal.

Ik ben vandaag erg moe en duizelig. Heb het ook heel druk gehad, maar merk nu dat 't best extreem is vandaag.

Hallo
Ik heb nog steeds de klachten van duizeligheid en vandaag ook wel weer wat moe. Ik denk dat het m'n schildklier is. Maargoed de bloedtuitslagen komen morgen hoewel ik natuurlijk in de tussentijd en vooral, zelf ook na kan denken.

Als ik oesters eet, zeegroente, en, ik had ook een keer kelpnoedels (vast niet zo heel goed dat laatste) dan voel ik me wel een stuk beter. Kennelijk heb ik een tekort aan die stoffen (ik at hiervoor haast nooit oesters/zeegroente), maar om nu elke dag oesters te gaan eten, dat wordt een dure grap.

Wellicht kan ik dit goedkoper oplossen?

Celticmyst, sinds 2009 slik ik thyreoide (= natuurlijk schildkliersupplement) dit zal Ron Veldhuis beslist kennen, maar volgens temperatuur metingen (steeds laag) 36.2 is mijn schildklier nog steeds niet in orde.
Ook vitB12 heb ik lange tijd genomen.
zoekende op internet kom ik tegen dat dit met meerdere mensen zo is. Een schildklier-probleem is hardnekkig en ook een tekort van B12 of klachten daarvan is hardnekkig.
Dit betekent voor jou dat je de volgende week niet meteen beter bent. En misschien ook niet over een jaar.
Je zult waarschijnlijk langzamerhand wel verbeteringen ervaren want goede voeding zal op den duur ook verbetering moeten brengen.

nou ja ik ga niet pessimistisch denken. maar ik snap je verhaal!

Vanavond staan er weer oesters op het menu.

het ging eigenlijk best goed en door de acetyl carnitine kan ik me beter concentreren maar ik was van de week ergens op trainingsdag en daar had ik veel tarwe gegeten en wat fruitsap, ik dacht voor 'n keer kan dat wel. Misschien is het ook de drukte ik merk dat ik echt moe ben maar het ging al die 3 maanden eigenlijk best heel goed hoor!!

Nouja, even pas op de plaats. Het KOMT goed.

Ik vroeg mij af,Sampjes of jij visolie neemt voor de omega3, of misschien algenolie. Of gewoon alleen de levertraan (eventueel in combi) met boterolie.

Ik vroeg me eigenlijk af waarom hier http://bijnieruitputting.com/supplementen/

toch de maca wordt genoemd. Maargoed op internet kan iedereen alles zetten

In verdere posts las ik, en daar heb ik ook al vaker over geschreven, dat Maca de schildklier onderdrukt dus die bestel ik maar niet. Ik kwam ook tegen dat geleerde, ofzoiets (kan even de post niet meer terugvinden) maca wel beter is. Zijn er hier mensen die WEL maca gebruiken?

Ik kwam net trouwens een post tegen van Viviane, en dit ging over de druppels uit de gemmotherapie voor een wat traag werkende schildklier

Hier heb ik goede ervaringen met het inzetten van Quercus Robur (= zomereik) uit de gemmotherapie voor het behandelen van het koude gevoel door langzaam werkende schildklier.

Nu nam ik al de ribus nigrum voor de bijnieren

Ik ga eens beginnen met de Quercus Robur en kijken wat dit doet!!!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan