Ik heb rondgelopen... in een van mijn favoriete steden.
Het doet mij dikwijls toch wel verdriet om te zien hoe mensen in mijn omgeving achteruit gaan (fysieke degeneratie), door het eten van verkeerde voeding, door ondervoeding.
Ik merk dat in de communicatie met mensen veel. Soms pieker ik me kapot over waarom het contact loopt zoals het dan loopt, en dan denk ik later, ach ja, fysieke degeneratie, door het gebrek aan goede voedingsstoffen vertoont die en die dat gedrag. Zo kan ik dingen vaak beter begrijpen en beter plaatsen. iets wat ik heb geleerd, door mij in Weston Price te verdiepen. Dit heeft mij echt veel rust en inzicht gebracht. Het weten dat zoveel terug te voeren is op voeding.
Dit is ook iets wat bij mij naar boven kwam na de lezing van Mike in Midwoud. En ja een ander kun je niet veranderen. Iemand van dit forum zei mij eens "aan een dood paard kun je niet trekken". Het is gewoon zaak om goed voor mezelf te blijven zorgen. Ik heb een bepaalde wijsheid in pacht, weet hoe te eten, door gewoon mijn eigen weg te gaan in voedingsland, veel te lezen, veel te vragen
, ik weet inmiddels wat goed voor me is.
Van de DHEAH had ik een variant besteld met maltodextrine, ieks. Kon ik nog annuleren, heb de andere besteld van bol.com nu. De gelatineerde maca vind ik kwa smaak niet zooo lekker. Maar wellicht neem ik die toch weer vanavond.
Vandaag had ik een mooie dag en ik heb genoten van de zon en de mooie architectuur in de stad. Ik hoop dat jullie ook een fijne Paas hadden!
ps: Liesje, je vraagt dikwijls hoe ik dan toch zo moe kom. Ik moet je bekennen dat ik soms nog wel eens gluten eet. En daar kan ik echt heel moe van worden. Bijvoorbeeld het gekiemde roggebrood van Terasana, nou dat gaat eigenlijk helemaal niet goed. Bovendien ga ik hallucineren van gluten vooral van tarwegluten (is ook bekend dat het dit kan doen), als ik het niet eet heb ik nergens last van. Weer een inzicht.
ps ps: de mosselen e.d. hebben niet hetzelfde effect als de oesters, de oesters zijn winnaar. In combi met zeegroente. Maar, inderdaad, echt te duur om steeds te kopen.