Opnieuw voorstellen Celticmyst

ben welke kaliumchloride neem jij momenteel?

Ik moet de schuzzler celcouten nog vervangen (de variant met lactose)

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is je DHEA waarde gemeten Celticmyst? en was die te laag?

Ik heb vorig jaar mijn DHEA laten meten en bij mij was die en de testosteron te laag, DHEA is de tegenhanger van cortisol..dus dat heeft te maken met bijnieruitputting.
Ik heb toen een tijdje DHEA van Lifeextensions genomen, dat is een goed merk.

Ben gestopt omdat ik het idee had dat de DHEA in oestrogeen omgezet werd en ik meer cyclus/ menstruatieklachten kreeg en ook wat meer beharing waar een vrouw geen beharing wilt hebben.

Hoi L-lady

De natuurarts had mijn vrije testosteron gemeten en zei dat die te laag was. Is de DHEA dan weer wat anders? Dat is dan niet gemeten denk ik. Hoewel hij wel mailde dat ik het DHEA supplement inderdaad kon gaan gebruiken. Naast maca.

Hij zei dat ik aan 15 mg genoeg zou hebben van het DHEA supplement maar op de drie websites die ik hier had toegestuurd gekregen werd 50 mg voor vrouwen aangeraden (met een max van 100) dus ik heb voor 50 gekozen.

Ik slik 's ochtends 2 adrenal van Nutricology met een schildkliersupport erbij (in het begin had ik alleen adrenal maar op een gegeven moment trok m'n lichaam dat niet, heel vaag) dus toen de schildklier support erbij
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/51124/Schildklier-Support-Golden-Naturals-90-tabletten

Verder slik ik nog wel meer supplementen.

L-glutamine met prescript assist probiotica en betaine HCL

voor de lever
R-alfa liponzuur
selenium
mariadistel

voor de schildklier
levertraan maar niet elke dag

voor de bijnieren
adrenal van nutricology dus en Q10
multi pro gluco
biergisttabletten

Tevens heb ik nog de B complex, B12, en B5, deze neem ik vrijwel elke dag

Ook heb ik nog kaliumchloride tabletjes van Schuzzler (maar met lactose, ben nog steeds benieuwd welke vorm van kaliumchloride hier nu door de anderen genomen wordt, als mensen dit al nemen)
Acetyl L cysteine (heb hier wel baat bij, dit is om het glutathion te optimaliseren)
Acetyl L carnitine (niet elke dag), is ook voor de bijnieren
Vit E
teunisbloemolie
vitamine c acorbinezuur
vit. D druppels

Ashwaganda en rhodiola heb ik ook nog in huis, dit is eigenlijk ook bedoeld voor meer energie en als je bijnieruitputting hebt. Die neem ik soms, en op aanraden van Ben heb ik destijds ook de tinctuur van ashwaganda gehaald, maar hier moet ik dan wel rhodiola bijnemen.

Er staat ook nog iets over lever- en galreinigingen doen in de stukken van Mike maar dat heb ik nooit gedaan.

Ik probeer toch af en toe hier toch weer een beetje te typen, heb er wel baad bij om dingen uit te wisselen.

Hoi l-lady
Het vrije testosteron was te laag. Vandaar dat ik, op aanraden van iemand hier op het forum, de DHEA ben gaan slikken. De natuurarts beaamde dat dit inderdaad wellicht zou kunnen helpen, en hij zei tevens dat 15 mg genoeg zou zijn, maar in de artikelen over DHEA waarvan de links hier op het forum geplaatst waren werd 50 mg voor vrouwen aangeraden dus die heb ik toen besteld.

DHEA waarde is dus wat anders dan de testosteron waarde? Dan is dat denk ik niet gemeten.

Ik heb idd ook die van Life Extensions.

Ik slik daarnaast ook nog best veel andere supplementen uit de lijstjes die op voedingisgezondheid.nl in het ebook over bijnieruitputting genoemd worden.
Lever- en galblaasreinigingen worden ook nog genoemd, die heb ik nooit gedaan.

Momenteel ben ik wel wat moe, hopelijk wordt dit snel beter.

Je kan beter L-Theanine slikken om je testosteron waarde te boosten, DHEA is inderdaad wat anders {meer de hormoon draagstof} en kan ook omgezet worden in oestrogeen. Wat je juist niet wilt als je testosteron al laag is.

Was je progesteron waarde wel goed? meestal gaat een laag testosteron waarde gelijk met een laag progesteron en progesteron word weer laag door oa stress, maar ook ac gebruik. Als dat het geval is dan heb je oestrogeendominantie en dat vereist weer een andere aanpak.

Verder is teveel supplementen slikken ook niet goed, probeer te achterhalen waar je "basis" problemen zitten en die aan te pakken dan komt het met de rest van de bijverschijnselen ook wel goed.

lever en galblaasreinigingen zijn ook nog niet aan te raden bij ernstige bijnieruitputting.

Je kan beter L-Theanine slikken om je testosteron waarde te boosten, DHEA is inderdaad wat anders {meer de hormoon draagstof} en kan ook omgezet worden in oestrogeen. Wat je juist niet wilt als je testosteron al laag is.
Ohh thanks! Ik heb even gezocht op dit forum naar L-Theanine, er is weinig over geschreven.
https://www.vitaminesperpost.nl/l-theanine?gclid=Cj0KCQjw2pXXBRD5ARIsAIYoEbd0RdAdodED3mLQw3O525WL8wriqufbvCScUlbQm_kT7i8mt5akLRoaAgZ7EALw_wcB Deze bijvoorbeeld?

Ik heb van de natuurarts niets gehoord over een te laag progesteron dus ja die was goed.

meestal gaat een laag testosteron waarde gelijk met een laag progesteron en progesteron word weer laag door oa stress, maar ook ac gebruik.
ac? Adrenal cortex?

https://www.smeetsengraas.nl/categorie/l-theanine/

Ik zie hier dat het nog effectiever is in combinatie met GABA en magnesium. Moet ik dat GABA dan ook aanschaffen? (waar houdt het op) :p

ps ik vraag mij af of dit supplement mij goed zal doen. Van groene thee word ik ook beroerd, dus, ik win nog effe wat meer info in!

Je kan beter L-Theanine slikken om je testosteron waarde te boosten

l-lady, heb je zelf ervaring met dit supplement, en slikte je er iets bij?

Ik kom zojuist uit de natuurwinkel en ik kwam deze tegen:

https://www.vitals.nl/producten/aminozuren/l-theanine

En dan in combi met https://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/now-foods/gaba-now-foods/ (ook een aminozuur)

het kan zijn, volgens de verkoopster uit de natuurvoedingswinkel, als je b.v. een lekkende darm hebt dat je een tekort hebt aan bepaalde amonizuren. Dus dat het dan noodzakelijk is de L-theanine in combinatie met GABA (en magnesium) te gaan slikken.

Dus ja, ik krijg graag nog wat advies.
Is de L-theanine in combi met de GABA noodzakelijk voor mij?

Ik weet het echt niet.

Ben typte op 29 maart dit

Als het gaat om het verhogen van het vrije testosteron bij vrouwen, waarom zou het supplementeren met het bijnierhormoon DHEA dan b.v. geen optie zijn?

En de natuurarts zei da tik 15 mg nodig had. Op basis van dat artikel besloot ik zelf 50 mg te nemen van de DHEA.

En nu krijg ik het advies van de L-theanine en lees ik op het net dat er GABA Bij moet, sorry maar begrijpen jullie dat ik er niks meer van snap? Wat ik nu het beste kan doen? :(

Ik denk zelf wel dat de DHEA dan maar weg moet.

Even opgezocht net, wat de natuurarts had geschreven.

Estradiol en progesteron (cyclus-hormonen) zijn goed; alleen vrij
testosteron is de enige die echt te laag is.

Dit stond er in zijn verslag.

kan iemand mij nog vertellen of ik de gaba bij de L-theanine zou moeten slikken? Of alleen L-theanine proberen?

Vandaag weer extreem moe.

ps ik vind het wel echt vaag. de natuurarts raadde mij de maca aan ter verhoging van het vrije testosteron. Maar maca onderdrukt de schildklier. Toen heb ik zelf gezegd, dan moet ik vast de 'gegelatineerde versie' hebben.

Het helpt niets.

Ook de DHEA Helpt dus niets.

Ik ben het in deze met Liesje eens dat het advies vd natuurarts magertjes was, en hoop nog wat antwoorden te krijgen op mijn eerdergestelde vraag over L-theanine en GABA. Wellicht dat dat mij dan weer 'n stapje verder brengt. Want dat vermoeide gevoel is niet lekker. En op tijd naar bed vanavond.

L-lady, waar vind jij dat je met L-Theanine je testosteron waarde kunt boosten? Staat dat wellicht ergens op een website beschreven?
Ik kan er weinig over vinden.
Wat ik zelf wel vond is dat het voor onderstaande zaken wordt gebruikt:

Indicaties
Angst, innerlijke onrust
Stress, hoge stressgevoeligheid, stressgerelateerde bloeddrukstijging
ADHD (ook om beter te slapen)
Schizofrenie
Premenstrueel syndroom
Verbetering concentratie/focus en mentaal uithoudingsvermogen
Leeftijdsgerelateerde cognitieve achteruitgang
Leverbescherming, leveraandoeningen

o ja ik zoek ook nog een goed alternatief voor de b12 die ik nu heb. Momenteel heb ik van Essential organics.

deze had ik ooit eerder maar bestel ik nu niet meer want daar zit Stevia en ik lees op dit forum
https://www.aov.nl/253-dibencozide-methylcobalamine.html
De bedoeling is dat je zoet afwent, met stevia (hoe is hier poeder van gemaakt en waaruit bestaat de 3% ? ) houd je behoefte naar zoet enorm in stand.

Hoi L-lady

ik heb nergens terug kunnen vinden dat L-Theanine wordt gebruikt om je testosteronwaarde te boosten. Je hebt verder ook niet meer gereageed, ik ga er vanuit dat dit advies dan ook niet het juiste is....

Ik heb het wel in huis nu overigens.

Verder heb ik echt het gevoel dat ik een tekort heb aan een bepaalde stof want ik voel overduidelijk een disbalans in mijn lichaam maar ik kan er de vinger niet goed op leggen.
Is het toch de vrije testosteron die te laag is?

Wellicht komen deze klachten ook weer door de bijnieruitputting

Watten in m'n hoofd, moeite met concentratie, 's morgens slecht bed uit.

Als iemand nog een gouden tip heeft... dan is die welkom.

Wellicht ga ik proberen morgen vroeg op te staan en niet te blijven liggen in bed als ik die behoefte heb. Misschien dat dat al helpt. STRUCTUUR.

En gewoon accepteren dat ik nu eventjes mij zo voel.

Het is al eerder geschreven:

Withaferine A in ashwagandha heeft cytotoxische effecten; een hoge inname van deze withanolide is daarom ongewenst. De wortel van ashwagandha, die meestal wordt gebruikt, heeft een lager gehalte withaferine A dan de bladeren. Bij gebruik van ashwagandha-extract is het aan te raden te kiezen voor een extract met een zo laag mogelijk gehalte withanolide A.

Het lijkt me nu dus niet helemaal ideaal.

Hoi allemaal
ik denk idd dat de bijnieruitputting nog aanwezig is maar waar ik op dit moment veel baad bij heb zijn sowieso de magnesium en de b-vitamines!!!! (ik slik ook B-complex).
Ik merk duidelijk verschil.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan