MIKE:
Welke boeken raad jij aan op het gebied van verdieping in spiritualiteit?
Quote:
De gedachte dat de mens tot de dieren behoort maakt ons lager dan we werkelijk zijn. Als ik 1 collectieve ziekmakende gedachte voor alle mensen op deze planeet constateer, dan is het wel dat veel te veel mensen het gevoel hebben dat ze niets waard zijn, dat ze hier net zo goed niet hoeven te zijn, dat ze niet speciaal zijn en geen speciaal doel of bijzondere missie op aarde hebben en in het geheel. De volslagen krankzinnige darwinistische 'wetenschap' heeft hier flink aan bijgedragen. Alles is toeval, het draait om strijd en conflict, eigenbelang, roofzuchtigheid en zelfzuchtigheid, het universum is niets meer dan dode materie, wij zijn een soort biologische machines, enz. We zijn ontzield, ontheemd en ontworteld geraakt en we voelen ons machteloos, krachteloos, doelloos, reddeloos en radeloos.
Mooi stuk! Ik heb laatst het boek 'Jij bestaat niet' gelezen van Roeland de Looff. Dit begon heel interessant over de ontrafeling van alle illusies waar we in leven.
De centrale stelling van dit boek is dat alleen eenheid werkelijk is. Er is geen persoonlijke ziel en er vindt geen persoonlijke reïncarnatie plaats.
Het gevoel van een individueel, ik dat zelfstandig iets doet is en uit vrije wil keuzes maakt is een illusie. Alleen eenheid doet iets. Jij als zelfstandig handelende entiteit bestaat niet.
Er is geen jij die een relatie zou kunnen hebben of verbinding zou kunnen zoeken met eenheid (immers dat zouden er twee zijn). Er is alleen eenheid.
Dit weten is het einde van de spirituele zoektocht. Je ziet in dat je niet anders kunt zijn dan eenheid, dat je nooit iets anders bent geweest dan eenheid. Dat betekent dat je er niet naar hoeft te zoeken of iets zou moeten doen om er verbinding mee te krijgen.
Ik neem aan dat jij hier verwijst naar het "volslagen krankzinnige darwinistische 'wetenschap'"? Alles is eenheid, dit staat vast. Echter wordt hier ook voorbij gegaan aan 1 van de universele wetten (de wet van de aantrekkingskracht) welke dus volgens de schrijver complete onzin is. Alles gebeurd zoals het moet gebeuren zonder enige vorm van eigen inbreng.
Wat zijn jou gedachten hierover en welke boeken raad je zeker aan om te lezen op dit gebied?