orgaanvlees

Hi Lievergezond,

Ja zeker vindt ze het lekker :-D Ik geef het haar al best lang, voorheen heel fijn gesneden en gemengd met gekookte eierdooier, nu naast de groente. Ze eet de stukjes lever altijd als eerste op! Deze week voor het eerst hartstoofpot gemaakt, dat ging er in als koek. Beenmerg van gekookte botten eet ze zo van de lepel, brrr ;-) Ze is sowieso de laatste tijd enorm gebrand op eten, zodra ze iets van eten ziet gaat het mondje open en roept ze: Hmmmmm! Gister legde ik haar in bed, en moest zo lachen: ze leek opeens op een kerstmannetje in haar slaapzak met dat dikke buikje.

Goed dat je het hebt gegeten! Kon je het wel kauwen, die haring? Ik vind de structuur echt niet lekker, laatst weer eens geprobeerd en kreeg het niet weg. Ik heb zelf ook hart gegeten deze week, gemengd met gehakt vond ik het best te doen. Binnenkort ook maar weer eens de lever eten, denk dat het met gehakt erbij wel redelijk zal smaken.

Quote:
@therawlady: maar als je de lever niet kauwt, neem je het eigenlijk ook niet goed op. Juist door het kauwen maak je enzymen aan zodat je lichaam de voedingsstoffen goed kan opnemen.

Tijdens de lezing van Mike het volgende opgestoken (vrije vertaling ;) ):

Je hoeft niet te kauwen op vlees, want de enzymen die vrij komen zijn er om groente te verteren. Vlees begint pas met verteren in de maag, door het maagzuur. Het mag dus hap, slik, weg.

Hahahahahaha, niet uit de koe????? :mrgreen:

Welke vis? Koop je altijd hele vissen? Als ik überhaupt al vis koop is t filet. Maar dat is zelden..

O my goodness: haha

Jongetje eet de ogen op van een vis.

Meer mensen op youtube die vissenogen eten;

Die kinderen die vinden het lekker gewoon.

"It tastes like chocolate" zegt het jongetje in het laatste filmpje.

DenisS, jij hebt toch een keer een vis meegenomen naar het kinderdagverblijf en daar waren toch ook kindjes die de ogen zo oppeuzelde?

Ja ,grapje.

Ik koop altijd enekele zalmkoppen met graat en nog iets vlees eraan.Ik ben eigenlijk al langer vanplan om de ogen te eten en vanmorgen had ik dus 'oogcontact' en dacht oke nu is het tijd.Heb ze dus eruit gesneden.

De zalm koop ik trouwens voor de bouillon. Zal volgende week op de markt eens vragen of ze ook ogen los verkopen.

Volgens mij ben ik trouwens de enige blanke op die markt die zulke dingen koopt voor menselijke consumptie.

ad

Deze blanke koopt ook vissekoppen en eet ze ook op, inclusief ogen !

Alleen niet rauw...

He collega,maar jij doet dat dan ook op een andere markt/winkel.

Speciale rede waarom niet rauw?Of anders gezegd is er een nadeel aan rauw?

ad

Ik koop ze voor het vlees dat er nog aan zit, en dat is meestal behoorlijk wat, van de botten maak ik bouillon en de vis gaat in de soep of paella.

De gekookte ogen gooi ik door de paella nadat ik de harde stukken eruit heb gehaald.

Rauw zal best goed zijn maar ik heb dat nog nooit geprobeerd. Er zit trouwens een rond hard bolletje in het oog ad pas daar mee op zometeen ! :wink:

Toen ik vanavond even probeerde heb ik dat inderdaad gegeten. Was wel gekookt.

Wat kan het probleem zijn ,behalve dat ik moet kauwen?

ad

Die balletjes lijken mij steenhard, verder geen probleem. Zit er nog een beetje vlees aan zo'n zalmkop ?

hoi San; ja die kinderen die kunnen tenminste puur afgaan op wat ze proeven en ze worden niet gehinderd door verkeerde associaties.

Wij moeten het ermee doen, met die interpretaties, als we al die dingen in onze monden stoppen.

Knap dat je hart hebt gegeten, dat durf ik dan weer helemaal niet.

Dat heb ik echt nog nooit gegeten.

Hart is ontzettend lekker, ik heb het vandaag weer op (lamshart). 4 uur stoven, wel goed kruiden, jeneverbessen, kruidnagels, kaneel. Hart is een stevig stuk vlees, het neemt al die kruiden in zich op, na een paar uur is het zacht maar het valt niet uit elkaar zoals spiervlees.

Ik heb de ogen al vaker uit de vissenkop gegeten en ik krijg dat balletje niet kapot gebeten. De ogen smaken helaas niet naar chocolade, maar vies is het zeker niet. En dan nog, het zijn ook geen hele kilo's ofzo. Wel benieuwd hoe ze rauw smaken Ad.

Hart eten is echt niet zo spannend, je kunt het als je het vlees schoonmaakt ook als biefstuk bakken, dan is het best mals vlees.

Ja het is toch een orgaan met allerlei structuren erin, bloedvaten (zien eruit als buisjes) en zenen, die zijn een beetje taai als je ze niet lang meestooft. Hmmm krijg je al trek :D

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan