orgaanvlees

Vanavond heb ik voor de eerste keer orgaanvlees gegeten: rundlever van Pure Graze.

Ik vond het goed te eten hoor met een gebakken ui erbij.

Ok dé manier om lever door de stoofpot te verwerken (alle eer naar mijn moeder die het zo doet), vind ik: de lever (eventueel van tevoren in melk weken) eerst koken, afhankelijk van de grootte van de lever 7-10 min in licht gezouten water (licht rose van binnen) dan in kleine stukjes snijden en vlak voor het opdienen toevoegen aan de stoof: helemaal goed!.

Nauwelijks, de reuk al helemaal niet meer, vooral niet in de curry is mijn ervaring (meer kruiden om smaak te overheersen). Ik ben zelf niet vies van lever, maar in de curry eet ik het met smaak, en dat wil wel wat zeggen.

Dan ga ik het ook eens proberen. Bedankt voor de tip, alhoewel nog moet blijken of ik er echt dankbaar voor ben. ;-)

Zo,nu een vraagje voor iedereen met een sterke maag,

Ik ben van plan om zo nu en dan vissenogen te gaan eten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of misschien tips mbt het eten of menu's?

Ik begrijp,niet voor iedereen. Maar ja, if you talk the talk you have to walk the walk.

Met dan aan ene Weston Price. :P

ad

Vroeger zou ik al van zo'n tekst grillen, nu niet meer hoor.

Het dan nog gaan eten is een tweede.....

Wie weet ooit...

Kan je helaas niet verder helpen, maar voor straks, eet smakelijk... blub

Lia

Kleine oogjes gewoonweg in 1 keer doorslikken? Zelf zit ik te denken aan meetrekken in de soep. Maar of je ze verder kan bakken ofzo, geen idee. Succes en hou ons op de hoogte!

De ogen heb ik eruit gesneden(zalm)en vanavond zal ik er eens eentje proberen.Zal een orgaan bordje worden met lever ,hart,maag en dus als topping een vissen oog.Verder nog sardientje en beetje tonijn.Wie wil er aanschuiven?

Laat wel weten hoe ik het ervaar.Deze zal rauw gegeten worden en de anderen zal ik waarschijnlijk bakken met vis.

Mijn eerste maaltijd straks bestaat uit zalm en daar kan ik de ogen bij doen.Maar mijn vrouw eet ook zalm en ik weet nu al dat ze,laat ik zeggen,niet gecharmeerd zal zijn van een vitamine A bom(oog)bij de zalm.

ad

Ik denk dat we maar eens een camara bij Ad weg moeten gaan zetten :D Een bordje orgaan met als klap op de vuurpijl, ogen. Ik kan me iets van de reactie van je vrouw voorstellen.

Maag? Hoe eet je maag?

@Alexandra,

Goed idee die camara.Ik zal eens kijken of mijn zijn een keer een opname maakt van zo'n bordje eten(terwijl ik het eet).

De magen zijn kippenmagen.Koop ik gewoon op de markt en leg ze samen met lever en hart in de oven.20 Minuten op 160 graden en af laten koelen.Iedere da 1 a 2 kleinsnijden een smullen maar(af en toe wel goed kauwen )

ad

Volgens mij zijn er hier wel een aantal mensen die het rauw eten. Brr, daar begin ik zelf (nog) niet aan ;-) Mijn dochter van bijna 14 maanden wel, die geef ik het rauw.

Rauwe lever van goede kwaliteit is vrijwel smaakloos hoor :-) Ik snijd het in kleine stukjes en slik ze in. Je hoeft niet eens te kauwen.

@ Amancay

De natuurvolkeren vriezen dierenlevers toch ook niet voordat ze deze oppeuzelen?

Het doet me een beetje denken aan de 'pasteurisatiedogma' van zuivel. Rauwe melk heeft me nooit kwaad gedaan en rauwe lever evenmin. Rauwe dierlijke voeding maakt je ontzettend gezond en fit. Probeer het zelf maar eens :wink:

Na een IF van 24 uur heb eek een goed uur geleden een portie zalm met spinazie gegeten en verdeb een halve avocado en 3 lepels roomboter.Ik heb een vissenoog met de spinazie meegekookt en een met de zalm mee gebakken. De 2 resterende liggen rauw op me te wachten.Eentje eet ik dus straks/

Tijdens het bakken toh al even een stukje geprobeerd. Moet te doen zijn wanneer de ogen klein gesneden en verdeeld over de rest van het eten worden.

Heeft iemand van jullie dan wel al eens een vissekop (leeg)gegeten? En ik bedoel dan niet van zo'n klein sardientje.

ad

Een vissekop nog niet maar wel lamskop. Ik zet de gehele kop in de oven en peuzel er nadien heerlijk van : hersenen, tong, wangen, ogen

@therawlady: maar als je de lever niet kauwt, neem je het eigenlijk ook niet goed op. Juist door het kauwen maak je enzymen aan zodat je lichaam de voedingsstoffen goed kan opnemen.

Hoi San vind je dochter de rauwe lever lekker? :P

hoi Ad, heb je die rauwe ogen nou al op of niet? 8O

Ik vind mezelf al heel wat dat ik vorige week gebakken lever heb kunnen eten.

En rauwe haring heb ik sinds afgelopen ook pas voor het eerst in mijn leven op.

Het was niet heel vies, maar toch vond ik het wel erg wennen.

Ik heb het express voor de kraam op staan eten omdat ik dan niet af wil gaan ten opzichte van degene die het verkoopt.

Zou wat zijn als je voor die kraam kotsneigingen gaat staan hebben.

Ik wil graag respect opbrengen voor degene die de haringen verkoopt.

En ik ben bang dat als ik het thuis zelf op moet eten dat ik het dan niet opeet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan