orgaanvlees

@Moondust,

Ik heb het boek van weston price 2 x gelezen en natuurlijk lees ik ,wanneer ik het weer zou lezen(en dat gaat gebeuren)iets waarvan ik dan denk hmmm heb ik dit de vorige keer gemist. Maar zo'n boek even vluchtig lezen.....nee dat kwam niet in mijn hoofd op.Dus moondust waarom besloot jij om het vluchtig te lezen?

Door hier op het forum goed te leze en het boek(en gerelateerde boeken) te lezen kun je wel duidelijk de fundamenten van menselijk correcte voeding achterhalen. En het zijn juist deze fundamenten die je helpen met bescherming tegen allerlei 'andere 'ideen mbt correcte voeding. Op basis van de fundamenten kun je deze theorien van tafel vegen ongeacht welke verdere correcte ideen ermee verkondigd worden.

Je kunt bij iedere nieuwe opmerking van wie dan ook gaan twijfelen en dan weer opnieuw iets gaan proberen omdat dat dan opeens weer gezond zou zijn en het eeuwige leven gerandeerd.Zelf verbeter ik liever alles wat vanuit de fundamenten juist is (aangepast aan mijn persoon dus)ipv constant de andere versies mbt gezond eten aan te vechten.Verkwiste energie .

Jij zegt het boek met een open mind te gaan lezen.Prima maar ik zeg ,vanaf een bepaald moment: make up your mind.

@Mike,

'Dat doen we dus wel. Als het gaat om natuurlijke wapens en gereedschap heeft hij natuurlijk volkomen gelijk. Maar daarom heeft de mens geinvesteerd in hersencapaciteit.'

de hersenen maken deel uit van ons lichaam(fysiek)en zijn dus onze versie van een natuurlijk wapen.

Dhr.Oldenkamp schrijft:

Het is in mijn ogen compleet onethisch wanneer aan

de consumptie van dierenlijken of dierlijke uitscheidingen

hemeltergend leed van onschuldige dieren ten grondslag ligt. Waaraan

ontlenen wij mensen het recht om dierlijke wezens zo beestachtig te

behandelen? Dat recht hebben we dan ook helemaal niet. Wie durft te

beweren dat de mens dit recht van God zou hebben gekregen is een

godslasterlijke leugenaar. De enige echte God toont ons de weg naar

respect voor alle levende schepselen, inclusief het respect voor het

welzijn van alle dieren.

Hij moet maar eens in de wildernis gaan leven en dan aan de beesten verkondigen dat ze hem niets mogen aandoen,dat zou nml niet eerlijk zijn en veel leed verschaffen.Beesten scheuren je meestal helemaal open ,die zijn er niet op uit om je eem zachte dood te gunnen.

Natuurlijk ben ik geen voorstander van de bio industrie,laat dit wel duidelijk zijn.

Trouwens wat zijn wij in de ogen van dhr.Oldenkamp dan wel? We hebben van nature minder kracht en kunnen zonder materiaal/wapens de meeste beesten niet de baas , volgens hem. Dan wel consequent zijn en in je nakie de bossen in en overleven want we maken zonder werktuigen(het resultaat van verstand gebruiken)ook geen woningen(lekker warm en droog etc),of kleren en ga zo maar door.

'Dit wordt niet gesteund door onze evolutie.'

Daarmee zou het thema gesloten kunnen worden.

ad

Ad, ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Je hebt gelijk. Conclusie is dus dat mijn fundament niet stevig genoeg is, daarom ook mijn besluit het boek van Price nu goed te gaan lezen. Ik zag er eerder een beetje tegenop zo'n dik boek. Ach gelul, ik was gewoon niet gemotiveerd genoeg om het te lezen. De grote lijnen waren me al duidelijk en daar had ik sterke affinitiet mee. Maar goed, nu dus stap 2: het boek lezen en daarmee "make up my mind".

Heel het boek van Price gelezen, sommige stukken 2 of 3 keer. En dan gewoon de laatste 20 pagina's ofzo niet lezen. Moet het er nu misschien toch aar echt bij gaan pakken! Staat al maanden in het zicht om uitgelezen te worden.

Quote:
Ik heb daarna nooit de indruk gekregen dat ik iets zou missen in mijn dieet, en ik heb met dat vleesloze dieet zelfs drie maal op het erepodium gestaan van een NK.

Afgaan op indrukken, dat is precies waar Johan te leren heeft. Hij kan zich verdiepen in de menselijke spijsvertering, de darmen, maagzuur, en de longen, de botten, het bloed, hij kan uitzoeken waar het lichaam energie vandaan haalt.

Dat je de indruk hebt dat je gezond bent, omdat je sportprestaties levert is natuurlijk een heel zwak argument, het gaat altijd om gezondheid op lange termijn. Daar scoren topsporters laag. Ik blijf het bijzonder vinden dat Johan met een enorme stelligheid iets kan beweren waar hij niets vanaf weet. Met alleen maar mooie emotionele argumenten over de bio-industrie.. natuurvolkeren hadden helemaal geen bio-industrie.

Is dat een ego, niet durven toegeven ? Of zit er meer .. dat dingetje met Thrive en die global warming-figuren die zijn bekroond via VN-gerelateerde organisaties, daar is hij ook nooit op teruggekomen. Een foutje? Agenda 21, waar gaat dat over Johan?

@ad,

Quote:
Beesten scheuren je meestal helemaal open ,die zijn er niet op uit om je eem zachte dood te gunnen.

Over welke beesten heb je het dan?

Roofdieren als leeuwen bijvoorbeeld gaan altijd direct naar de keel van hun prooidier om het te doden. Kennelijk willen ze hun prooi niet levend opeten of verscheuren, maar eerst doden.

Quote:
Roofdieren als leeuwen bijvoorbeeld gaan altijd direct naar de keel van hun prooidier om het te doden. Kennelijk willen ze hun prooi niet levend opeten of verscheuren, maar eerst doden.

Dit doen ze niet om hun prooi een genadedood te gunnen, dit doen ze zodat ze geen energie meer hoeven te stoppen in een dier dat voortdurend probeert te ontkomen.

Mike

@Ufo,

Ik hoop toch niet dat je denkt dat leeuwen dit uit compassie voor het slachtoffer doen. Verder denk ik de de strkking van mijn opmerking in de context van de rest wel duidelijk was.

het gaat er toch niet om hoe een dier in de wildernis aan zijn einde komt. bv een wurgslang die een dier verstikt.Snel en pijnloos ? Ik dacht het niet. Een beet van een giftige slang?

Vergeleken met de dieren is het slachten van dieren door de mens snel en relatief pijnloos(dat is wel de bedoeling).

ad

De discussie wordt een stuk helderder als we de mens nu eindelijk eens gaan zien als een APARTE SOORT, we zijn GEEN dieren! Wij mensen hebben onze 'prooien' nl. altijd wel bedankt en geeerd en met respect en compassie behandeld. De heilige cirkel van dood en leven hebben we onderdeel uit laten maken van onze spiritualiteit, een HOGERE vorm van beleving dan die dieren hebben!

Mike

@Mike,

ik zie mijzelf fysiek wel degelijk als een wezen dat onder de noemer dier valt met als grootste verschil de hersenen en dus alles dat hieruit voortvloeit.Ook en voornamelijk ons gedrag.

ad

Ad,

Bevrijd jezelf van de programmering dat je een dier zou zijn! Wij zijn halfgoden met een goddelijke gave van bewustzijn en vrije wil. Het is o.a. de mind control-gedachte dat we niets meer zijn dan ontwikkelde apen die maakt dat we ons goddelijke potentieel bij lange na niet waarmaken!

Mike

En met deze diepzinnige gedachte verlaat ik jullie de komende 2 dagen. Ik ga met mijn band in Duitsland die Blues spielen...Tschuess!

Mike

@Mike,

Veel plezier.

bewust zijn en vrije wil.Mee eens

Halfgod?Ik?

Is mijn glas dan half vol of half leeg?

Als ik al als een god door het leven moet gaan dan wel als een hele!!! :lol:

ad

Even terugkomend op de discussie hier over de vissenogen van Ad:

Ik zag net weer zo'n hartverscheurend verhaal http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1372179 van twee mensen van twee verschillende culturen die chocola probeerden te maken van de afstand in cultuur.

Wat een toestand.

Hoe meer ik dat soort programma's kijk, hoe meer ik doorkrijg in wat voor derde wereldland ik als Nederlandse ben opgevoed (en dan bedoel ik mijn eigen land voor de duidelijkheid).

Nu was het een Nederlandse die met een Ghanees probeerde in Nederland te wonen.

Het experiment is niet gelukt, maar deze man wist zeker wat goed eten is.

Hij at en eet vis met graat en kop en alles op voor zover eetbaar, zoals het gewoon eigenlijk hoort natuurlijk.

En hij verbaasde zich met een soort lichte verontwaardiging ook dat in Nederland de vissenkop niet ook gewoon in de soep zit.

Die man zag er erg goed uit nota bene.

En zij begon over haar Nederlandse boterhammetje.

Op een gegeven moment gaat het kwartje vallen zeg maar bij zo iemand als ik die boterhammetjes altijd erg gewaardeerd heeft, maar ondertussen zit ik wel met een vreselijke tarwe-allergie in mijn maag inmiddels en nog meer ellende.

Met dat kwartje bedoel ik dat ik o.a. begin te beseffen waar we hier in NL o.a. mee bezig zijn : degeneren: ik voorop.

Ik ben nog steeds geen visfan en ook niet van vissenogen, maar goed.

Wat niet is kan nog komen.

@Lievergezond,

Ik heb de vissenogen gewoon een keer geprobeerd maar ze zijn zeker niet noodzakelijk om optimaal te eten. Echter,gezien het hoge gehalte aan retinol zal ik ze vaker eten,het is goed te doen.

Moondust,

Je maakt progressie. :D

ad

Eet je ook wel eens kabeljauwkop ad?

Ik koop vaak hele grote kabeljauwkoppen waar ik soms wel tot 900 gram vis vanaf haal.

De gekookte ogen eet ik wel maar het balletje en het harde gedeelte van het oog niet. Als het gekookt is merk je eigenlijk niet veel verschil met het andere kopvlees. Ik maak er meestal vissoep van of een soort paella.

Ja ik kook eerst de kop in een klein beetje water net lang genoeg zodat ik het vlees eraf kan peuteren. Bij het eraf halen scheid ik het gewone vlees, dat net als file is maar ongeveer duimgrote stukken, en het kopvlees waaronder de ogen dat meer snotterig is.

De rest van de botten gebruik ik voor de vis bouillon.

Gemiddeld heb ik per kop zo'n 300 gram file vlees en 250 gram kopvlees maar ik heb dus ook wel eens 900 gram gehad. Niet slecht voor een eurootje!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan