orgaanvlees

Vitamine K komt voor in twee verschillende vormen: vitamine K1 (fylochinon) en vitamine K2 (menachinon). Groene groenten bevatten voornamelijk vitamine K1 zie link. Gefermenteerde producten zoals kwark en kaas vitamine K2. In de (dikke) darm kan ook vitamine K2 worden gevormd bij de juiste omstandigheden

Het natuurlijke vitamine K2 (menaquinon-7)is de meest effectieve vorm van vitamine K. Een gevarieerde voeding bevat weliswaar vitamine K2, maar slechts in kleine hoeveelheden. Deze vitamine komt voor in magere kaas, volvette kaas, yoghurt, kefir, kwark en andere gefermenteerde producten

Verder komt het in een hoge concentratie voor in Natto. Zie hiervoor:

http://www.nattodan.com/

Mike zit in Kombu [zeewier] nou ook de aangeprezen vitamine K2?

Lees sowieso wel vitamine K op internet.

Of is Kimchi zeewier?

Ja het komt in magere kaas ook voor de vitamine K2, maar dus ook in volvette kaas.

Aangezien we hier meer vet eten het zit ook in volvette kaas.

Het is een fermentatie vitamine, dus magere kaas kon nog net als vitamine K2 aanbieder, maar volvette kaas is beter.

Goed gezien Mike.

Zal er ook volvette kaas bijzetten.

Quote:

Nee in zeewier zit geen vitamine k2.

Quote:
Helemaal mee eens! Maar presenteer dan geen zwart-wit-wereld, zoals vegetariers/veganisten altijd doen. Er is een grijs gebied waar Oldenkamp het niet over heeft en dat is grasgevoerd vlees, rechtstreeks van de boerderij. Het is wel degelijk mogelijk om een ethische carnivoor te zijn! En wat moeten we met al ie dieren die we niet zouden eten? De hongerdood laten sterven? Denk je dat die in het wild niet worden bejaagd? En woestijnvorming a.g.v. akkerbouw, zoals in Egypte en in het midden-oosten is gebeurd a.g.v. 10.000 jaar BIOLOGISCHE akkerbouw?

Grasgevoerd VLEES mike?? Word het nu al niet eens meer als dier, als levend wezen gezien, maar alleen als vleeshomp???

En wordt hier ook niet voorbij gegaan aan het feit dat de mens vroeger niet eens elke dag vlees at? Lang geleden omdat er niet altjd vlees ter bescikking was omdat er niet gejaagd kon worden, en veel later omdat het niet betaalbaar was?

Quote:
Bevrijd jezelf van de programmering dat je een dier zou zijn! Wij zijn halfgoden met een goddelijke gave van bewustzijn en vrije wil. Het is o.a. de mind control-gedachte dat we niets meer zijn dan ontwikkelde apen die maakt dat we ons goddelijke potentieel bij lange na niet waarmaken!

Enne.. Halfgoden??? Is dat niet wat arrogant? Dat komt op mij over dat mensen dus meer waard zouden zijn dan dieren...

Volgende keer kan je beter de "quote" knop gebruiken als je een citaat van iemand wil gebruiken anders is het niet helemaal duidelijk wat nu van jou is of een aangehaald citaat van iemand anders.

Druk eerst op de "quote" knop plak je tekst en dan nog een keer de quote knop.

Quote:

Nee in zeewier zit geen vitamine k2.

Pike ik vroeg dit,omdat o.a op Wikipedia en ergens hier op het forum wat daarover stond dat dit ook vitamine k bevat.

Dit is iedergeval wat op Wikipedia staat over Kombu/zeewier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kombu

Kombu is rijk aan jodium, calcium, kalium, magnesium, ijzer, natrium, chroom, eiwit, mannitol, fosfor, alginaat, fucoidan, laminarin, caroteen, germanium, fytohormonen, en vitamine A, vitamine C, vitamine D, vitamine E, vitamine K en vitamine B complex. Het is een bron van voedingsvezels.

Er zit wel vitamine k1 in zeewier maar geen vitamine k2.

k2 zit in vlees, eieren en gefermenteerde producten. De k2 variant is de "magische" factor X en is veel belangrijker voor je dan de plantaardige k1.

Uit onderzoek is gebleken dat k1 niet zoveel voor je doet maar hoe meer k2 je binnenkrijgt des te beter het is.

Eet regelmatig orgaanvlees en eieren, dus dat zit wel goed dan, alleen lijkt mij toch elke vitamine/mineralen wel belangrijk.

Bedankt voor je uitleg.

Pops,

Wat is er mis met de termen grasgevoerd vlees en grasgevoerde zuivel? Zijn er niet belangrijkere dingen om je druk over te maken? En de mens staat inderdaad boven de dieren. Als de mens zijn ware potentieel zou waarmaken, zou hij geen concentratiekampen voor dieren creeren en zou hij ze met respect en waardering behandelen. Ik heb in ieder geval geen laagdunkende bijbedoelingen als ik praat over grasgevoerde vlees- en zuivelproducten! What's your problem? Get a life!

Mike

@ mike

Get a life?? Waar slaat dat nou weer op. Heb ik en een heel leuk ook nog.

Dat IS de mens zijn ware ik, zoals dieren behandeld worden. En hoe komt dat? Omdat mensen (niet allemaal ik zal niet iedereen over een kam scheren) degene die er aan verdienen, dieren nog steeds als minder zien en idd denken boven dieren te staan dus daarmee kunnen doen wat ze willen en DAAR kan ik niet tegen. Enne ben je altijd zogauw op je tenen getrapt?? Jij zegt toch ook alles wat je denkt, ik lees regelmatig antwoorden van je waarvan ik denk kan dat niet wat vriendelijker? Of komt die agresiviteit door het vele vlees eten? :wink:

Quote:
dieren nog steeds als minder zien en idd denken boven dieren te staan dus daarmee kunnen doen wat ze willen en DAAR kan ik niet tegen

Jij eet toch ook vlees en vis? Vlees af en toe weliswaar maar dan sta je dus af en toe boven de dieren maar dan weer een lange tijd niet?

Ook eet je regelmatig eieren en zuivel denk ik, dus dan maak je geen gebruik van dieren in jouw visie? Lijkt mij wel, helaas is dit nu eenmaal hoe het in elkaar zit.

Dan kan je natuurlijk ook nog een strenge veganist worden alleen worden er dan ook dieren omgebracht bij jouw voedselproductie, en waarschijnlijk nog veel meer, maar dat zijn vaak de wat minder snoezige beestjes dus dat maakt dan niet uit als je daar mee doet wat je wil?

Quote:
Pike, ja die heb ik gezien, maar dat is toch geen levertraan? Ik zoek de combinatie vloeibare levertraan met boter olie, enne de kippen bouillon staat op

Jij doet met die kip in die bouillon van je wat JIJ wil hoor, NIET wat de kip wil of wilde...Sorry dat ik je droomwereld ruw moet verstoren...

Pops,

Dit is NIET de ware aard van de mens, integendeel! We zijn gedegenereerd en gedevolueerd en maken niet of nauwelijks ons ware menselijke potentieel waar. Als de allerhoogste natuurlijke creatie beschikken wij over veel macht en met veel macht komt veel verantwoordelijkheid. Alles staat of valt echter met BEWUSTZIJN. Helaas verkeren wij in een veel te laag bewustzijn en dat is de spirituele uitdaging waar wij voor staan.

Jij staat kennelijk te weinig stil bij het feit dat alle leven op aarde parasitair van aard is, in de zin van dat er alijd een organisme moet sterven om een ander organisme leven te kunnen geven. De complete voedselketen is hierop gebaseerd en ook voedsel voor mensen is hierop geen uitzondering. Als je ervoor zou kiezen om uitsluitend plantaardig voedsel te eten, parasiteer je op planten. Als je dierlijk voedsel eet, parasiteer je op dieren, zo simpel is het. Dit is inherent aan je incarnatie, je vleeswording hier op aarde.

Dit betekent echter NIET dat de mens als hoeder van alle leven achteloos en respectloos met levende organismes om mag gaan. In essentie zijn we het dus eens als het gaat om de behandeling van dieren, maar je begaat een ernstige denkfout als je het huidige GEDRAG van de mens vereenzelvigt met de ware AARD van de mens. Zolang jij deze twee als een en hetzelfde ziet, draag jij niet bij aan het verwezenlijken van het ware menselijke potentieel en maak jij dus onderdeel uit van dezelfde lage energie die jij veroordeelt!

Ik heb een fikse discussie gehad vorig jaar tijdens een lezing met een veganist (hoe kan het ook anders) in de zaal. Hij zag de mens als een schadelijk virus en ook hij rekende de mens af op zijn slechte gedrag. "Als dat jouw mensbeeld en wereldbeeld is," zei ik, "wat is dan jouw bijdrage aan een betere wereld?" De mens is een spirituele puber geworden (ooit waren we veel hoger ontwikkeld, zo blijkt uit onderzoek naar oude, hoogstaande beschavingen) en moet opnieuw volwassen worden. Dit begint met een geloof in het volledige menselijke potentieel. Jij zit zelf ook veel te laag en door te strijden voed jij exact dezelfde energie!

Mike

Mike:
Quote:
Jij staat kennelijk te weinig stil bij het feit dat alle leven op aarde parasitair van aard is, in de zin van dat er alijd een organisme moet sterven om een ander organisme leven te kunnen geven. De complete voedselketen is hierop gebaseerd en ook voedsel voor mensen is hierop geen uitzondering. Als je ervoor zou kiezen om uitsluitend plantaardig voedsel te eten, parasiteer je op planten. Als je dierlijk voedsel eet, parasiteer je op dieren, zo simpel is het. Dit is inherent aan je incarnatie, je vleeswording hier op aarde.

Ik kan parasitair zijn als mens moeilijk rijmen met jouw visie op wat de mens is. Ook kan ik het moeilijk rijmen met een ideaalbeeld van de wereld. Is het niet zo dat er sprake is van symbiose wanneer we er van uit gaan dat we als mens ons potentieel benutten?

Mijn punt is namelijk het volgende: een parasitaire samenleving put zichzelf uit. Dat kunnen we dagelijks om ons heen zien (ongetwijfeld heb je het artikel hierover van David Icke ook gelezen). Daarnaast hebben we de natuurlijke kringloop van het leven (herbivoor eet plant, carnivoor/omnivoor eet dier/plant en plant eet aarde, die gevoed wordt door overblijfselen carnivoor/omnivoor). Is hier niet sprake van symbiose?

Of neem ik je antwoord op Pops te letterlijk?

Pike en mike :D

Hebben jullie ook helemaal gelijk in, en idd ik eet ook vlees en vis afentoe, maar ik vindt het zo jammer dat vaak mensen geen respect voor de dieren hebben waar het vlees vandaan komt, denk aan de kilo knallers e.d. Indianen bv vroeger bedankten het dier dat het voor hun was gestorven, en dat is een hemelsbreed verschil met hoe het tegenwoordig gaat. Ik bedoel maar, een bizon die lekker staat te grazen en ineens dood neervalt door een pijl vindt ik toch iets anders dan een koe die een kl leven heeft gehad of mss een beter leven, maar dan toch nog de gang naar het slachthuis mee moet maken. Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijk maak hoe ik dat voel, ik wil echt niemand aanvallen.

Nee hoor ik voel mij niet aangevallen, ik wilde alleen maar even aangeven dat er helaas niet onderuit te komen is om 'gebruik' te moeten maken van dieren.

Quote:
Hebben jullie ook helemaal gelijk in, en idd ik eet ook vlees en vis afentoe, maar ik vindt het zo jammer dat vaak mensen geen respect voor de dieren hebben waar het vlees vandaan komt, denk aan de kilo knallers e.d. Indianen bv vroeger bedankten het dier dat het voor hun was gestorven, en dat is een hemelsbreed verschil met hoe het tegenwoordig gaat

Klopt, maar dat hoeft dus niet zo te gaan. Het vlees dat ik eet komt van dieren die een zeer goed leven hebben gehad en ik denk nog wel humaner gedood zijn dan die bizons.

Pops,

We snappen elkaar. Ik sta ethisch carnivorisme voor. Alles moet gebaseerd zijn op respect voor alles wat leeft. Tegelijkertijd moeten we doden om te leven, wat je ook eet.

Paradogma,

Ja, je vat mijn woorden te letterlijk op. Het is inderdaad de heilige kringloop van leven en dood en natuurvolkeren hebben dit altijd zo gezien. In theorie is het allemaal gevangen (gematerialiseerd) zonlicht en zouden we dus ook van de zon zelf moeten kunnen leven, maar dan zou je niet materieel zijn en pure lichtenergie zijn. Het is wat het is.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan