Zonne in het boek wordt gesproken over hoe je kunt ontgiften van bv. kwik, pesticiden, straling, en nog zo wat. Er worden bv kruiden-theeen genoemd. of een hele dag sapjes, of massage.
Mijn interesse gaat daar niet naar uit. Ik ben met darmen en schildklier bezig, is al lastig genoeg.
Hoofdstuk 19 gaat over wat je allemaal beter niet kunt eten.
mais, soja, koolzaadolie, geraf. suiker, gekweekte vis, gluten, msg, smaakstoffen, zoetstoffen.(doe ik allemaal al)
supplementen om te vermijden:
L-carnitine, supplementen voor de klieren (kom ik later op terug) , weiproteine, visoliesupplementen, ijzersupplementen.
We hoeven geen angst te hebben voor fruit. Daar wordt hier anders over gedacht geloof ik.
Er staan ook nog dingen in waar ik het niet mee eens ben maar ik hoef natuurlijk niet alles te doen wat er in een boek staat.
Ik heb zelf een ritme van eten waar ik tevreden mee ben, dat is:
fruit, meestal appel, tegenwoordig ook vaak papaya (zitten enzymen in), dan koffie met 2 rogge/spelt crackers met (geiten)roomboter, geitenkaas of ei of vleeswaren), dan een hele tijd niets, Misosoep (gedroogd uit een potje) met wat zoute koekjes, ,s-avonds groente met soms gehakt, of ei als ik dat smorgens al niet heb gehad, later soms nog wat kwark. Tijdens koken gebruik ik kokosolie, ui, spek, kurkuma.
Supplementen laat ik later wel weten.
Zonne er komt op dit forum al genoeg voorbij wat betreft gezondheid, zout, levertraan, vlees, nachtschade enz.
Ik doe het zo goed mogelijk en anderen zullen het anders doen.