Parasietenkuren info

Is het bekend hoe dat verschijnsel met lichtflitsen heet?
Dan is het makkelijker zoeken naar de oorzaak.

Miss nog 2 extra dagen rust om te kijken wat de flitsen doen (rustdag 3)? Is maar een idee hoor.

Nu pas bijwerkingen, weer dezelfde licht- en donkerflitsen.

Mike
Als ik het goed begrijp heb jij 9 tabletten van 5 mg genomen. 9x5=45mg. en daarna 6x5=30 mg
Doorgaans is de dosis 0,2mg per kilo lichaamsgewicht. Volgens mij heb je ergens geschreven dat je 90 kg weegt, dan zou jouw dosis normaal gesproken 0,2x90= 18 mg moeten zijn.
Het zou kunnen dat je door de ruime overdosering die lichtflitsen waarneemt en anderen de donkere vlekken. Ik gok erop dat het te maken heeft dat ivermectine soms toch makkelijks de bloed hersen barrière
kan doorbreken, heb verschillende dierstudies gelezen over ivermectine en andere ontwormers bij dieren en het heeft te maken met het eiwit P-glycoproteïne. Kwam jaren geleden een hele interessante studie tegen van veulens die met vergiftigingsverschijnselen waren binnen gebracht, waarvan er 1 blind was, gelukkig was dat maar tijdelijk en is het diertje volledig hersteld.

Dieren die deze symptomen vertonen hebben vermoedelijk een afwezigheid of functionele deficiëntie van P-glycoproteïne in het capillair endotheel van het zenuwstelsel [2]. P-glycoproteïne speelt een rol in de bloed-hersenbarrière en werkt als een efflux pomp om te voorkomen dat specifieke geneesmiddelen het zenuwstelsel binnendringen [6]. Ivermectine is zeer lipofiel en dringt dus gewoonlijk zeer slecht door in de bloed-hersenbarrière, als gevolg van de werking van de drug efflux transporters. Een tekort aan of verstoring van dit gen leidt tot een verhoogde absorptie en blootstelling van de hersenen aan een aantal geneesmiddelen, waaronder ivermectine.

rapporten van toxiciteit bestaan bij andere diersoorten, waaronder de mens. Paarden, runderen, varkens en konijnen vertonen tekenen van neurotoxiciteit, waaronder depressie, ataxie, rigiditeit en gestoord gezichtsvermogen, wanneer zij doses toegediend krijgen die hoger zijn dan 4-8 maal de aanbevolen dosis

Als ik het goed begrijp heb jij 9 tabletten van 5 mg genomen. 9x5=45mg. en daarna 6x5=30 mg
Doorgaans is de dosis 0,2mg per kilo lichaamsgewicht. Volgens mij heb je ergens geschreven dat je 90 kg weegt, dan zou jouw dosis normaal gesproken 0,2x90= 18 mg moeten zijn.
Het zou kunnen dat je door de ruime overdosering die lichtflitsen waarneemt en anderen de donkere vlekken. Ik gok erop dat het te maken heeft dat ivermectine soms toch makkelijks de bloed hersen barrière
kan doorbreken, heb verschillende dierstudies gelezen over ivermectine en andere ontwormers bij dieren en het heeft te maken met het eiwit P-glycoproteïne. Kwam jaren geleden een hele interessante studie tegen van veulens die met vergiftigingsverschijnselen waren binnen gebracht, waarvan er 1 blind was, gelukkig was dat maar tijdelijk en is het diertje volledig hersteld.
Datzelfde rekensommetje had ik ook al gemaakt, vandaar dat ik.overmorgen uitkom op 4 x 5 = 20 mg. De reden waarom ik het experiment ben aangegaan van eerst 9 tabletten en vandaag 6 is omdat de instructies voor schapen 1 tablet (5 mg) per 10 kg lichaamsgewicht is en ik wel houd van die dierlijke doses. Bij Ivermectine is het echter wel degelijk verstandig om de menselijke dosis aan te houden, heb ik gemerkt. Deze is 2 mg per 10 kg gewicht, wat neerkomt op gemiddeld 3 tabletten van 5 mg voor volwassen mannen en vrouwen.

Mike

Zojuist 4 tabletten Ivermectine ingenomen, de dosis die past bij mijn gewicht. Ik en er door experimenteren wel achtergekomen dat je bij Ivermectine wel de menselijke dosering moet aanhouden en niet de dierlijke! Ook heb ik ontdekt dat Ivermectine de KONING van de anthelmintica is!

Mike

Met Fenbendazol merk ik ook dat een lagere dosering prettiger werkt. Al kan je lichaam het wel aan, er is waarschijnlijk een 'sweet spot' tussen de belasting (het is toch een soort gif) en de baten die het oplevert. Momenteel gebruik ik 1/4 van de dierlijke dosis.

Andere opmerking die ik wil maken is dat de halveringstijd (half life) in ogenschouw genomen moet worden. Als je meerdere dagen na elkaar (een hogere dosering) stapelt, dan komt er steeds meer 'gif' in je systeem. Een mogelijke uitleg waarom mensen meer moeheid ervaren aan het einde van een kuurtje?

De dosering die Joe Tippens gebruikt(e) is zelfs nog lager:
Joe gebruikt Panacur C, gemaakt door Merck Animal Health. De verpakking voor kleine honden (10 pond) bevat drie zakjes van 1 gram. Elke gram Panacur C bevat 22,2 procent (222 mg) fenbendazol.

Zijn regime bestaat uit het nemen van een 1-gram pakje poeder (bevat 222 mg fenbendazol) elke dag gedurende drie dagen, en dan vier dagen vrij te nemen en het proces te herhalen. Hiervoor heeft hij één pakje per week nodig.

De nieuwe lading is vandaag gearriveerd!

Gisteren 4 tabletten Ivermectine genomen. Nul bijwerkingen. Wel positieve dingen te melden: ontlasting nog steeds 👌 en mijn zicht lijkt zelfs beter te worden, volgens mij zie ik scherper!

Mike

De nieuwe lading is vandaag gearriveerd!

Gisteren 4 tabletten Ivermectine genomen. Nul bijwerkingen. Wel positieve dingen te melden: ontlasting nog steeds 👌 en mijn zicht lijkt zelfs beter te worden, volgens mij zie ik scherper!

Mike
Ga je ook nog weer een keer bijv een Panacur kuur doen of blijf je je voorlopig richten op de Ivermectine?

Ik ga die hondenkuren ook nog afmaken, maar dan is het strictly Ivermectine. Ik was nog een andere positieve bijwerking vergeten te vermelden: werkelijk razendsnelle heling van de kneuzing aan mijn linker ribbenkast a.g.v. het auto-ongeluk van 12 juni jl. Ivermectine is werkelijk de koning van de ontwormers!

Mike

Ik heb vandaag heel onverwachts ook nog een potje ivermectine binnengekregen via Alie. Er stond dat ie pas half augustus zou worden geleverd? Op de verpakking stond wel luxemburg, ook vaag maar ik ben blij dat ik nog een potje heb! Ik ging ervanuit dat ik die niet meer zou krijgen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan