Parasietenkuren info

Met Fenbendazol merk ik ook dat een lagere dosering prettiger werkt. Al kan je lichaam het wel aan, er is waarschijnlijk een 'sweet spot' tussen de belasting (het is toch een soort gif) en de baten die het oplevert. Momenteel gebruik ik 1/4 van de dierlijke dosis.

Andere opmerking die ik wil maken is dat de halveringstijd (half life) in ogenschouw genomen moet worden. Als je meerdere dagen na elkaar (een hogere dosering) stapelt, dan komt er steeds meer 'gif' in je systeem. Een mogelijke uitleg waarom mensen meer moeheid ervaren aan het einde van een kuurtje?

De dosering die Joe Tippens gebruikt(e) is zelfs nog lager:
Jouw uitleg waardoor de moeheid ontstaat kan ik wel volgen, ik denk dat het daarnaast ook meespeelt dat je lichaam ook nog de vrijgekomen rommel op moet ruimen, dan gaat het dubbelop.

De nieuwe lading is vandaag gearriveerd!

Gisteren 4 tabletten Ivermectine genomen. Nul bijwerkingen. Wel positieve dingen te melden: ontlasting nog steeds 👌 en mijn zicht lijkt zelfs beter te worden, volgens mij zie ik scherper!

Mike
Dat is goed nieuws! Bij ivermectine waarschijnlijk wel verstandig om de aanbevolen dosis vrij nauw te volgen voor het beste resultaat. Ken iemand die veel in de tropen was en die vertelde dat de mensen daar ivermectine als M & M's aten, maar ik neem aan dat die ook de dosis vrij laag hielden.

De nieuwe lading is vandaag gearriveerd!

Gisteren 4 tabletten Ivermectine genomen. Nul bijwerkingen. Wel positieve dingen te melden: ontlasting nog steeds 👌 en mijn zicht lijkt zelfs beter te worden, volgens mij zie ik scherper!

Mike
Nou dan moet ik daar toch maar aan geloven ook denk ik. Wil van die floaters in mn ogen af!

Niet dat het leidend hoeft te zijn maar zou een ieder zijn/haar ivermectine kuur die je tot dusverre hebt genomen hier in een overzichtje willen plaatsen, gewoon om eens te vergelijken ?

Ik heb 2 x een hoeveelheid(4x5mg=20mg) ivermectine genomen met een week er tussen.

Vandaag 4 tabletten van de nieuwe zending (die met die gele band op het potje) genomen op een nuchtere maag. Ik ga de dosering gaandeweg opvoeren om te kijken of deze vriendelijker is, want ik krijg teveel reacties terug van mensen bij wie het zicht (tijdelijk) verandert, ook met kleine doses. Iedereen die dit heeft, noemt specifiek 'licht' dat anders is. Of je dit ervaart als positief of negatief is afhankelijk van de persoon. Ikzelf heb dit alleen bij hogere doseringen (boven de 4), vandaar dat ik mezelf opstel als proefpersoon om te zien of deze variant minder bijwerkingen heeft.

Mike

Ik ben van 9 naar 6 naar 4 gegaan. Bij 9 en 6 wel verschijnselen, bij 4 totaal niet. Ik denk dat diegenen die ook bij lagere doseringen (ik ken iemand die ze al bij 2 tabletten heeft!) een leverwerking hebben die niet in staat is de medicatie goed te verwerken.

Mike

Ik ben weer begonnen met 3e keer mebendazol, 2x 100mg(heb tenslotte erg veel doosjes ervan). Maar dit keer GEEN verstopping🥳 ik neem mariadistel als ondersteuning voor de lever dus misschien is dat de reden dat het nu goed gaat. Of de ivermectine week kuur hiervoor heeft ze werk goed gedaan of beiden, wie zal het zeggen.
oja en na de ivermectine had ik ineens een koortslip terwijl ik daar al jaren vanaf was?!

Ik denk dat je tijdelijk symptomen kunt krijgen van oude klachten en kwalen als onderdeel van je helingsproces. Goed idee om mariadistel te nemen ter ondersteuning van de lever. Laten we elkaar op de hoogte blijven houden, want we zijn aan het pionieren!

Mike

Ik ben van 9 naar 6 naar 4 gegaan. Bij 9 en 6 wel verschijnselen, bij 4 totaal niet. Ik denk dat diegenen die ook bij lagere doseringen (ik ken iemand die ze al bij 2 tabletten heeft!) een leverwerking hebben die niet in staat is de medicatie goed te verwerken.

Mike

Is dat een dosering van 5 mg per tablet?

Mike
Dat van de leverwerking haal ik ook uit de Faq van dr Mobeen en daarom zou je voorzichtiger moeten zijn wanneer je medicatie neemt waar je lever al mee aan het werk moet, aftasten dus.

Gisteren 3x5 mg ivermectine ingenomen. Nul bijwerkingen. Voel me wel weer schoon en licht 🙂

Veel succes met je paardenbloemenblad, ik neem wel gewoon Ivermectine!

Mike

Nu een paar dagen zonder Panacur, maar kreeg tijdens de laatste kuur ineens wondjes in mijn neus. Had ik vroeger ook toen ik nog mainstreamvoeding at (jaaaaaren terug). Ok, de wondjes zijn weg maar dit heeft plaatsgemaakt voor flinke hooikoorts! Mijn neus zit de hele dag verstopt, dit heb ik niet eerder gehad. Het is net of zwaar verkouden ben.
Joost

Nu een paar dagen zonder Panacur, maar kreeg tijdens de laatste kuur ineens wondjes in mijn neus. Had ik vroeger ook toen ik nog mainstreamvoeding at (jaaaaaren terug). Ok, de wondjes zijn weg maar dit heeft plaatsgemaakt voor flinke hooikoorts! Mijn neus zit de hele dag verstopt, dit heb ik niet eerder gehad. Het is net of zwaar verkouden ben.
Joost

Heb je je al laten testen? Dit lijkt op corona.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan