Paroxysmal Artial Fibrilation

• Onderwerp starter Onderwerp starter JVG
  • Startdatum Startdatum
Inmiddels weten we van JVG dat het probleem is ontstaan in de jeugd van zijn vriendin. Gebrek aan goede rolmodellen dus. En laat me raden: serieuze ‘daddy issues’.

Zoals ik het zie liggen jeugd problemen vaak ten grondslag aan hoe iemand zichzelf ontwikkeld. Soms zijn mensen zichzelf er niet eens van bewust. En daar ligt precies het probleem. Volgens mij bedoelen we hetzelfde maar dan in andere woorden.

Ik heb het al eerder elders op dit forum geschreven. Voor hulp bij kennis en in contact komen met jezelf heb ik veel gehad aan 3 boeken in combinatie met in de leer gaan bij deze persoon. Hij heeft een boedistische achtergrond. Zijn filosofie is doo van binnenuit steeds meer contact krijgen met eigen Geest. Ik dacht gehoord te hebben dat hij overleden was maar dat is niet zo. Hij heeft wel een bijna doodervaring gehad. Hierdoor heeft hij opnieuw een boek geschreven. Totaal 3 boeken naast de cursussen die hij destijds gaf. Daarvan zijn de boeken niet te koop.

Dit is zijn laatste boek.

https://www.boekscout.nl/shop2/boek.php?bid=5911&language=en

Hiervoor schreef hij Het Universele Principe, de sleutel tot innerlijke vrijheid.

Daarna de transparante mens, en nu dus deze.

Hij heeft mij in elk geval geleerd om van binnenuit met jezelf in contact te komen. Dit is dus geen regressie therapie overigens. Het is eerder zelfsturing en coaching.

Ja, dezelfde persoon als waar ik het eerder in dit topic over had.
Maar misschien heeft de vriendin van JVG er iets aan om deze boeken te lezen.

Ik ken JVG niet persoonlijk, maar gezien zijn bijdrages aan dit forum door de jaren heen schat ik hem in als een wijs man. Zijn vriendin kan wel weer de wijsheid bij een ander halen middels een boek, maar volgens mij wordt het nu de hoogste tijd dat de vriendin van JVG nu eens gaat luisteren naar hem en dat hij dit (op niet-gewelddadige wijze) afdwingt. Het probleem van ons mannen vandaag de dag is dat we veel teveel meegaan in de grillen van vrouwen, terwijl alles aan hen schreeuwt om begrensd te worden. JVG is dus nu vooral aan zet om de dynamiek van zijn relatie in zijn voordeel te keren, iets waar zijn vriendin uiteindelijk ook baat bij heeft.

Toen ratio werd uitgedeeld stonden vrouwen nu eenmaal niet vooraan en de definitie van waanzin is onbegrensde, subjectieve hyperemotionaliteit. Elkedageenei kan dan op haar kop gaan staan als ze dit leest, maar voorlopig schoot ik met mijn inschatting 100% in de roos en heb ik de meest praktische adviezen gegeven, juist door de olifant in de kamer te benoemen. Ze zal het zelf niet heel snel toegeven, maar ook Elkedageenei komt maar wat graag dagelijks de wijsheid halen bij mij als man.

Mike

Zijn vriendin kan wel weer de wijsheid bij een ander halen middels een boek, maar volgens mij wordt het nu de hoogste tijd dat de vriendin van JVG nu eens gaat luisteren naar hem en dat hij dit (op niet-gewelddadige wijze) afdwingt.

Ik denk dat de boeken alleen ook niet voldoende zijn. Het kan wel meer inzichten geven maar voor mij persoonlijk was het een aanvulling op de therapie, welke gebaseerd was op de theorie, en de lessen die hij in de praktijk gaf. Ook denk ik nog steeds dat er heel veel te halen valt door verandering van voeding. Ik hoop dat JVG haar daarin kan sturen.

Ze zal het zelf niet heel snel toegeven, maar ook Elkedageenei komt maar wat graag dagelijks de wijsheid halen bij mij als man.

Uit de gesprekken die ik met elkedageenei heb gehad beschikt ze zelf ook over heel veel kennis en wijsheid. Het lukte haar meermalen om mij weer even de ogen te openen en bij mijn gevoel te komen. Enige waar ik om bepaalde redenen niet achter sta is regressie.

Het is duidelijk merkbaar dat meer vrouwen hier op het forum vragen hebben en op zoek zijn naar wijsheid en kennis. Niet alleen vrouwen. Ook mannen overigens. Als vrouw zijnde kan ik niet ontkennen dat jou wijsheid als man mij zeer zeker heeft geholpen waar ik overigens nog steeds blij om ben. En zo zijn er ook vrouwen in mijn omgeving die dat kunnen. Maar ook vrouwen die dat niet kunnen. En die laatste 2 gaat ook op voor sommige mannen in mijn omgeving. Niet alle mannen beschikken over wijsheid. Hoe kan dat dan?

JVG:

Moeilijke ademhaling, migraine, oververmoeid en hartkloppingen, wazigheid in hoofd (in het engels heet het ook wel brainfog) en slapende arm/hand: ik denk -zoals zovelen hier al geopperd hebben- ook gelijk aan de schildklier.

Ondanks dat genoeg forumgenoten hierover ook al over beginnen naar jou toe op dit forum, is de schildklier kennelijk toch elke keer weer de olifant in de kamer bij de medici: zo kennelijk ook bij de medici die een bloedonderzoek bij je vriendin lieten uitvoeren.

Zoals Binc al zei: zeker ook antistoffen tegen de schildklier (´tpo / tg´ in het nederlands) laten onderzoeken: dat is dan weer de olifant in de olifant in de kamer: men kijkt bij schildklierproblemen vaak alleen naar de hormoonspiegels, maar niet naar het onderliggende probleem dat in het westen bijna altijd neerkomt op autoimmuunproblemen te herleiden op antistoffenaanmaak tegen de schildklier, maar niet alleen de schildklier overigens: de antistoffen treffen evenzeer ook de hersenen en andere organen.

Ik heb die autoimmuunziekte gericht tegen mijn schildklier in elk geval (hashimoto) onder de leden. En het is bekend dat de schildklierproblemen bij vrouwen rond de menopauze alleen maar toenemen. Dat heet in het engels daarom dan niet voor niets: ´thyropause´.

Slapende ledematen: zal kunnen samenhangen met een tekort aan die rode bloedlichaampjes: ik heb / had er te weinig van en had/heb ik vaak last van slapende ledematen; zal ook wel weer een b12-probleem zijn. Dat b12-probleem heeft met de immuniteit te maken: slechte opname van b12 door autoimmuunproblemen in je spijsverteringskanaal: dat schildklierautoimmuunprobleem kan ook alleen optreden bij een zogeheten lekkende darm.

De autoimmuunproblemen zie je vertaald in voedselallergieen en dito intoleranties. De meeste mensen met schildklierautoimmuniteit hebben een intolerantie voor gluten, melkprodukten en soja (zit ook in ketjap naast gluten vaak). Maar daar stopt het meestal niet. Deze kunnen allemaal onderzocht worden: dat zijn bloedtesten naar snelle reacties IgE (allergieen) en langzame reacties IgG (intoleranties) op voeding. De reguliere geneeskunde onderzoekt alleen allergieen, meestal niet ook de langzame reacties (intoleranties) op voeding van je lichaam. Particuliere laboratoria bieden die mogelijkheden wel. Als je dingen blijft eten waardoor je lichaam je schildklier/hersenen en andere organen aanvalt dan zit je jezelf aardig in de weg. Antistoffen tegen schildklier (tpo/tg): beste voor de test goed veel glutenrijke voeding en suiker te eten: dan krijg je de meest betrouwbare uitslag. De moleculaire structuur van gluten lijkt op die van het weefsel van de schildklier. Als je allergisch tegen/intolerant bent voor gluten: gaat je lichaam je schildklier aanvallen.

Enige dat ik persoonlijk niet zo goed herken is de moeilijke ademhaling. Ik heb die moeilijke ademhaling snachts wel gehad: dat was dan apneu. Had bij mij ook te maken met dat ik voeding at waar ik allergisch/intolerant voor ben: ik denk dat de opgezette ontstoken schildklier de luchtpijp ook te zeer dichtknijpt: geen idee waarom dat dan alleen snachts speelde. Ik heb twee zussen die allebei met dezelfde schildklierautoimmuunziekte kampen, maar eentje heeft ook problemen met de ademhaling (hyperventilatie heet het bij haar). De ander heeft weer migraine en is daarvoor pas ook opgenomen geweest in het ziekenhuis (dat was in Duitsland: in Nederland volgt nog niet zo snel een opname denk ik bij migraineklachten. Een collega van mij had/heeft ook veel migraine en ook die schildklierautoimmuunziekte.

Leestip: ´Hashimoto´s thyroditis: the root cause´ van Izabella Wentz. Is ook vertaald naar het Nederlands trouwens.

Knuppel in het hoenderhok hier: omdat ik een langzame spijsvertering heb door die trage schildklierwerking (ik gebruik geen hormonen), eet ik voeding die makkelijk/snel verteert: op een composthoop gooi je ook geen gekookte of gebakken / gefrituurde / vette voeding; verteert te langzaam. Vette voeding en vlees werkt bij mij niet. Rood vlees en bijv. rijst: kots ik met pech gewoon na 6 uur weer uit als ik het gegeten heb.

Nota bene: door extra hormonen bij te slikken bij een trage schildklier haal je het probleem van de autoimmuniteit niet weg en als men dingen blijft eten die het lichaam aanzetten organen aan te vallen zal het lichaam verder ontsteken en andere autoimmuunziekten uitnodigen: mijn ene zus heeft zichzelf zo voor haar leven een extra probleem op de hals gehaald : zij kreeg ook nog diabetes type I erbij waardoor ze insuline moet spuiten voor de rest van haar leven en mijn andere zus die heeft ook de ziekte van Crohn bovenop die lekkende darm en sinds onlangs pas ook migraine erbij. Multiple sclerose is ook een beruchte autoimmuunziekte die door hashimoto kan worden uitgelokt.

Veel sterkte voor je vriendin en met je vriendin ondersteunen! Tis ook niet de beste tijd misschien om nu in het ziekenhuis te liggen? Misschien dat de familiestress rond kerst ook niet helpt om tot rust te komen!

Niet alle mannen beschikken over wijsheid. Hoe kan dat dan?

Dat zijn zwakke mannen die vaak zelf ook 'daddy issues' hebben en zich of laten domineren door vrouwen of juist zelf vrouwen domineren. Helaas heb jij een talent om juist dat soort mannen aan te trekken. Dat verandert alleen maar als jij verandert, dat proces zit jij momenteel middenin.

Mike

O jee, Lievergezond mengt zich weer in het gesprek en heeft het over...Hashimito. Hoe verrassend!

Mike

Dat zijn zwakke mannen die vaak zelf ook ‘daddy issues’ hebben en zich of laten domineren door vrouwen of juist zelf vrouwen domineren. Helaas heb jij een talent om juist dat soort mannen aan te trekken. Dat verandert alleen maar als jij verandert, dat proces zit jij momenteel middenin.

Oké. Maar zi zijn er ook sterke en wijze vrouwen naast wijze mannen.
En ja, die talenten, daar ben ik mezelf idd bewust van geworden. En daarom gaat dat ook never niet meer gebeuren. Om de simpele reden dat dat mijn gebrek aan kennis is geweest!! Nu ben ik wijzer en door bepaalde omstandigheden snap ik nu waarom dit gebeurd is.

O jee, Lievergezond mengt zich weer in het gesprek en heeft het over…Hashimito. Hoe verrassend!

Ik heb niet alles gelezen lievergezond omdat je post zo lang is. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat de vriendin van JVG geen hashimoto heeft!! Al haar klachten wijzen eerder op een te snel werkende schildklier met als oorzaak heel duidelijk een probleem met de bijnieren. Alleen als er bloed geprikt word voor die schildklier krijg je meer inzicht.
Daarnaast de hb en b12 waarde. De olifant in de kamer zijn de bijnieren in dit geval.
En in deze tijd van het jaar zou je toch denken dat in de kamer de kerstboom zou moeten overheersen iplv de olifant ?

Daarmee kom ik even op mijn vraag aan jou, Mike, terug.
Is er nog ergens ware kennis te vinden of kunnen we dat alleen maar verkrijgen door de informatie te bekijken die we nog hebben over vroegere tijden van oude natuurvolkeren, zoals die door Weston Price medegedeeld (en dan hier ook op het forum) wordt?

Elkedageenei kan alleen maar emotioneel reageren op mijn persoonlijke missie om rigoreus een eind te willen maken aan 100 jaar feminisering van de samenleving. Waarom rigoreus? Omdat de westerse wereld als gevolg hiervan aan de rand van de afgrond staat en er geen tijd meer te verliezen is, de olifant in de kamer MOET benoemd worden!

Van de vrouwen valt de redding niet te verwachten, zij hebben juist een sleutelrol gespeeld in het decadente verval. Niet voor niets hebben vooraanstaande filosofen als Arthur Schopenhauer reeds ruim 150 jaar geleden soortgelijke observaties gedaan als ik nu doe. Alle grote denkers zijn het erover eens dat de hogere mens zich kenmerkt door beheersing van zijn/haar emoties en hier ratio boven te stellen. Vrouwen behoren niet tot deze categorie.

De globalistische, parasitaire elite weet dat en daarom spelen ze hun agenda via de vrouwen. 100 jaar 'vrouwenrechten' heeft onze door MANNEN zwaar bevochten Verlichtingsidealen van vrijheid, gelijkheid en democratie op een haar na geruineerd.

En nu is het aan de mannen om ons voor de poorten van de hel weg te slepen. Dit betekent dat IEDERE moderne vrouw, op dit forum en daarbuiten, op haar plaats gezet moet worden. Niet met geweld, maar met ratio en objectiviteit. Letterlijk IEDERE moderne vrouw is besmet geraakt met het progressieve feministische virus, ook zogenaamd 'rechtse' vrouwen.

Ze zijn niet bereid om de 'verworven' (lees: door mannen geschonken) rechten zomaar op te geven. Pas als de verhoudingen weer hersteld zullen zowel mannen als vrouwen zich weer in hun natuurlijke rol voegen en hoeft niemand een handleiding te hebben over hoe dit ooit in zijn werk ging. De biologische rollen zitten er ingebakken, daar hoeft niemand over na te denken. Pas dan zal ik ook weer het volledige respect voor vrouwen kunnen opbrengen.

Mike

Dat verandert alleen maar als jij verandert

Ja, dat is een goede opmerking.
Ik trek vaker ook mensen aan die mij pesten. Zo ben ik vreselijk gepest geworden door mijn leidinggevende en nog een collega. Bij een leidinggevende heet dat dan bossing. Ze heeft uiteindelijk mijn contract niet verlengt, het zou anders een vast contract zij geworden. Na de dood van mijn moeder is dat dus de 2e slag die ik dit jaar heb moeten doorstaan. Ook ik moet eens heel goed aan mezelf gaan werken en voor mezelf op gaan komen. Daar zit hem de kneep. Niet meer zo'n angst hebben en me zo nederig opstellen. ik heb me compleet uitgesloofd op mijn werk, was de enige die gestudeerd had (zegt niets, ik weet het), maar de leidinggevende liet mij als enige op de laagst mogelijke taak staan. De taak van de beginner. Toen ze mijn contract niet verlengde gaf ze aan dat ik me niet ontwikkeld had. Ja, ik heb de kans niet gekregen. Een keer vroeg ik of ik ook eens iets anders mocht doen en toen gaf ze me als antwoord dat ik niets te vragen had. De situatie is erg, zonder baan, maar de angst die ik had was soms nog erger dan de angst voor het verlies van mijn moeder. Wat uiteindelijk dan ook gebeurd is.
Ik moet door.
Natuurlijk heeft dit niets meer te doen met dit topic, maar ik heb de vrijheid genomen om erover te berichten. De leidinggevende is een jonge vrouw van 35 jaar. Ze had het nodig om mij te kleineren. Nu zijn 2 collega's naar de hoofdchef gegaan en hebben alles aangekaart. Over mij en over hoe ze ook met anderen omging. De chef heeft gezegd dat hij er wel iets mee moet gaan doen. Ik betwijfel dat, ze functioneert te goed door met angst te regeren.
Dorothé

Dorothé,

Wat heftig wat je meemaakt. Zoals ik het lees laat jij je leiden door angst.

De leidinggevende is een jonge vrouw van 35 jaar. Ze had het nodig om mij te kleineren. Nu zijn 2 collega’s naar de hoofdchef gegaan en hebben alles aangekaart. Over mij en over hoe ze ook met anderen omging. De chef heeft gezegd dat hij er wel iets mee moet gaan doen. Ik betwijfel dat, ze functioneert te goed door met angst te regeren.

Dit is iets wat jij zelf toe laat en laat gebeuren.
Juist de mensen die zichzelf uitsloven op de werkvloer zijn een gemakkelijke prooi. Ik herken wel dingen die je hier schrijft. Alleen op een andere manier. Ik pakte werkzaamheden uit mezelf op. Ik zie dan dingen liggen en regel dat gewoon. Maar hierin schiet ik weer te ver door. Gevolg is dat collega’s makkelijker worden want anderen dien het wel. En zo gaat het ook met andere mensen om mij heen. Binc regelt het wel. Dat doet ze altijd.

Soms denk ik echt dat er geen normale mensen meer bestaan.
Heb je nu een andere baan inmiddels Dorothé?
Het is erg nobel van je collega’s dat ze dit escaleren, maar jij hebt er nu niks aan. Ik vermoed dat je niet terug kan en ook niet wil daarheen. Op zoek naar iets nieuws, en dan een leidinggevende die niet op zichzelf gericht is en de taken eerlijker kan verdelen.
Wat wil je zelf het liefst voor werk doen?

De leidinggevende is een jonge vrouw van 35 jaar. Ze had het nodig om mij te kleineren.

Vrouwen kunnen en horen ook niet leiding te geven. Ze hebben nooit in een dergelijke positie verkeerd, behalve de laatste 100 jaar. Wanneer vrouwen macht krijgen veranderen ze in tirannen. Omdat ze macht nooit aan verantwoordelijkheid hebben leren koppelen. Ze krijgen deze posities ook niet op basis van verdiensten, maar op basis van 'positieve' discriminatie. Achterstelling van competente mannen dus!

Mike

Ik heb nog geen nieuwe baan. Het is ongeveer 5 weken geleden gebeurt en uiteindelijk ben ik pas vanaf vandaag werkeloos. Ik ben al ergens op gesprek geweest, maar ze vonden me overgekwalificeerd. Mij was dat egaal, maar ja, niets aan te doen.
Ik ben naar 'tot maandag' geweest en die hebben misschien iets gevonden. Afwachten of ik daar uitgenodigd word. Het is maar voor 24 uur per week en voor 7 maanden. Tja, minder dan de uitkering mij zal geven, maar als het lukt doe ik het toch. Zo doe ik weer ervaringen op en het is altijd beter dan werkeloos. Mocht ik iets beters voorheen vinden, ja dan doe ik dit natuurlijk.
Tja, wat zoek ik. Eigenlijk ben ik gezondheidsvoorlichter. Maar daar vind je niets in in Limburg. Dus iets administratiefs in de gezondheidszorg zou waarschijnlijk het meest voor de hand liggen.

Dorothé

Nou Mike,

Mijn werkgever is ook man. Maar die is nu ook niet bepaald een leidinggevend voorbeeld. Dus die heeft dan ook zoals jij zei een pappa mamma issue?

Mijn ex-leidinggevende had nog nooit zo een functie gehad en haar opleiding was niet voldoende, maar ze is op een vraagwaardige manier 'omhoog gevallen'. Ik weet niet hoe.
Ik heb echter nog nooit zo een vreselijk mens in mijn gehele leven meegemaakt. Ze is echt onvoorstelbaar verschrikkelijk.

Dorothé

Mijn werkgever is ook man. Maar die is nu ook niet bepaald een leidinggevend voorbeeld. Dus die heeft dan ook zoals jij zei een pappa mamma issue?

Komt ook in mijn YT-filmpje voor. De elite zet geboren volgers als vrouwen en beta-mannen in leiderschapsposities. Dus ja, hij zal wel 'daddy issues' hebben.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan