Paroxysmal Artial Fibrilation

• Onderwerp starter Onderwerp starter JVG
  • Startdatum Startdatum
Mijn ex-leidinggevende had nog nooit zo een functie gehad en haar opleiding was niet voldoende, maar ze is op een vraagwaardige manier ‘omhoog gevallen’.

BINGO! Zei ik toch? Het hele systeem is gericht op volgers als leiders en andersom.

Mike

Uit Psychology Today:

Feminists Think Sexist Men Are Sexier than "Woke" Men

https://www.psychologytoday.com/us/blog/women-who-stray/201812/feminists-think-sexist-men-are-sexier-woke-men

Mike

Daarom zei ik hierboven dat ik de enige was die gestudeerd had daar. De andere collega's waarvan de meesten wel aardig waren, zeiden dat zij waarschijnlijk daarom een probleem met mij had. Ik heb nooit iets laten merken en zette me ontzettend in.
Je moet wel een vreselijk vies vuil mens zijn (sorry) als je iemand zo kleineert die sowieso al vanaf het begin van de nieuwe baan met een geval van kanker van haar moeder te maken heeft. Het was voor mij dus al zwaar genoeg, maar ik heb me daardoor niet laten beïnvloeden en was niet ziek op het werk.
Een andere collega die het eens heel erg voor mij opgenomen had, werd ziek en dat was voor de leidinggevende de reden om haar contract niet te verlengen.
Ik heb uiteindelijk bij het eindgesprek met de personeelscheffin ook aangegeven dat ik elke dag met angst naar het werk ben gegaan. Ook heb ik gezegd dat er toch ogen open moeten gaan als er op een werk zoveel mensen ontslag indienen en vertrekken. Daar kreeg ik geen reactie op. Uiteindelijk hebben mijn 2 collega's het aangekaart en daar was ook de personeelscheffin bij. Dus die weet het nu ook. Ik denk echter niet dat er zich iets zal veranderen.
De leidinggevende wilde dat wij als politie agenten t.o.v. de patiënten optraden. Tja, zo ben ik dus niet, dus dan voldeed ik inderdaad niet. Och daar ben ik wel blij om, ik ga met de mensen liever goed om.

Mijn vorige baan was shit, een callcenter, maar uiteindelijk de supervisor, een man, daarmee kon ik zeer goed door een deur. En toen ik wegging gaf hij aan dat hij het heel erg vond, dat zijn beste werknemer ging vertrekken. Tja, dat gaf me erkenning. Ik zou daar niet meer terug willen, maar het was daar wat menselijkheid betreft beter dan op mijn laatste werk waar wel de werkomstandigheden( loon, pensioen) etc, en de inhoud van het werk beter waren.

Dorothé

hoi Binc,

hierover:
Ik ben er alleen wel van overtuigd dat de vriendin van JVG geen hashimoto heeft!!
Al haar klachten wijzen eerder op een te snel werkende schildklier met als oorzaak heel duidelijk een probleem met de bijnieren.

Als je ervan overtuigd bent dat de vriendin van JVG geen hashimoto heeft, waarom stel je dan voor dat ze zich laat onderzoeken op antistoffen tegen de schildklier?

Voorts: Jij gaat er kennelijk vanuit dat de ziekte van hashimoto alleen trage schildklieren veroorzaakt.
Dat moet een misverstand zijn van jouw kant.
De ziekte van hashimoto is een onderliggende autoimmuunziekte die een schildklier vaak in het beginstadium in de hyperstand gooit en naarmate de tijd verstrijkt en de schildklier dusdanig vaak onder vuur gelegen heeft (van antistoffen): dan gaat de schildklier vaak trager werken.
Beide: hyper- en hypothyreoidie is in het overgrote deel van de gevallen in westerse samenlevingen een gevolg van een autoimmuunschildklierziekte.

Is overigens geen wet van meden of perzen dat iemand eerst een te snelwerkende schildklier heeft en daarna een te langzaam werkende schildklier: bij mij ging het wel zo: half jaar gehypert, daarna langzame werking. Maar voor een schildklier echt op zijn gat gaat liggen zonder dieetaanpassingen te doen gaan er vaak wel 10-15 jaren overheen. Met bijnieren hetzelfde trouwens: die gaan in het begin van stresstijden ook sneller werken en daarna onderpresteren.

Als je problemen krijgt door schildklierautoimmuunproblemen dan heb je bijna altijd ook per definitie bijnierproblemen.

Jij gaat er kennelijk vanuit dat de ziekte van hashimoto alleen trage schildklieren veroorzaakt.
Dat moet een misverstand zijn van jouw kant.
De ziekte van hashimoto is een onderliggende autoimmuunziekte die een schildklier vaak in het beginstadium in de hyperstand gooit en naarmate de tijd verstrijkt en de schildklier dusdanig vaak onder vuur gelegen heeft (van antistoffen): dan gaat de schildklier vaak trager werken.
Beide: hyper- en hypothyreoidie is in het overgrote deel van de gevallen in westerse samenlevingen een gevolg van een autoimmuunschildklierziekten.

Wat jij hier schrijft, daarvan ligt de oorzaak niet bij de schildklier zelf maar bij de bijnieren! Als he dan gaat focussen op alleen de schildklier zonder bijnieren aan te pakken vererger je dat probleem. Toevallig las ik eerder deze week dat bijnierproblemen ook door de hypofyse kunnen komen. Heb je daar al eens naar laten kijken?

hoi Binc,

ja tuurlijk: de hypofyse; die reageert op stress, net als de bijnieren en de schildklier. Als je je richt op de ziekte van hashimoto vanuit de optiek van damage-control dan richt je je automatisch op de bijnieren: die ontlast je daarmee, helemaal als je geen dingen eet waar je lichaam van over de rooie gaat. Veel mensen weten alleen niet wat hun organen in vuur en vlam zet.

En hoe richt je je goed op de bijnieren? Wat houdt dat dan in? Dat is nog niet zo simpel als het lijkt. Ik heb het gelijknamige boek gelezen dat gaat over bijnieruitputting. Dat heeft mij niet van mijn bijnieruitputting afgeholpen. Pas toen ik las over de ziekte van hashimoto en de gerichte aanpak die daarbij hoort: dieet drastisch aanpassen ook aan persoonlijke allergieen en intoleranties: toen gingen bij mij langzaam allerlei klachten weg. Dat is een heel gedoe.

Dan heb je nog stress vanwege het onbewust continue in een overleefstand staan door omstandigheden (dat meende ik terug te lezen in het bericht van Elkedageenei). Die knop die zet een mens niet zomaar uit. Daarover vind je weinig terug in het boek over bijnieruitputting van die Amerikaanse arts. Dat kan een heel gepuzzel zijn zoals je misschien ook wel weet.

Nou, in mijn beleving draait ze het om. De schildklier als oorzaak aanwijzen wat eerder een gevolg is van een bijnierprobleem. Tot vorige week wist ik ook niet dat bijnierproblemen dus wel voort kunnen vloeien vanuit de hypofyse en zo ook weer een schildklier probleem kunnen veroorzaken. En dan schijnt bijnierextract ook niet te helpen.

En hoe richt je je goed op de bijnieren? Wat houdt dat dan in? Dat is nog niet zo simpel als het lijkt. Ik heb het gelijknamige boek gelezen dat gaat over bijnieruitputting. Dat heeft mij niet van mijn bijnieruitputting afgeholpen.

Ik heb nooit van jou mee gekregen wat je dan gedaan hebt aan de bijnieren? En hoe lang heb je dat dan volgehouden?

In het NL dan maar: voed de trol niet! Binc, door te reageren bezorg je Lievergezond een dopamine-rush, want dan kan ze weer ellenlange posts schrijven over de ziekte met de Japanse naam die in haar beleving iedereen treft.

Mike

Ok ben alleen benieuwd Mike.
Zodra het over de schildklier gaat heeft iedereen altijd meteen hashimoto!!! Ik zou ook hashimoto hebben volgens haar. Nou als dat werkelijk zo zijn is er blijkbaar wel degelijk een mogelijkheid om daarvan af te komen. Zelfs met voedingsmiddelen die niet mogen bij hashimoto.

Dan heb je nog stress vanwege het onbewust continue in een overleefstand staan door omstandigheden (dat meende ik terug te lezen in het bericht van Elkedageenei).

Bedoelde je naar mij dat ik stress heb met bovenstaand bericht?

Ik heb nooit van jou mee gekregen wat je dan gedaan hebt aan de bijnieren? En hoe lang heb je dat dan volgehouden?

Binc: wat versta jij dan onder ´werken aan de bijnieren´?

Ik heb WAPF gegeten vanaf het begin dat dit forum bestaat, ik heb therapeutische begeleiding gezocht en gevonden op het gebied van de lekke darm behandelen: probiotica op mijn specifieke situatie afgestemd en supplementen om het darmslijmvlies weer een boost te geven. Ik heb ook het dieet van Natasha Campbell geprobeerd in verschillende volgordes. Ik heb mijn lijf er wel meer door leren kennen: door elke verandering die ik aanbracht. Maar structureel hielp het mij allemaal niet.

In die tijd wist ik al wat mijn voedselallergieen en dito -intoleranties waren, maar ik deed er niets mee omdat ik er niet in ´geloofde´ haha, maar ondertussen had ik zeer veel klachten die juist daarmee in verband stonden. Pas toen ik mijn problemen vanuit het perspectief van de autoimmuunziekte van hashimoto bekeek, toen kwam ik verder.

1UEwHWV.jpg

JVG, lukt het je om het bestand rechtop te plaatsen? Het is niet te lezen zo.

Hallo Binc:

Bedoelde je naar mij dat ik stress heb met bovenstaand bericht?

De tekst was niet specifiek op jou gericht Binc nee.
Ik had het over mensen met autoimmuunproblemen in het algemeen en in dit specifieke geval over de ziekte van hashimoto: en aan autoimmuunproblemen liggen vaak (psychische of lichamelijke) trauma´s ten grondslag.

Hierover:

Zodra het over de schildklier gaat heeft iedereen altijd meteen hashimoto!!!

Tja, dat is namelijk bijna ook zo 1 op 1: ik heb het niet zelf verzonnen: zie de pdf van het boek van Izabella Wentz: https://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789492665096.pdf Zie pag. 16 van de pdf van de link: daar staat het volgende:

Afhankelijk van de bron heeft naar schatting 90 tot 97% van degenen bij wie hypothyreoïdie is vastgesteld, de ziekte van Hashimoto.

Sorry Mike, maar behalve de talenten die jij noemde beschik ik over nog een talent. 1 die men eigenwijs noemt.

Ten eerste kan ik niet geloven dat je werkelijk in de veronderstelling bent dat iedereen Hashimoto heeft. Ten 2e denk ik dat je niet gewerkt hebt aan je maagzuur en je lever. Jij denkt verkeerd om. Als trauma een hieraan gerelateerd is dien je deze op te lossen iplv denken in ziekte en je daarbij neer te leggen. Zodra je trauma gaat verwerken beginnen er dingen te gebeuren in je lijf die je nog nooit mee gemaakt hebt. Maar verder heeft Mike gelijk. Ik ga hier niet meer op reageren. Dit omdat datgene wat je schrijft en suggereeerd dat men in ziekte moet blijven denken iplv heling als we met jou argumenten mee gaan. Het is niet mijn manier om aandoeningen te helen in elk geval. Je hebt het zelf niet verzonnen maar je gelooft het zelf wel! Ik wens je verder sterkte met de aandoening hanshimoto.

Ten eerste kan ik niet geloven dat je werkelijk in de veronderstelling bent dat iedereen Hashimoto heeft.

Hallo Binc, je legt me de woorden in de mond dat ik in de veronderstelling verkeer dat iedereen hashimoto heeft. Ik reageer gericht op mensen met klachten die passen bij schildklierproblemen. Je oppert zelf ook de schildklier waarvan het functioneren dient te worden onderzocht en je oppert ook het onderzoek naar de antistoffen: en terecht: en als je het over die antistoffen hebt, dan heb je het al snel over de ziekte van hashimoto. Dat is nu eenmaal zo.

Ten 2e denk ik dat je niet gewerkt hebt aan je maagzuur en je lever.

Dat is een aanname van jou. In elk geval heb ik alles gedaan wat hier op dit forum aangereikt werd: maar dat sloeg bij mij gewoon niet aan. Uiteraard overziet ook dit forum niet alle oplossingsrichtingen die een mens nodig heeft op enig moment. In die zin heb je gelijk dat ik in elk geval niet genoeg of op de verkeerde manier gewerkt heb aan mijn maagzuur en mijn lever: anders kampte ik uiteraard niet nog steeds met de problemen die ik bij aanvang van dit forum ook al had.

Als trauma een hieraan gerelateerd is dien je deze op te lossen iplv denken in ziekte en je daarbij neer te leggen. Zodra je trauma gaat verwerken beginnen er dingen te gebeuren in je lijf die je nog nooit mee gemaakt hebt.

Even voor de duidelijkheid; ik heb persoonlijke ervaring opgedaan met psychotherapie en ik heb een vijfjarige beroepsopleiding tot psychotherapeut gevolgd. Dus kennis en ervaring op het gebied van traumaverwerking heb en had ik al voordat bij mij de autoimmuunklachten niet meer te ontkennen waren. Ik kan het alleen maar met je eens zijn dat een mens er goed aan doet de persoonlijke trauma´s op te lossen zoals jij zegt of te verwerken of een plek te geven o.i.d. Als de geestelijke problemen ook lichamelijk geworden zijn: dan vragen die problemen acute aandacht: want als je je lichaam blijft belasten met voeding die je lichaam niet kan wegzetten: dan blijf je pijn en ongemak houden die ook weer tot nieuwe autoimmuunziekten kunnen leiden. Een trauma of een veelheid ervan: die zijn nog niet zomaar uit de weg geholpen, al helemaal niet als het trauma´s zijn die je opliep in een tijd dat je je nog niet bewust was. Geen reden om er geen moeite voor te doen uiteraard!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan