Paroxysmal Artial Fibrilation

• Onderwerp starter Onderwerp starter JVG
  • Startdatum Startdatum
Hallo Binc, je legt me de woorden in de mond dat ik in de veronderstelling verkeer dat iedereen hashimoto heeft. Ik reageer gericht op mensen met klachten die passen bij schildklierproblemen. Je oppert zelf ook de schildklier waarvan het functioneren dient te worden onderzocht en je oppert ook het onderzoek naar de antistoffen: en terecht: en als je het over die antistoffen hebt, dan heb je het al snel over de ziekte van hashimoto. Dat is nu eenmaal zo.

je gaf in je vorige bericht aan dat bijna 100% iedereen een schildklierprobleem heeft die niet op te lossen is behalve met bepaalde voedingsmiddelen weg laten. De schildklier zou een indicatie kunnen geven van een onderliggend probleem. En mogelijk zou het kunnen bijdragen aan het geloof dat de oorzaak ervan gelegen is in de bijnieren als JVG deze kennis bij zijn vriendin over kan brengen. Maar blijkbaar kan ik dat niet aan je duidelijk maken.

Dat is een aanname van jou. In elk geval heb ik alles gedaan wat hier op dit forum aangereikt werd: maar dat sloeg bij mij gewoon niet aan. Uiteraard overziet ook dit forum niet alle oplossingsrichtingen die een mens nodig heeft op enig moment. In die zin heb je gelijk dat ik in elk geval niet genoeg of op de verkeerde manier gewerkt heb aan mijn maagzuur en mijn lever: anders kampte ik uiteraard niet nog steeds met de problemen die ik bij aanvang van dit forum ook al had.

De vraag is hoe lang je dit vol gehouden hebt. Ik lees hier regelmatig opmerkingen van mensen dat betaine HCL niet werkt. Persoonlijk denk ik dat mensen het hierin veel te snel opgeven of verkeerd innemen. Net als dat ik het destijds zelf op de verkeerde momenten nam. het is een kwestie van vol houden. een kwestie van niet opgeven en vooral geloven. Ik denk zelfs dat mijn klachten bij lange na niet in de buurt kwamen bij jou klachten. Jij hebt het over intoleranties. Ik heb het over elk voedingsmiddel wat verkeerd ging. Alles! Stel je voor, je neemt een hap eten. Normaal gesproken zit daar nog een hele spijsvertering tussen. Nou bij mij was dat niet zo. Slikken en direct landen in de pot. Of jij dat gelooft of niet. Toch weigerde ik in al die jaren met mijn klachten van wapf af te stappen. Net zoals ik weiger te geloven dat iedereen Hashimoto heeft. Je hebt het mij destijds ook aangepraat. Ook dat ik geen melk moest drinken en zo nog tal van meer dingen. En dat terwijl ik er alleen maar beter van werd. Sommige dingen gaan nu eenmaal met vallen en op staan.

Even voor de duidelijkheid; ik heb persoonlijke ervaring opgedaan met psychotherapie en ik heb een vijfjarige beroepsopleiding tot psychotherapeut gevolgd. Dus kennis en ervaring op het gebied van traumaverwerking heb en had ik al voordat bij mij de autoimmuunklachten niet meer te ontkennen waren. Ik kan het alleen maar met je eens zijn dat een mens er goed aan doet de persoonlijke trauma´s op te lossen zoals jij zegt of te verwerken of een plek te geven o.i.d. Als de geestelijke problemen ook lichamelijk geworden zijn: dan vragen die problemen acute aandacht: want als je je lichaam blijft belasten met voeding die je lichaam niet kan wegzetten: dan blijf je pijn en ongemak houden die ook weer tot nieuwe autoimmuunziekten kunnen leiden. Een trauma of een veelheid ervan: die zijn nog niet zomaar uit de weg geholpen, al helemaal niet als het trauma´s zijn die je opliep in een tijd dat je je nog niet bewust was. Geen reden om er geen moeite voor te doen uiteraard!

Het werkt andersom lievergezond. Of je er al dan wel of niet bewust van bent. Dit zit gevoelsmatig. Het is je geest die de gevoelens vertaalt naar ratio. En soms herinneren mensen zichzelf dingen niet. Wanneer dit wel gebeurd kunnen er wonderen gebeuren. Andersom is het je geest die je gevoel kan beïnvloeden. En dit is precies waar sommige therapieën in mijn beleving te wensen over laten. Omdat er eerst op je hersens ingepraat word en je dan daarin gaat geloven iplv in jezelf.

Maar dit topic gaat niet over jou of mij, maar over de vriendin van JVG. En ik ben dan ook benieuwd of het hem nu lukt om de laatste bloedonderzoeken goed te plaatsen zodat deze leesbaar zijn.

Sorry Mike, maar behalve de talenten die jij noemde beschik ik over nog een talent. 1 die men eigenwijs noemt.

Dat mag dan zo zijn, maar ik heb het een beetje gehad met de infiltratietechniek van Lievergezond. Als jij niet stopt met reageren op Lievergezond blokkeer ik haar, dan hoef je niet meer te reageren.

Mike

hallo Binc;

hierover;

je gaf in je vorige bericht aan dat bijna 100% iedereen een schildklierprobleem heeft

Je legt me wederom woorden in de mond. Waar zeg ik dit dan? Geef eens een passage van mij waaruit dat zou blijken dat ik dat gezegd zou hebben.

die niet op te lossen is behalve met bepaalde voedingsmiddelen weg laten

Ja dat is een interessante: die voedingsmiddelen weglaten om de klachten te verlichten: dat is een must als je het mij vraagt. Als je algehele gesteldheid verbetert kan ik me voorstellen dat er minder allergieen en intoleranties zijn nog, maar dat is nu mijn aanname. Ik las in het boek over hashimoto van Izabella Wentz dat als bij iemand eenmaal de autoimmuunknop is aangezet, dat je die niet zomaar meer uitzet om het maar zo te zeggen. Of dat waar is weet ik niet al kun je wel klachtenloos zijn in theorie, al heb je dan nog steeds wel de autoimmuunaanleg. Je kunt een ziekte wegdenken, maar dan is die nog niet weg. Neemt niet weg dat ik meerdere getuigenissen las van mensen die met een bepaald dieet van de autoimmuunklachten afkwamen.

En mogelijk zou het kunnen bijdragen aan het geloof dat de oorzaak ervan gelegen is in de bijnieren als JVG deze kennis bij zijn vriendin over kan brengen. Maar blijkbaar kan ik dat niet aan je duidelijk maken.

Je hebt het inderdaad duidelijk gemaakt en het klopt ook: die bijnieren die spelen onmiskenbaar een grote rol voor ook het functioneren van de schildklier. Alleen: de bijnieren oplappen: dat is nog niet altijd 1, 2, 3 zomaar gepiept.

het is een kwestie van vol houden. een kwestie van niet opgeven en vooral geloven.

Tja: ik heb door de jaren heen genoeg ervaring opgedaan met mezelf wijs maken dat iets toch echt nog wel zou gaan helpen. Als iets helpt dan helpt het meestal gelijk al een beetje dat dan later eventueel nog meer zoden aan de dijk zet. Geloof: dat hou ik een tijdje vol, maar daarna houdt het wel op als het zich niet vertaalt in mijn dagelijkse ervaring.

Jij hebt het over intoleranties. Ik heb het over elk voedingsmiddel wat verkeerd ging. Alles! Stel je voor, je neemt een hap eten. Normaal gesproken zit daar nog een hele spijsvertering tussen. Nou bij mij was dat niet zo. Slikken en direct landen in de pot. Of jij dat gelooft of niet.

Waarom zou ik dat niet geloven? Ik heb een korte tijd gehad dat ik ook helemaal niets binnenhield. En nu nog soms, maar dan ga ik pas 6 uur kotsen nadat ik iets gegeten heb.

Net zoals ik weiger te geloven dat iedereen Hashimoto heeft. Je hebt het mij destijds ook aangepraat.

Je legt me weer woorden in de mond dat ik gezegd zou hebben dat iedereen hashimoto heeft: ongeveer 10 tot 40 procent van de bevolking heeft de ziekte van hashimoto in de VS. Als jij het aan je schildklier hebt/had: als die niet goed functioneert, dan hoor jij inderdaad zeer waarschijnlijk tot de 90 tot 97 procent van de mensen die de ziekte van hashimoto heeft. Je hoeft je dat niet aan te trekken: hashimoto is een genetische aanleg van iemand om op een bepaalde manier te reageren op voeding. En veel voeding die wij eten is gewoon niet wat die moet zijn; een beschermingsmechanisme van je lichaam. Ik kan er niets aan doen dat het ziekte heet, terwijl het misschien een overlevingsmechanisme is van ons lichaam. Melk is voor de meeste hashimotopatienten inderdaad een no-go.

En soms herinneren mensen zichzelf dingen niet. Wanneer dit wel gebeurd kunnen er wonderen gebeuren.

Ik had het eerder niet over dingen die je eerder ooit bewust was, vergat en daarna weer wel herinnert. Er zijn trauma´s die je opdoet als je niet bewust bent (denk bijv. aan de geboorte) dan kun je je dat ook niet weer herinneren, want je was het je nooit eerder bewust. Een trauma opgedaan in de vroege jeugd kan ondertussen wel een grote rol spelen in je beleving/doen/laten.

Dat mag dan zo zijn, maar ik heb het een beetje gehad met de infiltratietechniek van Lievergezond. Als jij niet stopt met reageren op Lievergezond blokkeer ik haar, dan hoef je niet meer te reageren.

Omdat jij het gehad hebt met haar moet ik stoppen met reageren? Is dat wat je werkelijk bedoeld? Of heb je het wellicht gehad met haar en wil je haar het liefst gewoon blokken? Daar heb je mijn medewerking toch niet voor nodig?

Maar ik geef je wel gelijk voor wat betreft haar manier van reageren. Ook ik ben daar klaar mee. Kan mezelf niet vinden in haar overtuigingen.

5n7EMrT.jpg

Daar waar iets bij geschreven staat, betekent dat een waarde? Of dat iets niet goed is? Dit is geen onderzoek zoals we het gewend zijn?

Ja
Eerste bv - 2/3 : - = negatief en 2/3 is gemiddeld tot erg

Staat uiterst rechts

De rechterkolom zijn de opmerking van het onderzoek

Vb staat ergens Vit b tekort

Alvast bedankt voor medewerking en prettige kerstdagen

Als ik het dan goed begrijp is haar ijzer niet goed? En heeft ze een bacterie?
Calcium staat bij droog bloed?
Dat wat bij de comments staat geschreven dat heeft ze allemaal? Of zijn dat een soort van referenties?

Mooi, dan heb ik mijn doel bereikt.

Misschien dat Lievergezond het ooit op kan brengen om in oplossingen te denken iplv alleen schildklier problemen en dit vervolgens te projecteren op anderen. Als ze dan zoveel kennis opgedaan heeft hier kan ze ook in andere termen denken dan alleen hashimoto.

Nee, dat zijn de dingen uit balans.
Er is een bacterie. Welke ? Morgen eens checken.

Bedankt voor de interpretatie

Zoals ik het lees is alles waar een - voor staat juist niet goed. Dus ook haar ijzer niet als ik het goed begrijp. Hebben de artsen dan niet aangegeven dat er Eem bacterie is en ze dit misschien verder moeten onderzoeken?

JVG, zijn die opmerkingen die bij comments staan ook allemaal fout? Dus ik bedoel, ondanks dat er in het midden niet overal een waarde aan gekoppeld is, toch een constatering van iets wat niet goed is? Ik begrijp niet alles wat daar in het Engels staat.

Ja dat klopt wat je zegt. Ze hebben dit aangegeven maar aangezien we in een derde wereld land zijn en het voor hen geen urgentie is daar ze zich na een paar uur beter voelt (aspirine gegeven). Wel vermoeid en futloos. Bijgevolg moet ze nsar de huisdokter waarbij je niet direkt langskan, eerst afspraak maken, en die moet dan verderr onderzoeken aanvragen als ie dat zelf noodzakelijk vindt wat ook niet altijd het geval is. En dan is het weer eachten op afspraken voor dat onderzoek. Zoals je ziet een apeland op gezondheidsgebied en prive is onbetaalbaar hier. Enig alternatief is de alternatieve weg en zelfheling.

Oh, ik wist niet dat je in een 3e wereldland zit momenteel. Dan is die bacterie ook niet zo gek denk ik. Is ze daar in het ziekenhuis 2 keer opgenomen dan? Of was dit thuis al? Heb je toevallig geen betaine hcl bij je? Appelazijn te krijgen daar?

Mocht je haar op de betaine hcl kunnen zetten, moet ze wel eerst eiwitten hebben gegeten. Ik zeg het maar anders krijgt ze een averechts effect.

Als het nu echt allemaal niet te krijgen is daar, dan veel Citroen nuttigen. Misschien is vitamine c ascorbinezuur wel te koop daar.

Oh, oké. Dat had ik niet door nee. Maar neemt nog niet weg dat als ze ziek is van een bacterie dit wel middelen zijn die zouden kunnen helpen. Waar op de wereld ze ook is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan