Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Eventuele misleidende info ben ik niet bang voor. Ik zoek alles na en kan zowiezo niet alles toepassen.
Zenuwschade komt door een operatie en nergens anders van. Dat staat voor mij vast.
Meteen na de operatie was het "knudde".
Op eigen houtje aan mijn gezondheid werken is inderdaad geen garantie voor herstel. Des te beter voor mij dat ik nu toch vooruitgang boek.
Artsen die ik bezocht heb zeggen vaak - voor uw leeftijd is er niets aan de hand.
Is normaal. Daar schiet ik dus ook niets mee op.
Maar regulier weet al helemaal niets, die zelfde ervaring zul je ook wel hebben.

Hierboven (191218) schrijf ik over de CT scan. Ik heb het afgezegd. Durf die middelen met bijwerkingen niet in te nemen en na lang nadenken vind ik zelf dat het niets toevoegt.
Inmiddels is het resultaat van het ontl. onderzoek binnen. Ik moet het nog vergelijken met eerdere onderzoeken maar er is nog steeds dysbiose factor 4 (moet 1 zijn) en de candida overgroei is ook nog aanwezig. Valt me erg tegen.
Er worden supplementen aangeraden, ga ik wel doen. Kom ik later op terug.
Beoordeling:
de resultaten wijzen op een dysbiose dus op een verstoorde intestinale micro-ecologie. bijzonder opvallend is de afwijking van de residente aerobe en/of anaerobe flora en de aangetoonde mycologische belasting. Hierdoor kunnen ongewenste micro-organismen in dit geval bijzonder de mycologische belasting en andere antigenen het lichaam belasten. immunologische screening darm en/of virulente factoren is aan te raden.
De verzwakte primaire afweer en mycol.afweer zijn niet wenselijk en kan naast diverse darmklachten ook voor extra intestinale klachten zoals allergieen, atopische eczemen, CVS, hormonale dysbalans, alg. slijmvliesklachten, chronische ontstekingen enz. zorgen.

Afwijkingen:
escherichia coli = 10^4 CFU - ref. 10^6-10^7 CFU
Bacteroides sp = 10^7 CFU - ref 10^9 - 10^10 CFU

Candida albicans = 10^5 CFU ref. < 10^3 CFU
Urease 1
Gelatinase 1
EPX (eosinofiele proteine x) 144.2 ng/ml ref < 360 ng/ml
Voorlopig valt er voor mij nog veel na te zoeken.

Duidelijke taal en feitelijk eigenlijk ook helemaal geen vooruitgang.

Ik ben zeer benieuwd naar de aangeraden supplementen. Zijn er voor jezelf nu een aantal dingen je al niet meer duidelijker geworden?

Onderstaande tekst zag ik gisteren voorbijkomen uit een artikel van Pauline Laumans, die je qua denkwijze op verschillende manieren kan opvatten.

''Zo zijn er mensen die voortdurend Yakult drinken om een gezonde stoelgang te krijgen. Met Yakult is op zich niets mis mee, maar wel met de denkwijze. Immers als je verteringsproces niet goed is, kun je wel je hele leven yakult drinken maar je lost het probleem niet op. Je zult de toxische belasting uit je lichaamdepots moeten verwijderen, je lever en je darmen reinigen en dan pas in het natraject heeft het zin om bijvoorbeeld yakult te gebruiken. Maar het kan ook zijn dat je het niet meer nodig hebt.''

http://www.leefbewust.com/2017/nieuws/ziek4.html

Niks mis met Yakult ?

Probiotica alleen (en dan nog zo’n belabberde vorm) heeft weinig zin, maar dat wil niet zeggen dat het geen plaats heeft ook tijdens het opruimen.

Tja Liesje, vervelend maar nu weet je wel dat er iets niet in balans is. Bij candida zou ik naar fodmaps gaan kijken. Ff de prebiotische kraan dichtdraaien om de foute bacteriën te elimineren.

Ik heb sinds 2008 (ontl.onderz) al candida. dus voordat al die ellende begon.
Ergens in dit topic schrijf ik dat het waarschijnlijk is dat ik dit al heel lang heb vanwege het feit dat ik jarenlang tetracycline heb geslikt.
Echter, zoals met vele ziektes (kanker bv) hoef je daar ook jarenlang niets van te merken. Mijn stoelgang is in ieder geval altijd goed geweest voordien.
Ik heb zelf nooit yacult genomen, vroeger wel veel karnemelk gedronken.
Tanja wat bedoel je precies met prebiotische kraan dicht draaien.

Lever en darmen reinigen.
Heb ik al eens gedaan NA 2008/2009.
Maar met een trage schildklier wordt het weer afgeraden.
Maar ik denk dat ik me daar maar niets van aan moet trekken.

Behandelen
Fase I
Oliga Cynara Scolymus = artisjok
Oliga Urtica Dioica = brandnetel
Pro-symbioflor = probiotica

Fase II
zie fase I plus
Sana Intest MBR
Sana Intest melaleuca
Sana intest Nigella Sativa = zwarte komijn
Sana Intest Probiotica

Fase III
Sana Intest Probotics
Oligo Inulin
Pro Symbioflor

Fase IV
Sana Intest Probiotics
Oligo Inulin
Bio Floracare XL

Ik denk dat ik alles kan bestellen via De Roode Roos. (is meestal het goedkoopst)

Ben ik ben het wel met je eens, zoveel mogelijk gewoon uit voeding halen.
De FOS en Inulin wordt pas geadviseerd in een latere fase, dus hoef ik nu niet over te beslissen.
Ik heb zwarte komijn olie in huis, maar weet nooit zo goed hoe ik dat kan innemen. 1 druppel samen met hoeveel bv olijfolie?

Knoflook bv wordt vaak aanbevolen als zijnde een anti-biotica. Staat wel op Fodmap lijst om niet te nemen. Hoe moet ik me houden aan al die lijsten van wel en niet te eten produkten. doe ik dus niet maar wel zoveel mogelijk.
Het is net als met dieet-boeken. Iedere keer weer iets nieuws.
Het lijkt dat ik vlees niet goed verteer. Dan maar even laten staan, al is het maar tijdelijk.
Arts van As (ja ja, vegetarisch) heeft mij eens een lijst gegeven die ik nog heb. Even opzoeken.
Ik moet gewoon van die slechte vertering en disbalans af zien te komen, hoe dan ook.

Liesje, als je het goed vindt, wil ik best wel zo veel mogelijk met je proberen mee te denken. Ik zeg daarbij niet dat ik de oplossing voor je in pacht heb en of je daarbij de juiste adviezen kan gaan geven. Uiteindelijk zal je zelf daarin een keuze moeten maken. Ook heb ik geen kijk in je portemonnee (wil ik ook niet :-), maar ik denk wel dat er goedkopere alternatieven voor te vinden zijn, mocht je beslissen dit soort producten (zie lijst) willen gaan gebruiken.
Wel heb ik mijn twijfels of het beginnen met dit soort van producten nu wel de juiste keuze is.

Op den duur zou ik de vezels (prebiotica) persoonlijk zelf uit de juiste voeding gaan halen. Over het gebruik van psyllium vezels sta ik geheel niet achter, maar daar heb ik me al eerder over uitgesproken.

Onderstaand artikel kwam ik ook eerder tegen, misschien heb je er iets aan qua info over de darmen.
http://www.rikaonline.nl/darmen-en-vruchtbaarheid/

Is er momenteel meer bekend over je schildklier? Is deze nog steeds traag zoals voorheen?

Voor zwartzaad (komijn) olie wordt meestal een advies gegeven van één tot maximaal 2 (kleine) theelepels olie per dag. Dit is een beetje afhankelijk van de klacht of reden waarvoor je het wil gaan innemen. Mocht je een goed gevoel hebben over het inwendig innemen van etherische olie, dan zou dit ook van betekenis voor je kunnen zijn.

Knoflook (ui) zou ik in principe, mocht er bij jou ook sprake zijn van een lekkende darm, voor de zekerheid even achterwege laten.

Andreas Moritz beweert dat het als een gif wordt beschouwd in de Ayurvedische keuken. Van knoflook is bekend dat het een antibacteriële werking heeft en dat klopt ook. Maar het nadeel hiervan is dat in de darmen ook de juiste bacteriën, die ons moeten ondersteunen en beschermen, worden gedood. Dit kan tot gevolg hebben dat de darmwand niet meer wordt beschermd door de bacteriën, waardoor er te veel afvalstoffen door de darmwand heen kunnen “lekken” de bloedbaan in. In vaktermen noemen we dit een Leaky Gut Syndrom (lekkende darm syndroom). Omdat knoflook brandt, brandt het als het ware heel kleine gaatjes in de darmwand, waardoor dit nog meer versterkt wordt.

https://santura.nl/algemene-artikelen/128-knoflook-gezond-of-schadelijk

Goede kwaliteit vlees vooral blijven eten in de vorm van soepen en stoofpotten. Mocht je het dan alsnog niet goed kunnen verteren, denk dan aan extra inname van juiste enzymen. Zo wie zo zou ik je dagelijks extra inname van enzymen kunnen aanraden.

Fodmaps bevatten prebiotische vezels. Ook de verkeerde bacteriën leven daarop, dus die wil je uithongeren, vandaar mijn tip om die (tijdelijk) niet te nemen.

Ik laat het vlees definitief even weg. AH verkoopt nu biol. kipvleugeltjes daar ga ik vaker soep van maken.
Schildklier is niet goed. Ochtendtemp is al een tijd lang rectaal 36,2.
Ik ben ook veel kouder de laatste tijd, dat is ook een goede graadmeter. Als ik iets kouds uit de ijskast pak zijn mijn vingers meteen "dood". hoofdzakelijk rechts. Ik vermoed dat dat door de schildklier komt.
Een tijdje terug had ik daar minder last van.
Schildklier laat ik voorlopig niet controleren, zolang de temp zo laag is is dit voldoende voor mij.
Knoflook eet ik nauwelijks.
Ik heb wel van Fase I 3 suppl. besteld. Kan zijn dat ik dat morgen al in huis heb. Dit zijn suppl. die ik nog niet eerder heb gebruikt.
Enzymen neem ik elke dag.
Iets wat al zo lang speelt en maar niet weg wil kan ik niet verwachten dat het spoedig is opgelost.
Urease en Gelatinase duiden op ontstekingen. Is nooit eerder via ontl.onderz. genoemd.

Ik had die lijst al bekeken ja. Ik zal het voor de zekerheid uitprinten maar het merendeel doe ik al goed.

Vlees weglaten had ik ergens gelezen.
bv Marijke de Waal - Het ontstaan van een dysbiose
Niet alleen antibiotica kan een ongewenste bijwerking op de goedaardige microflora geven, andere mogelijkheden zijn
overmatig suiker, vet- en dierlijk eiwitgebruik (bv kaas, vlees, melk)
slechte darmperistaltiek, darmoperatie, bestraling.
en nog veel meer info op haar site.
zodoende

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan