Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ergens gelezen, Liesje...

En , Ja als je industrie en graangevoerd vlees gebruikt misschien. Ben je met kip ook niet beter af lijkt mij. Gaps is zeer helend voor de darmen en gebaseerd op dierlijk. Ik zou het in die hoek zoeken.

Liesje,

Nu ga je juist doen waar wapf niet voor staat? Dus dierlijke vetten weg laten?
Enzymen zijn wel oké. Maar neem je geen betaine hcl? Ik heb nog niet eerder gelezen dat je dat genomen hebt? Het gaat toch juist om de vertering van eiwitten?
Wat eet je dan zoal op een dag? Wellicht gaat er nog steeds iets niet goed in je menu?

Eiwitten en darmFLORA
Ik neem zowiezo levertraan, cocosolie, spekvet, groente, geen suiker, spelt-crackers, roomboter, kaas, ei. soms geitenyoghurt, kwark,melk.
Vlees weglaten zou dan tijdelijk zijn, natuurlijk weet ik waar Wapf voor staat.
Voor betaine was ik al bij de drogist maar ze hebben het niet. Ik heb geen maagklachten maar zou het gewoon uit voorzorg kunnen nemen. Tijdelijk heb ik het al eens (over)genomen. Heb ik niks van gemerkt ten goede of ten kwade.

Bij alles wat je op noemt staat geen vlees. Spekvet alleen. Ik denk dat he veel te laag zit eerlijk gezegd. Als ik ernaast zit mag een ander mij verbeteren.
Bij de natuurwinkel verkopen ze wem betaine hcl. En anders online. Dat je er niks van gemerkt heb kan ook zeggen dat je het juist wel nodig hebt. Wat zou je moeten merken aan het gebruik ervan denk je? Een betere vertering voorzover ik weet.
Je gaf ook aan dat de kans groot is op hormonale disbalans na aanleiding van het onderzoek. Dat is een logisch gevolg.
Waar zijn je stoofpotjes Liesje? Je suddervlees bouillon etc? Dat is je basis...zi vloeibaar mogelijk.

Ik eet meestal gehakt. Begin met spek en uien, dan o.a. kurkuma erbij en lekker laten sudderen. Meestal alleen groenten erbij en nog cocosolie.
Als ik zelf niets voel van betaine kan ik het alleen controleren met een ontl. onderzoek of ik zie in de WC pot dat het meer ingedikt is. De laatste tijd was het meer ingedikt maar nu weer even niet. Maar in de loop der jaren ben ik steeds wisselend tevreden ja of nee. Ik schrijf het iedere dag op maar kan er geen touw aan vastknopen. Best wel frustrerend eigenlijk.

Ik denk dat je in elk geval nog teveel vast voedsel eet. Eet je ook witte badmat rijst? Of gierst zoete aardappel bij je avond eten? De bouillon zou ik zeer zeker toe gaan voegen. En de vetten op hogen!
En dan toch maar die betaine hcl nemen? Ik nam altijd van solgar. Toen die op was nam ik enzymen met betaine hcl van now. En je sole en appelazijn? Neem je die ook?

En hoe bereid je je groenten?

Op onderwerp prikkelbare/lekkende darm #186839 heb ik het over www.corpushealth.nl. 2016. Dat die man met een Esteck-comp. onderzoek al zei dat ik ontstekingen had, heb ik een mooi rapport van gekregen met een advieslijst om het aan te pakken.
Om dat te checken heb ik later ergens anders nog zo,n onderzoek gedaan maar waar ik ook kom, niemand geeft dezelfde diagnose. Allemaal vinden ze dat het in orde is met mij.
Nu is de TPO waarde te hoog en in de ontl. zijn ook ontstekingswaardes te vinden. Ik hoef niet meer te twijfelen, corpushealth had het goed.
Om dit probleem met ORTH.MOL. hulp aan te pakken had ik onlangs contact met margot brautigam hier in de buurt. Zij doet ook fysiotherapie. had ik nodig voor mijn rug. Dus ontl.onderz. is via haar aangevraagd. Er is ook een apart gesprek geweest over de darmprobl. (E 80,.)
Nu mailde ik haar dat ik me had ingelezen (ik had het rapport via email al) en al ga beginnen met fase I.
Ik heb n.l. nog geen behoefte om het te bespreken a raison een hoog bedrag.
Antwoord:
Normaal gesproken gaat het niet zo, dan komt de uitslag via de therapeut omdat je uitleg nodig hebt. wat ze adviseren is meestal een globaal advies en hoeft niet op jouw betrekking te hebben.
Bij jou loopt het nu een beetje via de fysiotherapie.

He, ze is toch orth.mol. geschoold? dat is toch iets heel anders dan fysio?
Ik vind dit een heeel vreemd antwoord.
Of interpreteer ik het verkeerd. Ik heb van te voren aangegeven dat ik graag meedenk. Omdat de meesten hier ervaren dat ze behandelingen doen en er niets wijzer van worden.
Hoezo heb ik uitleg nodig? Het meeste is gewoon te vinden op internet. - en jullie niet te vergeten - ha ha.

.

Oh ja appelazijn. Heb ik pas gekocht.
Vergeet niet dat ik destijds echt OVERAL diaree van kreeg. toen zonder aanwijsbare oorzaak, nu eigenlijk nog.
Klinkt misschien gek maar zo voelt het wel.

Het protocol dat er bij rp vitamino uitrolt is inderdaad globaal. Soms kan een goede darmtherapeut daar nog wat in bijsturen. Kan heel goed zijn dat jij sommige zaken slecht verdraagt. Wat niet wil zeggen dat je het niet zelf kunt proberen natuurlijk.

Betreffende de juiste enzymen, had ik meer in gedachten enzymen die erom bekend staan goed ontstekingsremmend te werken zoals serrapeptidase of als eventuele alternatief serrazimes.
Bromalaine en papaya enzymes werken ook wel ontstekingsremmend, maar ik denk dat serrapeptidase de beste en sterkste werking heeft in deze.
Van Tony Pantalleresco heb ik begrepen dat 5 x daags 20.000 eenheden hiervan het beste zou zijn. Je zou ook kunnen denken aan 3 x 40.000 eenheden (buiten de maaltijden om)

Een tijdje extra betaine innemen kan zeker ook geen kwaad om te kijken naar het effect hiervan. Te weinig betaine geeft een verhoogde kans op bacteriële en parasitaire darminfecties.

Terugkomende op je schildklier zou ik wel willen weten of je dit al eens eerder hebt geprobeerd aan te pakken of te verbeteren?

Als je geen behoefte hebt om bv een heftige darmreiniging aan te gaan, dan lijken mij de eerste prioriteiten om de ontstekingen en candida goed aan te gaan pakken.

Denk ook eens eventueel aan het gebruik van:

– M.S.M.: M.S.M. is een prachtig middel wat meerdere bijzonder voordelen heeft voor ons lichaam en dan met name voor het spijsverteringssysteem. Zo zorgt M.S.M. voor het prachtig reguleren van de zuurtegraad in onze maag en zorgt het verder voor een beschermende laag die aangebracht wordt aan de binnenkant van onze darmwand. Dit is het eerder genoemde mucosa, oftewel slijmvlies, wat als bescherming dient tegen infecties van de darmwand. Ook maakt dit de groei van parasieten in de darmwand geheel onmogelijk, wat natuurlijk een ideale eigenschap is van M.S.M. Zowel ontstekingen als parasieten zijn vaak de oorzaak van lekkend darm syndroom en het ontstaan hiervan wordt op deze manier handig en effectief voorkomen.

– Aloë Vera: Aloë Vera is een plant die onderhand hoe langer hoe bekender wordt in het westen en dit is voor een zeer groot deel te danken aan alle voordelen die deze plant kan uitoefenen op onze menselijke gezondheid. Aloë Vera is een uiterst krachtig middel tegen problemen in ons spijsverteringssysteem. Zo helpt het goed tegen de symptomen van maagzweren en een spastische darm. Ook blijkt dat darmkanker en andere vormen van kanker krachtig worden aangepakt door Aloë Vera. Dit laatste is met name dankzij de werkzame polysachariden, bèta-glucanen en antioxidanten die rijkelijk aanwezig zijn in deze plant. De eerste twee zijn ook met name verantwoordelijk voor effectieve bestrijding van de spijsvertering gerelateerde auto-immuunziekten colitis en de ziekte van Crohn. Verder heeft Aloë Vera ook een rustgevend en remmend effect op infecties in de darmen en bestrijd het daarmee tevens de oorzaken en symptomen van een lekkend darm syndroom en prikkelbaar darm syndroom.

Fulvinezuur is ook een van mijn favorieten.
http://deelbewust.com/de-kracht-van-humuszuren/

Betreffende etherische olie zou ik je o.a thijm en oregano kunnen adviseren.

Ook zou je kunnen denken aan een kuur grapefruit pit extract.

Er zijn ook nog meerdere opties.

https://gezonderleven.com/medicinale-planten-om-darmen-genezen/

Ook Kuzu is een product dat ik zelf gebruikt en weet dat het goed is voor de darmen. Over gember had ik je al verteld dat het goed is regelmatig te gebruiken.

http://www.roosgoesgreen.nl/gezonde-voeding/kuzu-gemberdrankje-goed-voor-je-darmen/

http://moniquevandervloed.nl/kuzu/

De grijze versie bestel ik zelf bij koopjesdrogisterij.
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/terrasana-kuzu-grijs-eko-125g-951599.html

Hier bestel ik o.a. ook de fulvinezuur
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/mattisson-fermented-fulvine-zuur-fulvic-acid-950ml-837884.html

Aloe vera juice hebben ze hier ook.
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/mattisson-aloe-vera-juice-puur-sap-bio-750ml-836000.html

Serrapeptidase heb ik al eens gehad. Als mijn enzymen op zijn zal ik dat weer toevoegen. Kuzu ken ik wel.
MSM daar kun je diaree van krijgen. Laat ik liever even weg.Appelazijn had dat destijds ook als bijwerking. Als ik iets neem dat die uitwerking heeft dan kan ik de andere produkten niet meer vertrouwen. Maar komt zeker later nog eens in aanmerking.
Papaya eet ik vaak als puur produkt. Voor de schildklier slik ik sinds 2009 thyreoidum. Ik las laatst iets over de opname tijd van T4 ten opzichte van T3. De verhouding van T3/T4 is aangepast. Wordt in apotheek gemaakt.

Geen idee hoe je serrapeptidase hebt gebruik en in welke mate, tijdsduur en sterkte?
Bij MSM (zwavel) moet je gaan voor een zo zuiver mogelijk product. Er is wel degelijk een kwaliteit verschil bij MSM producten. Ook moet je het gebruik ervan langzaam opbouwen. Waarom zou je andere producten meteen niet meer kunnen vertrouwen als je denkt van iets een keer diaree te (kunnen) krijgen?
Papaya als puur fruit eten kan prima en ook lekker zijn, maar heeft qua hoeveelheid enzymen enkel invloed op de spijsvertering. Om enzymen als ontstekingsremmend te laten werken, heb je een krachtig genoeg supplement nodig die buiten de maaltijden om moet worden ingenomen.

Je slikt dus sinds 2009 al thyreoidum en je ochtendtemp is al een tijd lang rectaal 36,2. Ik ben geen expert, maar waarom slik je dit middel al voor zo'n lange tijd als het geen juiste of positieve uitwerking op de schildklier heeft? Heb je daadwerkelijk wel een traag werkende schildklier of kan het misschien ook iets anders zijn?

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obesitas/behandeling.overgewicht.2f.php

Is er ooit naar de werking van je pijnappelklier gekeken? Bij mij werd bv tijdens de biofotonen therapie duidelijk dat een vroegere polio vaccinatie ervoor zorgde (blokkade) dat mijn pijnappelklier niet goed zijn werk kon doen. En als de ene hormoonklier niet naar behoren werkt, heeft dat volgens mij bijna altijd een mogelijk effect op de andere klieren etc.

Je bent nu al geruime tijd bezig om op allerlei manieren je probleem te zien op te lossen of draaglijker te maken. Wat heeft nu daadwerkelijk naar jou idee een echt verbeterde of positief (blijvend) effect voor je opgeleverd? Thyreoidum? Acupunctuur? Supplementen? Voeding? Lever/darmen reiniging? of andere dingen?
Dat je schildklier, darmen en dan dus ook je lever momenteel niet goed werken, lijkt mij een feit. Gezien mijn eigen ervaring met biofotonen therapie staan deze problemen waarschijnlijk ook weer in verband met meerdere niet goed werkende organen.
Wat voor jou een mogelijke oplossing kan gaan brengen durf ik niet te zeggen, maar als ik je toch een raadgevend advies mag geven? Zoek dan eerst een goede biofotonen therapeut die ook aangesloten is bij een vereniging om zodoende via een aanvullende verzekering ook een mogelijke vergoeding hiervoor te kunnen krijgen.

Er zijn nu eenmaal dingen bij mij die nooit meer goed komen.
Zenuwschade betekent dat ook de hersenen geen goede impuls meer krijgen.
Ik neem geen enkel middel dat eventueel diaree veroorzaakt. Ik ben nl. incontinent als ik mijn darmen niet leeg krijg met waterspoelingen en eventueel ontlasting vanzelf komt. Zolang dat ,s-avonds is en ik thuis ben is het geen probleem. Dit systeem dat bij mij dus helemaal van slag is weet niemand een oplossing voor. Ik ben er wel van overtuigd dat andere klachten daar mee samenhangen. en daar moet ik het maar mee doen.
Over die schildklier heb ik wel dingen gelezen die anders aangepakt kunnen worden. Komt later nog wel eens. bv. ik kan 2 pilletjes nemen i.p.v. 1.

Ik kan er compleet naast zitten, maar ik had zelf namelijk wel het idee dat zenuwschade (enigszins) herstelbaar zou kunnen zijn.

http://neuropathie.nu/algemeen/zenuwen-kunnen-herstellen-ook-bij-neuropathie.html

Heb je betreffende je schildklier ooit iets gedaan met inname van extra jodium?

Ik weet dat je geen één persoon of situatie met elkaar kan vergelijken, maar mijn hele systeem was ook compleet van slag. Hormonaal, darmen, lever, nieren, blaas etc etc

Serrapeptidase heb ik gebruikt zoals op het potje staat aangegeven. Van de meeste dingen die ik gebruik merk ik niks. B-vitamines, Vit C, levertraan, Glutation, Alfa Lupon, Curcuma, probiotica, magnesium smeer ik op benen. .
Het zal heus allemaal wel wat doen, anders was ik er misschien veel slechter aan toe.
Jijzelf hebt ook lang van alles geprobeerd toch? Logisch dat je enthousiast bent over biofotonen. Ben ervan overtuigd dat het werkt of kan werken.
Afgelopen jaar heb ik ook aan mijn rug gewerkt, dat was even belangrijker. Dat is ook een blijvende klacht. En acupunctuur. Heeel veel geld uitgegeven dit jaar. En zo,n aanvullende verz. is ook niet alles, acup. van 69,- wordt maar 45,- van vergoed. Of je moet per maand een dure aanvullende verz. nemen. Het is lood om oud ijzer.

Uiteraard heb ik gezocht op zenuwen herstellen en ben bij neuropathie terechtgekomen zoals hierboven. Een MDL arts weet in ieder geval niets over zenuwschade terwijl het LAR syndroom bij die afdeling hoort. Zo,n bezoek is gewoon een lachertje. Geen enkel zinnig woord weten ze erover te zeggen. Ik heb het op band opgenomen.
Reguliere schildklier medicatie ga ik in geen geval nemen. Ik heb (uiteraard) wel eens gezocht hoe mensen met de schildklier er aan toe zijn. Word je ook niet vrolijk van. Mijn middel werd vroeger veel gebruikt en is dierlijk. Uiteraard is dit in het verdomhoekje terechtgekomen. Zou heel goed kunnen dat ik gewoon meer moet innemen. Ik slik er ook nog iets bij dat speciaal voor de schildklier in de handel is om te ondersteunen.

Ik vergelijk alles met bv hoofdpijn. Je neemt een pilletje en helpt niet, dan neem je 2 pilletjes, helpt niet. Dokter geeft ander middel, helpt niet. he wat gek, zou eigenlijk moeten helpen. dan maar weer iets anders slikken. en eindelijk heb je iets dat helpt. Heb je daar een dokter voor nodig? eigenlijk niet. Want alleen jij merkt of iets helpt ja of nee en niet je dokter.
Vooral nu met internet en forums is er zoveel te vinden.
Over het LAR syndroom is alleen te vinden dat ze weten dat sommige mensen niet meer vanzelf naar het toilet gaan en zoals ik spoelen of een implantaat krijgen in de rug. Als ik dat zou willen ben ik een goede kandidaat. Maar laatst sprak ik iemand die een implantaat heeft en die ook nog spoelt en blijkbaar onderweg ook nog naar het toilet moet en het niet kan ophouden.
Die hele operatie over een implantaat staat op internet, eerst proefdraaien 6 weken, dan definitief plaatsen, het kan verschuiven, mensen moeten regelmatig terug naar het ziekenhuis, wordt je niet vrolijk van. Wat een gedoe. Dat betekent dat ze er wel mee bezig zijn.
Ik kijk naar heel andere dingen. Begonnen met maandenlang diaree kan nooit goed zijn. Hoort bij LAR. Je leest wel vaker dat mensen "gewoon weten" dat iets een gevolg is. Ik was nog niet hier aan het lezen en toen wist ik al dat die vertering een probleem zou zijn/worden. Ik heb alleen geen enkel bewijs en weet dat andere mensen met LAR voorzover ik ze kan vinden op internet heilig vertrouwen op de vezels die ze van de arts krijgen voorgeschreven.
Er is absoluut veel verbeterd maar weet nu al dat het nog beter zou kunnen worden maar dat het nooit helemaal in orde komt. Maar dat maakt verder niet uit, bezig blijven met gezondheid en zien dat het helpt is ook een sport.
ik zal die neuropathie in Soest eens mailen.

Ik zie dat ik ooit een topic ben begonnen met: diaree door leverdrankje.
Ik heb dat drankje al lang niet meer gemaakt/gedronken maar vanmorgen wel weer gedaan.
En ja hoor, precies dezelfde reacties als destijds. Voelt voor mij heel dubbel.
Ik had een verandering verwacht ten gunste en ben tegelijktertijd niet verbaasd dat er niets is veranderd. 1,5 uur na het drinken de eerste (van 3) WC gang. Ik voel het bijtijds aankomen.
#162378 - #154851 - #132088 - #141584.
Ik zie ook dat in het verleden dat drankje niet iedere dag dezelfde uitwerking had, vind ik vreemd.
Ook de wisselende tijden gaven wisselende ervaringen.
Ligt hier ergens de sleutel?

Zijn er nog mensen die leverdrankjes drinken of hebben gedronken en daar hun ervaring over willen delen Zodat ik vergelijkingsmateriaal heb?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan