Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nog enzymen, die maak ik eerst op. Pas daarna neem ik andere. Hierboven heb ik het over Fase I. dat is nu toegevoegd. Zwartezaad-olie had ik al in huis dus neem daar ook een druppeltje van. Te veel verschillende dingen wil ik perse niet doen. Momenteel neem ik genoeg.
Gisteren op weg naar huis had ik een vreselijke buikpijn dat ik anders nooit heb. ging gelukkig toen ik eenmaal weer thuis en op bed ging liggen weer snel weg.
Ergens weet ik dan dat ik moet gaan liggen maar oorzaak?

Dat van die Fase 1 was me even ontschoten en snap dat je daarbij even geen andere dingen wil doen. Gelukkig was je buikpijn weer snel weg en de oorzaak hiervan is dan ook vaak lastig te achterhalen.

Ik zie dat ik zelf dit boek heb: "de darm denkt mee". schrijver Klaus Dietrich Runow.
Ik zie ook dat ik het amper heb bestudeerd.
Hoofdstuk 7.
Alzheimer, Autisme, Parkinson begint in de darm
Hashimoto zie ik er niet bijstaan.
De therapie is natuurlijk het belangrijkste.
Daar ga ik beginnen ha ha.

Ik heb een adres voor bio-resonantie waar ik al eens ben geweest. Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt.
De Helianthus. Ze heeft een lange ervaring maar behandelt eigenlijk geen patienten meer.

Vanochtend weer een lekker "leverdrankje" genomen.
Als mensen een echte lever/gal reiniging doen dan wordt dit drankje er ook bij genomen.
Maar volgens mij kan ik het ook gewoon tussendoor drinken, bv 1x in de week en dat het dan zowiezo een ontgiftende/gezonde werking heeft voor de lever?
Ik ben het even vergeten hoe dat zit?

Lievergezond, bij topic Kwik ontgifting heeft Mark ook wel problemen met zijn schildklier.
Ben jij wel eens bezig gegaan met kwik-ontgifting of is dit ooit ter sprake gekomen?

Liesje: ik heb daar met Mark wel contact over gehad en ik heb het overwogen, maar eerlijk gezegd is dat voor mij net weer een brug te ver. Ik ben ook niet overtuigd dat het me het gewenste resultaat gaat opleveren en dan is het weer zoveel moeite extra. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd. Gewoon lachwekkend bijna. En ik weet inmiddels zelf op welke manier ik mijn lichaam zo min mogelijk belast met voeding: dat laatste is voor mij het uitgangspunt: dan gaat het (telkens) beter, dat merk ik zeker wel. Maar helemaal ben ik er nog niet. Ik sta in contact met mensen die zich van allerlei ziekten: hashimoto, ms, lyme etc. hebben gekweten puur op basis van voeding die ze wel en vooral ook voeding die ze niet aten/eten. Dat vind ik al moeilijk zat, om daar goed vat op te houden, en eten doen we toch en het heeft ook veel gevolgen wat we wel of niet eten, dus daar ben ik op gefocussed.

Ik heb die bio-resonantie gedaan ja en heb een nieuwe afspraak. Ik heb wel vertrouwen in haar. Ze beseft dat ik een bijzonder probleem heb. En de schildklier en de darmen.
Ik ben ervan overtuigd dat het feit dat de darmen een gestoorde zenuwrelatie hebben met de hersenen ook andere klachten geven, dat kan gewoon niet anders.
Ik heb in de loop der jaren veel verbetering bereikt maar weet niet waardoor.
Dus ik heb haar ook verteld, je gaat me gewoon maar behandelen en dan zien we het wel. Acupunctuur idem. daar ga ik ook nog mee door.
Verder ga ik alle gluten definitief weglaten.
Ik schrijf hierboven dat ik een leverdrankje had gedronken. Darmen waren leeg, toen dat drankje EN extra ontl.
Een 2e keer leverdrankje, darmen niet leeg, geen extra ontl.
Mijn voeding is erop gebaseerd geen WC klachten te krijgen. Maar dat is wisselend, de ene keer gaat het goed en de andere keer niet. En dat maakt het extra lastig.

Goed om te horen dat je vertrouwen in deze therapeut hebt. Denk ook dat het goed is om meerdere behandelingen te ondergaan. Ik ben ook benieuwd of met deze therapie die gestoorde zenuwrelatie (enigszins) te herstellen is. Misschien dat de bio-resonantie ervoor kan zorgen dat de acupunctuur ook een betere werking krijgt. Ga je nu ook alle granen (spelt, rogge etc.) definitief weglaten? Als je het lever drankje lekker vindt, waarom dan deze ook niet regelmatig blijven drinken. Niet mis mee lijkt mij en mocht het soms wel effect hebben, dan is dat mooi meegenomen. Gebruik je nog een specifiek soort olie hiervoor?

Ik gebruik gewoon een goede olijfolie. Toevallig zojuist een drankje gemaakt maar dan met vers sinasappelsap. is eigenlijk niet zuur genoeg.
Vanmorgen deed mijn spoel-apparatuur het niet maar ik heb nog een oud exemplaar dat heb ik nog nooit weggedaan en is in orde, moet ik eerst opladen.
Dus wat doe ik dan? Gisteren heb ik expres overgeslagen want de avond ervoor was ik extreem leeg door (blijkbaar) extra koffie.
Ik heb dan meerdere opties. Ik doe niets tot morgen ochtend. maar kan in die tussentijd andere klachten krijgen van volle darmen.
Of ik neem stoelgangthee of dit drankje. Mezelf kennende doet dit drankje vandaag niets. maar ik ben verder thuis dus hoef niet zenuwachtig te zijn.
Ik heb vandaag geen afspraken maar als ik die wel zou hebben en wat verder weg zou moeten gaan dan word ik wel zenuwachtig ja.
Ik kan 1x in de 3 jaar apparatuur krijgen en dus had ik terwijl die andere niet stuk was wel een nieuwe aangevraagd en gekregen. Goed idee om er 1 in voorraad te hebben.
Met thee en/of drankje weet ik niet na hoeveel uur het gaat werken. het zou zelfs in eerste instantie helemaal niet hoeven te werken. Is altijd afwachten.

Die zenuwschade vind ik wel een interessant onderwerp. Want bv als mensen teveel alcohol drinken ontstaat er ook zenuwschade en ook bij suikerziekte.
maar dat is dan voeding-gerelateerd en lijkt me anders te werken. rechtstreeks via je bloed naar je hersenen.
Bij mij is waarschijnlijk dat er bestaande zenuwen - misschien in de rug door ruggeprik - of ergens op de plaats van de endeldarm - zijn beschadigd of erger zijn doorgesneden. Misschien kunnen ze kleine uitlopers van zenuwen ook helemaal niet zien tijdens een operatie.
Ik ervaar wel dat mijn lichaam/darmen een eigen manier hebben gezocht en gevonden om te ontlasten. Die prikkel die normaal in de endeldarm zit voel ik rechts vlak onder de lever. Maar er is natuurlijk weinig of niets over een nieuwe/andere route bekend.
Regulier zoekt het in de rug via een draadje en een implantaat.
Als het aan mij ligt zou ik het zoeken op de plaats waar ik de prikkel voel.
bv mijn rug is behandeld met electrische impulsen om jeuk weg te krijgen.
Ik zou die impulsen wel eens op mijn buik willen zetten ha ha. Een soort TENS

Zenuwschade kan inderdaad ontstaan door een toxische stof als alcohol of door een verhoogde bloedsuikerspiegel, maar denk ook eens aan drugs, medicijnen, straling of teveel aan stress (chronisch). Stress die waarschijnlijk ook in je lichaam kan ontstaan/wordt veroorzaakt door bv. een operatie, vaccinatie, luchtvervuiling (ultrafijn stof, zware metalen, nanodeeltjes) etc

https://encyclopedie.medicinfo.nl/zenuwschade-door-medicijnen-straling-en-toxische-stoffen

https://www.gezondheidsnet.nl/diabetes/zenuwschade-door-diabetes

https://www.mediwietsite.nl/cannabis-herstelt-onherstelbare-zenuwschade-aan-lever-en-brein/

Ik heb besteld als aanvulling voor de thyreoid (schildklier)
MagnixXplus. dit omdat er 1000mg N-acetyl-L-tyrosine inzit.
plus B-vitamines.
Van de B12 heb ik voldoende in bloed dus dat hoef ik niet perse apart in te nemen.
Verder gisteren gezocht naar enzym Serrapeptase maar alle produkten hebben omhulsels die niet bepaald gezond zijn.
Het merk Nutrammedix staat me het meeste aan. dus ga ik bestellen.

Deze heb ik inderdaad de vorige keer gehad. Het liefste had ik alleen poeder. Misschien kan ik het er gewoon uithalen en met water innemen. .

Ik heb besteld van Sana intest MBR capsules = enzymes. Ze hebben ook poeder maar in deze caps. zit ook serrapeptase, hoewel erg weinig. per 6 tabletten 1,36 mg.
Ik wilde geen peptase extra nemen maar nu twijfel ik toch. Serrapeptase schijnt extra te werken op eventuele weefsel-aanmaak door operatie. Als dat bij mij het geval zou zijn dan merk ik er niets van.

Vandaag heb ik toch serrapeptase van Nutra Medix erbij besteld.
Verder Candiplex Strong van Vital, dat is speciaal voor candida en
Probiotica Essentials van Ceel Care, dit is een duur produkt.
Ik heb alles pas aan het eind van de week en dan mmaar weer afwachten hoe alles uitpakt.

Vandaag was ik naar acupunctuur, arts Tan. Er wordt natuurlijk gevraagd hoe het gaat en ik heb verteld dat ik niet tevreden ben.
Mijn jeuk op de rug is weer helemaal terug, haaruitval waarschijnlijk door de schildklier? en ontl. is niet voldoende ingedikt naar mijn idee.
Ik had meegenomen een overzicht van der schildklier-waardes en hij zegt - die waardes tonen aan dat je gestressed bent. die opmerking had ik niet verwacht in verband met de schildklier. Maar meerdere computer-onderzoeken geven steeds stres aan dus ik geloof het wel. Echter, waar komt die stres vandaan?
Eerst de jeukplek en de rug behandelt (de jeuk was even daardoor even weg) en later ook de buik enz. Hij voelt mijn buik en zegt: ik voel spanning. Dat hij dat voelt geloof ik wel maar mijn buik was vanmorgen erg leeg en ontl. kan er niet zitten.
De vorige keer was ik ook leeg en was er geen spanning. How come? Geen idee.
Ik ben amper een uurtje thuis en ik moet 2x naar de WC en zoals gebruikelijk vliegt het er met kracht uit. He, had ik niet verwacht maar kan goed zijn dat de acupunctuur de oorzaak is. Ik kan me niet herinneren dat acup. ooit de ontl. in gang heeft gezet dus dit kan een gunstig iets zijn.
Maar eigenlijk klopt het niet. Ik was veel te leeg vanmorgen. Het voelde nu alsof mijn darmen het allerlaatste restje eruit wilden wringen.
En als er nog ontl zat, waarom blijft het dan niet gewoon 12 of 24 uur zitten om rustig verder te verteren?
Ik deel dit verhaal om te laten zien waar ik weer eens tegenaan loop. Steeds maar weer vragen en dingen die ik niet kan plaatsen.

Shit, nog 2x extra nar de WC gegaan. dus denken!. Ik heb zondag en zaterdag geen groente gegeten maar havermoutpap gekookt met geitenmelk.
Dus zal dan toch de melk de oorzaak kunnen zijn? Hoe kom ik daarachter? a.s. weekend nogmaals 2x havermoutpap eten lijkkt me het beste.
We shall see.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan