Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik weet dat havermout eigenlijk geweekt moet worden maar dacht dat het vlokken waren en dat het dan niet hoeft. Beetje dom misschien.
Dus nu heb ik weer veel gelezen hierover. Ik zie nooit iets over fytinezuur en weken op de verpakkingen staan.
Volgens Jurgen Zwaan wordt haver gestoomd waardoor er veel fyt.z. verloren gaat. Of het dan voor mensen met bv couliakie genomen kan worden dat betwijfel ik.
In mijn geval zou het ook nog kunnen van melk samen met de haver. Ik zou bv een liter rauwe geitenmelk in 1 dag op moeten drinken, heb ik nog nooit gedaan. Ik heb de ene dag ergens last van en de andere dag niet.
Het wordt wel tijd dat ik het definitief te weten kom.

Van wie zou je een liter geitenmelk moeten drinken dan? Is die geitenmelk gepasteuriseerd?

Ik zou toch de havermout weken ook al staat het niet op de verpakking. En er niet teveel van nemen. Dun papje van maken met een flinke klont roomboter of kokosolie. Ik denk nog steeds dat jij gebaat bent bij het op krikken van meer vetten en eiwitten. Maar wel volwaardige eiwitten.

Rauwe biol.dyn. geitenmelk. Een enkel glas gaat goed, zeker weten. maar dat zegt me niets.
waar ik dat op bazeer? Een leverdrankje geeft mij meestal diaree na 1,5 uur. maar niet altijd. ra ra.
Als jij al jaren zo,n last van de stoelgang had had jij dat dan ook niet? Ene keer alles goed andere keer knudde.
Blijkbaar kan iets dat je de ene dag eet de volgende dag alsnog klachten geven. Ik ervaar dat zelf niet zo maar hou met klachten wel rekening met die mogelijkheid. Ik merk wel van bv sinasappelsap van de ene dag een buik die leger wordt met spoelen. Het werkt beter. Maar ja, met wie kan ik me vergelijken? Zo jammer dat andere mensen met LAR niet een forum hebben over voeding. Ze hebben wel een forum maar gaan er niet zo diep op in zoals wij dat hier doen.

Ik heb in al die jaren serieus nooit een dag gehad dat mijn ontlasting normaal was. Echt geen 1! Kreeg er alleen maar meer klachten bij. Duizelig, spierpijnen, loopneus, slapeloosheid, slecht tegen warmte kunnen, ik had het altijd heet! Tintelingen in mijn handen en voeten en zo nog tal van klachten. Echt drama!

Ik zie de relatie niet helemaal met leverdrankje en de melk? Of bedoel je dat niet?

Ik bedoel dit.
In jouw verleden van een slechte stoelgang, heb je toen aantekeningen gemaakt wat je at? Zo ja, ben je er toen achtergekomen dat bv. zuurkool of yoghurt of whatever meer klachten gaf? En als je dat dan weet, laat je dat produkt dan staan? of eet je het juist af en toe om uit te proberen hoe het valt?
Mijn aanvankelijke hele dag diaree kwam door de operatie. Hele darmsysteem van streek. dat is nog te begrijpen. Maar daarna hield ik klachten over kennelijk van voeding. In ieder geval verdraag ik koemelk niet. Totdat ik extra enzymen ging gebruiken zat ik te pas en te onpas op het toilet en vergeet niet: dan ben ik incontinent.
Dus eet ik ook nu nog steeds zoveel mogelijk hetzelfde omdat de ervaring leert dat het dan goed gaat.
Maar al die voorgaande jaren dat het fout ging ben ik er nog steeds niet achter wat de aanleiding was.
Behalve: toen ik voor het eerst dat leverdrankje ging drinken zat ik 1,5 uur later op de WC, niet 1 keer maar netzolang tot ik leeg ben.
Dus dacht ik: kan ik dat leverdrankje gebruiken om mijn stoelgang aan de gang te krijgen in plaats van te spoelen.
En dat lukt dus niet want soms gebeurt er niets als ik het drink.
Nu blijkt bij mij dat de tijd waarop ik iets inneem ook van belang is. Als ik al gespoeld heb en alsnog een leverdrankje neem ga ik alsnog smiddags naar het toilet.
Heb ik niet gespoeld en neem het leverdrankje bv smiddags kan het zijn dat het niets doet. Dat is dus altijd afwachten.
In de afgelopen jaren ging ik enerzijds echt heeeel vaak vanzelf naar de WC, terwijl als ik niet spoel en dacht: laat nu die ontl. maar komen - gebeurt er niets. En dat is nog steeds zo. als ik niet spoel gebeurt er niets. kan ik niet ontlasten.
Als ik het weer eens uitprobeer allemaal blijf ik wel uit voorzorg thuis.
Nu de melk. Koemelk verdraag ik niet maar hoe zit het met de geitenmelk ? en geitenyoghurt? Als ik kennelijk de ene keer ervan op de WC zit en de andere keer niet dan weet ik het nog steeds niet.
Als ik het zeker wil weten moet ik het uitproberen met meer melk op een dag.
zure produkten vertrouw ik ook niet, dus yoghurt van de geitenboerderij neem ik slechts sporadisch.
Het leverdrankje zet de galproduktie in de lever aan. de manier waarop mijn systeem reageert op dit drankje is precies hetzelfde zoals mijn systeem al die jaren heeft gereageerd/gevoeld als ik met diaree op de WC zat. Niet normaal.
Een hele grote kracht die het systeem aan de gang brengt en die me dwingt om in 2 stappen bij de WC te zijn. Geen houden aan.
Jouw buik/en darmsysteem was in orde, dus kon jij destijds met goed fatsoen nog naar buiten en ergens bijtijds een WC bereiken, dus het een korte tijd "inhouden".
En weet jij inmiddels waarom het destijds zo slecht ging en waarom het nu zoveel beter is?

Ik was op een gegeven moment gestopt met aantekening. Omdat ik er geen duidelijkheid uit kreeg.
Toen ik naar de natuur diëtiste ging was er een kleine verbetering. Maar anderzijds viel ik enorm af. Wat wel altijd problemen gaf was eieren. Hoe krom dat ook klinkt.

Oke, je hebt dus dezelfde ervaring als ik. Moeilijk of onmogelijk om achter oorzaken te komen.
Heb jij destijds ontlasting laten onderzoeken? en ooit een bloedonderzoek gedaan voor de schildklier? en enzymen genomen waar ik zo enthousiast over ben? Als destijds in 2009 niet was gezegd dat ik een trage schildklier heb zou ik er nooit zelf aan gedacht hebben.

Tsh werd alleen standaard geprikt zonder de rest. Pas recent weet ik dat mijn tsh steeds erg laag was. Ik was het spoor compleet bijster.
B12 tekort, bloedarmoede, vit d tekort hoge leverwaarden. Alles ging achteruit.

Alleen enzymen hielpen niet.
Ontlasting onderzoek toen ook laten doen. Kwamen ontsteking waarden uit. Net aks in bloed.

Meer dan 2 jaar nu Liesje ben ik bezig. Op de juiste manier wapf. Destijds begon ik met Atkins. Vanaf dat moment ging ik mezelf slechter voelen en achteruit.

De afgelopen 2 jaar alleen maar sprongen vooruit. Met kleine stapjes. De 2 gouden tips, de prescript die Mark mij adviseerde.
En afgelopen zomer de gouden tip van jou weet he nog? Vasten zodat je organen rust krijgen. Maar dan niet vasten op sapjes en thee. Maar op rauwe melk, kefir en bouillon. Daarnaast werkte betaine hcl voor mij. Enzymen alleen deden het niet.

Hoe kwam je erachter om te vasten op rauwe melk, kefir en bouillon? begon je met alle 3 tegelijk? Heb je deze combi zelf verzonnen?
Laatst op duitse TV waren ze het aan het fasten alleen op water. spreekt mij niet zo aan. want dan mis je een tijdje belangrijke stoffen.

Liesje,

Dat was destijds jou tip naar mij toe om te vasten. Ik heb dus jou advies gevolgd. Met die kanttekening dat je het had over vasten op thee en sapjes terwijl het beter is om te vasten op bv alleen rauwe melk en bouillon. Weet je dat niet meer? Tanja had dat toen ook aangegeven. Alleen vasten op water lijkt mij idd geen strak plan.

Gisteren 14 liter melk gehaald, 2 flessen kefir en 1 yoghurt. Believe me, dat komt deze week allemaal op. Ik kan me wel herinneren dat men tegen celtic destijds zei dat ze verslaafd was aan zuivel. Zou ik dat ook zijn? Geen idee, maar voel mezelf er toch wel degelijk prima bij.

Oke, rauwe melk en bouillon kwam dus van Tanja. Vaag kan ik het me herinneren. Al mijn eigen vastenkuren heb ik gedaan op sapjes en thee, dus dat vergeet ik niet. Tijdens mijn laatste vastenkuur werd er ook de leverkuur gedaan met bitterzout en leverdrankje , en darmspoelingen horen er ook altijd bij. Deed je ooit darmspoelingen ?
Leverdrankje stond me toen niet aan maar is bij nader inzien erg lekker.
In het verleden deed ik dus ook al darmspoelingen.
Als Tanja meeleest? is er een protocol voor reinigen met melk en bouillon samen met leverreiniging en darmspoelen?
Kennelijk Binc heb je gewoon je intuitie gevolgd met goed resultaat. mooi toch?
Bitterzout om nu te gebruiken durf ik niet aan. Ik verwacht van 4x bitterzout volgens protocol doorlopende diaree, ik verwacht dat dat er niet in 1x uitkomt. Daar valt dan niet tegen te poetsen en te smeren. Ik heb nu al een extreem zere bibs van alleen het leverdrankje dus bitterzout erbij wordt pijnlijden.

Nee, geen darm spoelingen. Als je al tig keer per dag ontlasting had zoals in mijn geval leek mij dat niet de juiste aanpak.
Ik dronk er ook brandnetel thee bij.
En nam hepudrain voor de lever. En een nier orgaan supplement.

Misschien een idee voor Celtic om ook meer bouillon en melk te gaan drinken.

Dat advies had ze al eens gehad. Maar ze kreeg ook advies de zuivel te minderen. Ik weet het niet. Voor mezelf denk ik gewoon dat een vorm van gaps is wat ik heb gedaan. En nog steeds regelmatig doe trouwens. Misschien is het voor jou een idee Liesje?

Is zeker een idee om eens uit te proberen. Wat betreft darmspoelingen - ik dacht juist omgekeerd. Ik moet zien het er in 1 keer uit te krijgen dan zit ik niet de hele dag op de WC. en dat heeft van begin af aan goed gewerkt. Ooit begonnen met stoelgangthee. Zelfde resultaat. in 1 keer alles kwijt en daarna rust.

Gezien de pijnen die ik in mijn buik ervaarde en in bekken gebied vond ik het zelf geen strak plan.

Ik heb zojuist een liter rauwe geitenmelk gekocht en ga die helemaal opdrinken vandaag. Ik voelde wel meteen al een reactie in de darmen van 1 glas. moeilijk uit te leggen wat ik voel. En eigenlijk kan dat dan niet want het zit amper in mijn maag. Dat zou betekenen dat er direct een prikkel vanuit mijn maag naar de darmen gaat (of misschien naar de lever).
Gisteren niet gespoeld omdat ik eergisteren erg leeg was, vandaag ook niet gespoeld. Er "zit" dus wel wat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan