Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
De liter melk is goed gevallen. Geen WC klachten van gekregen. Als het zo uitkomt ga ik het nog eens proberen.
De laatste keer dat ik "geprikt" was heb ik speciaal gevraagd voor de (jeuk) rug en de schildklier. Bij de rug voel ik verbetering gelukkig.
gedurende de dag gaat het wisselend heel goed, dan voel ik niks en wisselend weer sterk aanwezig.
Heel toevallig voelde ik ook iets van de schildklier.
Ik was een keertje erg vroeg wakker en had opvallend veel pijn in mijn linker onderbeen. Overdag heb ik er geen last van maar als ik ga slapen ,s-avonds is dat been erg gevoelig, tegen pijn aan. Ik nam alsvast mijn pilletje thyreoid en prompt voelde ik de pijn verdwijnen.
Dus als die pijn gerelateerd is aan de schildklier klopt het dat ik overdag niets voel maar tegen de avond moet ik dan misschien een 2e pilletje nemen, daar lijkt het nu op. Dat ben ik nu aan het uitproberen. Volgende week kan ik het dan bespreken met arts.

Liesje,

Gaat het goed met jou? Ik zie je al 2 weken niet meer? Hoop dat alles oké is?

Ja hoor het gaat goed met mij.
Het valt me op dat er zowiezo niet meer zo veel gereageerd wordt op voeding enz.
De melk die ik erg lekker vind daar komt het helaas niet altijd van om het te halen. Het is snel zuur en dus haal ik maar 1 liter. Als ik dat wil krijg ik het gemakkelijk in 1 dag naar binnen.
Ik haal ook de eieren bij de geitenboerderij en als ik niet een beetje vroeg ben hebben ze die niet meer.
Het is niet erg ver weg maar als het koud is of regenachtig heb ik geen zin. Dinsdags en donderdags kan ik niet, soms sta ik te laat op (ga ook lekker laat naar bed)
wordt vervolgd.

Oh zo. Fijn dat het goed gaat!
Zou je die melk niet kunnen in vriezen? Hoeveel drink je ervan?

Mijn laatste bloedonderzoek van de schildklier was ergens in september. Afgelopen vrijdag is er bloed geprikt om te kijken hoe het er mee is.
Ook heb ik andere supplementen voor de schildklier en iets anders voor de B vitamines. Moet ik nog aan beginnen volgende week.

Wat betreft mijn stoelgangklachten ben ik momenteel wel heel tevreden. Maar 100% oke zal het niet worden helaas. Mede omdat ik niet weet en nooit zal weten waarom ik soms vanzelf naar de WC ga wat ik niet wil. Ik merk ook aan mezelf dat die angst voor ongelukjes wel heel diep zit en tegelijkertijd ik me er minder druk om maak. Lekker tegenstrijdig.

Ergens in mijn eigen topic heb ik het over 2 systemen van mij. (ik kan het niet meer vinden)
Het ene systeem (ontlasting) doet het niet meer en het 2e systeem zorgt ervoor dat ik af en toe vanzelf naar de WC ga, meestal met zo,n kracht wil het er dan uit dat ik me altijd heb afgevraagd. Waar komt die kracht vandaan?
Inmiddels heb ik zo weinig "ongelukjes" dat ik denk dat het 2e systeem (en incontinentie) verleden tijd is.
en nu maar hopen dat dat zo blijft.
Ik heb wel meer last van de schildklier, dode vingers, haaruitval, duizelig, koud.
Omdat ik ook zo,n last van mijn rug heb (had) ga ik nu 2x in de maand laten prikken. Acupunctuur.
In de loop der jaren kom ik wel vaker bij hem en heb niet altijd gemerkt of het werkt ja of nee. Maar nu merk ik het wel. De jeuk op de rug is zo goed als weg en vanmiddag tijdens het prikken kreeg ik maagpijn en pijn in mijn kaken.
Hij denkt dat hij de darmen aan de gang krijgt. Dat een ander stuk darm de prikkel moet gaan regelen. Ik ben allang blij als het spoelen te pas en te onpas goed blijft gaan.
Als ik iedere dag darmen spoel ben ik het meest tevreden. Goed leeg, geen ontl. in de buurt van de endeldarm, nergens last van. Maar de ontlasting dikt dan niet voldoende in, integendeel.
Als ik 2 dagen niet spoel dan loopt de dikke darm vol en duwt ontl. naar de endeldarm en daar blijft het hangen, soms met kleine drolletjes iets er uit. Daar krijg ik veel last van. Het is dan wel veel meer ingedikt. Vorige week had ik weinig gespoeld en moest 2 dagen zowel smorgens als ,s-avonds spoelen om weer leeg te worden. Maar een echte impuls om flink te legen komt dus niet en is er nog nooit geweest (hier heb ik het in mijn topic al vaker over gehad)

Toch denk ik dat de endeldarm moet leren dat daar wat zit, misschien zelfs een beetje uitrekken, leren dat het een voorraadfunctie heeft.

Mensen met het Lar-syndroom gaan aanvankelijk allemaal 10 of 15 of 20 keer per dag naar de WC. Indien ze een "vriendelijke"operatie hebben gehad kan het weer goed komen mits ze ook een impuls hebben behouden. Maar als dat niet verandert nemen ze een implantaat of gaan spoelen of medicatie.
Ik kan proberen 2 dagen niet te spoelen en zodra ik klachten krijg als hier genoemd, dan 2x spoelen, zowel smorgens als s-avonds.
Tja en dan sta ik voor de vraag hoelang moet acup. geprobeerd worden.
Ik ben bang dat ik zowiezo van de regen in de drup kom mocht er alsnog een impuls komen. Dan zit ik misschien ook meer dan 10x op de WC.
Het is ook een kwestie van logisch nadenken. Leven zonder endeldarm kan nooit meer goed komen. ook niet met een impuls.

Schildklier
9 februari 2018 is er bloed geprikt.
TSH 4.0 T4 13.8. anti TPO 212. Dit moet ik nog bespreken met orth.mol. arts.
Volgende week een afspraak.

liesje jij neemt wel eens cbd met thc toch? Ik heb cbd geprobeerd 2 dagen. Is wel goed tegen stress maar ik lees dat met thc nog effectiever werkt? Waar koop jij dit? Gewoon eerst even in verdiepen hoor... voordat ik het daadwerkelijk aanschaf.

Stichting Mediwiet. Als je je daar aanmeldt krijg je regelmatig info.
Ik heb olie in huis maar gebruik het amper. Er zit altijd nog een klein beetje THC in de olie. Mensen die perse THC nodig hebben hebben vaak hevige pijnen en de olie is duur.
Ik heb al veel supplementen o.a. voor de schildklier en als ik ook nog CBD erbij neem weet ik niet meer wat de andere supplementen doen.
Op de site van Mediwiet kun je zien hoe je het zelf kunt maken. Ik heb al eens meegedaan aan zo,n workshop. Gewoon voor de lol.

nou ik heb geen hevige pijnen....soms wel hoofdpijnen ;) maar wellicht niet nodig dus. Ik dacht dat thc ook gebruikt werd voor gewoon meer rust en om beter te kunnen slapen. Ik zal die site eens gaan bezoeken!

Ik heb 2 nieuwe supplementen gekocht vrijdag, durfde het niet meteen in te nemen. Vanavond dus toch maar gedaan en jawel, op de WC.
Het eerste supplement is TG 100. producent blijkbaar: AllergieResearchGroup. 100 tabletten. Gemaakt van varkens. Serving per container 100. Ik begrijp hieruit dat de ingredienten gelden voor het totaal van het potje.
ingredienten:
Vit C, 120 mg
Adrenal - 5 mg
Pancreas, - 5 mg
Thymus - 5 mg
Spleen (=milt) 5 mg
Thyroid - 40 mg.

2e supplement: 200 mcg selenium. per capsule. van BioVitaal

Even snel gegoogeld naar diaree-klachten van selenium. Ja dat schijnt te kunnen.

Morgen ga ik koffie drinken met een Bosche Bol. (In Den Bosch) Bosche Bol met slagroom? zal ik maar niet doen. 1 kopje koffie gaat goed, 2 kopjes niet.
En de selenium eerst maar even weglaten. Of dat 1e produkt goed valt moet ik nog even apart uitproberen. Ik hoop het wel.

Ik vond net dit

https://bibliotheek.ortho.nl/18655/l-carnitine-zinvol-bij-trage-schildklier/

wordt ook ingezet bij schildklierproblemen

Liesje ik las net een post van jou dit ging over het ontgiften van kwik en wat je dan beter niet kan nemen.

Nu heb ik waarschijnlijk geen kwik in mijn lichaam maar wil graag nog jouw mening over de supplementen:

- https://www.vitaminesperpost.nl/ace...MIuvzKvofp2QIVj1QYCh13iA5VEAAYASAAEgIm6PD_BwE

- https://www.deonlinedrogist.nl/roya...adetracker&utm_campaign=Bijnieruitputting (volgens de natuurarts wel goed... Maar ik zie niet veel mensen op dit forum die dit nemen, hier wordt veelal omega 3 uit de levertraan met boterolie van Green pasture gehaald)

Ik hoop dat jouw nieuwe supplementen je bevallen.

Ik ben wat aan het lezen geweest over Acetyl Carnitine maar blijkbaar als je last hebt van de schildklier ervaren mensen geen verbetering.
Alleen als ik er een goed gevoel bij heb ga ik iets proberen, anders niet. Ik heb hier geen goed gevoel bij. Bovendien heb ik nieuwe produkten die moet ik eerst een kans geven.
Ik gebruik Blue Ice van Green Pastor. dus geen capsules.

Hoi liesje,
De holo-c test b12 kan je doen bij bloedwaardentest.nl en ook die andere test (urine)bieden zij aan.

Voor mijn jongste zoon gebruik ik ook beiden vormen van b12 via vitamineb12nu.nl tevens kan je iemand spreken die jou kan adviseren. Ik heb een fijn verhelderend gesprek gehad.
Er is inderdaad veel over te vinden op internet.

Gr, sampjes

Ik kan me door de actyl carnitine beter concentreren. De brainfog lijkt minder te zijn.

Van Green Pasture, die heb ik ook. Levertraan met boterolie heb ik, al jaren. Versterken elkaars werking. Twijfelde wel eens of ik er inderdaad goed aan deed de variant met boterolie erbij te nemen, maargoed die heb ik dus nog steeds.

Ik heb een lekkere erwtensoep gemaaakt, uiteraard met biologische schenkel.
Er zat in: wortel, beetje aardappel, prei, knolselderie en spliterwten.
Maar voor mijn darm viel het niet goed. veel windjes en de rest van de mij bekende klachten.
Alle groenten eet ik wel eens, kan het dan door de erwten komen dat ik dit niet goed verdraag?

erwten is niet weston price en zijn peulvruchten...(maar dat is je ongetwijfeld bekend); niet zo heel goed.. ik eet ze niet. Reageer er ook niet goed op.

??? Waar haal jij vandaan dat peulvruchten niet gegeten mogen worden binnen wapf celtic????

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan