Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik zie dat er fytinezuur in peulvruchten zit. Hoewel de soep in de vriezer heeft gezeten en de erwten langdurig hebben gekookt zou je (bij nader inzien) denken dat ik dat probleemloos zou moeten kunnen eten. Laatst had ik ook iets met havermout.
Zo zie je maar weer, ik kan echt zomaar overal klachten van krijgen.
En ik eet wel eens meer peulvruchten waar ik dan geen last van had. Anders was het me zeker al eerder opgevallen. (linzen, bruine bonen, maar dat doe ik dan uit een klein blikje omdat ik te weinig groenten heb van de voerige dag bv).
Ik heb trouwens laatst weer eens langdurig zitten lezen o ver LAR-syndroom. Ik ben er nog genadig van afgekomen. De meesten zijn geopereeerd vanwege kanker en hebben ook chemo en grote hoeveelheden bestraling gehad.

Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen waardoor de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water weggooien waarin geweekt wordt! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

Hm, als je ze langdurig kookt kan het blijkbaar wel....

Ik eet eigenlijk bijna nooit peulvruchten.

Voorbewerken! Oftewel, weken!

Erwtensoep met als basis bottenbouillon lijkt me niks mis mee. Worst of spek erbij!

Van spliterwten staat er op het pak dat je ze niet hoeft te weken. Wel schoonspoelen voor gebrjuik. Kan zijn dat ze zowiezo niets weten van fytinezuur.

Trouwens, ik was het even vergeten van dat fytinezuur. Een kant en klaar blikje linzen (neem ik bij hoge uitzondering) kan waarschijnlijk geen kwaad omdat door het inmaken de fytinezuur er al uit is.
Waarom ik dit vermeld over de soep is omdat als ik ergens buiten de deur ga eten (misschien een brunch met de Pasen) ik het meeste niet durf te eten.
Gisteren bij de Eko winkel een seitanbroodje gekocht (doe ik ook zelden of nooit).Smaakte erg lekker. Volgens mij is seitan een gefermeenteerd produkt van soja. Maar ik had heel veel stinkende windjes waar ik normaal (ondanks darmklachten) nooit last van heb.

stinkende windjes? Ik zit net 'n bord met zoete aardappel, zuurkool uit het vat, rauwemelkse roomboter, knoflook/ui/champignons en worst te eten!!!! ...

Liesje, ben jij al bekend met bilva (slijmappel)?

Bilva ondersteunt de spijsvertering en dan met name de functies van het darmstelsel. Bilva beschermt de darmwand en draagt dankzij zijn darmregulerende eigenschappen bij aan een regelmatige stoelgang.

Bilva, dé oplossing voor vele klachten

In de Hindu-cultuur worden de Bilwaboom en haar fruit beschouwd als heilig. Dit komt tot uiting in vele religieuze rituelen.

Bilwa is heel veelzijdig en wordt in India op grote schaal gebruikt om vele klachten te helpen verlichten:

Ondersteunt een goede darmfunctie en een regelmatige stoelgang
Helpt ontlasting dikker te maken
Helpt bij bescherming van de darmwand
Helpt bij de spijsvertering door onverteerde voedselresten af te voeren
Helpt bij misselijkheid, braken en bij maagkrampen
Helpt bij bestrijding van maag- en darmparasieten
Ondersteunt lever-/galreiniging
Wordt gebruikt bij verkoudheid en dysenterie
Wordt beschouwd als afrodisiacum
Bilva wordt van oudsher gebruikt bij de behandeling van misselijkheid, overgeven, maagkrampen en maag- en darmparasieten, en ook bij de behandeling van verkoudheid en spijsverteringsproblemen. Bilwa wordt beschouwd als een van de beste natuurlijke laxeermiddelen omdat het helpt bij het reinigen en tot rust brengen van de ingewanden. Het wordt ook gebruikt om dystenterie en chronische diarree tegen te gaan.

http://www.ayu.nl/nieuws/prikkelbaar-darm-syndroom-en-ayurveda/

In England is dit voor een redelijke prijs per 500gr of 1 kg te bestellen.

http://www.drwakde.com/eshop/bilva-powder.html

Ben dank je voor het meedenken. Elk supplement dat wordt aangeprezen bekijk ik heel goed.
Aanvankelijk heb ik ook middelen genomen van ayurveda. Ik weet niet meer wat, behalve dat ik hier een potje heb staan genaamd Sanjivani. Dan moet ik wel eerst allemaal ingredienten opzoeken. Die ayurvedische benamingen zijn moeilijk na te zoeken heb ik al eens gemerkt.
Ik heb me wel aangemeld bij ayurveda en krijg automatisch bericht van hun.
Bv die triphala zou ik kunnen gebruiken als ik een reinigingskuur wil doen. Want dat bitterzout staat me helemaal niet aan.
Als ik 1 keer een beetje bitterzout neem en het begint te werken dan heb ik er waarschijnlijk lange tijd last van omdat het er niet in 1x keer uitwil. Vroeger heb ik bitterzout gebruikt en kan me niet herinneren da ik er zoveel last van had. Dus zal dat wel niet het geval zijn geweest.
Nu die Bilwa. Misschien kan ik ergens een proefpotje krijgen. Als ik mijn situatie uitleg krijg ik meestal wel medewerking van ayurveda bijvoorbeeld. En dan moet een middel ook niet de darmen lui maken zoals bij senna bv.
Maar een laxeermiddel gebruik ik verder niet. Want dan weet ik niet wanneer het werkt. Als ik ooit wil laxeren heb ik thee waar een beetje senna inzit. Stel dat ik een kopje drink om 4 uur (en ik blijf dan thuis) en het werkt niet kan het de volgende dag nog werken.
Bovendien slik ik al genoeg voor de gezondheid van de darmen. Met teveel kan ik niet voelen wat er goed is voor mij.
Enzymen, probiotica, schildklier, levertraan, aswaghanda, B12.
Trouwens ik had laatst een leverdrankje (eigeel, olie, sapje) genomen en die werkte na 1 uur. Krampen in buik, (vind ik prima) maar als die darmen niet meer krampen blijf ik ontl. verliezen met klachten daarvan. Dus de darmen maar weer gespoeld.
Ik vind het zelf af en toe wonderlijk dat dat darmspoelen zo goed werkt tegenwoordig bij mij. Ik weet dat LAR mensen stoppen met spoelen omdat ze niet tevreden zijn.
Wel weer een lang verhaal geworden, sorry.

gisteren kreeg ik van http://goedgezond.info (krijg ik iedere dag iets van) een artikel: liever geen chaos in je darmen, dus vermijdt deze additieven.
Xanthum gum = E415
Guar gum = E412
Tara gum = E417
Ik heb zelf ook al een hele lijst van slechte E-nummers maar daar staat niet altijd bij wat het allemaal precies doet in je lijf. Bij dit artikel stond daar meer over te lezen. En dan schrik je toch echt wel.
E 617 wordt bv nu op de verpakking vervangen door gist, dan heb je niet door dat het vetsin is. Ook citroenzuur wil je niet in je eten hebben. Volgende week ga ik uit eten en heb er absoluut geen vertrouwen in wat er allemaal inzit. Hoewel ze zeggen dat alles in eigen keuken door eigen koks is gemaakt.
Ik werd dus weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt, hoe komt het dat iedereen ziek is tegenwoordig? E-nummers die goedgekeurd worden door de overheid.

@ Ben
Ingredieenten Sanjivani:

Bilwa = aegle marmelos = slijmappel (ha ha)

Holarrhena antidysenterica = lange peper
Cyperus Rotundus = notengras
berberis asiatica = zuurbes
cuminum cyminum = komijn
bombax malabaricum = kapokboom
Foeniculum vulgare = venkel
zingiber officinale = zwarte peper

al met al geen slecht produkt.

Ik heb 2x eentje genomen maar ben er niet zeker van of ik het verdraag. (lees WC klachten)
Ga ik af en toe nog maar eens proberen.

Momenteel gebruik ik die Sanjivani niet omdat ik al zoveel andere dingen gebruik. Maar komt binnenkort wel weer in aanmerking.
Ik heb ook nog zakjes Mucoperm in voorraad, is ook absoluut geen slecht produkt voor mij.
Juglen zwaan stuurde een bericht getiteld Buikpijn weg door eten croissantjes.
Quote: op de website van de MaagLeverDarmStichting is te lezen dat de dikke darm niks meer is dan een opvangzak die vocht aan de ontlasting onttrekt. Unquote.
Er staan wat verwijzingen in de tekst en die bekijkende is het in het engels, dat ik wel vertaald heb maar bij mij nietszeggend overkwam.
Juist de dikke darm heeft mijn belangstelling omdat in 24 uur tijd mijn ontl. niet indikt. In 1,5 dag is het beter ingedikt.
Na 2 dagen krijg ik last van ontl. die wel is opgehoogd in de darm maar er niet uit wil.
1,5 dag is voor mij dus goed te doen.als ik het ingedikt wil hebben.
Vandaag aan acup. gevraagd. "bij de meeste mensen die 1x per dag naar het toilet gaan is de ontlasting toch ingedikt?".
En dat is natuurlijk ook zo. Iedereen met een goede stoelgang heeft in 24 uur tijd ingedikte ontl.
Maar ik niet.
Dus de vraag blijft dan: iedere dag spoelen en steeds dunne ontlasting wat voor een impact heeft dat op mijn gezondheid?
Mis ik essentiele voedingsstoffen daardoor?
die ik misschien extra moet toepassen?
Ik heb al enzymen, pro-biotica, levertraan, vit.C, geen E-nummers en geen suiker

Soms treed ik in herhalingen, sorry.
Er bestaan bodyscans (niet regulier) onder verschillende namen, o.a. Es Teck. zie bij Corpus Health Zoetermeer. (Drs A.W. Mostert)
Toen ik ooit per ongeluk op zijn website terecht kwam las ik daar voor het eerst over enzymen en die ben ik gaan gebruiken. Die hebben bij mij veel verbetering gebracht. Ik heb destijds een bodyscan bij hem gedaan en de uitslag was slecht.
Overal ontstekingen.
Ik kreeg er een lijst bij van supplementen (niet goedkoop) die ik zou moeten nemen. Ik heb toen een bestelling gedaan en het blijkt dat hij supplementen verkoopt onder zijn eigen naam. Dus heeft hij deals gesloten met fabrikanten.
Bv Body-preventief: ingredienten: Alpha-lipon, Arbutine, Blue Green Alge, Beta-Alaline en nog ongeveer 18 andere ingredienten. Maar de hoeveelheden per ingredient staan er niet op en ook niet wie het produceert.
Volgens hem komt alles uit America en zijn het de beste produkten. Maar ik ben dus sceptisch.
Om te controleren of zijn beweringen (ontstekingen) kloppen heb ik ook nog andere bodyscans gedaan en iedereen zegt - voor uw leeftijd is dit oke.
Maar nu. Ik dacht als mijn darmen zoveel beter zijn moet dat op een scan te zien zijn. dus toch maar weer naar Zoetermeer gegaan. Dikke darm die eerst rood was op de scan is nu groen. Ik verwachtte ook verbetering van de ontstekingen te zien. Maar nee, helaas niet. Het rapport moet ik nog krijgen over 14 dagen.
Ik heb sinds 2009 (operatie) nooit ontstekingen in mijn bloed laten controleren. Niemand die daar ooit iets van gezegd heeft.
Ergens hierboven in een artikel staan de waardes.
Ik merk wel verslechtering. haaruitval, koude witte vingers, duizelig.
Dinsdag had hij het over o.a. Gaba dat ik zou moeten nemen. dus zit ik nu te zoeken op Gaba.
Ik heb een vervolg afspraak, dan krijg ik de lijst met supplementen.
En na een tijdje nogmaals een bodyscan (gratis) mits ik zijn supplementen gebruik.
Ik ga dus proberen te ontfutselen waar hij die suppl. vandaan heeft.
Ik vertelde dat ik nu via De Roode Roos koop. Hij: ik heb de Roode Roos zelf opgericht en blijkbaar heeft hij ook iets met sporters gedaan (begeleiding). Kent iemand toevallig deze meneer Mostert? .
Ik heb uiteraard een bewuste keuze al gemaakt om voor de 2e keer naar hem toe te gaan. Via de scan zou ik dan de vooruitgang moeten kunnen zien en aanpassen.
Ik vertouw hem wel wat betreft kennis maar jammer dat hij toch ook wel flink wil verdienen.

Een ding is zeker, ik ben in al die tijd nog niet veel opgeschoten met mijn gezondheid.
Ik geloof ook zeker dat ik er slechter aan toe zou zijn als ik niets had gedaan.
Wie heeft er ervaring met Gaba?

Hey Liesje

Ik heb Gaba in huis van Now maar hoorde van iemand dat het de synthetische variant betreft en dat je beter de natuurlijke kunt hebben. Exendo-epigenomics heeft een natuurlijke vorm (natural GABA).

Ik heb die nooit geprobeerd. Wel die van Now, merkte niet zo veel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan