Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Dank Celticmyst.
Ik ga vanavond nog even nazoeken. Gaba zou goed zijn voor ontstekingen en die heb ik.
Wat betreft de supplementen van CorpusHealth zegt hij ook: het is allemaal synthetisch en IK heb de natuurijke vorm uit Amerika.
Ik geloof wel dat het beter is om de natuurlijke vorm in te nemen, echter wij moeten dan wel de verhalen geloven van de fabrikanten. En dat is mijn probleem. Hoe komen we daar achter? Misschien rapporten van laboratoria vragen?
Celticmyst ik heb je vaker gezegd, het kan wel heel lang gaan duren voordat je je beter gaat voelen.
Ik ben nu al jaren bezig, sommige dingen zijn verbeterd maar andere dingen zijn verergerd.

Kan iemand voor mij nazoeken wie De Roode Roos In Den Haag heeft opgericht?
Ik heb het geprobeerd maar is niet gelukt. Misschien omdat ik een oude computer heb?
No. 27250467, Laan van Waalhaven 323, 2497 GL Den Haag.

Inmiddels heb ik gebeld met de KvK en gevraagd naar oprichters van De Roode Roos. De naam Mostert komt er niet in voor. Toch kan hij wel met de oprichting te maken hebben gehad, maar geen idee hoe ik daar achter kom. Ik laat het verder maar rusten.

Ik heb de naam Mostert als oprichter van De Roode Roos In Den Haag op internet niet kunnen achterhalen. Ik denk dat je dit misschien nog kan uitzoeken of achterhalen bij de KvK. Het is in ieder geval een besloten vennootschap (BV) en het KvK nr is. 27250467 Het bedrijf is opgericht op 15-05-2002 Het is mogelijk online een uitreksel te krijgen mbt: overzicht van de inschrijving met o.a. naam, adres en functionarissen met kosten vanaf 2,30 euro of Historie: gegevens uit het verleden voor 2,30 euro Of je er dan ook echt iets wijzer van wordt durf ik niet te zeggen.

https://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=272504670000&origq=27250467

Ik heb zelf ook een tijdje gebruik gemaakt van GABA van het merk Dymatize. Dit is een poedervorm zonder vervelende smaak. Komt ook uit de USA en is zoals ik het lees ook de natuurlijke vorm.
DYMATIZE provides GABA in the form naturally occurring in food and in the human body.

Het is o.a. te koop bij https://www.bodyenfitshop.nl/andere-producten/hgh-producten/dymatize/gaba/

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik deze Drs A.W. Mostert moet denken, maar loop zeker niet direct over van enthousiasme en ben sceptisch met zijn aanbevelingen, ook gezien dat supplement met vele ingredienten dat je beschreef.

Mocht je de GABA puur willen gebruiken om ontstekingen tegen te gaan, dan is er een grote kans dat het flink tegen zal gaan kunnen vallen. Bij mij deed het met betrekking tot ontstekingen in ieder geval niets merkbaars. Soms kreeg ik wel het idee dat ik er iets beter op sliep, maar ook dit zeker niet altijd. Er wordt vaak gezegd dat je GABA het beste in combinatie met o.a. L-Theanine in kan nemen, om zodoende de GABA ook beter door je lichaam te kunnen laten opnemen. Ook in deze combinatie ervaarde ikzelf niet echt een verschil in werking. Ik zeg hierbij niet dat je het niet kan of moet proberen. Ik heb het zelf bij het gebruik van één pot gelaten. Ik gebruik liever Colostrum zo nu en dan als een kuur voor mijn darmen.

Dank voor de moeite Ben. Bij mijn bezoek volgende week zal ik wat info over Gaba uitprinten en meenemen. Ik heb wel tekst op papier nodig om een goed gesprek daarover te kunnen voeren.
Jij hebt dus Gaba gebruikt en hebt niet specifiek iets gemerkt.
Ik heb helaas ook de ervaring dat ik meestal niets merk van supplementen die ik slik. Maar in the end Is er in ieder geval wat mijn darmen betreft toch wel veel verbeterd. Maar ja, ik ben ook al heel wat jaartjes verder (sinds 2009).
En tevreden ben ik nog steeds niet. Tijdens spoelen voel ik dat het niet voldoende is ingedikt. Nog altijd diaree-achtig.
Langer wachten met spoelen om ontl. de kans te geven om in te dikken is ook geen succes.
En ik verwonder mij erover dat zo,n ingreep zoveel impakt heeft op mijn hele gestel.
Vandaag was ik bij acupunctuur. Hij heeft het helemaal niet begrepen op de reguliere aanpak qua gezondheid. Gewoon alles maar wegsnijden (liefst zoveel mogeljk) en klaar.

Je zou het een keer kunnen gaan proberen natuurlijk, en wie weet heeft het bij jou op de langere termijn misschien toch wel een positief effect op je darmen. Mocht je besluiten het te gaan proberen, dan zou ik wel de voorkeur geven aan een pure poeder en niet aan capsules met ook weer eventuele andere niet gewenste toevoegingen, en waar je dan meestal ook nog eens de hoofdprijs voor betaald. Uiteraard heb ik ook wel begrepen dat Mostert je graag zijn producten wil verkopen.

Ik wilde je ook nog vragen of je iets zag of erover had nagedacht over het eventueel gaan gebruiken van Bilva (slijmappel) poeder. Ik heb even teruggebladerd en zag dat je het had over Sanjivani. Nu is dat volgens mij een supplement met daarin een extract van Bilva en dit heeft naar mijn idee toch niet helemaal dezelfde werking als gewoon de pure poeder. De poeder zelf bevat namelijk ook een grote hoeveelheid aan pectine en dacht ook nog levende enzymen. En dat lijkt me juist ook het goede hiervan. Uiteraard zijn jouw darmen de mijne niet, maar in de periode dat ik het zelf heb gebruik was ik heel erg tevreden over de werking hiervan. Maar ook in dit geval kan ik natuurlijk niet garanderen of dit bij jou ook het geval zal zijn.

Je hebt het ook wel eens over candida waar je nog steeds last van schijnt te hebben, maar heb je ook wel eens gedacht aan de mogelijkheid van een kolonie biofilm in je darmen?

Ik heb zitten lezen over die kolonie biofilm, erg interessant. Het woord biofilm ben ik wel al vaker tegengekomen maar nu blijkt dus dat dat apart behandeld moet worden. Ik ga dat zeker proberen maar weet nu nog niet wanneer.
Eerst even kijken waar Hr. Mostert mee komt, misschien kan ik het met hem bespreken, = misschien wel interessant om te zien of hij daar ook verstand van heeft. Mettertijd houd ik je op de hoogte.
Sanjivani heb ik nog in huis en wil ik in principe eerst opmaken, mede omdat ik niet weet of alleen Bilva of Sanjivani goed voor me is. Het is allemaal een gok.
Ik werk ook wel een beetje op mijn gevoel/intuitie.

Omdat ik niet weet welke info je er al over gelezen hebt, stuur ik je voor de zekerheid ook nog maar onderstaande links over biofilm, misschien dat je er aanvullend iets aan hebt. Er worden hier natuurlijk ook dure producten en kuren voor aangeboden, maar ik pak dit zelf aan door er o.a. essentiële oliën inwendig voor te gebruiken.

https://dekennisvannu.nl/site/artikel/Slijmlaag-bestrijdt-zichzelf/4899

http://www.earth-matters.nl/5/8090/gezondheid/de-biofilm-onbekende-factor-in-ziekte-en-gezond-worden.html

Ik heb nog eens goed nagedacht over die Biofilm.
Na mijn operatie heb ik al eens een vasten-reinigingskuur gedaan, dat is een paar dagen bitterzout nemen en sapjes en water drinken. De leverkuur heb ik destijds niet gedaan, had wel gekund, durfde het niet.
door dat bitterzout zouden mijn darmen dus al heel schoon geweest moeten zijn. En ook tijdens diaree zag ik sliertjes.
Ik vraag me af of zo,n biofilm weer kan aangroeien.
En of een slechte vertering daar nog invloed op heeft.
Ook heb ik daarna thuis nog een keer bitterzout genomen en wel de leverkuur gedaan. Ik zag geen bolletjes.
Nu drink ik ook vaak het "leverdrankje". is grapefruit, ei, olie. Aanvankelijk ging ik daarvan naar de WC maar de laatste tijd veel minder. Af en toe dus wel. Dat is ook weer vreemd, waarom de ene keer wel en de andere keer niet?
Volgens mij maak ik met dat drankje de lever schoon. En die lever is zo belangrijk.
Misschien kan Tanja daar nog iets over zeggen? Hoe zijn we ooit op dit drankje gekomen?
Er is denk ik een topic over maar ben nu met iets anders bezig.

Biofilm zie ik als iets dat niet gemakkelijk of snel te verwijderen zal zijn of je moet het met zeer zwaar geschut gaan aanpakken. Ik denk ook dat de mensen die nog steeds veel in termen van alleen candida denken, beter meer in termen van biofilm kunnen gaan denken. Mijns inziens kun je ook allang niet meer spreken van alleen kolonies van gisten en/of schadelijke bacterieen die zich beschermen van een slijmlaag, maar ik denk absoluut dat nanobiologie een hele grote boosdoener in dit geheel is. Mocht je na stappen te hebben ondernomen, denken van de biofilm af te zijn, het kan inderdaad zo weer terug zijn. Zelf denk ik dat er momenteel geen ontsnappen meer aan mogelijk is en zie het zelf noodzakelijk om het dagelijks preventief onder controle te houden. Je eetpatroon en leefgewoonte aanpassen kan wel een mogelijke positieve rol spelen bij het in controle houden ervan. Biofilm kan uiteraard ook voor een slechte spijsvertering en opname van voedingsstoffen zorgen.

Hoi Ben, hoe houdt jij dan de biofilm dagelijks onder controle? Ik meen te begrijpen dat je daar zelf aan werkt?
Ik schrijf dat ik vaak het "leverdrankje" neem.
Gisteren kreeg ik in de loop van de dag WC klachten terwijl ik al leeg gespoeld was. Bij nader inzien iets gegeten dat dat in gang bracht denk ik. Ik deed er nog een schepje bovenop door het leverdrankje te nemen. En het werkte. zwarte ontlasting en duidelijk aanwezig biofilm.
Zo langzamerhand weet ik precies wat er gaat gebeuren. gisteren was ik zo leeg dat ik vandaag niet hoef te spoelen.
Oervolkeren zullen toch zeker zich niet hebben beziggehouden met dit soort zaken.

Ben heb jij last van een trage schildklier?
Ik dus wel.
De laatste tijd is mijn ochtend-temp iets hoger. Heb ik al eens ergens genoemd geloof ik. Het was altijd 36.2 maar nu 36.4 of 36.5. Het zou 36.6 moeten zijn.
Ik hoop dat dat betekent dat er verdere verbetering komt. Het rapport van Hr Mostert wijst uit dat er veel mis is van binnen en ik weet dat het rapport klopt.Die schildklier speelt een belangrijke rol.
Ik kreeg een brief van hem, hij adviseert enzymen en biedt aan om 1x in de maand mij gratis te controleren. Valt me al weer mee. Waarschijnlijk verdient hij genoeg aan de supplementen.
Balans Balans (Marijntje) geeft in Juni een cursus spiertesten. Vroeger ben ik wel eens op die manier getest. Ik heb me opgegeven.

Liesje, ik heb zelf geen last van een traag werkende schildklier. Betreffende je ochtend-temp, ik heb ook wel eens gelezen dat een temp. tussen 36.4 en 36.8 als gewoon gezien kan worden. Hoeveel waarde je aan dit soort informatie moet hechten? Ik ben er zelf niet zo mee bezig.
Je zegt dat het rapport van Mostert uitwijst dat er bij jou veel mis is van binnen. Bedoel je hiermee mbt tot je darmen of is er meer mis. De schildklier komt dus ook weer om de hoek kijken. Ik lees dat hij je nu ook enzymen adviseert; nog een bepaald soort enzymen? Ik dacht te hebben begrepen dat je al eerder een enzymen supplement bent gaan gebruiken? Heeft hij het verder niet gehad over jodium en selenium of andere soort mineralen?
Terugkomende bij de biofilm, daar werk ik inderdaad ook zelf aan. Zoals ik dit al eerder benoemde, doe ik dit o.a. met essentiële oliën. Het leverdrankje dat je zelf gebruikt kan ik alleen maar toejuichen. Het grapefruitsap kun je daarbij natuurlijk ook (eens) vervangen door limoen of citroensap en met de olie kun je natuurlijk ook variëren. Denk daarbij bv. ook eens aan een goede mct olie.
Ik sluit zeker niet uit dat ook de oervolkeren zich toch ook wel al bewust bezighielden met dit soort van zaken. Waarschijnlijk nog niet mbt tot de nanobiologie, maar bv wel met hun kennis over kruiden en de geneeskracht hiervan of hoe ze bepaalde 'voedingsmiddelen' moesten behandelen om het voor de mens eetbaar of minder schadelijk te maken. Denk hierbij bv. aan granen en soja. Beiden eigenlijk niet geschikt voor menselijke consumptie, maar door fermentatie minder schadelijk. Het fermenteren dat men vroeger met soja deed is niet te vergelijken met hoe men dit tegenwoordig doet. Mensen die nog steeds denken dat ze gefermenteerde soja producten wel veilig kunnen consumeren komen bedrogen uit.
Vraag je ook eens af waarom Egyptenaren water uit koperen kannen dronken en waarom zij ook bepaalde plekken van hun lichaam beschermden/afdekten met koper. Waar waren zij zich al van bewust?

Ik slik inderdaad al lange tijd enzymen - omdat ik dat had gelezen op de website van Hr. Mostert.
Zijn rapport in 2016 was:
schildklier - lichte ontsteking
Lever + galblaas - celmetabolisma moet verhoogd worden
Maag/duodenum - cel metabolisme moet verhoogd worden
Pancreas/alvleesklier - acute ontsteking fase 1
Dikke darm - acute ontsteking fase 1 - dikke darm was destijds rood gekleurd op de scan.
Baarmoeder/Uterus - lichte ontsteking
Blaas - lichte ontsteking
Resume - uit het bovenstaande zou men kunnen aannemen dat er een stofwisseling probleem is op weg naar erger en dit moet adequaat aangepakt worden.
Hart is niet optimaal - voel ik niks van
Hersenen: zuurstof tekort, bloeddruk te hoog
En dit is nog niet alles.

Het nieuwe rapport is dus ongeveer hetzelfde. Ik verwachtte verbeteringen omdat de darm beter is.

Maar je, wat moet je ermee. Ik wil me niet de hele dag zorgen maken. Ik doe wat ik kan en als het niet helpt heb ik pech.

Morgen heb ik een afspraak en wil ik nog wel wat vragen op papier hebben voor hem.
Jodium was al eens ergens anders getest, zou ik niet nodig hebben. Maar met een slechte vertering vraag ik me altijd af of die cijfers wel kloppen, d.w.z. dat het niet goed wordt opgenomen in de cellen.

Wat die biofilm betreft, ik denk niet dat oervolkeren hun darmen reinigden met water.
En of dat gezond is of ongezond lees ik ook verschillend over. Je zou denken darmen hoef je niet te reinigen. Hoewel wij (de meeste mensen) nu natuurlijk niet gezond eten.
Maar ik eet inmiddels wel gezond.
Wat betreft de temperatuur in de ochtend. Op die manier hoop ik voor mezelf aan te tonen dat de schildklier het beter gaat doen. Anders kan ik net zo goed niets slikken.

Over het algemeen voel ik me goed. Maar er zijn inderdaad tekenen die er op wijzen dat zijn conclusie goed is. Doode/witte vingers af en toe, haaruitval, duizelig,
Het lijkt te helpen dat ik voor de schildklier nu versprijd over de dag inneem.

Ik had Hr. Mostert een tegenvoorstel gedaan. Stuur de enzymen en het voedingsvoorstel maar op en inplaats van na 12 dagen terug te komen (om te testen) pas na 30 dagen terugkomen.
Vandaag had ik de afspraak maar gelukkig belden ze dat ze accoord zijn. Dus nu nieuwe afspraak over 30 dagen.
Ik verwacht geen resultaat na 12 dagen. Dan had ik allang resultaat gehad moeten hebben van alles wat ik al doe.
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik overtuigd ben van mijn idee hierover.
Sinds 2009 werk ik aan mijn gezondheid, voeding, enzymen, supplementen en het heeft nog niet veel resultaat opgeleverd.
Doe ik dan iets helemaal verkeerd vraag ik me af. Ik denk het niet.
Om de een of andere reden (die ik ondanks veel zoeken en lezen enz.niet heb gevonden) heeft die operatie mijn hele gestel op zijn kop gezet.
Een stuk endeldarm weg en het hele fabriekje lijkt te protesteren.

Ben kun je iets meer vertellen over hoe je dat doet met die olie? Hoeveel per dag. Iedere dag? Resultaten per dag. Hoe reageert de stoelgang?

Liesje, het advies mbt het gebruik van essentiële oliën heb ikzelf overgenomen van Tony P. In zijn topic heb ik er ook al eerder een filmpje van geplaatst. Te vinden op pagina 4 (december 16, 2017) ''Knocking Out BioFilm From Your Body''
Ik zou willen zeggen, kijk eerst maar eens naar het filmpje om een idee hierover te krijgen en of dit je dan mogelijkerwijs nog voldoende aanspreekt om het eventueel zelf te willen gaan (durven) proberen.
Zo ja...dan wil ik je er best wel meer over gaan vertellen. Ik gebruik deze methode nu zelf ongeveer een half jaar en heb er nog steeds een goed gevoel over. Ik heb er inmiddels wel een eigen draai aan gegeven mbt tot de inname hiervan. Over mijn stoelgang en ontlasting ben ik al vele maanden zeer tevreden. Maar zoals ik al zei, kijk eerst zelf maar even naar het filmpje om een eerste idee hierover te krijgen. Je hoeft uiteraard niet meteen alles te begrijpen of te verstaan.
Dat ik in een vorige mail aanhaalde dat Egyptenaren water uit koperen kannen dronken, heeft o.a. te maken dat zij daardoor ook het mineraal koper in voldoende mate binnen kregen. Samen met jodium, is koper ook één van de stokpaardjes van Tony P. en naar zijn mening krijgen we er veel te weinig van binnen. Hij heeft er zelfs een lange video over gemaakt '' Power of Copper''

Halo Ben, met dit mooie weer wil ik (en jij ook niet denk ik) de hele dag achter de computer zitten.
Filmpjes van tony bekijk ik niet, als hij iets duidelijker zou praten zou het nog gaan.
In principe zoek ik dan in het nederlands naar hetzelfde onderwerp. Dus in dit geval olie drinken voor de biofilm. Moet ik nog doen.
Gisteren naar de VU gefietst in die hitte. Ik kan mijn warmte niet kwijt dus werd helemaal rood. Test voor Alzheiemer. Heb ik niet maar ik heb wel last van mijn hoofd.
Ik ga mezelf nu beter testen d.m.v. polsslag in rust (voor de schildklier). moet tussen 70 en 80 zijn. Ga ik morgen navragen bij acupunctuur. Als ik me gejaagd voel gebruik ik te veel thyreoidum. 3x per dag meten en dan middelen. Je moet een klok met secondenwijzer hebben, pols voelen voor 15 sec en dan x 4.
Volgens Hr.Mostert ben ik te zuur. Klopt niet, ik heb urine-testjes en is 4,5 dus alkalisch. Ik ga mijn voeding dus niet veranderen (lekker eigenwijs) Ik ben met zijn enzymen nu begonnen en nu is het afwachten. De 19e juni gaat hij me dan weer testen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan