Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Liesje, wanneer je urine een ph waarde heeft van 4,5 dan is dit (behoorlijk) zuur en niet alkalisch. Naar mijn idee ook iets aan de te zure kant. Ik zie zelf graag een ph waarde van de urine tussen 5 en 6 en ben dus zeker geen voorstander wanneer deze te alkalisch is richting de 7 of 8 ph. Ik denk dat een inname van iets meer magnesium en kalium de zuurgraad in de positieve zin kan gaan verhogen.

Shit, gelijk even zoeken via Google.

En ja, je hebt gelijk. Waarom heb ik het altijd verkeerd geintepreteerd vraag ik me af. Vanwege de kleur denk ik. Licht oranje op de strips is 4,5 - veilig en donker gekleurd is zuur. Dus precies andersom. Vroeger heb ik die strips al eens gebruikt en was ook altijd +/- 4.5.
Ik heb een zure-base lijst nu in handen. Ei, kaas, kwark, boter = sterk verzurend. Vlees en zoet- en zoutwatervis = sterk verzurend.
Uiteraard heb ik het verhaal van Mike over de zuur-base verhouding er weer eens bijgenomen. Als ik alkalisch wil worden is het hoofdzakelijk groenten.
Begrijp ik het goed dat als mensen van dit forum niet bang zijn voor vlees, eieren, kaas en te weinig groenten daar tegenover zetten dat die allemaal verzuurd zouden moeten zijn?
Natuurlijk begrijp ik dat voeding in evenwicht moet zijn.
Ik eet eerst banaan, (was vroeger appel)
dan 2 rogge spelt crackers met roomboter, kaas en ei. soms advocado, soms zalm uit blik.
Misosoep uit een potje v oor het gemak. met nog een cracker met kaas.
s,-avonds hoofdzakelijk groente, lekker gemaakt met spek, ui, kruiden.
Soms melk of kwark (geit).
Mijn darmen doen het goed op dit dieet.

Ik dacht goed bezig te zijn.
Hoewel ik me altijd afvraag in hoeverre een slechte vertering nog van invloed is. Volgens rapport een stofwisselingsprobleem.
Is een stofwisselingsprobleem hetzelfde als verzuurd?

Liesje,

Welk advies krijg je dan van Hr.Mostert dat je te zuur bent? De Ph van je urine is idd wel te zuur. Maar met wel op dat de Ph van urine over de dag verschilt, en ook nog eens afhankelijk is van wanneer je meet. Heb je alleen Ph strips? Of ook strips waar je bloed, eiwit en concentratie aan af kan lezen? Ik zou een paar keer per dag gaan meten. Dat is iets betrouwbaarder dan 1 meting.

Ik heb gelezen dat de ochtendurine een andere waarde heeft omdat de nieren de hele nacht filteren. dus inderdaad een paar keer meten.
Ik lees ook dat natrium-bicarbonaat goed is. Heb ik in huis en ga ik erbij nemen.
Ook heb ik orth.mol. arts Kleipool een mail gestuurd. Misschien zinvol om in bloed te meten hoe de waardes zijn. Ik heb nog geen antwoord.
Advies Hr Mostert= werken met voedingslijst gebaseerd op zuur-base.
Ik realiseer me dat arts Kleipool die mijn probleem kent ook nooit iets heeft gezegd over de zuur/base verhouding. Moet ik het dus weer allemaal zelf bedenken.

En dat betekent dus dat jij gaat eten volgens de zuur base theorie? Dus veel groenten, fruit en granen?

Liesje, de ph waarde van je ochtendurine kan inderdaad door het ontgiftingsproces een lagere waarde hebben dan het gemiddelde. Mocht je ontlasting daarbij vaak aan de dunne kant zijn, dan verlies je hierdoor automatisch ook meer vocht en daarbij ook zouten. Zelf heb ik het zuur/basen verhaal allang ver achter me gelaten en zoals ik melde, liever persoonlijk de ph waarde aan de zure kant dan aan de alkalische kant. Misschien is dit de reden dat ook Kleipool beter weet en je er verder niets over heeft vermeld. Ik vraag me af of Mostert mbt het zuur/basen verhaal je wel het juiste aan het adviseren is. Met het adviseren van extra enzymen (op vooral oudere leeftijd) is niets mis mee, daar deze kunnen helpen lichaamsprocessen beter te laten verlopen.

Ik ben zelf nooit echt een voorstander geweest van het eten van véél groenten, fruit en granen. En dit al helemaal niet meer sinds ik me vooral het laatste jaar nog verder heb verdiept in de nanobiologie. Ik wil je mijn kennis hierin zeker niet gaan opleggen, maar het eten van nog meer van dit soort 'voeding' zal in mijn visie dit je darmen en systeem niet ten goede gaan komen. Ik zeg daarbij niet dat ik alle groenten en fruit als ongezond ziet, maar ben er zelf wel selectief in geworden en het gaat daarbij mijn darmen beter af dan ooit. Ook ben ik mijn inname van zuren juist gaan verhogen, dit wel in combinatie met daarbij het supplementeren van extra mineralen.

Ik zou dagelijks wat meer bouillon drinken voorzien van keltisch zeezout. Wellicht dat brandnetelthee toegevoegde waarde kan hebben.

Inname van zuren betekent toch dat je juist alkalisch wordt? door citroen bv?.
Waar ik bang voor ben is dat zo,n bodyscan gebaseerd is op het feit dat men al jaren granen en groenten adviseert en de vetten en vlees in het verdomhoekje hebben gezet.
Ik ben ook niet van plan om zomaar alles te geloven van wat wie dan ook zegt. Ook dan ben ik bang dat het gebaseerd is op intakte mensen met een andere gezondheids achtergrond.
Mike zegt zelf dat hij wel gelooft in het zuur/basen verhaal en ik ook.
Binc jij hebt zeker wel strips in huis om jouw urine te testen?
Ik heb ook Combur Test strips, die heb ik gekocht toen Binc het over haar katten had. Maar ik kan er nog niet mee overweg.
Ik ga ook nog eens zoeken welke zouten ik zou verliezen door diaree. Als ik iedere dag spoel is absoluut al die jaren de ontlasting onvoldoende ingedikt, ik schat half dik half dun. Om in te laten dikken ga ik vanavond spoelen, dan heeft het er 1,5 dag gezeten. Maar dan nog voel ik altijd nog dun erachteraan komen, sterker nog, ik zit er op te wachten want dan ben ik goed leeg. Ik heb het 1x opgevangen om de hoeveelheid water te meten maar was geen succes. logisch, alles is vermengd met 1,5 liter water.
Als Kleipool morgen nog niets van zich heeft laten horen bel ik hem wel op. Ik vind dit basen/zuur verhaal toch wel belangrijk.
Mede doordat de scan aangeeft dat er ontstekingen zijn (zie ergens hierboven al genoemd) en in het bloed ook ontstekingen zichtbaar zijn.

Het zuur base verhaal is ook iets wat niemand zal ontkennen. Het gaat om de adviezen die daarover gegeven worden zowel alternatief als regulier. Je maag heeft een hele andere Ph dan urine en speeksel.
Wanneer je maag te basisch word dan krijg je een probleem met vooral de eiwitten vertering. Daar heb je een zure maagomgeving voor nodig. Vandaar dat vaak ook geadviseerd word maagzuur te versterken. De Ph van urine zegt dus niks over je Ph van de maag.

Maar waarom kan je niet overweg met die combur strips? De bedoeling is dat je de kleuren van de gebruikte strip vergelijkt met de kleuren van de verpakking waar de strips in zitten. Je duwt de strip hooguit 1 seconde in de urine. Dan houd je de strip naast de verpakking en je telt 30 sec. Pas vanaf 30 seconden zijn de kleuren op de strip betrouwbaar. En je houd de strip naar beneden naast de verpakking. Dus het stukje wat je vast kan houden houd je tussen je vingers aan de bovenkant.
Zie foto.

De volgorde van betekenis is als volgt vanaf boven.

Soortelijk gewicht zegt iets over de concentratie.
Ph
Leukocyten
Nitriet
Pro us eiwitten
Glu is glucose
Ket is ketonen
Ubg is Urobilinogeen
Bil is billirubin
ery geeft aan of er bloed is
Hb geeft de hoeveelheid bloed aan.

Alles zou negatief moeten zijn of normaal. De 2 bovenste staan cijfers bij. Bij die 2 zit je redelijk goed als je in het midden uit komt.

https://imgur.com/a/ayuIZUX

Ik hecht geen waarde aan het zuur/basen verhaal als zoals helaas ook nog vaak wordt geadviseerd om voor een goede balans bv 80% alkalisch en 20% zuurvormend te gaan eten. Mbt tot dit soort van informatie heb ik het verhaal allang ver achter me gelaten.

Info mbt tot bv het eten van een citroen:

https://www.ahealthylife.nl/citroenwater-zuur-alkalisch-en-maakt/

''De reden waarom voeding zo weinig effect heeft op de zuurgraad van je bloed is dat je lichaam altijd een pH tussen de 7,35 en 7,45 moet behouden om je cellen goed te laten werken (7).''

Ik ben er zelf ook nog niet zeker van of de ph waarde van je bloed werkelijk tussen de 7,35 en 7,45 moet zijn om je cellen goed te laten werken. Sluit niet uit dat een betere waarde zomaar ook iets lager zou kunnen zijn.

Ik ook niet Ben. Maar wanneer je wel last van verzuring hebt of alkalose zul je daar toch iets mee moeten doen. Dan kan je niet ongelimiteerd alles maar naar binnen werken. Zeg niet dat je je hele leven dan volgens de zuren basen theorie moeten eten. Maar eerder je spijsvertering een handje helpen.

Wat wil je hiermee zeggen Ben? Dit stukje is toch ook wat wij zeggen? Dat de zuurgraad van de urine nikszeggend is over verzuring?

Ik zie dat de lijst is uitgeprint van www.devoedingsdokter.nl en www.scienceforlife.eu. Van die laatste had ik zelf ook al een bladzijde geprint en hebben ze het over de PH van Bloed, speeksel, maag, urine, dunne darm en dikke darm, dus dat is bekend.
Ik blijf voorlopig eten zoals altijd maar laat even vlees weg en blijf even meten en aantekeningen maken daarover. Zoals vaak zijn de meningen verdeeld over gezondheid. Ik heb dat artikel van Jurgen gelezen en is in ieder geval een goede uitleg. Ga ik printen, dan kan ik gemakkelijker een discussie aangaan.
Laten we aannemen dat voeding niet zaligmakend is, hoe kom ik dan aan ontstekingswaardes o.a. in bloed. Als er tekorten ontstaan bij mij - door welke oorzaak dan ook - dan voel ik er veel voor om juist die essentiele mineralen te laten testen. Aannemende dat die test-waardes dan juist zijn, fosfor, zwavel, chloor, calcium, magnesium, kalium en natrium.
"Lichaamscellen sterven bij een PH waarde lager dan 3.5" Is ook een zin met vraagtekens voor mij. PH waarde van welk onderdeel? Een gemiddelde van alle 6 de PH,s?
Heeft WestonPrice het ooit over verzuring gehad? .

Ik zie dat ik al eerder iets had geprint over zuur-basen n.l. www.lucvanoost.be/voedingsprincipes/zuurbasenevenwicht. Moet ik Straks eens lezen.

Onderstaand stukje kwam ik tegen over Weston Price.

Hoe zit het met de verzuring en Weston Price?

Brood en rijst (granen) werken verzurend. Een overschot aan suikers en koolhydraten (granen) zorgt voor een enorme zuurgolf. Deze sterke verzuring plundert de basische buffers van ons lichaam. Uit dierlijke eiwitten (vlees, vis, eieren, e.d.) ontstaan ook zuren, maar tegelijkertijd kan het eten van vlees, e.d. er voor zorgen dat er meer stikstof aanwezig is om o.a. fosfaten aan te maken. De uitscheidingscapaciteit van de nieren wordt daarom door het eten van vlees vergroot. Van vlees wordt gezegd dat het verzurend werkt, terwijl het tegelijkertijd dus ook de uitscheiding van zuren vergroot.

Liesje, geloof jij er zelf in dat de test-waardes die men hanteert bij het testen van vitaminen en mineralen juist zijn?
Je benoemd een aantal mineralen, maar denk vooral ook aan jodium (ik heb vernomen dat deze al een keer bij je is getest volgens de test waarde die men hiervoor hanteert), koper, zink, selenium, mangaan, boron. Bij ontstekingen is magnesium een zeer belangrijk mineraal waarvan je lichaam dan wel iets extra's van kan gebruiken. Koper is er ook zo één, samen met zink.

En deze.

http://leefbewust.nu/alles-over-voeding-en-ph/

Dat met die nieren vind in trouwens nog wel een ding. Als deze niet goed functioneren. Ik begrijp het niet zo goed. Vandaar ook mijn topic gister over de relatie alvleesklier en nieren. Denk dat er altijd voorstanders zijn bij slecht functionerende nieren om minder dierlijke eiwitten te eten. Maar ook voorstanders van wel gewoon dierlijke eiwitten blijven eten. Het gaat om de kwaliteit van de eiwitten. Dierlijke eiwitten zouden beter verteerbaar zijn. Maar ik denk dat dat alleen zo is bij voldoende maagzuur om due eiwitten te verteren. Samen met een goed functionerende alvleesklier en de rest van de spijsvertering.

Zelf heb ik bij mijn kat gezien dat hij alkalose had. Dit is gemeten in bloed destijds. Ik vond hem levenloos op de grond destijds en ben met een rotgang naar de dierenarts gereden waarbij hij ook werkelijk in de zuurstof kooi moest. Daarnaast werden zijn elektrolyten gemeten en dat was ook niet allemaal oké. Ik denk dat de Ph van bloed dus zeker wel heel nauw is idd. Ook met testen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan