Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Mijn nieren doen het goed, ik moet vaak plassen te veel naar mjn zin.
quote:
Uit dierlijke eiwitten (vlees, vis, eieren, e.d.) ontstaan ook zuren, maar tegelijkertijd kan het eten van vlees, e.d. er voor zorgen dat er meer stikstof aanwezig is om o.a. fosfaten aan te maken. De uitscheidingscapaciteit van de nieren wordt daarom door het eten van vlees vergroot. Van vlees wordt gezegd dat het verzurend werkt, terwijl het tegelijkertijd dus ook de uitscheiding van zuren vergroot.- Unquote.

Stikstof in vlees om fosfaten aan te maken.? Interessant om hier eens op te Googelen.
Bovendien spreekt men bij vlees over het feit dat dieren verzuurd zijn tegenwoordig, maar wij eten geen vlees uit de bio-industrie.
Ik geloof wel dat de waardes die men kan meten in bloed geloofwaardig zijn. Ze weten tegenwoordig zoveel over voeding en bloed enz. met goede apparatuur om dat allemaal te meten dat dat wel goed moet zijn.
Voor wat betreft mijn eigen gezondheid is hier het laatste woord nog niet over gezegd. Ik wil dus goed uitzoeken of ik verzuurd ben. Het verhaal en uitleg van Mike spreekt me ook erg aan. Misschien stuur ik het wel op naar Hr. Mostert. ha ha.

Hoe weet je dat zo zeker Liesje dat je nieren het goed doen?

Ik denk dus dat de testen die regulier gedaan worden op mineralen minimaal zijn. Feit blijft dat wij meer mineralen nodig hebben dan dat men denkt. Alleen de focus ligt aks eerste op vitaminen bij veel artsen.

Antwoord van Kleipool:
Het is mij in de praktijk zelden zinvol gebleken om fysiologische processen via het zuur-base evenwicht te benaderen, behalve als daar dringende redenen voor zijn.

Uiteraard kan je door voeding en ademhaling het evenwicht beinvloeden.

Mijn urine is toch niet goed. Ik dacht altijd dat een nagenoeg witte plas i.p.v. geel goed was. en ik plas veel
Ik heb vroeger ook wel eens met die sticks gewerkt en heb het zowiezo altijd verkeerd geintepreteerd.
Ik had toen ik jong was last van reumatische pijnen en ook mijn gewicht kreeg ik niet naar beneden. dus vegetarisch gegeten.

Waarom heb ik moeite met die combutest?
SG-PH-LEU-NIT-PRO-GLU-KET-UBG-BIL-ERY-HB = 11 Op de strip zitten er maar 10.
Dan de kleine lettertjes. Ik moet het met een vergrootglas lezen.
Bij mij is
LEU paarsgekleurd = niet goed. - zou ook door candida niet goed kunnen zijn heb ik gelezen.
PRO = groen
UBG = paars

Dit klopt dan in ieder geval met de test van Hr. Mostert dat er ontstekingen zijn. .

Liesje,

Dat 11e vakje helemaal onder is behoort bij het vakje erboven. Dat is of er bloed bij zit. Als het vakje 10 waar ery bij staat een beetje gekleurd is, dus meer naar groen betekent dat dat je bloed in je urine hebt. Het 11e vakje geeft aan hoeveel bloed. Je behoort geen leucos in je urine te hebben. En ook geen pro wat betekent dat je eiwitten in je urine hebt. Wat was de sg?
Wellicht is het niet onverstandig om gewoon even urine naar de huisarts te brengen. Die kan het dan beter controleren. De strips zijn redelijk betrouwbaar verder maar het is een leidraad. De huisarts kan het beter afdraaien en als goed is ook onderzoeken op bacteriën. De glu was gewoon geel? De cijfertjes zijn idd klein. Maar eigenlijk kijk ik daar nooit naar. Ik kijk naar de kleuren en bij de voorste vakjes staat tekst met neg of norm.

Vergeet te vragen, was nitriet gewoon wit gekleurd? Als leucocyten echt paars zijn op de strip vind ik dat je wel serieus even je urine bij je huisarts moet laten onderzoeken. Zeg er maar bij dat je zelf gemeten hebt en neem die strips mee zodat je de arts uit kan leggen wat anders van kleur was. De arts zal het niet afwimpelen denk ik omdat deze strips 1 van de meest betrouwbare zijn.

Ubg kan niet paars zijn. Wel knal roze als het hoog us of iets minder roze als het niet dramatisch verhoogd is. Boven ubg zit het kopje ket, die wel paars kan kleuren. Ik hoop dat je het goed gelezen hebt?

Ik ga het eerst met arts Kleipool opnemen denk ik.
Op www.simpto.nl/laboratoriumonderzoek las ik goede info. Helaas doet printer het niet.
En wat las ik als een van de oorzaken, jawel, darmproblemen of een overgroei van bacterien in de dunne darm.
Maar dit moet natuurlijk wel verder uitgezocht worden.
In eerste instantie lijkt het mijn idee dat alles samenhangt met mijn darmproblematiek te bevestigen.

Liesje, een urine onderzoek bij de huisarts is zi gebeurd. Het is kleine moeite om weg te brengen. Ik zeg niet dat je het niet hoeft te bespreken maar als jij de strip goed hebt gelezen zou ik het daarnaast ook bij de huisarts laten onderzoeken. Je moet het natuurlijk zelf weten maar leucocyten in urine hoort niet en ook ubg niet. Deze laatste kan o.a weer met de lever en gal te maken hebben. Je hebt moeite met het lezen van de strip. Als je het niet op de juiste manier hebt afgelezen geef je mogelijk verkeerde informatie door om te bespreken. Zou eerst huisarts laten checken en dan bespreken.

Schildklier!!
Gisteren was ik bij acup. Tan hij zet o.a. naaldjes in mijn orden tegen stress. die blijven dus zitten
Ik was gisteren bij hem weer zo gestressed terwijl ik daar zat te wachten niet normaal.
Ik dacht altijd dit is van de trage schildklier maar ....
Ik slik thyreoide met t4/t3, was heel lang 30 mg in de ochtend, nu 15 mg in de ochtend en daarna nogmaals 1 of 2 maal per dag erbij.
In de beschrijving van de apotheek staat dat je jezelf kunt instellen. polsslag in rust meten, tussen 70 en 80 slagen
Is de polsslag hoger en/of voelt u zich gejaagd dan gebruikt u teveel hypoth. Is de polsslag lager dan mag de dosering wat verhoogd worden.
Ik wist niet hoe je je pols moet meten maar is simpel, gevonden op internet. Ik heb een wekker met een secondenwijzer die ik goed kan zien. Vingers op je pols leggen, dan voel je het kloppen.(even uitproberen) Dan 15 minuten tellen bv 18 en dan maal 4 = 72.
Vandaag heb ik geen hypoth. genomen, wel iets wat de schildklier ondersteunt. Ik was niet gestressed. Zodra ik even zit neem ik de pols op, kost amper tijd.
Dus ben benieuwd hoe dat verder afloopt. Ik heb wel ergens gelezen dat mensen kunnen veranderen van traag naar snel. Zou mooi zijn als ik helemaal niets meer hoef te slikken. Utopie(a)

Naaldjes in mijn oren.
Urine moet vers zijn maar ik had gedacht urine mee te nemen naar arts.

Zie mijn vorige post van gisteravond. Ik denk dat die net gekruist is met jou laatste bericht. Daarin schreef ik dat het wellicht niet onverstandig is om je urine even naar de huisarts te brengen.

Kleipool is er niet, maandag maar naar huisarts. Een dag eerder of later maakt me ook eigenlijk niets uit.

Wat betreft vegetarische voeding of niet, Binc Hoe zijn de base/zuren verhoudingen in de urine bij jou? Ik neem aan dat je dat al eens hebt gecontroleerd?

Vanmorgen geen thyreoide geslikt. Polsslag tussen 70-80 is oke.

Ochtendtemp. was 36.2. Is dus lager dan gewoonlijk. (36.4)
Moet ik me nu houden aan de ochtendtemp. dus trage schildklier en slikken of is de polsslag zaligmakend?
Voorlopig slik ik even niets.Gewoon een paar dagen uitproberen.

Zoals eerder aangegeven heb je het dan over de Ph van de urine. Deze heeft niet net verzuring te maken van je lichaam. De Ph wisselt afhankelijk van wanneer je meet op een dag en hoe vaak. Mijn Ph is ene keer 6 en andere keer 5. Maar heb geen leucos, geen verhoogde ubg.
Vorig jaar had ik wel veel eiwitten en bloed in urine. Ik liep ook bij de nefroloog en uroloog weet je nog?

Wat ik mezelf wel serieus afvraag, je zei dat UBG paars was bij jou op de strip. Maar dat kan niet omdat die geen paarse kleur kan geven. Het vakje erboven die heet ket, die kan wel donker paars worden. Heb je je niet vergist tussen die 2?
Wat was de kleur van het bovenste sg vakje? En glu was gewoon geel?

Ja ik heb gezien dat die paarse kleur niet correspondeert. Maar ik laat het even zitten tot ik bij huisarts ben geweest.
Ik heb ook gelezen dat de PH wisselt per dag. Hoewel, ik weet niet beter dan dat die strips waar maar 3 vakjes op staan goed zijn om de PH te meten. In ieder geval komt de uitslag van die strips met 3 vakjes niet hoger dan 5,5. Op die grotere stips is het 6.
Hoe dan ook, 19 juni wordt ik dan weer opnieuw getest of de enzymen wat voor me doen plus ik heb van arts Tan kruiden om de lever te stimuleren.
Ik had zowiezo verwacht dat de test betere uitslagen zou geven omdat mijn darmen duidelijk beter zijn. Maar ook die zouden nog ontstoken zijn.
Ik lees nu toevallig wat vaker over de bacterien in de dunne darm. Een dunne-darm onderzoek (eventueel) gaat door de slokdarm.
Ga ik dus nooit doen.
Maar ik weet zeker dat mijn dunne darm op de een of andere manier meedoet met mijn gezondheid en de vertering. Maar hoe bewijs je dat.
Ik ga weer een ontl. onderzoek doen naar de candida en dan maar afwachten.
Dunne darm - Er komt sinds 2010 (spoelen) nog altijd veel dunne ontlasting mee. Dat kan ik voelen en zien in de WC.
Bij jou is alles ingedikt en blijft de rest netjes in de dunne darm zitten en gaat naar de dikke darm om in te dikken.

Je maakt je iets te druk om die Ph. Vergeet dat even. Kun je nog antwoord geven op mijn vorige vragen? En heb je vandaag toevallig nog een keer gemeten met de grote strips? Ik wil vooral weten of je glu gewoon geel was en of je het vakje niet verward hebt met pro. En de donker paarse kleur wat erbij staat, ket of ubg.
Je zei namelijk dat je heel veel moet plassen en je urine wit van kleur is waarbij ik natuurlijk niet weet of je heel veel drinkt.

Als je dus nog een keer gaat meten gewoon kijken vanaf het eerste vakje en naar beneden tellen. Het 11e vakje op de verpakking kun je vergeten. Die heb je niet op je strip. Dus vanaf het eerste vakje tellen en alle 10 vergelijken met de kleur op de verpakkkng.

Hoi Binc,
ik zojuist een plas gedaan en stokje ingedompeld, met uitslagen als volgt:

kleur van vakje 1 = ongeveer 1025/1030
vakje 2 = oranje = 5
vakje 3 = paars 3+ = Leu
vakje 4 = ergens tussen negatief en positief = dus heel zacht gekleurd.
vakje 5 = zeer licht groen - lichter dan op het voorbeeld
vakje 6 = zeer licht geel
de rest van de vakjes is zeer licht gekleurd zodat ik bijna niet kan zien dat het uberhaupt een kleurtje heeft.

De zeer licht gekleurde vakjes waren gisteren wat meer gekleurd.

Maar inmiddels neem ik nu 7 dagen enzymen van Hr. Mostert plus 2 dagen kruiden voor de lever van arts Tan. en sinds zondag geen vlees gegeten.
Geen idee wat voor uitwerking die hebben inmiddels.

Gemiddeld drink ik 1,5 liter per dag, is niet direkt echt veel. Water, koffie, thee, Misosoep bouillonpoeder uit potje, thee. Ik weet dat ik deze hoeveelheid in ieder geval moet hebben.
Als ik boodschappen ga doen neem ik altijd water mee en momenteel een klein beetje natrium-bicarbonaat erin. Bicarbonaat doe ik ook in mijn spoelwater. (half theel.)
Ik plas in plastic bekertje en zie dat het iets schuimig is. Daar heb ik nooit op gelet en gewoon plassen in de pot heb ik nooit iets van schuim gezien.
In mijn ontl-onderzoek waren er ook een paar dingen niet in orde. Moet ik even opzoeken.

Liesje,

Het wijst in elk geval op een blaasontsteking. Omdat jij moeite had met de vakjes was ik even geschrokken toen jij zei dat 1 vakje heel paars was welke boven ubg staat. Dat kon namelijk niet kloppen. Daarbij zei je pro wat eiwitten zijn. En die zit net boven glu met exact dezelfde kleuren. Ik hoopte daarom dag je glu wat voor glucose staat idd fel geel zou zijn.
Vakje 4 wijst op bacteriën en leu op witte bloedcellen. De rest heeft met de met lever te maken. En de onderste vakjes met bloed als die allemaal hoger van kleur zijn dan in het allereerste vakje wat voor normaal of negatief staat.
Ik zou het maandag toch weg brengen. Eerste ochtend urine en even in de koelkast bewaren. Schuimende urine betekent toch eiwitten in de urine. Als je het in een potje zou doen met een dekseltje en dan schudden kun je kijken of het nog erger gaat schuimen. Er zit wel duidelijk een probleem. Dat heb je gister wel goed gezien.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan