Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Waarom neem je eigenlijk bouillon poeder? Drink je geen echte bouillon van botten?

Heel vreemd eigenlijk dat gisteren de kleuren veel duidelijker waren. Steeds maar weer gekeken of ik de kleuren wel goed had geintepreteerd en gaan lezen bij Bilirubine.
Ik blijf gewoon een paar dagen kontroleren.
In ieder geval heeft Hr Mostert gelijk met ontstekingen overal. Ik mag best critisch zijn toch? Niet alles voor zoete koek aannemen.
Ontlasting 22-11-2017
Urease en Gelatinase niet in orde. Heeft bij vorige onderzoeken niet erop gestaan. Dit gaat dus mee naar de huisarts.
Ik heb genoteerd:
Gelatinase wordt afgescheiden in de maag. Darm maakt stoffen aan die ontstekingen veroorzaken. Deze kunnen ook worden opgenomen in het bloed, deze ontstekingen kunnen over heel het lichaam voorkomen zoals reuma-achtige klachgten.
Urease: - eigen darmflora maakt massaal veel afvalstoffen aan = belasting voor lever.
Ik heb niet goed opgeschreven waar ik dat gelezen had.
Maagklachten heb ik in geen geval. Soms neem ik Gastrazyme van Biotics omdat me dat is aangeraden, niet omdat ik zelf vind dat ik het nodig heb.
Enzymen slik ik al heel lang met probiotica, Wat mij betreft (intuitie) had alles allang beter moeten zijn.

Ik drink die bouillon al jaaaren, thuis komen en zitten met een snelle bouillon. Anderen nemen misschien een wijntje. Naar aanleiding van dit forum heb ik al een paar maal botten gekocht (v ia internet) en bouillon gemaakt. Ook lekker. Momenteel heb ik ze niet en kan hier in de buurt niet biologisch kopen. zodoende.

Juist omdat het steeds verschillend is kan je het beste even naar de huisarts brengen en aangeven wat je zelf geconstateerd hebt.
Je kunt ook morgenochtend zelf even de eerste ochtend urine meten. Maar weg brengen zou ik wel doen.

Maar wat heeft de arts gezegd over je schildklier medicijn? Want nu zeg he dat he het niet neemt. En je hebt het eerder ook aan de kant gezet terwijl iedereen hier het advies gaf om juist meer te nemen omdat je waarden achteruit gingen. Je zegt dat je er gehaagd vsn werd. Maar hoeveel neem je dan?

Klopt dat ik destijds 6 weken ben gestopt met thyreoide.
Ik slik al heel lang - zeker vanaf 2010 - 30 mg in de ochtend en heb regelmatig bloedonderzoek laten doen. Feitelijk had ik geen klachten van de schildklier voor zover ik dat kon voelen.
Maar ik kreeg plotseling dode vingers, haaruitval, duizelig. Met Kleipool besproken en zelf kwam ik op het idee om thyreoide verspreid over de dag in te gaan nemen. Had ik ergens gelezen geloof ik. Ik neem ook heel dikwijls de ochtendtemp op. altijd laag, laatste tijd iets hoger. Zou je denken dan is de schildklier oke.
Maar ik voel me regelmatig zeer gestressed, niet normaal en erg irritant.
Ik heb hier een papier in handen van de apotheek die dit middel zelf maakt en daar staat op hoe je jezelf kunt instellen . Dus pols meten en met een lage pols zou ik moeten suppleren.
Als ik het niet probeer weet ik het niet. Vanochtend was de temp dus laag 36.2 maar verder voel ik me goed.
Vandaag 1x de aanvullende supplementen zoals genoemd ingenomen. Verder geen thyreoide. ik heb tabletjes van 15 mg.
Ook slik ik nog niet zolang TG 100 = ook van varkens gemaakt om de andere organen te ondersteunen plus iets van kruiden ook voor de schildklier.
Ik heb altijd gedacht dat ik anders reageer dan anderen en dat komt omdat ieder mens anders is. Ik pas om de een of andere manier niet in het protocol/plaatje.
En alles lijkt dit nu te bevestigen. TPO verhoogd in bloed = ontstekingen. Ontl. niet in orde, ontstekingen.
Gelukkig voel ik me over het algemeen goed. Maar niets doen is geen optie wat mij betreft. Ik moet aan gezondheid blijven werken om erger te voorkomen.

En dat je al die andere schildklier supplementen neemt heb je ook met die arts besproken? Incl het verspreiden van je schildklier hormoon? Volgens mij heb jij het over die Glandulars waar dus ook schildklier in zit. Vraag is dus of je dit op eigen initiatief doet of dat je het in overleg hebt gedaan?
Persoonlijk zou ik niet dubbelop nemen.

Het verspreiden heb ik met arts besproken ja. De extra supplementen heb ik nog niet zo lang.
Klachten zijn al lang begonnen voordat ik iets erbij ging slikken.
TG 100 = vit.C, Adrenal, pancreas, thymus, spleen, thyroid.
Dubbelop lijkt niet ndig te zijn nee. Ik kan dus nog heel wat experimenteren, zowel met de 15 mg alsmede met iets extra,s erbij ja of nee.

Dus zoals gezegd vandaag alleen deze supplementen genomen.
Ik was een uurtje een beetje duizelig maar vandaag niet gestressed, ook geen dooie vingers.die ik iedere dag wel heb

Het is best mogelijk dat je klachten te maken hebben met die TG 100. Daar zit ook schildklier Glandular in. Wellicht is het teveel. Beste is om bespreekbaar te maken. Weet je niet meer wanneer die klachten begonnen zijn van haaruitval etc? Misschien kun je achterhalen wat je toen hebt veranderd. Als dat over de dag verspreiden niet werkt voor jou dan beter terug naar het oude? Dus wel in de ochtend?

Ik dacht dat die duizeligheid uit mijn rug kwam. Niemand heeft er verstand van wat er in het lichaam gebeurt als de impuls weg is. Een impuls gaat vanuit de darmen naar de hersenen. In mijn hersenen is op de scan een rode plek te zien. links. en rechts ook een grote plek.
Ik heb al vaak acup. gedaan en wordt mijn hoofd behandeld.
Weet niet precies wanneer deze klachten zijn begonnen, eind 2016.
Ik ben nog maar kort bezig met over de dag verspreiden.

Maar die gejaagdheid en die stress, dode vingers en haaruitval. Wanneer is dat begonnen? Toen je even gestopt was of toen je het advies kreeg om meer te nemen? Ging je toen ook meer nemen? Waren je laatste bloedwaarden verslechterd of verbeterd tegenover de keer daarvoor?

Ik heb een lijst van de bloedwaardes vanaf 2019.
Vind ik zelf moeilijk te interpreteren. Die lijst neem ik wel altijd mee als ik naar Kleipool ga.
Ik zou het prettig vinden als er een simpel ezelsbruggetje was om snel te zien of het goed is ja of nee- in Jip en Janneke taal.
De stress en gejaagdheid is zeker al 2 jaar aan de gang. Achter in mijn nek (overgang naar hoofd) voelt het dan ook niet goed. Bloed gaat bonzen in mijn nek. Voel ik hoofdzakelijk als ik in bed lig dus draai op mijn zij om het niet te voelen.
arts Tan voelt daar dan spanning en masseert.

Staan de referentie uitslagen er dan niet bij als je overzicht krijgt? Misschien dat Kleipool je erbij kan helpen en vertellen of en wanneer er verbetering in zit?

Ik heb het liever zelf in de hand dan afhankelijk te zijn van artsen. Ook Kleipool heeft me tot nu toe niet erg geholpen, het meeste heb ik zelf uitgezocht. Hij geeft natuurlijk wel commentaar als ik met iets kom. Zoals nu natuurlijk met de plas omdat ik al strips in huis had en zelf ging meten omdat Hr. Mostert het over zuur/base had.
door middel van lezen en aanwijzingen zoeken via internet kom ik dan hopelijk op het goede spoor. Hr.Mostert heeft het tot nu toe bij het beste eind.
Uitslagen zijn bv
12-9-2-17 - TSH 10.2 Vrij T4 13.9

9-2-2018 TSH 4.0 Vrij T4 13.8 T.P.O. 212 (ontstekingswaardes)

Er worden nooit ideale metingen als referentie bijgezet.

Ik ben na de laatste meting dus in februari begonnen met 15 mg (x 2 of 3) per dag i.p.v. 30mg ineens in de ochtend.

die ontstekingen kloppen dus aan alle kanten met het rapport van Mostert. terwijl ik erg sceptisch was daarover.

Deze uitslagen neem ik dus mee naar huisarts. (bloed, ontlasting, plas) Ik denk dat hij daar geen (zinnig) antwoord op heeft.

Op 9-2 ziet in elk geval je tsh er beter uit. Maar je t4 blijft wel hoog. Is geen t3 getest? Wat zegt je huisarts ervan?

Waarom is Kleipool boos op je geworden? Aks jij zegt dat je denkt dat er iets mis moet dat toch kunnen?
Onthoud wel dat die strips nooit een definitieve waarde zijn he.

Kleipoolis niet boos op mij. Dat heb ik ook niet geschreven toch?
Als t3 op het formulier staat testen e het gewoon niet.
Huisarts bezoek ik niet, behalve om verwijzingen te hebben o.i.d.

Voor morgen een afspraak met huisarts en ochtendplas meenemen om op kweek te zetten voor een eventuele blaasontsteking. Hiervoor heb ik de huisarts nodig ja. Bovendien is dit gratis. Mag ook wel eens.
De stripjes waar maar drie vakjes op zitten geeft zojuist aan PH 6.5. Vreemd eigenlijk dat het zo snel goed zou zijn.
Ik moet nu maar eens googelen hoe ik een blaasontsteking natuurlijk zou kunnen behandelen. Anti-biotica ga ik niet nemen.

Ik kreeg de indruk dat hij het niet eens was met dat je zelf ging meten. Dus vandaar. Volgens mij als de t4 en tsh niet goed zijn testen ze het wel. Maar get moet hand geschreven op het formulier ingevuld worden door de arts. Je zou er eens naar kunnen vragen. Nogmaals, de Ph van urine wisselt over de dag. Zou daar geen waarde aan hechten nu. Wel goed dat je het morgen weg brengt. Kruiden die kunnen helpen zijn o.a guldenroede en brandnetel. Maar of je ook echt bacterie ermee weg krijgt weet ik niet. In de periode vorig jaar dat ik eiwitten en bloed in urine had nam ik het supplement van mijn katten. Urogeni. En daarnaast veel brandnetelthee. Daarbij was mijn voeding vasten op rauwe melk en bouillon. Nam daarnaast nog gekookte eieren. Wel dronk ik dan met gemak meer dan 2 liter melk. Ik heb dus flink de boel door gespoeld denk ik.

Ja er moet veel gedronken worden voor de blaas. dat doe ik nu dus ook extra. Urogeni kwam ik al tegen ja. o.a. ook simpel appelazijn. Natrium-bicarbonaat helpt ook tegen ontstekingen. maar artsen geven dure pillen en nat.bi kost niks.
Ik ga ervanuit dat er een ontsteking is in de blaas want dat staat ook al op het rapport van Hr. Mostert.
De darm zou ook nog ontstoken zijn, hoewel ik zelden of nooit buikpijn heb.
Maar vandaag wel buikpijn. Maar lijkt niet van de blaas te zijn.
Als ik iets in mijn buik voel is het altijd de plek waar de stoma heeft gezeten. Dus nu ook de plek van de stoma.De blaas zit meer in het midden van de buik.
Volle darmen kunnen soms ook die plek triggeren, maar mestal niet zo erg als vandaag. voor de zekerheid ga ik vanavond extra legen.
In de ontlasting:
gelatinase = darm maakt stoffen aan die ontstekingen veroorzaken. deze kunnen ook worden opgenomen in het bloed.
Urease = eigen darmflora maakt massaal veel afvalstoffen aan = belasting voor de lever.
Ik hebb wel leverkruiden genomen vanmorgen.
Al met al maak ik me een beetje zorgen. Is niet goed voor me.

Als je serieus zorgen maakt dan gewoon wel naar de huisarts gaan en het bespreken Liesje. Heb je zelf nooit besproken om t3 te laten testen? Wellicht heeft je huisarts nog suggesties om je wat geruster te stellen. Wat us het behandelplan van deze meneer Mostert?

hoi Liesje, twee dingen: als je een ontsteking hebt in je urine, dan verhoogt dat de ph-waarde van je urine. Ik heb ook een keer gehad dat een behandelaar de ph-waarde van mijn urine bekeek en die kon aan de hoge ph-waarde aflezen dat ik een blaasontsteking had.
Nummer twee: als de baksoda niet helpt: wat mij (zonder antibiotica) helpt: drie dagen vasten. Ik had van iemand op youtube een getuigenis erover gevolgd. En omdat ik liever geen antibiotica gebruik: vind ik vasten een uitkomst omdat mijn lichaam het zo zelf afkan om het op te lossen. Volgens mij heb je al eens vaker gevast dat ik las.

Ph is niet altijd verhoogd bij blaasontsteking. Deze kan ook normaal zijn. Ze heeft zelfs eerder te lage Ph. Je zegt vasten, maar bedoel je dan vasten met sapjes en thee? Of vasten op bouillons en melk?
Met een schildklier die al traag werkt lijkt het mij niet handig om jezelf ook uit te gaan hongeren.
Haar t4 blijft hoog ondanks de schildklier medicatie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan