Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Even om verwarring te voorkomen lievergezond, een hoge zuurgraad betekent dus een lage Ph en andersom. Bedoelen we wel hetzelfde?

hallo Binc, ik had een ph waarde van 8: wat duidt op een blaasontsteking.
De ph-waarde van Liesjes urine valt binnen de normaalwaarden voor de ph van ochtendurine, dus eigenlijk geen reden tot alarm voor wat betreft een blaasontsteking puur afgaand op de ph-waarde: https://www.solvo.nl/vraag/seksuologie/seksuele-problemen/wat-is-een-goede-ph-voor-urine/vraag-7385-3021

Ik heb inmiddels ongeveer 5 keer (drie dagen) gevast. Het doet me erg goed. Ik heb dezelfde schildklierautoimmuunziekte als Liesje. En ook regelmatig blaasontstekingen gehad. Die twee hangen samen. Ik heb eerder alles geprobeerd tegen blaastonstekingen. Wat mij alleen helpt is baksoda in het begin van een blaasontsteking: dan krijg ik de blaasontsteking nog wel weg. Maar als dat niet helpt, helpt bij mij dus vasten voor 3 dagen in elk geval. Alleen ja, dan moet je wel de rust en de tijd hebben. Na het vasten moet ik ook altijd nog twee dagen aansterken. Het is net zoiets als de griep: de reden dat je je daarna als herboren kan voelen is omdat je een tijd niet hebt kunnen eten. Dat realiseer ik me pas sinds dat ik heb gevast. Ineens na het vasten heb ik ook een andere, meer authentieke smaak: koffie smaakt bijv. ineens niet meer. Een mens is uitgerust om ongeveer 52 dagen te kunnen vasten. Geen aanrader zo lang uiteraard. Maar drie dagen is relatief kort. En drie dagen vasten geeft al extra witte bloedcellen. Vasten en gezondheid: er is een duidelijke link tussen die twee: vasten haalt -zij het tijdelijk- ook autoimmuunreacties weg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27239035

Het type vasten waarover ik het heb: watervasten of droogvasten (helemaal niets eten en drinken): maar voor een blaasontsteking is watervasten misschien handiger.

Bij 8 is je urine te basisch. Mits je continue de hele dag door en dagen achter elkaar die Ph hebt. Als je net gegeten hebt en de Ph valt wat hoog is dat geen reden tot alarm. Maar wat ik wel wil zeggen is dat de Ph van urine dus volkomen normaal kan zijn. Daarnaast kan je wel eiwitten en/of bloed in urine hebben. Witte bloedcellen. Eiwitten in urine kunnen ook komen vanwege bacteriën. Liesje heeft ook een Ph gemeten van 4.5. En daarna weer hoger. Ik wist niet dat zij die combur strips in huis had. Wel weet ik dat dat 1 van de meest betrouwbare strips zijn, mits je weet hoe je ze moet af lezen en na hoeveel seconden. Problemen met schildklier geven idd ook ontstekingen.

Zelf heb ik vorig jaar weken lang gevast op alleen melk en bouillon. Daarnaast dronk ik appelazijn en nam nog een supplement in combi met nier Glandular en lever Glandular. Daarna geen eiwitten en bloed in urine meer gehad. Maar ook de helse pijnen die ik jaren dagelijks had in mijn linkerzij gingen ook weg.

De concentratie van urine is ook een meting om in de gaten te houden, hoewel die ook kan wisselen. Een lage concentratie kan komen door een nierprobleem. Maar ook door veel drinken. Hoge sg wijst vaak op uitdroging maar de nieren zijn dan wel in staat de urine voldoende te concentreren.

Ik weet dat Jij idd een schildklier probleem hebt. Hoe men dat doet op water vasten en niks eten weet ik niet. Ik zou het niet trekken.

Maar nu ben ik benieuwd of Liesje al iets meer weet van haar urine onderzoek.

Binc: hierover:

Hoe men dat doet op water vasten en niks eten weet ik niet. Ik zou het niet trekken.

Ik kon me ook niet voorstellen dat het me zou lukken. Tot ik gemotiveerd was om het te proberen toen ik een blaasontsteking had die ik niet wegkreeg. En omdat ik echt liever helemaal geen antibiotica meer gebruik was dit voor mij toen de enige oplossing die ik voor ogen zag gezien de omstandigheden. Inmiddels merk ik dat het een kwestie is van training ook. Als je vaker gevast hebt, gaat het makkelijker. Eigenlijk wordt gezegd dat als je het langere tijd kunt volhouden, dat het dan echt werkt als een reset voor je lichaam. Maar daar moet dan maar net de tijd voor voorhanden zijn, want je hebt wel rust nodig. Althans: ik heb het ook mensen zien doen die wel gewoon naar hun werk gingen. Maar mij lukt dat denk ik zo niet.

Als het voor jou werkt dan werkt het. Snap dat je weinig keuze hebt als je geen zuivel mag. Mij lukte het 2 weken moeiteloos op melk en bouillon.
Had geen honger en kon daarna ook gewoon normaal vast voedsel eten. Met vast bedoel ik stoofpotten van lam en rund. Iedereen heeft mij meermalen afgeraden om rauwe melk te drinken. Ik dacht jij ook. Maar kefir lukte niet om te verteren waarvan ik achteraf denk dat dat histamine reactie is geweest.
Toch ben ik eigenwijs gebleven en tot op de dag van vandaag gaan er nog steeds liters melk doorheen. Daarnaast ook al een poosje kefir wat nu wel goed gaat. Ik weet niet of het handig is om bij een slecht werkende schildklier te vasten zonder voedingsstoffen. Vind het persoonlijk ook zeer vreemd dat Liesje haar schildklier waarden niet verbeteren ondanks de medicatie.

Liesje, heeft je huisarts vanmorgen al iets los gelaten over je urine onderzoek?

Hallo Binc: Hormoonsuppletie bij hypothyreoidie: goede afstelling op de juiste dosis hormonen duurt vaak een hele tijd bij schildklierproblemen.

Maar als je je voorstelt dat je immuunsysteem geen constante is (hashimoto is een autoimmuunziekte), dat je eetpatroon van dag tot dag meestal verschilt (en dus ook je autoimmuunreacties als gevolg van wat je eet als je allergenen eet of dingen waarvoor je overgevoelig bent) hormoonsystemen in het lichaam onderling afhankelijk zijn en elkaar beinvloeden: dan is het bijna onvoorstelbaar dat je met hormoonsuppletie een antwoord vindt op een autoimmuunziekte: dat is onmogelijk.

Wat heb je aan hormoonsuppletie als je de oorzaak van de schildklierproblemen: nl. de autoimmuunreacties niet aanpakt?
Aanrader: boek: het hashimoto-protocol van Izabella Wentz; schrijfster van Hashimoto´s Thyroiditis; the Root Cause: Ziekte van Hashimoto: de wortel van het probleem.

https://www.succesboeken.nl/?media=&ISBN=9789492665096&tags=&zoeken=wentz
https://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789492665096.pdf

Laatst kwam ik tegen dat vasten juist een trage schildklier in de hand werkt. En ik heb in het verleden vaak gevast vanwege mijn gewicht.
Dat kan bij nader inzien wel voordelen voor mij hebben gehad. Want ik slikte (voor puistjes) tetracycline)= antibiotica wat ik niet wist (via huidarts). en heb ik met dat vasten ook een schone darm gekregen.

Huisarts zag wel een paarse verkleuring en zet de urine op kweek. Ik verwacht een advies voor antibiotica.

Ik liet de resultaten van mijn ontl.onderzoek zien maar Urease en Gelatinase heeft hij nog Nooit van gehoord.
Deze waardes zijn niet oke.
Gelatinase = darm maakt stoffen aan die ontstekingen veroorzaken. deze kunnen worden opgenomen in het bloed, deze ontstekingen kunnen over heel het lichaam voorkomen zoals reuma-achtige klachten.

Urease: eigen darmflora maakt massaal veel afvalstoffen aan = belasting voor lever.
Wat een kluns zeg die huisarts. Maar veranderen heeft ook weinig zin denk ik. (opereren en medicatie)

Echter, na mijn operatie heb ik antibiotica gekregen omdat ik een onsteking had en koorts. Escherichia Coli.
Tegelijk staat er : veel leucocyten, veel erythrocyten, veel gr. neg. staven.
Die E.coli hebben we allemaal maar er moet natuurlijk een goede balans zijn.
Die dikke darm heeft een half jaar stilgelegen vanwege een stoma op de dunne darm.

Dus heeft een disbalans door antibiotica samen met candida lekker kunnen doorwoekeren.

Ook toen ik eenmaal thuis was heb ik wekenlang nog een bubbel achter op mijn bibs gehad waar ze niets aan deden (second opinie nog gedaan) waar ik veel last van had. Drukte blijkbaar op zenuwen en liep daardoor snachts te spoken door rusteloze benen.
Weet niet wat er in die bubbel zat of waarom die daar zat.
Huisarts bekijkt zo,n ontl. form alsof hij het nog nooit gezien heeft.
Terwijl n.b. poep zo in de belangstelling staat tegenwoordig.

Dus in bloed is de TPO te hoog, ontl. ook niet in orde en urine misschien ook niet.
De diagnose van Hr. Mostert is dus goed.

Wat er vroeger allemaal is gebeurd geeft mij wel de zekerheid dat er een verband is met de darmen. Alleen is die disbalans wel erg hardnekkig en dat klopt eigenlijk niet. Want ik doe er al zoveel aan.
Als Kleipool terug is wil ik nog een ontl.onderzoek doen.

Maar tegen wie heb je het nu? Ik heb geen hashimoto. En Liesje ook niet voorzover ik weet. Of er is mij iets ontgaan? Liesje zou bij een traag werkende schildklier die ze al lang heeft toch eens resultaat moeten hebben? Even buiten beschouwing gelaten dat ze niet volledig wapf eet.

Lievergezond dat boek ga ik straks bestellen. Ik neem aan dat je het zelf ook hebt?
Hoe is het met jouw eigen Hashimoto. Heb je dat onder de knie gekregen?

Binc ik weet niet of ik Hashimoto heb. In ieder geval wel ontstekingen. Voor zover ik me kan herinneren heeft Lievergezond een andere oorzaak dan ik. Ik zie het vanuit mijn darmen. Maar de uitkomst kan natuurlijk wel hetzelfde zijn. Hashimoto.

hallo Binc, ik reageerde uiteraard op jou met de tekst die volgde op ´hallo Binc´. Met name op toen je aan mij schreef over Liesje: ´Vind het persoonlijk ook zeer vreemd dat Liesje haar schildklier waarden niet verbeteren ondanks de medicatie.´ Je vraag waarom Liesje met een traag werkende schildklier die ze allang heeft toch eens resultaat moet hebben had ik in het bericht voor je die vraag stelde naar mijn idee beantwoord. Liesje heeft de ziekte van hashimoto, althans: dat is aannemelijk te maken vanwege haar verhoogde antistoffen tegen haar schildklier. Daarnaast is het in 95 procent van de gevallen van mensen met schildklierproblemen: te snel of te traag werkend zo dat onderliggend een autoimmuunprobleem speelt. Dus ook zonder bloedresultaten van Liesje te kennen, is het al vrij waarschijnlijk dat er een schildklierautoimmuunprobleem speelt. En waar autoimmuunproblemen spelen, spelen alllergieen en overgevoeligheden.

Hallo Liesje, ik heb dat boek niet: het hashimoto-protocol.
Ik heb de voorganger van dezelfde schrijfster: dat is het boek dat in het engels Hashimoto: de wortel van het probleem heet.
Maar dat heeft geen Nederlandse vertaling.

Hoe is het met mijn eigen hashimoto: ik krijg er meer en meer grip op qua eetpatroon, maar ik heb nog steeds wel heel veel invaliderende allergieen: ik wil graag bepaalde dingen toch kunnen eten. Ik doe een therapie gericht op het wegnemen van mijn allergieen. NAET: ik kan nog niet veel zeggen over het resultaat: momenteel geheel gericht op het gehoopte wegnemen van mijn hooikoorts.

Liesje: uiteraard komt elke autoimmuunziekte ook uit de darmen. Mijn darmen zullen ook niet goed functioneren, ik heb alleen nooit pijn aan mijn darmen. Maar dat wil niet zeggen dat er dan nog niet veel mis kan zijn met die darmen. Vroeger had ik wel veel darmpijn trouwens. Ik eet ook weinig dat mijn darmen nog kan ontsteken.

Lievergezond wat bedoel je met Hormoontherapie? Oestrogenen enz. of schildklier of allebei?
Allergieen en overgevoeligheden? Staan die ook in dat boek.
Er zijn wel testen maar een volledige test kost ongeveer 300,- of meer.
Bij mij spelen de hoeveelheden van wat ik eet en de tijd waarop ik iets eet ook mee.
Maar tegenwoordig is de darm wel zo goed dat ik praktisch geen diaree meer heb. Wel als ik spoel merk ik dat het niet voldoende is ingedikt, helaas. Iets langer wachten met spoelen doe ik al.
Ik denk dat daar ook een probleem blijft. Ik krijg het niet ingedikt. en als ik te lang wacht krijg ik klachten.
Ik heb nu een lijst voor zuren/basen voeding.
Nachtschades, sausjes en E-nummers eet ik niet.
Ik zal nog eens botten bestellen.
Vlees laat ik tijdelijk staan.
Wat betreft gluten is er wel verbetering mogelijk.
Gisteren pannekoeken gebakken van spelt/amandelmeel/ei/geitenmelk. Maar spelt heeft ook gluten.
Verder vind ik groenten allemaal wel lekker.
Ik vind het ook prettig om niet te hoeven denken wat ik moet eten.
Ik heb nu een vast programma, fruit, crackers met 1 koffie, groenten (heel globaal)

Mij interesseert het niet of het Hashimoto is of niet. Er is een auto-immuunsysteem niet in orde.
Mijn huisarts zei dat krijg je nooit goed. Hoezo niet? Mijn huisarts is een Kluns.

Even n.a.v. voorgaand bericht nog een verduidelijking bij mijn stelling over dat nagenoeg bijna altijd autoimmuunproblemen spelen in geval van schildklierproblemen:

Hypothyreoïdie wordt gedefinieerd als een klinische toestand van een laag schildklierhormoonniveau in het lichaam. Het lage schildklierhormoonniveau kan optreden door allerlei verschillende oorzaken, zoals jodiumgebrek, operatieve verwijdering van de schildklier, overmatig gebruik van schildklier-onderdrukkende medicijnen, onderdrukking van de hypofyse of schade aan de schildklier (fysiek of door ziekte veroorzaakt).
De ziekte van Hashimoto veroorzaakt de meeste gevallen van hypothyreoïdie in de Verenigde Staten, Canada, Europa en in andere landen die jodium aan het zout toevoegen. Afhankelijk van de bron heeft naar schatting 90 tot 97% van degenen bij wie hypothyreoïdie is vastgesteld, de ziekte van Hashimoto.
Ondanks dat de ziekte van Hashimoto de onderliggende oorzaak van hypothyreoïdie is, wordt na de diagnose tegen veel mensen gezegd dat hun schildklier ‘onderactief’, ‘traag’ is, of dat ze
‘gewoon hypothyreoïdie hebben’. Echter, maar weinigen krijgen te horen waarom hun schildklier niet meer voldoende hormonen produceert of dat ze een auto-immuunziekte hebben. Wat hun meestal wordt gezegd is dat het goed met hen gaat zolang ze niet vergeten de rest van hun leven elke ochtend hun synthetische schildkliermedicijnen in te nemen. De meeste patiënten denken er nooit aan de vraag te stellen: Waarom valt mijn immuunsysteem mijn schildklier aan? Daarom pakken ze
nooit het verstoorde evenwicht van het immuunsysteem aan en krijgen nooit de gelegenheid het voortschrijden van de ziekte tegen te houden of te keren. De dokter behandelt alleen maar de symptomen, en de patiënt doet precies wat ons allemaal geleerd is: het deskundige
advies volgen en verder gaan met ons leven.

p. 16 van 55 uit deze pdf over het boek van Izabella Wentz: https://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789492665096.pdf

Lievergezond,

Hoe goed bedoeld het misschien ook is, ik volg je niet meer. Zoals ik het begrijp denk je dat ik hashimoto heb?? En Liesje ook???

Persoonlijk ben ik niet gevoelig als mij iets aangepraat word. Nogmaals, ik heb geen Hashimoto. Daar is geen aanleiding voor in mijn bloedwaarden. Bovendien is dit Liesje haar topic en ik kan mezelf voorstellen dat het zeer moeilijk wordt voor haar om nog te volgen. Buiten dat, ze maakt zichzelf inmiddels al zorgen en dan kom jij nog even met je argumenten.
Zoals gezegd ben ik van mening dat ze haar zorgen met een arts moet bespreken. Men kan eigenwijs zijn om geen huisarts te bezoeken maar je hebt ze soms nodig voor diagnoses. Wat jij doet is nu diagnoses de wereld in helpen waarvan ik vind dat je daarin te ver te gaat! Sterker nog, ik word pisnijdig dat je elke keer diagnoses aan wilt praten naar mij terwijl ik je meermalen gevraagd heb daarover op te houden. En idd, volgens jou bevindingen zou ik ook Lyme hebben. Dan zal ik nog maar eens te kennen geven voor de mensen die het niet aan willen nemen, ondanks dat ik die Borellia bacterie bij mij draag, ik mezelf niet ziek voel! Ik heb geen Lyme en ga mezelf ook niet gedragen alsof ik Lyme heb. Ik blijf ook gewoon melk drinken aangezien ik daarvan alleen maar op knap.

Lievergezond, in tegenstelling tot Binc begrijp ik je verhaal. Ik vraag me ook altijd af "wat is de oorzaak" zoals in het boek aangegeven.
En Binc, je hoeft het helemaal niet eens te zijn met Lievergezond.
Zelf voel ik me ook niet ziek, dat geluk heb ik tenminste.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat ik door moet gaan met ontstekingen aan te pakken, hoe dan ook. Als het niet helpt heb ik pech.
Ik heb een zus die vroeger geprikt is door teken. Ze zou ook geen Lym hebben maar heeft wel fybromialgi. En veel klachten.
Maar ze pakt het op haar manier allemaal aan en die manieren helpen niet. Tja. Verder wil ze er niets over horen. Dan niet.

Liesje,

Ik lees de Posts van lievergezond.
Met dat ik het niet volg daar bedoel ik mee dat ze telkens gewoon te ver gaat hierin. Je moet zelf weten wat je voor waarheid aan wilt nemen.
Schildklier en alle andere hormoon problemen zijn al ingewikkeld genoeg. En uiteraard zeggen bloedwaarden niet alles en kun je problemen hebben met de schildklier zonder dat het uit bloed komt. Maar er is een verschil tussen realiteit en door slaan. Bij jou zijn je waarden overduidelijk veel te hoog. Waarom zou je dat niet bespreekbaar maken met je huisarts? Of met welke arts dan ook? Ben je niet in behandeling van een endicrinoloog? En in jou geval gaat het verhaal om geen t3 te prikken dan ook niet op.
Wat je zegt over je schildklier om zeep helpen met vasten dag klopt. Als we het hebben over vasten in de zin van jezelf uithongeren op water en thee.

Even over je urine, dat paars gekleurde afhankelijk van welk vakje zijn ketonen en/of leucocyten. Deze laatste wijst op bacteriën. Enig idee wanneer je de uitslag krijgt?

Uitslag denk ik donderdag te krijgen. Ik ga het bespreken met Kleipool. en zeker niet met huisarts.
Sinds 2016 weet ik het van die ontstekingen, dan maakt een dag meer of minder ook niet uit. Buikpijn is weer weg, alles oke.

Wat betreft verschillende inzichten inzake gezondheid, dat zal altijd zo blijven. Zowiezo zijn de inzichten de laatste jaren veranderd en nu zien we opeens een trent naar gezonder voedsel, zowaar de ziekenhuizen gaan mee doen. He, nu pas, denk ik dan? Wat lopen die ziekenhuizen achter zeg.
Voor ons wordt het extra ingewikkeld, als artsen onderzoekingen kunnen doen over jaren met een groot aantal mensen en dat opschrijven moeten wij maar aannemen dat dat de waarheid is. Want vaak worden uitkomsten ten gunste gepropageerd. of dat nu suiker of tabak of vet o.i.d. is.
De waarheid ligt ergens in het midden. En de mensen met de echte waarheid worden vermoord.
Zonnetje schijnt, ik ben weg.

hallo Liesje: p. 19 van het boek van Izabella Wentz (pdf bedoel ik https://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789492665096.pdf ) noemt intoleranties als trigger van hashimoto.
Over als ik het heb over hormoonsuppletie in mijn laatste berichten hier bedoel ik: als je schildklierhormoon bijslikt: of het nou in de vorm van dierlijk hormoon is of synthetisch.
Ja de intolerantietesten zijn niet goedkoop en overzien vaak ook niet alle voedingsmiddelen.
En: over dat je zegt dat je het prettig vindt dat je niet hoeft na te denken: niet hoeven denken wat te eten: ik hou er ook niet van. Maar zoals ik het zie, heb ik weinig keus als ik wil functioneren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan