Het is toch wel veel zeggend dat als puntje bij paaltje komt Moondust, dat jij zegt:
Quote:
Hehe, het is typisch hoe dergelijke discussies na verloop van tijd altijd verschuiven van inhoud naar vorm en eindigen in moddergooien. Mij best hoor.
Dit zeg jij Moondust:
Quote:
Het komt op mijn over als een allegaartje aan spiritueel gewauwel.
Als dat geen moddergooien is? Blijkt maar weer dat jij alles voor de helft aanneemt en ziet.
Ik ben benieuwd als jij dadelijk bij het Al bent hoe dat jij je eruit gaat praten als jij daar als een zelfstandige indentiteit vertoeft met andere zelfstandige indentiteiten met het Al.
Kun je niet in zien dat alleen de waarheid leeg is zonder het leven en de liefde?
Kun je niet in zien dat het Al eerst, een bewustzijn was, was maar nu ons ook omvat..........
Nog iets over je:
Quote:
Als alles in de kern één is, hoe kan afgescheidenheid dan echt bestaan? Hoe kan iets tegelijk één zijn en afgescheiden zijn? Dat kan natuurlijk niet. Afgescheidenheid moet wel een illusie zijn. Waarom vinden we het zo lastig dit in te zien?
De kern heeft de macht om iets (zelfstandige indentiteiten) apart te zetten in zijn eigenste sfeer, zonder besef van verbondenheid, om in een levensschool gelijk te worden als de kern. En dan weer samen met de kern te verblijven voor eeuwig. Als jij dat niet snapt Moondust.........
De kern is alles, dus bij de kern is alles mogelijk, de kern is geen statisch iets, de kern kan welke gradaties dan ook maken. Al weet de kern dat we alles in het Al zijn, dat geldt anders voor een zelfstandige indentiteit, omdat hij met een doel bezig is, onderweg of terug te gaan naar het Al maar nu als zefstandige intentiteit en tezamen te zijn met het Al. En daarvoor is even afscheiding nodig om de zelfstandige indentiteit de kracht in zichzelf te vinden om leven te vinden, de kracht in zichzelf die een klein deeltje is van het algehele Al. Maar die nu niet door het Al opgewekt wordt maar door de zelfstandige indentiteit, zodat hij zelf het leven heeft gevestigd en veroverd in zijn eigenste indentiteit, een huis gebouwd op een stevige rots.