vrysuyver wrote:
En je plaatst nu zelf Mike op een positie door hem als als 'koning', onaantastbaar te schetsen. Over illusies gesproken...
Volgens mij is het toch wel duidelijk dat ik dat juist NIET doe. Ik zeg dat de status van Mike een rol speelt. Dat leid ik af uit hoe in vergelijkbare gevallen op Mike anders wordt gereageerd.
vrysuyver wrote:
En je kunt heen en weer blijven discussieren, maar er komt een punt dat je naar jezelf moet kijken, ieder voor zich, ook Mike en uit al deze woorden meeneemt waar je wat mee kunt om een beter versie van jezelf te worden. Daar zijn discussies voor. Niet om een ander af te fikken.
Precies, en waarom gebeurt dat affikken dan wel? Let wel, ik ben geen tegenstander van stevig taalgebruik, maar ik vind dat je een gesprek altijd gelijkwaardig en eerlijk over de inhoud moet voeren en persoonlijke aanvallen achterwege moet laten.
Mike wrote:
Die heb ik vaker gehoord. Ik ben al als 'goeroe' weggezet, als 'dictator', als 'koning' en weet ik wat nog meer. It's all good.
Je begrijpt best wat ik bedoel en vrysuyver BEVESTIGT dit ook door toe te geven dat hij jou anders behandelt omdat je de moderator bent van dit forum. Angst.
Mike wrote:
Amancay roept jou regelmatig tot de orde, Moondust, en stelt terecht dat jij de mond vol hebt over anderen maar je niet laat aanspreken als het om jouzelf gaat.
In tegenstelling tot anderen ben ik altijd inhoudelijk gebleven en heb altijd een eerlijke discussie gevoerd. En stel.....stel dat ik inhoudelijk niet voor reden vatbaar zou zijn en in mijn eigen droom zou willen blijven geloven kost wat kost, is dat dan een reden om mij te gaan bestoken met persoonlijke aanvallen?
Mike wrote:
Ook stelt hij terecht dat hoe kwader je wordt hoe raker de opmerkingen zijn waar je zo op reageert. Jij komt hier een elitair en egocentrisch nihilisme ventileren en daar word je op afgerekend op dit zeer nuchtere en aardse forum. En niet alleen door mij!
Het is een aanname dat ik kwader zou worden. Jij weet vanuit je stoel achter de pc dat ik kwaad ben/wordt? Dat jij mij elitair en egocentrisch vindt overkomen is JOUW oordeel. Wat moet ik ermee? Het zijn geen feiten, het is JOUW mening. Maar belangrijker, waarom zou dat ineens een reden mogen zijn om iemand dan maar af te fikken? DAT vind ik zo vreemd aan jou. Je mag vinden van mij wat je wil, maar waarom kies je ervoor mij persoonlijk aan te vallen?
vrysuyver wrote:
Bij A. kan ik nog melden dat het niet wil zeggen dat Mike maar alles mag roepen en ik zeker wel zal reageren als ik me daar geroepen toe voel. Maar dat is niet vaak. Hij raakt me daar niet vaak genoeg voor om daar op in te gaan. En als moderator heeft hij een functie en die hanteerd hij ook prima wat mij betreft. Verder neemt hij wel degelijk in acht als je een weerwoord geeft die argumenten heeft waar hij wat mee kan.
Bij B. deze eigenschappen maken hem niet tot koning, dictator of arrogante leider. Hij trekt gewoon een streep en vaart een koers. Dat is leiderschap. Wil niet zeggen dat hij het altijd bij het rechte eind heeft en alwetend is. Dat beweerd hij ook helemaal niet te zijn. Maar als er geen stevige tegenargumenten hebt, dan blijft hij meester. En dan kun je er maar beter wat van opsteken.
Je kan er vanalles bijhalen, maar feit blijft dat o.a. Mike zich bedient van persoonlijke aanvallen en dat zou op een forum als deze niet getolereerd moeten worden, omdat het een eerlijke gelijkwaardige discussie om zeep helpt.