Primeur: "Genees tandbederf" van Ramiel Nagel te bestellen bij Succesboeken

Nee, dat bedoel ik niet. Alleen is het erg makkelijk gezegd dat dat de oorzaak zou zijn. Wij weten niet hoeveel er al in die kleine lichaampjes zit opgeslagen door onze eigen geschiedenis.

 
Quote:
Tot een halt roepen is niet moeilijk, genezen lijkt toch weer een heel ander verhaal??


Quote:
Het werkt zeker, maar de vraag is wat jij verstaat onder genezen? Als dat is dat je gebit zich op magische wijze helemaal hersteld naar zijn oorspronkelijke staat dan moet ik je teleurstellen.



Waarom heet het boek dan eigenlijk cure tooth decay? Het zou dan beter 'halt tooth decay' kunnen heten. Even een citaat uit het boek:

Quote:
Beenmerg is een belangrijk geheim voor het ongedaan maken van tandbederf. Beenmerg voegt een belangrijke factor toe die helpt tandbeen te remineraliseren en biedt, in combinatie met een gezond voedingspatroon, een bepaalde mate van bescherming tegen tandbederf. In het beenmerg bevinden zich vele belangrijke botvormende cellen, die het lichaam kunnen helpen verjongen en botvorming bevorderen. Beenmerg kan rauw of gekookt gegeten worden. Het kan puur, op geroosterd brood of in soepen gegeten worden.



Er staat toch duidelijk het ongedaan maken van tandbederf!? Of moet ik hier lezen het ongedaan maken van verder voortschrijdend tandbederf?

Quote:
Ik denk dat het vooral moeilijk is mensen te vinden die het echt goed aanpakken. Als ik de recepten op de wapffacebook zie, of eetgoedvoeljegoed, dan is dat allemaal nog erg zoet, veel noten, granen etc. Ik ben bang dat je op zo´n manier misschien minder hard achteruit gaat maar verder gzzn mirakels gaat meemaken.



Ikzelf ben ruim het laatste jaar ontzettend streng. Geen suiker, geen fytinezuur, koolhydraatarm en een hééél spaarzaam met voornamelijk zuur fruit i.c.m. vet.

Het jaar daarvoor heb ik witte rijst gegeten, en liet mezelf af en toe gaan met bijv. noten en pinda's. Nu is dat 100% over.

Ik kan na 1 jaar, een paar honderd liter rauwe melk, 15 kilo boter en zo'n 1500-1800 rauwe eidooiers verder, dit alles i.c.m. levertraan en boterolie en het implementeren van vis en vlees niet zeggen dat mijn tanden miraculeuze verbeteringen hebben ondergaan. Het enige wat ik nog zou kunnen implementeren is rauwe lever en bottenbouillon.

Waarschijnlijk heeft het natuurlijk ook wel een aantal jaren geduurd voordat het tandbederf zich daadwerkelijk inzette, dus misschien moet ik het meer tijd geven.

Misschien kan mijn mindset ook nog wat meewerken om genezing mogelijk te maken.

 
Wat ik bedoel is dat je gebit niet weer helemaal wordt zoals het was. Een gaatje kan stoppen met erger worden en deze kan worden afgesloten, of gedeeltelijk opgevuld, met hard glasachtig tandbeen maar dat wil dus helaas niet zeggen dat het er net zo mooi uitziet als voordat het bederf inzette.

Maar dat is dus wel een genezing. Het tandbederf is gestopt en je tand is genezen.

Is je gebit erger geworden in het afgelopen jaar? Wat zijn precies je klachten ?

 
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik heb inmiddels dit topic half gekaapt, niet de bedoeling. Ik zal nog even kort reageren: ik weet inderdaad niet goed wat ik met mijn stress moet (nu o.a bezig met acupunctuur). Bepaalde dingen zijn op dit moment niet op te lossen. En daar moet ik het mee doen. En mijn dochter ook. Natuurlijk weet ik dat zij beïnvloed wordt door mijn gedrag. Aan de andere kant is het een vrolijke heldere meid, erg aanhankelijk en speels. En ja, wel snel in de hoogste versnelling als iets haar niet zint, en soms snel overprikkeld in groei/ontwikkelperiodes. Vaak ook helemaal niet, in een drukke kamer met veel mensen blijft zij rustig en geniet van alle aandacht! Maar ik kan haar niet de hele dag zielig gaan vinden. Daarom snap ik goed wat Mugs zegt: je weet niet of het daar allemaal aan ligt, en jezelf het constant voorhouden helpt niet zo (bij mij niet iig). Ondertussen ben ik echt wel met mezelf aan het werk, maar kan het niet 1 2 3 veranderen. En vooral mbt de gezondheid van mijn dochter ben ik snel van slag, vandaar dat het me teveel werd. Ik blijf iig vertrouwen houden, dat lijkt me het beste, en voorlopig niet te druk maken en aansturen op genezing.

Nu maar weer over naar tandbederf :-)

 
Hoi San,

Je woorden komen bekend voor hoor al heb ik niet eens een dochter. Het valt niet altijd mee als de omstandigheden niet meewerken en ook weleens niet met de juiste omstandigheden. Maar lekker doorgaan met de acupunctuur toch, als dat goed voelt voor je. Ik vind het in ieder geval je bijdrages hier te lezen en ik hoop dat het jou een gevoel van verbinding met anderen geeft. Je bent echt niet alleen.

Ok, that's the spirit! Over naar tandbederf :-)

 
@San blijf doorgaan op de ingeslagen weg, het gaat echt goed komen. En je bijdragen waardeer ik zeer!

@Sprout als je geen bouillon (van viskoppen of beestenbotten) drinkt en lever eet dan mis je mogelijk het essentiële element. Misschien tijd om over te schakelen naar genees tandbederf voor gevorderden? (pagina 158). Minimum 4 keer per week lever. Iedere (!) dag 1 tot 2 koppen bouillon en meerdere keren per week beenmerg. Hoe kom jij aan je beenmerg als je geen bouillon maakt? Maak je dat apart klaar of eet je het rauw?

Ik zelf volg nu een week het intensievere protocol zo goed als ik kan. Dus wel met de beesten botten bouillon maar (nog) niet de viskoppen bouillon gemaakt. En mijn acute klachten beginnen weg te trekken. Ben van plan nog wel even hier mee door te gaan en te kijken of ik de boel daadwerkelijk kan genezen (met nieuw tandbeen).

 
Quote:
Maar ik kan haar niet de hele dag zielig gaan vinden. Daarom snap ik goed wat Mugs zegt: je weet niet of het daar allemaal aan ligt, en jezelf het constant voorhouden helpt niet zo (bij mij niet iig).


Natuurlijk moet je haar niet zielig vinden, ze is toch ook helemaal niet zielig. Wat ik bedoelde is dat het geen zin heeft de oorzaak van een probleem ver te gaan zoeken als het misschien wel vrij logisch is wat er aan de hand is. Dat is al.

 
Goed om te horen van jullie! Het valt idd niet altijd mee Cowgirl, maar ben wel blij om hier met meerdere mensen te kunnen praten. Het is nu eenmaal geen korte weg, al zou ik dat graag willen.

Ik snap je bedoeling, Iklustvet.

 
Bedankt voor dit artikel, sprout, dit is precies waar ik op zat te wachten! Tijdens twee afzonderlijke lezingen heb ik te horen gekregen van tandartsen dat glazuur niet meer opnieuw kan worden aangemaakt. Maar dat zeggen artsen ook over kraakbeen en het blijkt dat het wel degelijk kan worden aangemaakt, op basis van de 'vergeten' delen van dieren, het niet-vlees (gelatine, kraakbeen, merg, botten). Bovendien is mijn eigen ervaring dat ik MEER glazuur heb gekregen door het poetsen met eltisch zeezout. Daarnaast heb ik hoogstpersoonlijk een kies gemineraliseerd op basis van WAPF-voeding:

https://www.fatsforum.nl/topic/secundair-tandbeen#post-77805

Mike

 
Ik wil graag mijn gebit poetsen met keltisch zeezout, maar heb nogal wat kronen en facings in mijn mond. Omdat ik elke dag appelazijn en magnesiumcitraat gebruik, lijkt het me goed om het tandglazuur van de goede tanden die ik nog heb te versterken. Ik heb wel eens gelezen dat keltisch zeezout niet goed is voor de "kunsttanden".

Weet iemand hier meer van?

 
Quote:
Bedankt voor dit artikel, sprout, dit is precies waar ik op zat te wachten! Tijdens twee afzonderlijke lezingen heb ik te horen gekregen van tandartsen dat glazuur niet meer opnieuw kan worden aangemaakt. Maar dat zeggen artsen ook over kraakbeen en het blijkt dat het wel degelijk kan worden aangemaakt, op basis van de 'vergeten' delen van dieren, het niet-vlees (gelatine, kraakbeen, merg, botten). Bovendien is mijn eigen ervaring dat ik MEER glazuur heb gekregen door het poetsen met eltisch zeezout. Daarnaast heb ik hoogstpersoonlijk een kies gemineraliseerd op basis van WAPF-voeding:

https://www.fatsforum.nl/topic/secundair-tandbeen#post-77805

Mike


Aan dit 'lijstje' (gelatine, kraakbeen, merg, botten) kun je naast mosselen waarschijnlijk ook eierschalen/eierschaalmembraan toevoegen.

Om de tandartsen te ontkrachten kun je misschien ook dit inmiddels al weer 4 jaar oude onderzoek aanhalen: Gel that can help decayed teeth grow back could end fillings

Dat onderzoek m.b.t. de mosselen is overigens waarschijnlijk uit 2012 of nog ouder...?

 
Is er iets bekend over de eventuele bijdrage van slakken(huizen) aan de remineralisatie van tanden?

 
Ik vond wel deze tip over eieren en een manier om het membraam mee op te eten:

Quote:
Hi You might not like the idea, but in Korea, maybe Japan, we put eggs in vinegar, leave it for 7days, then eggshells will be melted that you will see eggs without eggshells. All you see is just eggs with thin layers.Eggs will become like poppable balls. Then carefully take out eggs, and filter the vinegar(some dirty stuff from eggs), pop those eggs with a fork and then mix them with filtered vinegar.Then put honey there to make it taste better. without honey, disgusting. But I'm not joking , My bone got stronger, black dots on my tooth went away. melted eggshells in vinegar is pure calcium.



http://community.curetoothdecay.com/cavities/topics/can_egg_shells_benefit_the_teeth

Het recept klinkt mij niet zoo lekker in de oren, maar misschien is er een mayonaise/baconaise mee te maken ofzo.

Je kunt de eierschillen ook in de bbbouillon mee laten koken.

 
Bedankt voor de info Tanja.

Heel toevallig dacht ik er een paar dagen geleden aan om i.p.v. de eierschaal in een koffiemolen fijn te malen (wat ik online gelezen had) deze in azijn te laten oplossen. Ik vroeg me af of dit zou werken, ja dus! Toch maar een keer proberen...

Wat haal je overigens nog meer uit eierschalen dan mineralen? Heeft het veel nut om naast rauwe melk gebruiken of voegt het dan niks toe?

Het ei-schaal membraan eet ik de laatste maanden gewoon rauw op (spoel het ei wel eerst heel goed af met heet water) en spoel het membraan zelf ook goed af met heet water, het smaakt nergens naar, lijkt net op kauwgom. :mrgreen:

 
@ Tanja. Volgens dat onderzoek zitten er hoge waarden Strontium in eierschalen, da's toch niet best??

Welke stof in eierschalen is voor wat betreft de eigenschappen om tanden te genezen uniek? Die mineralen zijn namelijk ook uit veel andere voedingsstoffen te halen. Of draait het om de 'eiwit-matrix' waarin de eischaal mineralen zitten?

Quote:
The main ingredient in eggshells is calcium carbonate (the same brittle white stuff that chalk, limestone, cave stalactites, sea shells, coral, and pearls are made of). The shell itself is about 95% CaCO3 (which is also the main ingredient in sea shells). The remaining 5% includes calcium phosphate and magnesium carbonate and soluble and insoluble proteins.


Quote:
The chicken eggshell is 95-97% calcium carbonate crystals, which are stabilized by a protein matrix. Without the protein, the crystal structure would be too brittle to keep its form and the organic matrix is thought to have a role in deposition of calcium during the mineralization process.


Quote:
Eggshel in vinegar. The reaction is: CaCO3+ 2H+ -> Ca+2 + H2O +CO2


Hoe zit het eigenlijk met het bot van een zeekat (vaak gebruikt in vogelkooien), voegt dat iets toe voor tandgenezing? :mrgreen:

Het ziet er niet echt aantrekkelijk uit: [URL]http://en.wikipedia.org/wiki/Cuttlebone[/URL]

Quote:
Geschiedenis

De inktvis en zijn onderdelen worden van oudsher voor de meest uiteenlopende zaken gebruikt. Het vlees (calamari) en de eieren zijn zeer populair als voeding. Het gedroogde secreet uit de inktklier wordt in de schilderkunst zeer gewaardeerd als aquarelverf, sepia-inkt en -tekeninkt. Hierbij maakt men onderscheid tussen natuurlijke sepia (Sepia vera) en de met kraplak (von Rubia tinctoria) roodachtig geverfde of met chemische omber gekleurde sepia. Volgens Soranus werd sepia-inkt vroeger ook tegen haaruitval gebruikt.

Ook het witte rugschild van de inktvis (Ossa sepia) wordt gebruikt. Zachte schilden (marina) van dode dieren worden in de geneeskunde als botopbouwend middel en in de volksgeneeskunde als koorts- en maagmiddel gebruikt. De schilden worden verder toegepast als toevoeging aan tandpoeder, als polijstmiddel voor hout en voor het slijpen van de snavel van vogels die als huisdier gehouden worden. De harde schilden (pescheria), die uit levende dieren gewonnen worden, worden gebruikt voor het produceren van gietvormen voor goud.

Bron: A Vogel



Morgen dus naar de dierenspeciaalzaak... :lol: :mrgreen:

 
Strontium als spoorelement denk ik sprout. Verder ga ik er van uit dat hoe gezonder de bron van het ei, het voer van de kip, hoe gezonder de schaal ook. Traditioneel werden ook de schelpen van zeedieren gemalen en over het eten gebruikt vooral bij volkeren die geen zuivel gebruikten, dus denk ik dat wij met onze melk en dan nog bottenbouillon wel aardig goed zitten. Desalniettemin heb ik toch een paar eierschalen in de bouillon gegooid.

Heb je met de schilden een nieuw ingrediënt voor onze tandpasta ontdekt misschien :)

 
Online las ik dat iemand beweerde dat het niet mogelijk was om tandbedref te genezen als je (in bijv. andere tanden) kunststof vullingen/materialen in je mond hebt hebt?

Zit hier een kern van waarheid in?

Ik heb ooit een voortand gescheurd, daar is toen een kunststof (hormoonverstorend) reepje opgezet, kan dit nu echt remineralisatie tegengaan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.146
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan