Ik kan je uit ervaring vertellen dat het vrij nutteloos is om vpn en of Tor te gebruiken, je omzeild Google fakebook ed misschien direct verder helemaal niets, je bent verbonden met je internet provider.... En dus is alles wat je doet zichtbaar ook voor Google fakebook en Microsoft en alle veiligheids diensten internet is nooit anoniem
Incorrect. Je ISP ziet alleen dat je online bent, maar ziet verder alleen "garbled data' want vpn versleutelt de connectie-aanvragen, dan gaat je verzoek naar de server(s) van de vpn provider en die stuurt het naar jouw bestemming, waar ze noteren: bezocht door server met IP adres van de vpn dienst. En daartussen 'garbled' waardoor beschermt tegen MITM aanvallen, snuffelaars van marketing bedrijven e.v.a. Wel regelmatig een DNS leaktest doen. Daar zijn online diverse tools voor.
Als je VPN gebruikt en dan gewoon de social media gebruikt kan je net zo goed het geld van een VPN besparen. SM = per definitie je eigen en andermans privacy lekken, ook via een VPN, waarbij je ook nog eens het VPN netwerk verzwakt doordat BigTech exit nodes gaat herkennen en blokkeren. Dat is als (data) bloedend schaap je als wolf vermommen en tussen hongerige wolven springen en hopen dat ze je niet ruiken. Smart apparatuur gebruiken, zoals zombie-phones, smart-tv, smart-koelkast, Siri, Echo, etc = idem.
Goede providers bestaan bijna niet. Zolang ze binnen wetgeving van NL/EU (5eyes,9eyes, talloze eyes) vallen moeten ze allemaal voldoen aan de wetgeving ook als dat betekent opslaan en bewaren (meta)data. De "goede" strijden wel voor privacy en internettrechten en kiezen voor de klantzijde en voeren soms rechtzaken, anders dan de talloze ISP's die klakkeloos elke nieuwe wetgeving accepteren. Sinds XS4ALL KPN is geworden is die voor mij afgevallen want KPN is verkankert tot op het bot, valt niet te genezen. Er is geloof ik een afsplisting van xs4all met oud medewerkers die vonden dat xs4all van zijn sokkel was gepleuderd (zie post hierna).
En als ik mijn privacygeschiedenis (en verkoopgesprekken) met relaties bekijk ... het interessert de meeste geen ruk of ze hun eigen (EN DIE VAN ANDEREN) verkwantselen. ALLE webshops die bv klanttevredenheidsonderzoeken gebruiken, hadden mij liever niet als klant dan aan mijn privacyopdracht te voldoen mijn order niet via KTO's software te sturen, want de webwinkelier is strafbaar door mijn privacygegevens aan derden te verstrekken. Want dat is minimaal gegevens als IP adres lekken aan o.a. Kiyoh, Trustpilot e.v.a. en ik vermoed (heb geen kto software) alle informatie die je webwinkel verschaft als het via de webwinkel's winkelsoftware loopt. Anti SOA artikeltje gekocht? ... De kto weet het inclusief al hun betalende klanten en omdat de meeste zo dom zijn dat te doen met pc of steeds vaker mobiele lekke emmertelefoon overal voor gemak blijvend ingelogd .. de piest ieders persoonsgegevens data. Ooit de voorwaarden van trustpilot doorgelezen (erger dan Microschoft Vensters): ze ogen alle data die een winkelier ze veschaft gebruiken: analyseren, proflieren, verkopen (aan CCP?).
Inderdaad: zo moeilijk mogelijk maken. Dan kost het ze veeel meer tijd en geld. Privacy Badger erbij gooien kost niets. Minimale studie vereist want je kan zelf (cookie)instellingen aanpassen waardoor je soms een te nieuwsgierige website kapot maakt.
privacybadger.org
Zo heeft deze forumsoftware b.v. 12 potentiele trackers: waaronder paypal (2x), twitter, doubleclick.net (2x) en diverse google/youtube trackers)