QAnon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tibo
  • Startdatum Startdatum
Ik herken wel wat Dorothé zegt over die klapper. Ervaar precies hetzelfde en afgelopen jaar alleen erger geworden. Voor mij heeft dat zich geuit in alleen maar een donkerder gevoel wat nog niet gestopt is. Heb alles uit mijn verleden inmiddels langs zien komen hier, en nog steeds wat het er niet makkelijker op heeft gemaakt. Dorothé Is dus niet de enige. Volgens mij heeft Naïef er ook stress van meen ik me te herinneren dat ze even geleden schreef.

Hoi Binc,

Ik heb er geen stress van.
Dit is wel eens anders geweest. Toen had ik zoveel negatiefs gelezen over o.a. satanisme, pedofilie en filmpjes hierover bekeken. Ook meerdere boeken van David Icke heb ik gelezen. Ik ben er toen heel diep ingedoken en die info was toentertijd voor mij nieuw en zeer schokkend. Ik ben er mee moeten ophouden en wat luchtigere dingen moeten gaan lezen o.a. over natuurvolkeren en over natuurlijk leven etc.
Nu echter ben ik heel positief gestemd vanwege Qanon en ook wat Mike zegt.
Ik zie het wel goed komen. Je ziet over de gehele lijn het positieve overwinnen zoals Brexit, verschuiving naar rechts, Trump, ontwaken bij de mensen....etc.
Het zal nog een tijd duren want ze zullen zich niet graag gewonnen geven, maar wij staan aan de frontlijn.
Positieve energie overwint altijd negatieve energie.

Dorothé

Mooi gezegd Dorothé! Ik ben er ook van overtuigd dat het licht uiteindelijk gaat winnen maar daarvoor moeten er nog meer mensen wakker worden. Als het collectieve bewustzijn grotendeels begrijpt wat er aan de hand is komt het keerpunt volgens mij. Q helpt daar enorm bij!! Wakker worden is niet altijd leuk en ik ervaar ook ups en downs hierin. Vind het wel bijzonder waardevol om deze ontdekkingsreis samen met jullie te mogen maken, met Mike aan het roer uiteraard.
Oh, en Binc, volgens mij bedoelt Dorothé met een klapper een multo met artikelen hoor, althans zo heb ik het gelezen ;-)

Bing, D heeft een map/klapper met belangrijke info. Ik denk dat jij op iets anders doelt?

Ik vind het mooi dat de discussie deze wending neemt, zie dat ook bij mijzelf terug. Moest nooit wat hebben van religie, kreeg het bij het woord God de kriebels, net zoals bij new age zwevers. Erkende ergens wel een gevoel voor een hogere macht, maar zocht het zeker niet in de Bijbel of Christendom terwijl ik hier nu door omstandigheden wel naar geleid wordt.

Ik heb intussen één leidraad in waarheidsvinding, namelijk als het wordt verkondigd door overheid/onderwijs/wetenschap/msm, dan zal het tegenovergestelde wel waar zijn. Zo ben ik van een linkse, atheïstische, wetenschappelijk georiënteerde, vegetarische feminist veranderd in een conservatieve, gelovige, vleesetende, anti feminists.
Het laatste stukje programmering was het atheïstische. Want het hele scheppingsverhaal werd toen ik studeerde in 1 paragraaf afgedaan als onwetenschappelijk en belachelijk, niet eens de moeite waard om over na te denken. Kerstmis en Pasen zijn enkel verworden tot commerciële vreet festijnen en de verhalen ken ik niet eens.

Nu ik alles omgedraaid heb blijft mij weinig anders dan mij hiervoor open te stellen en te onderzoeken waar ze ons van af willen leiden. En gelukkig is ook dit een heel natuurlijk proces, bovendien is het helend dat je geloofd in een scheppende kracht die inherent goed is, omdat het niet meevalt om alles onder ogen te zien wat er met ons gebeurt en alle beerputten open te zien gaan zonder daarop te kunnen vertrouwen. Dit voorkomt volgens mij dat je het als stressvol ervaart en geeft je de kracht om er positief en vol vertrouwen in te blijven staan.

Bing, D heeft een map/klapper met belangrijke info. Ik denk dat jij op iets anders doelt?

Ik vind het mooi dat de discussie deze wending neemt, zie dat ook bij mijzelf terug. Moest nooit wat hebben van religie, kreeg het bij het woord God de kriebels, net zoals bij new age zwevers. Erkende ergens wel een gevoel voor een hogere macht, maar zocht het zeker niet in de Bijbel of Christendom terwijl ik hier nu door omstandigheden wel naar geleid wordt.

Ik heb intussen één leidraad in waarheidsvinding, namelijk als het wordt verkondigd door overheid/onderwijs/wetenschap/msm, dan zal het tegenovergestelde wel waar zijn. Zo ben ik van een linkse, atheïstische, wetenschappelijk georiënteerde, vegetarische feminist veranderd in een conservatieve, gelovige, vleesetende, anti feminists.
Het laatste stukje programmering was het atheïstische. Want het hele scheppingsverhaal werd toen ik studeerde in 1 paragraaf afgedaan als onwetenschappelijk en belachelijk, niet eens de moeite waard om over na te denken. Kerstmis en Pasen zijn enkel verworden tot commerciële vreet festijnen en de verhalen ken ik niet eens.

Nu ik alles omgedraaid heb blijft mij weinig anders dan mij hiervoor open te stellen en te onderzoeken waar ze ons van af willen leiden. En gelukkig is ook dit een heel natuurlijk proces, bovendien is het helend dat je geloofd in een scheppende kracht die inherent goed is, omdat het niet meevalt om alles onder ogen te zien wat er met ons gebeurt en alle beerputten open te zien gaan zonder daarop te kunnen vertrouwen en dit voorkomt volgens mij dat je het als stressvol ervaart. En dit geeft je de kracht om er positief en vol vertrouwen in te blijven staan.

Hoi Tanja,

Ja, de klapper bevat heel veel artikelen. Ik had niet het idee dat het anders opgevat kon worden. Sorry.
Laatst heb ik wel opruiming gehouden, want ik kon wel een bibliotheek gaan openen.

Dorothé

Ik snap wel dat het licht word na donker. En het positieve het negatieve overwint. Ik doelde in jou bericht meer op dat je zei dat het impact had gemaakt eigenlijk. Moest hierbij ook aan naïef denken die een poosje terug ook zei dat ze er nog stress van had.
Ik hou mezelf ook wel met andere dingen bezig hoor. Zo is het ook niet. Maar het laat niet los om het zo maar even te zeggen. Misschien dan meer zoals Medusa zegt met ups en downs. Maar veel dingen maken me nu eenmaal wel pisnijdig.

Ja, op het moment zijn de dingen nog niet hoe ze moeten zijn, zelfs verre daarvan. Maar de tekens staan in de goede richting.
We mogen hier wel positief tegenover staan. Dit is zelfs goed. Blijf hier positief over denken.
Dit baseert zich in dit geval wel degelijk op waarheid en niet zoals bij positief denken op een loos new age gebeuren of op psychologie die niet logisch denkt.
In onze situatie gaat het om positieve energie en niet om wensdenken! Dat is een groot verschil.
Dus, we gaan er allemaal voor, voor een spiritueel bevrijde wereld...

Dorothé

Een klapper, zo een ding waar je papieren informatie in verzamelt. Officieel een ringbandklapper.
Ik heb nl. heel veel info van het forum uitgeprint en daarin verzameld. Ook heb ik info opgeslagen op de computer, maar omdat ik nog van de oude stand ben, lees ik graag van echt papier.

Dorothé

Dat is vreemd. Ik dacht toch te hebben gelezen dat jij op mijn post gereageerd had en nu zie ik daar Medusa staan.
Heb ik me dan zo verkeken of klopt er iets niet?

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan