Rauwe lever pil "challenge"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pike
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat het te naief is om te denken dat je allerlei verschillen gaat merken als je 100-150 gram rauwe lever in de week eet. Structurele gezondheid komt voort uit structureel gezond eten. Gezondheid is geen snelle fix zeg maar. Kortom, het feit dat je weinig of niets merkt wil niet zeggen dat de rauwe lever niets toevoegt aan je gezondheid. Ik denk dat het zich alleen niet zo makkelijk laat uit op korte termijn en op de lange termijn is het waarschijnlijk moeilijk aan te wijzen als oorzaak voor de gezondheidsverbetering. Laten we ons niet blindstaren op gezondheidsfixes, maar ons concentreren op structureel gezonde voeding en daarmee een structurele gezondheid.

Ik laat de lever overigens gewoon helemaal ontdooien. Het wordt dan een beetje bloederig, maar doorslikken met een klein beetje water is geen enkel probleem bij mij. Het smaakt niet of nauwelijks ergens naar en ik ben toch wel behoorlijk gevoelig voor de geur van lever.

 
100 a 150 gram (rauwe)lever per week kan zeker wel het verschil maken voor je gezondheid alleen misschien niet op zo'n korte termijn nee.
Al kan dat waarschijnlijk wel voor mensen die met allerlei tekorten zitten.
Maar dat zei ik alleen maar omdat ik heel veel mensen heb horen zeggen (of schrijven) dat ze dat verschil wel merkten op korte termijn.

Bij mij zou dat dus sowieso veel minder waarschijnlijk zijn omdat ik al jaren lever eet.
Maar ik heb in het begin, een paar jaar geleden dus,wel degelijk een verschil bemerkt.

 
Ik laat me niet meer gek maken door gezondheidswinst op zo snel mogelijke termijn. Dat laat veel te veel ruimte voor pure speculatie over de (kortetermijn)effecten van veranderingen in de voeding....met alle gevolgen van dien. Mijn focus is de lange termijn geworden en daarvoor is geduld nodig. Ik vertrouw daarbij op voedingstradities waarover Price heeft geschreven totdat het tegendeel uitputtend bewezen is. Rauwe lever past in die voedingstradities en daarom eet ik het nu en niet omdat ik het lekker vind.

 
Ik heb een probleem met dat mega-grote ding dat hier ligt. Ik denk dat ik hem morgen helemaal ontdooi en dan weer terug invries, in stukjes. Door de grote overzie ik het niet en kan ik er niets mee, rauw niet en gebakken niet. Dus gebeurd er helemaal niets.

 
Ik heb de lever een aantal weken geleden in stukjes van ongeveer 50-60 gr. gesneden en per 3 st. ingevroren. Is goed te doen.
Maar mega groot.Ben ook benieuwd.
ad

 
Ja dat geloof ik graag! :lol:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor, ik koop vaak ook heel veel tegelijk vaak ook de hele lever maar dan zijn ze minstens in een paar stukken gesneden.
En vaak koop ik ze dan voordat ze ingevroren worden dus dat is nog makkelijker.

 
Groot is relatief.
De lever die ik had was ook een hele van een koe. Maar ja ik ben dan ook 'opgegroeid'tussen de organen.
Een goed mes is wel een must.
Succes :wink:
ad

 
Ik heb geen problemen met die lever op zich, ga m zeker ook lekker opeten! Mijn probleem is de onhandelbaarheid van zo'n groot stuk vlees dat diepgevroren is. Of het nou lever is of iets anders, op deze manier is t gewoon onhandelbaar. Ik heb ook geen pan waarin ik een stuk ander soortig vlees zou kunnen braden. Dus, morgen ontdooien, in stukken snijden voor het bakken en in stukjes voor het rauwe gedeelte. Handelbaar maken :D

 
Over het algemeen wordt aangeraden iets niet te ontdooien en dan weer in te vriezen zonder het te bewerken. Ga je dat risico nemen? Is het uberhaupt wel een risico? Ik heb nog wat kalfslever liggen (ingevroren), maar dat ga ik ook nooit bevroren in stukjes van 15-20 gram krijgen. Dat kan alleen met ontdooien, snijden en weer invriezen.

 
Ik heb het 1 keer eerder gedaan. En denk je echt dat ieder stuk vlees wat je voorheen "vers" in de supermarkt kocht nooit bevroren is geweest? En ik gooide het thuis ook weer in de vriezer.
Een medewerker van de boerderijwinkel doet het ook regelmatig, lever ontdooien en dan klein snijden en invriezen. Zowel zij als ik hebben er geen problemen mee gehad. En het waren toen ook heel wat stukken lever. Ik durf het wel aan. Gewoon een kwestie van doen. Morgen ben ik thuis, zal het in de gaten houden en zodra ik kan snijden alvast beginnen, zodat het niet door en door ontdooit.

Enne, ik bewerk het toch, ik snij het in stukjes :D

 
Vroeger werd ik ook bang van salmonella en andere bacteriële infecties, maar nu eet ik 4-5 rauwe eieren per dag en drink rauwe melk. Allemaal overdreven toestanden die waarschijnlijk alleen gelden voor industriële verwerking, maar voor thuis echt onzin zijn als je netjes te werk gaat. Totdat ik een keer ziek wordt van iets natuurlijk, maar goed, daar gaan we maar niet vanuit. Ik beschouw dergelijke verhalen vooralsnog als bangmakerij. Mijn kalfslever haal ik ook uit de vriezer en ga ik morgen in stukjes snijden.

 
Een hele lever van een koe, aan 1 stuk. Geloof me, dat is groot, onhandelbaar en keihard bevroren

ik heb ook al een hele lever gehad en wij konden er met 2 ook wel 2 keer van eten (moest het nou heul lekker geweest zijn hadden we het wel opgekregen ;-)
Als je vlees in de supermarkt koopt dat ingevroren geweest is zou dat er op moeten staan.

Ik zou er zelf geen problemen mee hebben om goed vlees terug in te vriezen, zolang het maar langzaam in de koelkast kan ontdooien en snel terug ingevroren wordt. En het geen vlees is uit de bioindustrie met ziektekiemen etc.

 
Nu ik erover denk, ik heb ook al eens een bijna helemaal ontdooide vriezer gehad. (iemand stekker uitgetrokken en vergeten weer in te steken :roll: ) Ik heb toen de boel gewoon weer aan gezet en verder niks van gemerkt.

 
@Hamster,
Goeie link!
Will liver really work for you to eliminate exhaustion and fatigue problems? It worked for my friend mentioned earlier in the article. After I suggested that she start eating liver, she went home and starting eating it several times a week. The next time I asked her about it a few weeks later, she reported that she felt so much better and was experiencing normal energy levels once again. Will it work for you too? What have you honestly got to lose? Humans have eaten and revered liver as a sacred superfood for millenia. If you’ve never eaten it, why not try it now? - See more at: http://www.thehealthyhomeeconomist....n-get-you-off-the-couch/#sthash.JzX27EjK.dpuf
Eet jij nu ook lever?

 
Iklustvet,
ik heb ook al een hele lever gehad en wij konden er met 2 ook wel 2 keer van eten (moest het nou heul lekker geweest zijn hadden we het wel opgekregen
Een koeielever weegt zo'n 5 tot 6 kilo dus dat is best wat voor 2 mensen zelfs als je er 2 keer over doet! :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.783
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan